Sven Kramer gediskwalificeerd op de 10km.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 13:54

Meer zelfs lijkt mij. Want het verlies van je moeder lijkt mij velen malen verdrietiger dan het mislopen van die gouden plak door een fout.

ilse86

Liezel1 schreef:
Ik zit nu op Ned1 naar de korte kür dames te kijken.
Deze rijdster is 24 en 2 dagen geleden is haar moeder plotseling overleden.... Zij besluit de kür tóch te rijden.... Dát noem ik relativeren... Er is iemand in Vancouver, ook op het ijs, hoe ironisch ook, die minstens zoveel verdriet heeft als Kramer....

das pas knap

blauw00gje

Liezel1 schreef:
Deze rijdster is 24 en 2 dagen geleden is haar moeder plotseling overleden.... Zij besluit de kür tóch te rijden.... Dát noem ik relativeren... Er is iemand in Vancouver, ook op het ijs, hoe ironisch ook, die minstens zoveel verdriet heeft als Kramer....

Hier staat Ned1 ook op. Wat knap zeg!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 13:55

gekvanfleur schreef:
Charlie_P schreef:

sven reed een betere tijd, en wat voor een. hij had goud. en dat had hij ook gehad als hij op de buitenbaan was gegaan.
dus lee had zilver. en dat hij nu goud heeft, is puur geluk, maar niet wat hij heeft verdiend...

Imo heeft Lee het zeker wel verdiend. Hij heeft erg goed gereden én geen fouten gemaakt! Zo win je een wedstrijd...

maar niet de snelste tijd. er daar gaat het om...[/quote]

Nee hoor, daar gaat het niet alleen om. De snelste tijd én je aan de regels houden, dus geen fouten maken. Het gaat om de combinatie. Anders werd het een zooitje ;)

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 13:55

Nou nog wel meer ook, zij is iets dierbaars kwijt.

De bobbers vind ik overigens wel laf. Die gaan d ebaan niet meer op omdat hij denkt dat die die baan niet goed beheerst.
JEEETJE je kan het toch op zijn minst proberen? Jammer dan als je laatste wordt, dan heb je het iig geprobeerd. Nu weigert die wegoon..

Trouwens een grote concurrent Fabries reed ook niet mee! Die zit vast gekluisterd aan de wc op (buikgriep) dat is pas k ut .

En trouwens, hij mag blij sijn dat het nu gebeurd eigenlijk dan in zijn kwalificatie,d an had die hier niet eens kunnen staan ;)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 13:56

Liezel1 schreef:

Rochette idd: http://www.google.nl/#hl=nl&rlz=1R2ADBR ... cdb0d93773

Daar las ik gisteren in de Tubantia een heel treffende column over. Denk niet dat die online te vinden is, kan 'm iig niet vinden.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 13:58

x_Lys schreef:
Nou nog wel meer ook, zij is iets dierbaars kwijt.

De bobbers vind ik overigens wel laf. Die gaan d ebaan niet meer op omdat hij denkt dat die die baan niet goed beheerst.
JEEETJE je kan het toch op zijn minst proberen? Jammer dan als je laatste wordt, dan heb je het iig geprobeerd. Nu weigert die wegoon..

Trouwens een grote concurrent Fabries reed ook niet mee! Die zit vast gekluisterd aan de wc op (buikgriep) dat is pas k ut .

En trouwens, hij mag blij sijn dat het nu gebeurd eigenlijk dan in zijn kwalificatie,d an had die hier niet eens kunnen staan ;)

Van de Bob kan ik het me nog wel voorstellen. Er zit toch een risico aan. Snap wel dat hun z'n leven niet willen riskeren :P

Oke, het zijn wel de Olympische Spelen en er zijn zát anderen die daar graag hadden willen staan, maar als je écht denkt dat je het niet kan.. Ja, dan moet je het gewoon niet doen..

Liezel1

Re: Sven Kramer gediskwalificeerd op de 10km.

Er is al een dode gevallen op een dergelijke baan....

NathalietjeB

jammer voor sven maja kan gebeuren fouten maken is menselijk

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 13:59

Liezel1 schreef:

dat was de rodelbaan.

x_Lys

Weet ik, maar dat is in een heleandere bobsoort en hij is juist daarom al overal extra beveiligd.

Liezel1

ilse86 schreef:
Liezel1 schreef:

dat was de rodelbaan.

Dat is wel zo, maar als je de baan niet goed beheerst en er is slechts een paar dagen geleden ook al iets vergelijkbaars gebeurd, dan kan ik me voorstellen dat je er je twijfels over hebt.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:00

Liezel1 schreef:
ilse86 schreef:
dat was de rodelbaan.

Dat is wel zo, maar als je de baan niet goed beheerst en er is slechts een paar dagen geleden ook al iets vergelijkbaars gebeurd, dan kan ik me voorstellen dat je er je twijfels over hebt.

Ik dus ook..

Ik vind jouw onderschrift trouwens geniaal :+

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:01

hmm ja, naja.. op zich wel. maar dit is hun enige kans. vind het dan wel een beetje pussy dat ze nu niet gaan. ze weten van tevoren ook wel wat de risico's zijn

Karin

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Lee heeft dan wel het goud om zijn nek en werd als zodanig gehuldigd, maar zou hij niet een héél klein beetje, diep van binnen, het gevoel hebben van: 'ja ik heb dan wel het goud, maar eigenlijk was ik niet de snelste'? Als ik Lee zou zijn geweest zou ik dat zelfs hardop gezegd hebben in een interview. De tijd van Sven lag nog 4 seconden onder die van Lee en een buitenbocht ipv een binnenbocht scheelt in elk geval géén 4 seconden op de eindtijd. Maar ja, terechte diskwalificatie, of hij er nu zelf wel of niet iets aan had kunnen doen op dat moment... het is een (dure) fout, het is tegen de regels... hoe vreselijk het ook is.

Hoe het over vier jaar zal gaan weet natuurlijk niemand, ik hoop dat Sven dan zijn vorm én mentaliteit net zo goed voor elkaar heeft als nu en dat hij alsnog die gouden plak op de 10km bij zijn verzameling mag voegen. Vier jaar is lang en de concurrentie wordt sterker, maar Sven zelf zal ook niet stil gaan zitten!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:02

enniee schreef:
ja die poedersuiker coach ! :S
hij had naar zichzelf moeten luisteren :P

Pardon! }:0
De coach heeft gewoon simpelweg een fout gemaakt. En diep respect voor hem dat hij dat publiekelijk toegeeft! +:)+ Petje af!

Daarbij is ook Sven fout, als mijn vader voorlas en die zei links terwijl ik rechts moest, en ik ging links, dan was ik fout. Ik besloot namelijk om links te gaan en te vertrouwen op mijn vader ipv op mezelf.
Is niets mis mee, dat zeg ik niet, maar wel mijn keuze, mijn fout.

En tsja, hij gaat nu niet de boeken in als winnaar van het goud, die ze over een paar jaar weer vergeten zijn, nee, dit verhaal gaat nog járen terugkomen, Sven Kramer die eigenlijk goud had! Als ze over 4 jaar zeggen dat het record is bijv, zal er nog gezegd worden maar eigenlijk.....
En die Koreaan weet ook dat hij eigenlijk zilver had, dus écht goudgoud zal het niet zijn, ook niet voor hem. Hij weet namelijk net als de rest van de wereld dat Sven sneller was.

Just a mistake!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:04

Uit het stuk dat Lielle op de vorige pagina aanhaalde:

Citaat:
Sven Kramer, die zijn ziedende woede weer onder controle had, nam zelf ook verantwoordelijkheid.

Hij zei: "Aan het einde van de tien is en blijft het mijn eigen schuld en ben ik hier verantwoordelijk voor. Ik sta op het ijs. Beter is het te zeggen: wij deden het fout."

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:04

milou123 schreef:
enniee schreef:
ja die poedersuiker coach ! :S
hij had naar zichzelf moeten luisteren :P

Pardon! }:0
De coach heeft gewoon simpelweg een fout gemaakt. En diep respect voor hem dat hij dat publiekelijk toegeeft! +:)+ Petje af!

Daarbij is ook Sven fout, als mijn vader voorlas en die zei links terwijl ik rechts moest, en ik ging links, dan was ik fout. Ik besloot namelijk om links te gaan en te vertrouwen op mijn vader ipv op mezelf.
Is niets mis mee, dat zeg ik niet, maar wel mijn keuze, mijn fout.

En tsja, hij gaat nu niet de boeken in als winnaar van het goud, die ze over een paar jaar weer vergeten zijn, nee, dit verhaal gaat nog járen terugkomen, Sven Kramer die eigenlijk goud had! Als ze over 4 jaar zeggen dat het record is bijv, zal er nog gezegd worden maar eigenlijk.....
En die Koreaan weet ook dat hij eigenlijk zilver had, dus écht goudgoud zal het niet zijn, ook niet voor hem. Hij weet namelijk net als de rest van de wereld dat Sven sneller was.

Just a mistake!

haha, ik zie kemkes al naar Sven lopen. Euh, Sven sorry. Foutje, bedankt.

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:06

Ik vind het knap, van allebei :j Dat je zó kunt reageren zo kort nadat je misschien wel de grootste teleurstelling in je leven moet verwerken.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:07

Esile schreef:
Ik vind het knap, van allebei :j Dat je zó kunt reageren zo kort nadat je misschien wel de grootste teleurstelling in je leven moet verwerken.

Absoluut. Ik zou gek worden.

Djilna

Re: Sven Kramer gediskwalificeerd op de 10km.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:08

Heel mooi artikel op Nuspor.nl inderdaad!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:08

ilse86 schreef:
Just a mistake!

haha, ik zie kemkes al naar Sven lopen. Euh, Sven sorry. Foutje, bedankt.[/quote]

Zie ik hier een nieuwe 'Even Apeldoorn bellen'-reclame ontstaan :')

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:10

Remember schreef:
ilse86 schreef:
Just a mistake!

haha, ik zie kemkes al naar Sven lopen. Euh, Sven sorry. Foutje, bedankt.

Zie ik hier een nieuwe 'Even Apeldoorn bellen'-reclame ontstaan :')[/quote]

Direct claimen

Chiron_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:10

heb het gister indd ook zitten kijken
vond het echt zo zielig
hij was super goed! (vind ik)