[2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke partij ga jij stemmen?

SP
56 (8%)
GroenLinks
59 (8%)
Pvda
48 (6%)
CU
10 (1%)
SGP
3 (0%)
CDA
18 (2%)
VVD
79 (11%)
D66
96 (13%)
PVV
239 (34%)
PvDd
33 (4%)
ToN (Verdonk)
8 (1%)
Ik stem niet
40 (5%)
Andere partij
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 698

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:23

Femke lijkt me niks evenals Cohen, die durfde de laatste koninginnendag zelf niet eens de beslissing te maken of het feest in Amsterdam wel of niet door moest gaan, dat liet hij dus aan de DJ over.
En dat moet dan een land gaan regeren.....nee dank u.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:25

Ik vind dat Femke (en ook Cohen trouwens) wel een boel rust, zelfvertrouwen en respect uitstralen. Ik ken Cohen niet goed genoeg, maar Femke is ook een redelijk persoon en iemand die alles erg goed kan verwoorden.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:30

Toekie schreef:
Ik vind dat Femke (en ook Cohen trouwens) wel een boel rust, zelfvertrouwen en respect uitstralen. Ik ken Cohen niet goed genoeg, maar Femke is ook een redelijk persoon en iemand die zichzelf erg goed kan verwoorden.

En Femke kan je tenminste ook ergens mee naar toé nemen.
Die weet zich vast uiterst charmant en in vloeiend Engels aan Obama voor te stellen :+:

Balkenende sloeg altijd zo'n pleefiguur als je hem in een internationale omgeving zag. Ik kreeg dan altijd een beetje last van plaatsvervangende schaamte :o
Laatst bijgewerkt door Waves op 25-02-10 00:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Toekie

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:31

Ow hou op schei uit, ik moest er net meteen aan denken maar hield nog even mn mond. :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:34

:)) Balkenende kwam bij mij dan altijd over als een klein jongetje dat in een speelgoedwinkel zijn ogen uitkeek. Daarom is ie zo veilig. Kan niet verkeerd gaan, internationaal gezien. Zo'n persoon willen ze bij de VN e.d. wel hebben. Daarom was hij ook een runner up voor Europese President :=

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:35

[quote="Waves]

Balkenende sloeg altijd zo'n pleefiguur als je hem in een internationale omgeving zag. Ik kreeg dan altijd een beetje last van plaatsvervangende schaamte :o[/quote]

Das nog zachtjes uit gedrukt idd.
wat een ei was het dan zeg!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:38

Walgelijk ook dat hij toen de Dalai Lama weigerde te ontvangen.

En kijk eens wat Obama vervolgens doet. Petje af!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:39

WAT? heeft Balkie de Dalai Lama geweigerd? Wanneer was dat dan?

Obama heeft hem niet in de oval office ontvangen, maar in één van de 'rooms'. Hij heeft er een paar, dus dat scheelt :')

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:42

Laatst bijgewerkt door Toekie op 25-02-10 00:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:43

Toekie schreef:
Walgelijk ook dat hij toen de Dalai Lama weigerde te ontvangen.

En kijk eens wat Obama vervolgens doet. Petje af!

Ohjaaa dat ook nog! Dat vond ik echt zo ontzettend laf, zwichten voor de druk van China op zo'n principieel punt! Die Balkenende is toch zogenaamd zo christelijk! Nou, dat zou Jezus nooit gedaan hebben hoor!

Nou weet ik weer waarom ik moet zappen als ik hem op TV zie :(

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:45

Zoiezo geen PVV, maar ik weet dus nog niet op wie wel :)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 09:57

Gitta1977 schreef:
Een regering met PVV zal zowiezo moeilijk gaan worden. PvdA heeft al aangegeven niet samen te willen werken (voor wat het waard is), een regering met 3 of 4 kleinere partijen lijkt me ook niet werkbaar en dus blijft volgens mij alleen de optie PVV, VVD en CDA over en dat zal hem ook niet worden aangezien Wilders populistisch roept de pensioenleeftijd op 65 te willen houden en daar bovendien nu bij voorbaat al een breekpunt van heeft gemaakt bij een te vormen coalitie. Dit is volgens mij het paradepaardje van het CDA en de VVD is daar ook wel voor om dat te verhogen naar 67 dus ik ben bang dat er dan net als de vorige keer met de SP weer een andere coalitie moet worden gezocht met behulp van een andere partij dan PVV... Balkenende V is geboren...

Dat is dan toch te triest voor woorden als PVDA dit niet gaat doen? Zegt imo meer over de PVDA dan over de PVV!

Stel dat PVV een meerderheid aan stemmen krijgt. PVDA zegt wij regeren niet met PVV kortom wij luisteren niet naar het nederlandse volk maar drammen heerlijk onze zin door om de komende jaren daar een nog grotere puinhoop van te maken dan afgelopen jaren al gebeurd is....

Lang leve de democratie :Y)

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:23

Een kabinet met PvdA en PVV zal ook niet werken, dus wat dat betreft snap ik de uitspraken wel. Ik laat in het midden of dat verstandig is of niet, maar een werkbare situatie zal het niet worden denk ik.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:25

Inderdaad, die laten meteen hun ware aard zien. En laten meteen weten dat Nederland geen democratie is, maar ze zelf hun eigen plan trekken en helemaal niets om het volk geven.
En dan werken ze maar aan werkbare situatie. Dan kost het maar wat meer moeite.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:27

En dan valt het kabinet weer na 2 maanden, nee daar heb je wat aan in deze tijden van economische crisis... :? Het is heel belangrijk dat er aan het eind van het jaar een zeer stevig kabinet staat wat bij voorkeur de vier jaar uitzit. Met de PVV zie ik dat simpelweg niet gebeuren.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:29

Dan moeten ze er maar eens aan gaan werken dat als ze hun zinnetje niet krijgen ze niet meteen een kabinet laten ploffen. Dat is kleutertjes gedrag. Bos nu ook, ik krijg mijn zin niet, dus laat de zaak maar vallen en dan heb ik indirect mijn zin toch. Zulke lui kan je toch niet serieus nemen voor een volgend kabinet. En dan leren ze maar eens allemaal water bij de wijn te doen. Ook een niet naar hun eigen ik kijken maar naar het Nederlands belang.
Met PVV zie je het niet zitten. Ik weet zeker dat die de schuld gaat krijgen mocht een volgend kabinet vallen als zij er in zitten.
Dan wordt ineens vergeten dat het nu ook steeds niet ging, met zo genaamde stevige partijen.
1 kleutertjes klas die niet weten wat regeren is. En dat zie je ook wel aan de oplopende puinzooi.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:32

Eindelijk heeft Bos toch nog voor wat goed gezorgd! Hij krijgt mijn stem niet maar ik vind het wel effe fijn dat de kilometerheffing tijdelijk van de baan is geschoven :o

CDA: Stop invoering km-heffing DEN HAAG - Het CDA vindt dat alle voorbereidingen voor de de invoering van de kilometerheffing moeten worden stopgezet nu het kabinet is gevallen. Als het CDA het plan niet steunt, is er geen Kamermeerderheid.

CDA-Kamerlid Ger Koopmans. Ads door Google
Kilometerprijs
Verzeker nu ook per Kilometer Met 3 jaar nieuwwaarderegeling
www.dekilometerverzekering.nl
Jij, ik, wij, SP
Maak het in jouw stad menselijker en socialer: stem op 3 maart SP!
www.sp.nl
VVD Zeker NU
Kansen voor iedereen Stem 3 Maart VVD
www.vvdborgerodoorn.nl
Dit schrijft het AD.

Het is nog onduidelijk of het idee waarbij Nederlandse automobilisten moeten betalen voor elke gereden kilometer in het volgende verkiezingsprogramma terugkomt. „We moeten zien hoe het er straks instaat”, aldus CDA'er Ger Koopmans.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:35

Kom op zeg, zo simpel laten ze een kabinet niet vallen hoor. Volgens mij heb jij de ware reden nog niet eens gehoord van de val van dit kabinet. Als ze nu niet over Uruzgan gevallen waren dan was er volgende week wel een ander zwaar dossier gekomen waar ze in verschilden van mening dus een voortijdige val was hoe dan ook gebeurd.

Nee, Wilders reageert lekker volwassen door met zijn voltallige ploeg de Kamer te verlaten als het hem niet zint. Ik heb ook al een keer een woordvoerder in een tv-debat om een belachelijke reden (inhoudelijke reactie geven wat ie niet kon) het toneel zien verlaten. Daar heb je wat aan.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:39

Kilometerheffing van de baan, maar de wegenbelasting omhoog.
Werkend Nederland wordt weer gestraft.

Gitta, bij elk zwaar punt neigen ze te vallen. Dan ben je toch een kabinet van helemaal niks.
En dat verdient dan zoveel per maand. Ze horen er gewoon uit te komen, want nu was het inderdaad bij elk punt, gaat het vallen of niet. Dat vind ik kleutertjes gedrag i.p.v. regeren.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:42

Het is ook een wonder dat ze de 3 jaar al vol hebben gemaakt. Vanaf dag 1 was al duidelijk dat CDA en PvdA liever niet samenwerkten, maar waren tot elkaar veroordeeld nadat geen van beiden met de SP wilden regeren.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:50

Gitta1977 schreef:
En dan valt het kabinet weer na 2 maanden, nee daar heb je wat aan in deze tijden van economische crisis... :? Het is heel belangrijk dat er aan het eind van het jaar een zeer stevig kabinet staat wat bij voorkeur de vier jaar uitzit. Met de PVV zie ik dat simpelweg niet gebeuren.

Het kabinet valt nu ook doordat ze zo goed kunnen samenwerken :+ Het is altijd het proberen waard, misschien gaat het juist wel heel goed als iedereen zich goed in zou zetten en de arogantie eens zou laten varen en werkelijk zou luisteren naar het nederlanse volk...

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:52

Dat is toch een zielige vertoning. En totaal niet luisteren naar wat het volk wil. Regeren met wat er gestemd wordt. Basta.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:57

Dat gebeurd ook heus wel, als regering kun je nu eenmaal niet alleen maar populaire beslissingen nemen. Al doet Wilders voorkomen dat dat wel zo is. Wilders zal ook een besluit moeten nemen over de kilometerheffing, over het milieu, over de economische crisis, over de JSF, over de pensioenleeftijd, over de zorg en noem maar op. Ga er maar vanuit dat daar ook een keer een niet populaire beslissing tussen zit omdat ie compromissen moet sluiten met zijn coalitiepartners. Ook Wilders zal een keer een pas op de plaats moeten maken. Ook Wilders zal een keer een beslissing nemen die 'het Nederlandse volk' niet leuk vindt. Simpel zat. Als je denkt dat als Wilders aan de macht is, alle moskeen een week later dicht zijn, alle illegale allochtonen het land uit zijn, de pensioenleeftijd definitief niet omhoog gaat, zul je nog bedrogen uit komen...

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:58

@ Sparta: Dat gaat helaas niet altijd zo, anders had de SP nu in de regering gezeten en zag ons land er al heel anders uit...

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:01

En wie denkt dat? Ik verwacht niemand. Maar ook de slappe hap mag dan water bij de wijn doen, net als het te starre van Wilders. En dan komt er misschien wel een mooie middenweg uit.
Gitta, dat bedoel ik dus ook. Ik ben niet voor SP, maar toch had die van mij in de regering mogen zitten. Dat was gekozen door het volk. En daar moeten ze het maar eens mee leren doen. Nu kiezen ze nog zelf (weg democratie) en lukt het ook niet. Tijd om daar eens aan hun eigen te gaan werken.