Wie wel minister president?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Wie wel minister president?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:46

dit gaat over het gebudgeerde bedrag voor de zorg :) zoals het gebudgeerde bedrag voor Haiti :)

Niks extra's niks raars, gewoon zorg zoals die nodig en ingecalculeerd is...... het geld is alleen aan de verkeerde mensen gegeven :D :D mensen die er met dat geld vandoor zijn gegaan....... simpel gezegd :)

maargoed dit topic gaat niet over mijn gevechten :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:50

Kim: dat heet marktwerking, en ook daar hebben we als samenleving voor gekozen. Wij hebben ervoor gekozen om een deel van de regie uit handen van de overheid te halen en het bij verzekeringen en andere organisaties neer te leggen. Daar zitten consequenties aan vast.
Er zijn partijen geweest die voor deze gevolgen gewaarschuwd hebben, maar we hebben gestemd op partijen die voor de marktwerking waren en voor minder regie van de overheid.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:53

Toch heeft Nederland in 2006 wel een belangrijke boodschap meegegeven, namelijk de enorme groei van de SP (toen derde partij van Nederland, achter CDA en PvdA). Ik denk dat al de onvrede die er nu heerst, ontstaan is door vooral een slecht beleid van alle Balkenende kabinetten. Hoewel het nu dus totaal is/lijkt omgeslagen geloof ik er nog steeds wel in dat er weer een socialer Nederland gaat komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:53

Klopt, Shadow.

Het is een bron van frustratie, maar het is wel een keuze van de Nederlandse maatschappij, de tendens van alleen willen betalen wat je nodig hebt.
Het is te gek voor woorden dat iemand van 87 uit haar AOW'tje nog een eigen bijdrage moet betalen voor zorg waar ze niet zonder kan, terwijl ze haar hele leven keihard heeft gewerkt. Het is idioot dat iemand die zijn leven lang hard gewerkt heeft voor zijn eigen bedrijfje, vér over de 40 uur per week heenging, nu geen rooie cent meer heeft, en niet eens het geld heeft voor zorg die hij keihard nodig heeft...... maar het is wél een keus die de Nederlandse bevolking heeft gemaakt.

Ik stem links iig....... en ik kom 's avonds bij die oudjes hun medicijnen geven, even bij ze zitten, eten opwarmen, en ik zorg dat het even gezellig is. Ik help ze 's morgens uit bed, leg een schone pyjama klaar voor 's avonds, zorg dat ze schoon en fris zijn...... meer kan ik niet doen. Ik heb lol in mijn werk, ik vind zorgverlenen mooi. Maar het gaat me ook aan het hart, en daarom doe ik dit werk. Ik stem links, ik wil niet dat oudere mensen hun eigen zorg hoeven te betalen, laten wij dat maar doen. Zij hebben hun hele leven voor ons gezorgd, nu is het onze beurt. Ik wil best zorglasten afdragen, ik kan het betalen. En zo is het met veel meer mensen...... de sterkste schouders moeten de zwaarste lasten dragen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:54

naaaa, er is heel, heel veel weerstand tegen de marktwerking in de zorg......... maargoed dat moest doorgedouwd worden.

En echt er is niet een zorgbehoevende, of zorginstelling die stond te juichen hoor........ Alles wat er nu gebeurd is echt, echt voorspeld..........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:58

Klopt ik was er toen ook tegen....... maar werkte toen nog niet in de zorg......

Heb een mevrouw die gebruikt Exelon, en ze heeft ons nodig om die pleister te plakken...... die betaalt dus voor die medicijnen, en de zorg, waar ze gewoon écht niet zonder kan, al haar geld gaat op aan dingen die ze gewoon keihard nodig heeft..... en somehow vind ik dat niet zo fair als iemand haar leven lang kei- en keihard gewerkt heeft, harder dan wie dan ook van ons zich voor kan stellen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:02

als je mijn dingen wil horen moet je echt een weekje met me meelopen......... bizar! echt.......

maar dat zijn wel de mensen die dit land na de oorlog weer hebben opgebouwd........... die allemaal naar de armoede worden gedirrigeerd omdat ze simpelweg zorg nodig hebben......... vind het intriest!!!

moeten ze ook met Balkies mamma doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:03

Denk he Kim, dat ik wel zo'n beetje een idee heb.....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:10

Maar goed het enige dat je kan doen is stemmen op die partijen waarvan je weet dat die oor hebben naar deze problemen, en dat is niet goedkoop roepen, maar de partijen die oplossingen bieden.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:11

We willen zelf alles, en ook voor de mensen die ons lief zijn, maar er iets voor over hebben ho maar..... Het kost al gauw te veel geld, moeite en begrip om een ander het ook te gunnen :j. En tja, zolang je in de gelukkige positie verkeert dat je gezond bent en over voldoende financiële middelen beschikt om je levensonderhoud te kunnen bekostigen is het prima vertoeven met zo'n beleid hoor. Het zeuren komt als mensen vinden dat ze iets tekort komen, en dan beseffen ze vaak niet dat ze hier misschien zelf wel voor hebben gekozen....

Toekie schreef:
Toch heeft Nederland in 2006 wel een belangrijke boodschap meegegeven, namelijk de enorme groei van de SP (toen derde partij van Nederland, achter CDA en PvdA). Ik denk dat al de onvrede die er nu heerst, ontstaan is door vooral een slecht beleid van alle Balkenende kabinetten. Hoewel het nu dus totaal is/lijkt omgeslagen geloof ik er nog steeds wel in dat er weer een socialer Nederland gaat komen.

Ik ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:12

@ sarabande: Is ook zo.

En voor de rest mijn werk doen, zo goed als ik kan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:12

maarja........... die hebben wel weer andere dingen waar ik het niet mee eens ben :D :D

dus dat is en blijft een moeilijke zoektocht naar die krachtige partij, waar je je in grote lijnen mee kan vinden..........

en hopen dat de politiek eindelijk een keer gaat luisteren naar de burgers......... want dat is het grote probleem

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:15

Remember schreef:
We willen zelf alles, en ook voor de mensen die ons lief zijn, maar er iets voor over hebben ho maar..... Het kost al gauw te veel geld, moeite en begrip om een ander het ook te gunnen :j. En tja, zolang je in de gelukkige positie verkeert dat je gezond bent en over voldoende financiële middelen beschikt om je levensonderhoud te kunnen bekostigen is het prima vertoeven met zo'n beleid hoor. Het zeuren komt als mensen vinden dat ze iets tekort komen, en dan beseffen ze vaak niet dat ze hier misschien zelf wel voor hebben gekozen....

Toekie schreef:

Ik ook!

ik voor een heb het niet slecht, kan elke maand rondkomen en dat gaat prima............ echter als je je bedenkt dat ik klanten aan de telefoon heb, die hun broodnodige zorg niet meer kunnen betalen (eigen bijdrage!!) of personeel waar ik op bijna 40% loonbeslagen heb liggen........ dan is dat niet gaaf.........

om mij gaat het niet, ik red me wel........ maar ik heb wel met mijn personeel en clienten te doen.........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:16

Ik geloof niet zo dat er een veel socialer Nederland gaat komen.

Mensen roepen wel dat een ander ook iets nodig heeft, maar zodra men er zelf iets voor moet inleveren is het een ander verhaal.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:18

KiWiKo schreef:
naaaa, er is heel, heel veel weerstand tegen de marktwerking in de zorg......... maargoed dat moest doorgedouwd worden.

Waarom, in vredesnaam, heeft de meerderheid dan toch gestemd op partijen die daar voor waren? Dan ben je toch niet handig bezig? :o?

Citaat:
En echt er is niet een zorgbehoevende, of zorginstelling die stond te juichen hoor.......

Nee, maar zorgbehoevenden en zorginstellingen zijn de minderheid. Jammer dan, pech gehad. Een groter deel vond het niet zo'n probleem, had geen zin erover na te denken, weet ik veel wat de excuses waren... in elk geval: het was een item bij de vorige verkiezingen en die daarvoor en de meerderheid heeft gekozen voor partijen die voor het nieuwe zorgstelsel waren. En dus is het nieuwe zorgstelsel er gekomen. Zo simpel ligt het.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:19

ligt het ook zo simpel met de kilometerheffing?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:23

Yamcha: Hoe verklaar je dan de groei van de SP in 2006? Want als er een partij is die actief campagne voert voor een socialer Nederland dan is het de SP. Toen is daar vrij massaal voor gekozen. Ja ze zijn nu weer flink gezakt maar ik haal toch wel moed uit die overwinning van toen. Blijkbaar zijn er toch genoeg mensen die willen delen. Ik heb er vertrouwen in dat dat terugkomt. :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:23

KiWiKo schreef:
ligt het ook zo simpel met de kilometerheffing?

In feite wel ja. Als je nu gaat stemmen voor partijen die voor de kilometerheffing zijn, of voor partijen die het niet belangrijk vinden, dan kun je redelijk verwachten dat 'ie er gaat komen.

(Maar... het zou wel leuk zijn als je je dan even verdiept in het *waarom* van de kilometerheffing, het plan is niet zomaar uit de lucht komen vallen, en ook dat onderliggende probleem moet aangepakt worden. Dus dan zou ik mijn stem geven naar een partij die tegen kilometerheffing is en met een haalbaar alternatief komt. Ik weet niet welke dat is - ik ben niet zo into the kilometerheffing - maar dat zou je op kunnen zoeken. En ze gaan er vast ook een verkiezingsitem van maken.)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:25

3 jaar geleden was het allemaal niet aan de orde die hele kilometerheffing niet :) maar we worden er wel mee geconfronteerd nu!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:29

KiWiKo schreef:
3 jaar geleden was het allemaal niet aan de orde die hele kilometerheffing niet :) maar we worden er wel mee geconfronteerd nu!

Dat is niet helemaal waar. Het verkeer en de files waren toen ook al een belangrijk item.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:31

maar de kilometerheffing was toen nog geen issue :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:33

er veranderd veel in korte tijd........ heel veel! dus is het zowizo altijd maar gokken waar je op stemt........ we kunnen nu wel stemmen en volgend jaar in een oorlog zitten........ en het er allemaal niet mee eens zijn, maar we hebben er wel op gestemd......

ik ben voor referenda............. met zn allen stemmen over belangrijke dingen.

DAT is democratie........ en als dat betekend dat ik elke week naar de stembus moet, dan ga ik elke week naar de stembus!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:38

KiWiKo schreef:
maar de kilometerheffing was toen nog geen issue :)

Het was 1 van de mogelijkheden die geopperd waren... het plan is echt al ouder dan 3 jaar. (En heeft aan kracht gewonnen omdat de alternatieven vreselijk zijn afgekamd (hogere wegenbelasting en hogere brandstofprijzen.) )

Dat het woord 'kilometerheffing' destijds niet zo in de stemwijzer zat... tsja. Daar heb je nou die hersens voor gekregen :j Je kunt niet verwachten dat 4 jaar politiek in exact die brokjes wordt aangeboden die jij zo graag wilt... Binnen 15 stellingen en graag simpel te antwoorden met ja en nee.
(En daarnaast, prioriteiten verschillen per persoon. Ik vind de studiebeurs bv belangrijk.)

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:40

KiWiKo schreef:
ik ben voor referenda............. met zn allen stemmen over belangrijke dingen.

Het idee van een referendum vind ik aan de ene kant best goed, aan de andere kant twijfel ik of je dat aan het Nederlandse volk kunt overlaten. Er is dan wel sprake van directe democratie, maar hoeveel mensen denken er niet alleen aan zichzelf? En ik betwijfel of dat het beste is voor Nederland.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:43

weet ik niet........... ik denk dat de nederlandse bevolking niet zo dom of asociaal is.......... anders had de PVV of TON allang een meerderheid gevormd in de kamer....... denk je niet?