KLM: dikke mensen moeten extra stoel boeken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 20:42

Cassidy schreef:
Er is veel over te vinden, maar het meeste indruk heeft de aflevering van Air Crash Investigations op me gemaakt met de titel "Dead Weight". Hij is op Youtube te bekijken.

Deel 1 staat hier: http://www.youtube.com/watch?v=esm4s9iK_Gs

Dit is een voorbeeld van een te zwaar beladen vliegtuig, met een combinatie van een servicefout.

http://findarticles.com/p/articles/mi_q ... n11388359/

Ik heb het filmpje even bekeken, ik vind het echt schokkend.
Onbegrijpelijk dat passagiers van (vooral kleine) vliegtuigen jarenlang zoveel risico hebben gelopen... :n

RoodZonnetje

Re: KLM: dikke mensen moeten extra stoel boeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 02:03

Ik ben toch echt wel benieuwd hoe ze dat dan gaan meten enzo. Want hoe doen ze dat met bijvoorbeeld heel grote (als in lange) mensen? Die zijn vaak ook breed maar wel in verhouding met het lichaam.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:34

Sizzle schreef:
Even voor de beeldvorming:
Deze dames mogen van mij prima betalen voor een extra stoel. Ze zeggen trots op hun lichaam en dat mag dan best wat kosten toch?
http://pineut.files.wordpress.com/2009/06/fatty1.jpg

Pfff.... doet me denken aan het artikel in de Linda van een poos terug. Vrouwen die 100+ wogen en nog trots op hun lichaam waren ook. :?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:36

Zie ad hieronder: KLM vliegen in comfort, vliegen zonder zorgen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 23:20

Silvia schreef:
Pfff.... doet me denken aan het artikel in de Linda van een poos terug. Vrouwen die 100+ wogen en nog trots op hun lichaam waren ook. :?

En wat is daar mis mee? (Gezien je verbaasde smilie)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 23:27

Ik heb niet het hele topic gelezen. Na een paar bladzijden had ik een beetje genoeg van de denigrerende opmerkingen over dikke mensen, maar vooruit, het zij zo.

Ik ben veel te dik, een echt voorbeeld van de Obesitasclub. En ja, ik vlieg graag. Al vanaf 2006 vliegen mijn man en ik geregeld naar Amerika. We vliegen dan altijd business class. Reken op gemiddeld 2000 euro voor een ticket. Maar wij hinderen anderen niet met ons gewicht en hebben het er graag voor over.

Binnen Europa is het verhoudingsgewijs veel duurder. Een vlucht naar Spanje kost economy bijvoorbeeld 200 euro, maar business 1200 euro. Zes keer zoveel dus. Ik koop graag een tweede stoel bij KLM binnenkort! Heerlijk, ruimte, niemand hinderen en toch voor een redelijke prijs vliegen binnen Europa.

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 23:35

Ik lees ook met verbazing sommige reacties in het topic.. Ben je minder mens als je dik(ker) bent? Mag je niet gelukkig zijn, vrede hebben met jezelf, trots zijn, zelfvertrouwen hebben of je lichaam mooi vinden als je +100 kg bent? Mag je dat niet even zelf uitmaken, Silvia? (en anderen die er iets over te zeggen hebben)

Hier zijn denk ik 2 dingen aan de hand. Enerzijds de skinny ones onder ons die afgeven op de dikkere mensen en anderzijds de kwestie van het betalen van je extra stoel als je te dik bent voor 1 stoel.

Over dat eerste reageer ik nog even op de post van Cassidy dat het gel*l is dat mensen niets kunnen doen aan overgewicht. Wel heel bekrompen en zwartwit om te zeggen dat elk pondje door het mondje gaat. Natuurlijk heeft het grote invloed maar het heeft wel degelijk te maken met aanleg; aanleg om dik te worden, aanleg dat het er bij jou 10x zo hard bij aankomt dan bij een ander. Hoe wil je anders verklaren dat sommige mensen kunnen vreten wat ze willen en niet boven de 65 kg uitkomen hoe gek ze ook doen? Ik ben een voorbeeld van iemand waar elk koekje bij wijze van spreken meteen zichtbaar is. Stofwisseling is wel van invloed en werkt bij sommige mensen minder snel/goed.

Dan de tweede kwestie.. Ik ben benieuwd waar ze de grens gaan trekken. Zoals iemand al zei; wat is precies dik? Daar zullen de meningen over verschillen. Als je echt overgewicht hebt snap ik dat je een extra stoel moet nemen en uiteraard betaal je die ook want voor hetzelfde geldt was die stoel "verkocht" aan een ander. Je betaalt eenmaal per stoel; so be it.

Ik trek alleen sommige kortzichtige reacties hier niet :)

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 23:42

Ik ben het er volkomen mee eens. Mensen die gedupeert zijn door overgewicht vanwege een ziekte zullen vast enige vergoeding terug krijgen van de verzekering?
Het gaat erom of mensen makkelijker kunnen evacueren. Iemand met overgewicht blokkeert de rest van de stoelen, zodat andere passagiers er niet meer uit kunnen. Iemand die erg lang is, kan zelf wel makkelijk uit de stoel komen en men kan er overheen stappen.
Daarnaast is het voor passagiers die naast mensen met overgewicht zitten totaal niet comforabel!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 00:02

Citaat:
Pfff.... doet me denken aan het artikel in de Linda van een poos terug. Vrouwen die 100+ wogen en nog trots op hun lichaam waren ook.

Zoooooo, die is GROF!!!! Staat je netjes, waarom zou iemand van 100+ kilo niet trots op zijn of haar eigen lichaam mogen zijn? Wat een walgelijke ***opmerking, ik zou me heel diep schamen als ik jou was.

Obesitas wordt lang niet altijd veroorzaakt door jezelf volproppen, maar een heel groot deel ervan wel. Maar het probleem ligt inderdaad bij de reden van het volproppen, daar valt ook nog wel wat over te zeggen. Ik ben zelf al aan het lijnen vanaf m'n 11e(!!!) levensjaar, omdat ik de grootste in de klas was en altijd heel vreselijk werd gepest omdat ik 'dik' was (even ter info, ik was dus echt niet dik, ik was alleen wel groot en breed). Daar gaat het al mis, en van kinderen kun je het nog wel vergeven, maar als je volwassen bent gaat het net zo hard door. Nu gaat zelfs de KLM ermee beginnen. Ga eens een oorzaak aanpakken.

Ik heb zelf ook nog eens de pech dat iedereen in mijn familie dik is (niemand uitgezonderd), en ik dus inderdaad ook maar hoef te kijken naar een koekje en dan zit het er al aan. Maar ik heb dan in ieder geval nog een beetje mazzel omdat ik lang ben en de verdeling nog wel vrij redelijk is. Mensen verwachten van mij dan ook niet dat ik op 100+ zit. Maar ik ben met mijn 100+ gewicht evengoed nog wel trots op mijn lichaam hoor, en ik mag toch hopen dat het toegestaan wordt. De buitenwereld doet al hard genoeg zijn best om ervoor te zorgen dat ik me ga schamen voor mijn lichaam/gewicht, rot lekker op zeg.

Ik pas trouwens nog prima in een vliegtuigstoel, maar ook toen ik nog veel minder woog, kon ik amper knap zitten, zodra je geen 1.60 bent en 50 kilo weegt, dan ben je de lül. Bovendien klaagt iedereen altijd over die te krappe stoelen en het gebrek aan beenruimte, dus zo'n gek idee is het niet om die stoelen iets minder krap bij elkaar te zetten.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 00:04

Enne, ik mag geen bergen beklimmen met mijn overgewicht, maar ik kan nog best vlot uit een stoel komen hoor ;-)

Ik ben trouwens niet blij met mijn overgewicht, maar ik vind niet dat ik me hoef te schamen. Dat hoeft iemand met een andere lichamelijke afwijking of onvolkomenheid ook niet. De manier waarop hier over dikke mensen gesproken wordt, zegt in mijn ogen meer over de schrijvers dan over de dikke mensen.

Maar wat betreft KLM: ik heb er dus begrip voor, maar ben inderdaad benieuwd hoe men het gaat aanpakken.

Bij bijvoorbeeld Ryanair of Vueling kan je trouwens al langer twee stoelen kopen (al stellen zij het niet verplicht).

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 00:05

Dat evacuatieverhaal is natuurlijk dikke vette BS, die dikke persoon zit er namelijk evengoed wel, of je 'm nou voor 2 stoelen laat betalen of niet :+ 8)7................ Zit er trouwens inderdaad ook dik in dat ze je extra laten betalen voor een stoel, maar dat je die extra stoel niet eens krijgt.

Denk dat niemand blij is met overgewicht, maar het is niet aan anderen om je daarvoor af te straffen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 00:07

Kim_89 schreef:
Ik lees ook met verbazing sommige reacties in het topic.. Ben je minder mens als je dik(ker) bent? Mag je niet gelukkig zijn, vrede hebben met jezelf, trots zijn, zelfvertrouwen hebben of je lichaam mooi vinden als je +100 kg bent? Mag je dat niet even zelf uitmaken, Silvia? (en anderen die er iets over te zeggen hebben)

Hier zijn denk ik 2 dingen aan de hand. Enerzijds de skinny ones onder ons die afgeven op de dikkere mensen en anderzijds de kwestie van het betalen van je extra stoel als je te dik bent voor 1 stoel.

Over dat eerste reageer ik nog even op de post van Cassidy dat het gel*l is dat mensen niets kunnen doen aan overgewicht. Wel heel bekrompen en zwartwit om te zeggen dat elk pondje door het mondje gaat. Natuurlijk heeft het grote invloed maar het heeft wel degelijk te maken met aanleg; aanleg om dik te worden, aanleg dat het er bij jou 10x zo hard bij aankomt dan bij een ander. Hoe wil je anders verklaren dat sommige mensen kunnen vreten wat ze willen en niet boven de 65 kg uitkomen hoe gek ze ook doen? Ik ben een voorbeeld van iemand waar elk koekje bij wijze van spreken meteen zichtbaar is. Stofwisseling is wel van invloed en werkt bij sommige mensen minder snel/goed.

Dan de tweede kwestie.. Ik ben benieuwd waar ze de grens gaan trekken. Zoals iemand al zei; wat is precies dik? Daar zullen de meningen over verschillen. Als je echt overgewicht hebt snap ik dat je een extra stoel moet nemen en uiteraard betaal je die ook want voor hetzelfde geldt was die stoel "verkocht" aan een ander. Je betaalt eenmaal per stoel; so be it.

Ik trek alleen sommige kortzichtige reacties hier niet :)

Het is waar dat ieder pondje door het mondje gaat. Ik heb ook aanleg om dik te worden. Echter loop ik tegenwoordig een uur tot 2 uur per dag, en ik eet gezond en zie hier: 70 kilo. En ik ben ook zo dat je ieder koekje ziet. Die eet ik dus ook maar zeer beperkt. Het is maar net waar je zelf voor kiest.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 00:08

Noah2006 schreef:
Mensen die gedupeert zijn door overgewicht vanwege een ziekte zullen vast enige vergoeding terug krijgen van de verzekering?

En dit zou ik persoonlijk erg onterecht vinden, vliegen is nog altijd een luxe.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 00:09

Ieder pondje door het mondje gaat voor de meeste mensen op, maar ZEKER niet voor iedereen... :+

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 00:10

tja, ik denk dat veel mensen er wel wat aan kunnen doen dat ze wat forser zijn. en dat iemand er trots op is moet hij of zij ook zelf weten.
ik ben (te) dun. zit tegen het randje ondergewicht en kan inderdaad eten wat ik wil. Dit wil ook niet zeggen dat ik hiervoor kies! Ik heb verschillende dieten gedaan om aan te komen. Niets helpt. Te dun is ook slecht voor je gezondheid.

Maar om nu even op het onderwerp terug te komen.
Ik ben nog steeds van mening dat mensen met extreem overgewicht gewoon bij moeten betalen. (tenzij je ziek bent en daarom forser bent, dit kun je toch aantonen?) Tja en wat is dik? Ik denk dat BMI wel een mooi maatstaaf is. Maar het blijft moeilijk.

Ikzelf ben erg lang en heb te weinig beenruimte in het vliegtuig. Mocht ik meer beenruimte willen hebben moet ik hier toch ook voor betalen?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 00:12

hyppolyte schreef:
Ieder pondje door het mondje gaat voor de meeste mensen op, maar ZEKER niet voor iedereen... :+

Ik kan geloven dat je aan kan komen van medicijnen. Maar geen 50 kilo. Misschien dat je door het slikken van de medicijnen niet meer kunt eten zoals daarvoor, dat kan, maar dan gaat de pondjes nogsteeds door je mond, alleen blijft het door de meds zitten.

Niemand wordt dik van lucht, je zult het ergens vandaan moeten halen.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 00:22

Waarom zou je moeten bijbetalen voor extra beenruimte, je betaalt toch al genoeg voor een ticket? Mensen worden ook steeds langer, en NL-ers vallen onder de langste volken van de wereld. Dus dan kun je de boel daar toch ook op aanpassen. Het gaat alleen maar om zoveel mogelijk geld verdienen.

@vjestagirl, jaahaaa zo krom kun je het ook bekijken, als je dik wordt van medicijnen en je daardoor nog maar 1000 calorieën per dag zou mogen eten omdat je anders aankomt, dan moet je dus levenslang op een crashdieet, dat is ook heeeeeeel bevorderlijk voor je gezondheid, ach ja, dan offer je gewoon een paar jaar van je leven op, zodat anderen niet naast jouw dikke lijf hoeven zitten. Bovendien zijn er ook veel medicijnen waardoor je veel vocht vasthoudt, heeft niets met het mondje te maken :+.

Het zou fijn zijn als je op een normale manier op gewicht zou kunnen blijven, maar voor een heleboel mensen kan dat alleen maar door nooit meer iets 'lekkers' te eten. Je hebt dus gewoon levenslang en niet iedereen heeft daar zin in.

Nog even over die bodyscan, denk niet dat ze daar heel blij mee gaan zijn als die weer aangepast moet worden, die krengen zijn duur en er zitten een heleboel haken en ogen aan. Bovendien zegt het gewicht weinig over het obesitasgehalte. Iemand van 70 kilo kan evengoed obesitas hebben.

Enneh, wat die BMI bij de KLM betreft, ik heb er toch aardig wat zien rondlopen die daar wel overheen komen hoor :j.

En laten ze dan ook maar meteen extra geld berekenen voor baby's en kleine kinderen, die nemen dan wel minder ruimte in, maar veroorzaken veel meer overlast. Moeten zwangere vrouwen dan ook extra gaan betalen?
Laatst bijgewerkt door hyppolyte op 23-01-10 00:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 00:32

Hyppolyte, vocht vasthouden heeft niets met vet te maken. Teveel eten heeft daar wel mee te maken en als medicijnen daar niet bij helpen, dan geeft dat extra informatie over de energiebehoefte van je lichaam. Er is geen pil die zoveel vet bevat dat je er spontaan een kilo per week van aankomt geloof ik. Het komt er op neer dat niemand obesitas hoeft te krijgen zolang men de energiebehoefte van het lichaam respecteert. Er wordt hier al ten onrechte vergeleken met anorexia nervosa, maar die vlieger gaat ook niet op omdat anorexia je ook niet overkomt, maar juist het gevolg is van een beslissing om niet (meer) te willen eten. Met vet-/suikerzucht is het net zo, iemand moet die rommel naar binnen schuiven, dat gaat niet zomaar vanzelf.

Elegant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 00:36

Een goede ontwikkeling, o.a. ontzettend vervelend als je een 5-urige vlucht met opgetrokken schouders of leunend naar de andere kant moet zitten.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 00:37

Nee, maar van vocht vasthouden kom je er wel een stuk dikker uit te zien... Ik zeg ook niet dat vocht iets met vet te maken heeft. Als je dus inderdaad medicijnen hebt waardoor je sneller aankomt en je dus naar een crashdieet hoeveelheid voedsel moet omschakelen, dan ga je wel heel ver. Bovendien overleef je dat niet erg lang.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 00:37

Lovely schreef:
Hyppolyte, vocht vasthouden heeft niets met vet te maken. Teveel eten heeft daar wel mee te maken en als medicijnen daar niet bij helpen, dan geeft dat extra informatie over de energiebehoefte van je lichaam. Er is geen pil die zoveel vet bevat dat je er spontaan een kilo per week van aankomt geloof ik. Het komt er op neer dat niemand obesitas hoeft te krijgen zolang men de energiebehoefte van het lichaam respecteert. Er wordt hier al ten onrechte vergeleken met anorexia nervosa, maar die vlieger gaat ook niet op omdat anorexia je ook niet overkomt, maar juist het gevolg is van een beslissing om niet (meer) te willen eten. Met vet-/suikerzucht is het net zo, iemand moet die rommel naar binnen schuiven, dat gaat niet zomaar vanzelf.

Hier ben ik het helemaal mee eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 00:45

Waarom kunnen mensen met overgewicht zo slecht toegeven dat eten helemaal geen oorzaak is? Daar hoef je je toch helemaal niet voor te schamen?

Lovely schreef:
Er is geen pil die zoveel vet bevat dat je er spontaan een kilo per week van aankomt geloof ik.

Precies...dit gaat gelijdelijk, je komt geen 20 kilo op een dag aan. Mss wel in een half jaar maar dan heb je nog alle tijd om aan de rem te trekken toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 00:47

hyppolyte schreef:
Nee, maar van vocht vasthouden kom je er wel een stuk dikker uit te zien... Ik zeg ook niet dat vocht iets met vet te maken heeft. Als je dus inderdaad medicijnen hebt waardoor je sneller aankomt en je dus naar een crashdieet hoeveelheid voedsel moet omschakelen, dan ga je wel heel ver. Bovendien overleef je dat niet erg lang.

Je redenatie klopt niet helemaal. Allereerst wordt niemand 120+ door alleen wat vocht vasthouden en ten tweede hoeft een bepaald medicijnregime niet direct te betekenen dat je een crashdieet moet volgen. Als een medicijn invloed heeft op de energiebehoefte van het lichaam, dan is het alleen maar verstandig om de eetgewoonte daarop aan te passen, dan kom je ook niet gelijk 50 kilo aan (om bij 110+ aan te komen). Je kunt naar mijn idee niet 110+ worden zonder dat je een aanzienlijke hoeveelheid vetmakend voedsel eet over tamelijk lange tijd. Als je het daar niet mee eens wilt zijn, dan is dat prima.

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 00:49

hyppolyte schreef:
Waarom zou je moeten bijbetalen voor extra beenruimte, je betaalt toch al genoeg voor een ticket? Mensen worden ook steeds langer, en NL-ers vallen onder de langste volken van de wereld. Dus dan kun je de boel daar toch ook op aanpassen. Het gaat alleen maar om zoveel mogelijk geld verdienen.

@vjestagirl, jaahaaa zo krom kun je het ook bekijken, als je dik wordt van medicijnen en je daardoor nog maar 1000 calorieën per dag zou mogen eten omdat je anders aankomt, dan moet je dus levenslang op een crashdieet, dat is ook heeeeeeel bevorderlijk voor je gezondheid, ach ja, dan offer je gewoon een paar jaar van je leven op, zodat anderen niet naast jouw dikke lijf hoeven zitten. Bovendien zijn er ook veel medicijnen waardoor je veel vocht vasthoudt, heeft niets met het mondje te maken :+.

Het zou fijn zijn als je op een normale manier op gewicht zou kunnen blijven, maar voor een heleboel mensen kan dat alleen maar door nooit meer iets 'lekkers' te eten. Je hebt dus gewoon levenslang en niet iedereen heeft daar zin in.

Nog even over die bodyscan, denk niet dat ze daar heel blij mee gaan zijn als die weer aangepast moet worden, die krengen zijn duur en er zitten een heleboel haken en ogen aan. Bovendien zegt het gewicht weinig over het obesitasgehalte. Iemand van 70 kilo kan evengoed obesitas hebben.

Enneh, wat die BMI bij de KLM betreft, ik heb er toch aardig wat zien rondlopen die daar wel overheen komen hoor :j.

En laten ze dan ook maar meteen extra geld berekenen voor baby's en kleine kinderen, die nemen dan wel minder ruimte in, maar veroorzaken veel meer overlast. Moeten zwangere vrouwen dan ook extra gaan betalen?

Waarom voor extra beenlengte betalen? omda ik anders niet wegkom met mijn benen en vastzit tegen de voorstoel... daarom extra betalen. Ik heb niet gevraagd om lange benen, toch moet ikk bijbetalen voor extra beenruimte.

Als je medicijnen slikt die vocht vast houden kun je dit aantonen en zul je niet extra hoeven te betalen (of wordt vergoed??)

En als je gewoon op gewicht wilt blijven, kun je "gewoon" wel eens een koekje eten... kom je echt geen kilo's van aan. Maar je moet het wel bij dat ene koekje laten. :+

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 00:50

Nogmaals:
Heino schreef:
Want hoe doen ze dat met bijvoorbeeld heel grote (als in lange) mensen? Die zijn vaak ook breed maar wel in verhouding met het lichaam.

Als idd die "billenbreedte" aangehouden wordt ben je als heel groot persoon ook de sjaak