Mindim schreef:_sparta_ schreef:Maar andere die gelijkwaardige problemen hebben gehad dan jij, zouden ook wel die 60 euro per maand kunnen gebruiken. Maar krijgen het ook niet. Die moeten ook de touwtjes aan elkaar knopen.
Maak een potje waar iedereen gebruik van kan maken. Met en zonder kind. Alsof iemand met kinderen wat meer is in de maatschappij. We betalen allemaal onze premies.
Als kinderen er eenmaal zijn, zijn het gewoon burgers net als jij en ik en hebben rechten net als jij en ik, het zijn gewoon mensen, geen accesoires.
Iemand met kinderen is niet meer in deze maatschappij, ze bestaan alleen uit wat meer mensen.
Je kunt niet kiezen voor kbs, je krijgt het zodra je je kind aangeeft bij de gemeente, hetzelfde voor de ziektekosten. De kinderen en de toekomst zijn daarmee verzekerd van goede zorg, ik vind dat juist een groot iets.
Tuurlijk hebben ze rechten zoals jij en ik. Maar als ze burgers zijn zoals jij en ik, snap ik dan nog meer niet waarom zij geld krijgen (wat aan alle kanten zwaar ondergewaardeerd wordt) en andere mensen niet.
Dat je geen ziektekosten betaald vind ik tot op zekere hoogte nog wel logisch. Maar waarom moet je geld krijgen van de staat voor schoenen en kleren?