PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:17

jameyskatje schreef:
zo kiwiko, wat een wereldmens ben jij toch zeg.
gelukkig draagt man man netjes mijn tassen. en zo ook de mannen van al mijn zusters.

al moet ik wel zeggen, vaak WIL IK NIET dat mijn man de tassen draagt. ik mankeer toch niets???

ik begrijp ook helemaal niet waar je naartoe wil.
vrouwenonderdrukking ofzo?

moet ik beginnen over het aantal nederlandse huisvrouwtjes die in het weekend door het huis worden gerammeld omdat meneer zo nodig naar de kroeg moest? zo kan ik boeken schrijven hoor. begrijp jou punten helemaal niet. wat wil je aantonen???

je hoeft geen hoofddoek te dragen
je hoeft niet met een moslim te trouwen

Zozozozo......... tandje lager mag ook wel jongedame!

ik geef alleen aan wat ik toch echt wel zie....... en zoals ik al zei voornamelijk bij de oudere generatie........ vrouwen van mijn leeftijd en ouder!

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:18

het gaat ook niet om mij.
ik verdedig liever de moslima's in nederland.

er zijn van die typische stigma's over mijn zusters, ja mijn zusters, die ik graag weerleg.

ik vind mezelf een mooi voorbeeld
ik vind de zussters die ik ken een mooi voorbeeld..
ik vind praktijkervaring die ik heb belangrijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:18

sarabande schreef:
Ach je ziet vaak wat je wilt zien he en omgekeerd.

Dat is een waar woord :D

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:19

ik een tandje lager?? wie goed doet goed ontmoet. ik ben geen klein kind.. vind dat ik het netjes onderbouw :)

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:22

sarabande schreef:
KiWiKo schreef:
ik wel hoor........... ga maar eens in de schilderswijk in Den Haag kijken......... Vooral de oudere generatie....... vrouw keurig achter de man hoor :)

Ik zie het hier in Weert ook bij jonge vrouwen, wordt daar lichtelijk onpasselijk van. Die oudere vrouwen hebben een excuus, die weten niet beter :(:)

Maar dan nog, ik bedoel.....ik zou het ook niet doen, hoewel, ik stuur mijn andere helft vast vooruit met de tassen en de dozen en de boodschappen ;)
als de vrouwen in kwestie daar nou geen probleem mee hebben??? Dan is het de keuze van deze vrouwen en mannen om zo te lopen?
Ze doen er toch niemand kwaad mee?

Mijn ding is het ook niet, maar als zij denken dat ze er goed aan doen, wie zijn wij dan om te zeggen dat ons dat stoort????

Zaina

sarabande schreef:
dat hoofddoekje, dat niet zon leuk kek klein dingetje is, wel uit vrije wil dragen.

Ik draag óók niet "zo'n leuk, kek, klein dingetje" Dan is namelijk de hele essentie weg.

KiWiKo

nee, ik vind het een kortzichtige ononderbouwde post waarin je mij persoonlijk aanvalt. :)

gelukkig ben ik niet zo van de tem en ga ik graag het dialoog in dit topic met je aan waarom je zo uithaalt naar mij, omdat ik slechts mijn bevindingen beschrijf.......

Zoals Sarabande zegt......... ogen strak op de rug van de man geconcentreerd...... Het kan zijn dat je het niet ziet omdat het je niet opvalt. Misschien moet je eens een keer bewust op zoek gaan naar dat fenomeen, dan zal je zien dat het veel voorkomt.

Net zoiets als dat je net een gloedjenieuwe Volkswagen Kever hebt gekocht...... ineens zie je overal de kevers rijden, daarvoor vielen ze niet op omdat je er geen aandacht voor had.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:23

Daar heb je een punt HBVisser. moeten ze zelf weten. Maar ík zou het dus niet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:24

@ Jaimyskatje: Ik vind je toon erg fel, dat mag idd wel wat rustiger, want volgens mij viel Kim je helemaal niet aan. Zo verdedigend is dan ook niet nodig.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:24

en KiWiKo ik ga er inderdaad maar eens op letten. nu wil ik het ook zien ;)

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:26

Het is leven en laten leven....toch?

Het enige wat niet door de beugel kan is geweld!
Geweld dat vrouwen, mannen, kinderen, dieren of onze omgeving aan wordt gedaan en daar mogen ze wat mij betreft zware straffen op zetten.
En zet de wet dan ook zo in elkaar dat het slachtoffer niet zelf aangifte hoeft te doen.

Zodra er toonbaar geweld is aangericht moet dat afgestraft worden.

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:27

Van mij hoeft de hoofddoek niet verboden te worden maar een burka gaat mij wel te ver. Ik schrik me echt dood als ik iemand in een burka tegenkom, geeft een onveilig gevoel.
Dat je voor je geloof een hoofddoek om wilt doen prima, maar dat 3 meter achter je man gaat lopen, sorry hoor, dat in onze samenleving? Dan ben je echt niet van deze tijd.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:28

jij voelt je aangevallen.
ik vind inderdaad jou uitspraken stigmatiserend en niet onderbouwend. daarop mag ik reageren. discussie

sorry. moet ik wat reacties in dit topic quote die een tem verdienen?? dan ben ik nog wel de laatste.

geloof me. als iemand erop let ben ik het wel.

net zoals jou kever-verhaal.
toen ik namelijk net interesse kreeg in de islam..
of toen ik net moslima was..
of toen ik net mijn hoofddoek ging dragen
of bijvoorbeeld toen ik net ging trouwen...
ik let er zeker op!!
waarom... omdat het mij aangaat. waarschijnlijk gaat het mij nog meer aan dan jou. (maar dat is slechts een wildegok)

ik ben actief in de islamitische wereld. ik zeg niet dat deze perfect is, maar verwijt mij niet dat ik enkel zie wat ik wil zien.

als ik een probleem zie dan zie ik deze.
dit probleem, wat men hier schetst, zie ik simpelweg NIET.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:31

pasdedeux schreef:
Van mij hoeft de hoofddoek niet verboden te worden maar een burka gaat mij wel te ver. Ik schrik me echt dood als ik iemand in een burka tegenkom, geeft een onveilig gevoel.
Dat je voor je geloof een hoofddoek om wilt doen prima, maar dat 3 meter achter je man gaat lopen, sorry hoor, dat in onze samenleving? Dan ben je echt niet van deze tijd.

Hier wil ook wel even op reageren.

Jij vind dat een burka te ver gaat. En jij vind het niet van deze tijd.
Dat mag, het is je groot recht om iets te vinden.
Maar dat onveilige gevoel, komt dat omdat je een nare ervaring hebt (denk aan een groot geweer dat ineens achter de burka vandaan komt;) ), of omdat je zelf denkt na de hele mediahetze dat er heel misschien wel eens iets onder zou kunnen zitten dat je bedreigend vindt?
En is deze angst reeel?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:32

dan kan ik niet anders dan concluderen dat jij niet ziet wat de Wildersstemmers en ook andere Medelanders wel zien.........

en misschien is dat wel waar het hier en daar verkeerd gaat?????????
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 28-02-10 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:33

ja de vrouwen met niqaab (zo heet die 'burka' eigenlijk, een echte burqa is blauw en dragen ze alleen in afganistan) die ik ken, zijn allemaal heel lief en rustig en vriendelijk. niet echt iets om bang voor te zijn.

Anoniem

Als sommige culturen vrouwen niet gelijk wegzetten als mannen is dat toch niet erg? Als die vrouw een andere rol wil aanvaarden en zich daar goed bij voelt?

Wat dacht je van de streng gereformeerden? De zwarte kous? Die vrouwen lopen ook achter de man aan, ze zullen hun haar maar eens gaan afknippen en een broek aan gaan trekken en dan thuis komen.......dan zijn de rapen gaar! Onlangs mogen ze stemmen, maar doen ze het ook? Niet omdat ze niet willen, maar omdat hun cultuur dat niet zo wil?

Joden zien hun vrouwen ook niet als gelijke.....

Het voordeel hiervan is dat de mannen de vrouwen wel beschermen tegen de scherpe randen van de maatschappij, dingen verborgen houden voor hun vrouwen omdat ze niet willen dat ze emotioneel belast worden, dat ze verantwoordelijkheid krijgen die meer is dan ze al hebben en dat die mannen vinden dat dat genoeg is. Soms is dat fijn hoor, al die kerels die op hun vrouwen leunen en die vrouwen zoveel extra taken, zware werkzaamheden en verantwoording geven omdat die mannen graag moeder de vrouw liever als verlengstuk van moeders zien......dat is dan weer wat je in Hollandse culturen ziet...relaties waarbij de weegschaal mijlenver naar 1 kant overhelt omdat moeders nu ineens ook moet werken, geld verdienen, geldzaken, problemen helpen oplossen bij manliefzijn werk, alle problemen op school met de kids......slepen met tasen vol boodschappen, en dan vaak nog op de fiets....

Die vrouwen leven in geëmanicipeerde culturen, maar emancipatie is al mislukt op het moment dat het woord was uitgevonden. Vrouwen bestrijden elkaar altijd en de mannen vinden het wat fijn dat die vrouwen zoveel meer willen....nog makkelijker voor de stoere jager met zijn pijl en boog die al eeuwen in de kast ligt en de Super de Boer door moeder de vrouw laat bevechten in de rij bij de kassa en het laatste stukje kip in de vitrine...... :D

Soms, soms is het niet zo slecht. Heb als jonge meid een relatie met een Zuid Koreaan gehad, zie zijn zuinig op hun vrouwen en als je hun filosophie hoort over de ongelijkheid van vrouwen aan mannen, ga je nog meer van ze houden!!!!! ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-02-10 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

jameyskatje

sommige mensen zien ook spoken

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:35

Zaina schreef:
ja de vrouwen met niqaab (zo heet die 'burka' eigenlijk, een echte burqa is blauw en dragen ze alleen in afganistan) die ik ken, zijn allemaal heel lief en rustig en vriendelijk. niet echt iets om bang voor te zijn.

het probleem met de burka is dat je niet ziet wie eronder zit. Man of vrouw??? oud of jong???

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:35

russel, jou post is geweldig!!!

jameyskatje

Re: PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:36

discussie over de burka liever in het burkatopic

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:36

Kim de meeste Wilders stemmers zien helemaal niets, die blaten met de meute mee. Kijk naar het journaal en zo als ze mensen om hun mening vragen

Wat roepen ze, er moeten strengere straffen komen en die mensen in Den Haag doen niks, waarbij ze vergeten dat Geert al 20 jaar van dat establishment deel uit maakt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:39

russel schreef:
Als sommige culturen vrouwen niet gelijk wegzetten als mannen is dat toch niet erg? Als die vrouw een andere rol wil aanvaarden en zich daar goed bij voelt?

Wat dacht je van de streng gereformeerden? De zwarte kous? Die vrouwen lopen ook achter de man aan, ze zullen hun haar maar eens gaan afknippen en een broek aan gaan trekken en dan thuis komen.......dan zijn de rapen gaar! Onlangs mogen ze stemmen, maar doen ze het ook? Niet omdat ze niet willen, maar omdat hun cultuur dat niet zo wil?

Joden zien hun vrouwen ook niet als gelijke.....

Het voordeel hiervan is dat de mannen de vrouwen wel beschermen tegen de scherpe randen van de maatschappij, dingen verborgen houden voor hun vrouwen omdat ze niet willen dat ze emotioneel belast worden, dat ze verantwoordelijkheid krijgen die meer is dan ze al hebben en dat die mannen vinden dat dat genoeg is. Soms is dat fijn hoor, al die kerels die op hun vrouwen leunen en die vrouwen zoveel extra taken, zware werkzaamheden en verantwoording geven omdat die mannen graag moeder de vrouw liever als verlengstuk van moeders zien......dat is dan weer wat je in Hollandse culturen ziet...relaties waarbij de weegschaal mijlenver naar 1 kant overhelt omdat moeders nu ineens ook moet werken, geld verdienen, geldzaken, problemen helpen oplossen bij manliefzijn werk, alle problemen op school met de kids......slepen met tasen vol boodschappen, en dan vaak nog op de fiets....

Die vrouwen leven in geëmanicipeerde culturen, maar emancipatie is al mislukt op het moment dat het woord was uitgevonden. Vrouwen bestrijden elkaar altijd en de mannen vinden het wat fijn dat die vrouwen zoveel meer willen....nog makkelijker voor de stoere jager met zijn pijl en boog die al eeuwen in de kast ligt en de Super de Boer door moeder de vrouw laat bevechten in de rij bij de kassa en het laatste stukje kip in de vitrine...... :D

Soms, soms is het niet zo slecht. Heb als jonge meid een relatie met een Zuid Koreaan gehad, zie zijn zuinig op hun vrouwen en als je hun filosophie hoort over de ongelijkheid van vrouwen aan mannen, ga je nog meer van ze houden!!!!! ;)

hihi zitten behoorlijke kernen van waarheid in :D :D

in "onze" huidige maatschappij zijn vrouwen ook nog steeds ondergeschikt aan mannen hoor :) Je wil niet weten voor hoeveel mannen ik een bedreiging ben met mijn eigen zaak, financieel geheel zelfstandig...... en heel goed in staat haar eigen leven zo in te richten als ik dat zelf wil......... Dat betekend namelijk dat een man echt een verrijking in mijn leven moet gaan zijn, en dat is voor veel mannen best lastig te accepteren :D :D

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:39

Ik vind het een onveilig gevoel omdat het niet past in de NL samenleving. Wij zijn van nature hier gewent de medemens te zien. Als ik naar een arabisch land ga waar iedereen in een burka loopt vind ik dat anders, ik zal het nog mooier vertellen: ik pas mij aan! Ik vind dat normaal dat je je aanpast en vind dus ook dat moslims zich aan moeten passen aan de NL cultuur en dat is GEEN BURKA!
Ik wil een medelandgenoot kunnen zien. Ik schrik omdat ik niks zie, dat is menselijk. Als kind deed je toch ook een spook na onder een laken en dan schrok je toch ook vanwege dat laken. Zonder laken zie je gewoon de persoon en valt er niks te schrikken.
Ik ben niet bang dat er een moslim met een groot geweer onder zijn burka ineens om zich heen zal gaan schieten. Ik ben wel bang dat als een burka geaccepteerd wordt in een westerse samenleving, niet zo goed gezinde mensen (moslim of christen, ongelovige of wie dan ook) straks in burka's gaan lopen bij bankovervallen etc, waardoor er inderdaad wel angst ontstaat.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:40

sarabande schreef:
Kim de meeste Wilders stemmers zien helemaal niets, die blaten met de meute mee. Kijk naar het journaal en zo als ze mensen om hun mening vragen

Wat roepen ze, er moeten strengere straffen komen en die mensen in Den Haag doen niks, waarbij ze vergeten dat Geert al 20 jaar van dat establishment deel uit maakt.

:D dat is ook wel zo...........

alleen het probleem is dat er veel Nederlanders zo denken, de enige die daar verandering in kan brengen is de gevestigde orde........