Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jameyskatje schreef:waar haal jij deze absolute klinkklare onzin vandaan???
mensen, neem dit aub NIET voor waarheid aan!!! en kijk uit met leugens die zich op het net verspreiden!!
waar zijn jou bronnen????
ongelofelijk.
insun schreef:Goed, laten we even uitgaan van de interpretatie van de Koran waarin aangenomen wordt dat een vrouw zich in het geheel (gezicht en ogen, hals, haar, lichaam) moet bedekken om een goed Moslima te zijn. Ze draagt dan een burka vanwege haar geloof.
insun schreef:Waarom moet zij zich bedekken? Om haar schoonheden te verbergen, zodat ze niet verleid maw.: bedekt ze zich niet is ze een verleidster, slecht, een slet en lokt onkuis gedrag uit; als ze wordt verkracht is dit dus haar eigen schuld.
insun schreef:Hhmm, klinkt niet bepaald vrouwvriendelijk toch.......
insun schreef:Als je dan ook nog weet dat volgens de Sharia (= Islamitische wetgeving) een vrouw een verkrachting énkel kan bewijzen door 4 mannelijke getuigen van het misdrijf mee te nemen. Lukt dit niet (en hoe vaak komt het voor dat 4 mannen getuige zijn geweest van een verkrachting???)wordt de vrouw zelf beschuldigd van overspel en bestraft met stokslagen of steniging. Dus nog even ter verduidelijking: een verkrachter wordt alleen veroordeeld als de verkrachte vrouw 4 getuigen heeft die hem beschuldigen. Als er geen 4 getuigen zijn, gaat de man vrijuit en wordt de vrouw veroordeeld. Over gelijke rechten voor man en vrouw gesproken.....
insun schreef:Daarbij loopt een verkrachte vrouw die niet kan bewijzen dat ze verkracht is en dus veroordeeld wordt van overspel een hele grote kans vermoord te worden door haar familie (eremoord), omdat zij schande brengt over de naam van haar familie en deze door eremoord gezuiverd kan worden.
insun schreef:Vrouwen die een burka dragen doen dit, mijns inziens, omdat zij geleerd hebben dat het niet bedekken van jezelf hetzelfde is als vragen om verkrachting; zij zien een burka als bescherming tegen een verkrachting en daarmee tegen een straf die hún en niet hun verkrachter opgelegd wordt.
insun schreef:Een burka als bescherming tegen stokslagen, steniging en zelfs moord...., is dat geen onderdrukking????
Wanted2003 schreef:Adil18 schreef:
Nee, naar mijn weten is er geen wetgeving over.
Nou, dan zie ik het rpobleem niet...Het kan voor mensen als storend gezien worden, ik vind het ook niet prettig, maar het is niet tegen de regels en iedereen mag volgens gewoon zijn/haar geloof uitoefenen.
Zolang mensen een geloof uitoefenen zonder daarbij de Nederlandse wetgeving te breken, wat is daar dan mis mee? Dan passen zij zich toch aan? Aanpassen betekent niet de identiteit van een ander overnemen...
Wanted2003 schreef:Zolang mensen een geloof uitoefenen zonder daarbij de Nederlandse wetgeving te breken, wat is daar dan mis mee?
jameyskatje schreef:doe geen moeite. je slaat deels de plank volledig mis (deels volledig ja, deels zit er waarheid in, maar je mist de essentie)
ik heb gemerkt dat bokt over het algemeen nogal conservatief is.. want als ik als moslim een 'volgens jullie agressief antwoord' geef, komt het door mijn geloof en zijn moslims niet tolerant blablabla.
maargoed, deze discussie gaat over de burka. toch grappig. aangezien de niqaabdragende vrouwen toch (figuurlijk) op 1 hand te tellen zijn en omdat jullie zelf geen moslims zijn.. vind ik het frapant dat de discussie toch steeds (ja steeds, want ik heb hele boekwerken geschreven op dit forum) zo oploopt en mensen zo aangrijpt.
ja ik als moslim verdedig graag mijn geloof, natuurlijk want het is mijn overtuiging en mijn leven. iets waar je liefde voor hebt verdedig je graag en je wilt de naam niet met vuil besmeurd zien. ik heb al het recht.
de discussie 'niqaab' laat ik verder ook langs me heen gaan. het erge is enkel dat mensen, die een aantal boeken, internetpagina's en dergelijk hebben gelezen, denken dat ze grote geleerden zijn en dus bepaalde islamitische kwesties, die hun niet eens eigen zijn, kunnen verklaren en uiteen kunnen zetten.
dit vind ik simpelweg een belediging voor de geleerden die jarenlang hebben gestudeerd en de wereld hebben verkend, de islam hebben gepraktisseerd en alles.. en zelfs deze grote geleerden voeren nog discussies over bepaalde onderwerpen., dus wie zijn wij dan?
ik zie al genoeg leugens op het net. bokt is voor iedereen bereikbaar. te vinden via google enzo.. ik kom dus graag voor mijn geloof op.
jou bronnen laten mij nog steeds koud. ik hoef enkel naar de auteurs te kijken..
verder wil ik nogmaals zeggen, check mijn onderschrift. dat is eigenlijk mijn enige antwoord op deze hele discussie
en laten we onszelf druk maken over de financiele crisis en hoe wij als burgers dom worden gehouden, zodat we ons niet kunnen voorbereiden op zware tijden, want misschien gaan we elkaar, als nederlandse burger, nog eens nodig hebben. hoofddoek of niet, moslims of niet. arm = arm en honger = honger. alhoewel ik begrijp dat dit nu allemaal heel vreemd klinkt, omdat wij als maatschappij lekker door consumeren, maar ik durf te zeggen dat er zware tijden aankomen en dat het grootste gros zich niet kan voorbereiden.
Dani62 schreef:"Ik wil iemands gezichtsuitdrukking kunnen zien", "Ik vind de Burka eng"
Zulke antwoorden kom ik hier de hele tijd tegen. Het is allemaal weer 'ikke, ikke, ikke'...En als wij iets willen, hebben anderen zeker niets te willen?
Citaat:In principe word ik (en met mij vele andere vrouwen die geen hijaab dragen) door het Islamitische geloof gezien als een onkuise, onbescheiden vrouw, een verleidster, een lustobject die verkrachting zelf over zich af roept.
Dani62 schreef:@superwoman: ik heb het dus enkel en alleen over de reacties die ik tussen haakjes heb gezet.
Dani62 schreef:Wanted2003 schreef:Zolang mensen een geloof uitoefenen zonder daarbij de Nederlandse wetgeving te breken, wat is daar dan mis mee?
"Ik wil iemands gezichtsuitdrukking kunnen zien", "Ik vind de Burka eng"
Zulke antwoorden kom ik hier de hele tijd tegen. Het is allemaal weer 'ikke, ikke, ikke'...En als wij iets willen, hebben anderen zeker niets te willen?
Wanted2003 schreef:rainbow8 schreef:De tijden zijn hier veranderd. En als je hier wilt wonen heb je je toch aan te passen. Als wij daar heen gaan hebben we ons ook aan te passen.......... Dus waarom dan niet andersom??
Volledig mee eens!
Wat ik mij heb laten vertellen door een Moslim, draagt de vrouw een burka omdat zij haar lichaam wil "beschermen" tegen andere mannen. Andere mannen mogen haar lichaam niet zien, het lichaam is alleen bestemd voor haar echtgenoot. Een dergelijke gedachte vind ik totaal niet toepasselijk in onze Nederlandse cultuur, dat is ook een reden waarom ik vind dat een burka niet thuis hoort in Nederland.
Wanted2003 schreef:Adil18 schreef:Ik ben trouwens wel even benieuwd....Ik had het volgens mij al wel eens gehoord, amar is er een regel in NL dat je ten alle tijden "herkenbaar" op straat rond moet lopen? Identificatieplicht, ja oke, maar moet je ten alle tijden te herkennen zijn?
Nee, naar mijn weten is er geen wetgeving over.
Blue_Eyes schreef:Maar waarom dan niet? Als zij haar lichaam voor zichzelf en haar man wil houden, wat is daar dan op tegen? Ik vind de grens tussen 'geen superstrakke Tatjanatruitjes' en 'een niqaab' op die manier een beetje vaag gesteld, eigenlijk. Ik trek die Tatjanatruitjes ook niet aan, want ik wil mijn lichaam ook niet zo tentoonstellen. Wat die moslim jou heeft verteld, is precies hetzelfde maar dan iets radicaler. Nou en...
Citaat:zoals eerder aangegeven:
Gaat er mij om dat het voor verschillende moslims wél met het verbergen van schoonheid te maken heeft, met het voorkomen van sexuele lusten én het maken van een goede indruk (juist van de indruk die vader van de fam wil geven) is.
Zo staat het ook in de Koran voor zover ik aan neem, aangezien ik hem niet kan lezen. (zie bronnen 2 blz terug)
superwoman schreef:jameyskatje schreef:doe geen moeite. je slaat deels de plank volledig mis (deels volledig ja, deels zit er waarheid in, maar je mist de essentie)
ik heb gemerkt dat bokt over het algemeen nogal conservatief is.. want als ik als moslim een 'volgens jullie agressief antwoord' geef, komt het door mijn geloof en zijn moslims niet tolerant blablabla.
maargoed, deze discussie gaat over de burka. toch grappig. aangezien de niqaabdragende vrouwen toch (figuurlijk) op 1 hand te tellen zijn en omdat jullie zelf geen moslims zijn.. vind ik het frapant dat de discussie toch steeds (ja steeds, want ik heb hele boekwerken geschreven op dit forum) zo oploopt en mensen zo aangrijpt.
ja ik als moslim verdedig graag mijn geloof, natuurlijk want het is mijn overtuiging en mijn leven. iets waar je liefde voor hebt verdedig je graag en je wilt de naam niet met vuil besmeurd zien. ik heb al het recht.
de discussie 'niqaab' laat ik verder ook langs me heen gaan. het erge is enkel dat mensen, die een aantal boeken, internetpagina's en dergelijk hebben gelezen, denken dat ze grote geleerden zijn en dus bepaalde islamitische kwesties, die hun niet eens eigen zijn, kunnen verklaren en uiteen kunnen zetten.
dit vind ik simpelweg een belediging voor de geleerden die jarenlang hebben gestudeerd en de wereld hebben verkend, de islam hebben gepraktisseerd en alles.. en zelfs deze grote geleerden voeren nog discussies over bepaalde onderwerpen., dus wie zijn wij dan?
ik zie al genoeg leugens op het net. bokt is voor iedereen bereikbaar. te vinden via google enzo.. ik kom dus graag voor mijn geloof op.
jou bronnen laten mij nog steeds koud. ik hoef enkel naar de auteurs te kijken..
verder wil ik nogmaals zeggen, check mijn onderschrift. dat is eigenlijk mijn enige antwoord op deze hele discussie
en laten we onszelf druk maken over de financiele crisis en hoe wij als burgers dom worden gehouden, zodat we ons niet kunnen voorbereiden op zware tijden, want misschien gaan we elkaar, als nederlandse burger, nog eens nodig hebben. hoofddoek of niet, moslims of niet. arm = arm en honger = honger. alhoewel ik begrijp dat dit nu allemaal heel vreemd klinkt, omdat wij als maatschappij lekker door consumeren, maar ik durf te zeggen dat er zware tijden aankomen en dat het grootste gros zich niet kan voorbereiden.
Jij hebt het constant over leugens!
Terwijl het veelal gewoon een andere interpretatie is van wat er geschreven staat in de Koran.
Als jij dat als leugens gaat omschrijven, tja sorry, maar dan valt er niet te discussieren én vooral ben je imo niet meer geloofwaardig. imo tunnelvisie.
mistery schreef:Ik vind de burka zeer storend, hoofddoekjes ook trouwens. Ik vind het gewoon niet kunnen in Nederland. Kom je hier vanuit het buitenland dan moet je je aanpassen. Blijf je een burka dragen dan vind ik niet dat je bezig bent met je aanpassen.
Als je het in je huis wil dragen prima, maar je geloof mee naar buiten brengen op zo'n opzichtige manier vind ik niet ok.
Blue_Eyes schreef:Wanted2003 schreef:
Volledig mee eens!
Wat ik mij heb laten vertellen door een Moslim, draagt de vrouw een burka omdat zij haar lichaam wil "beschermen" tegen andere mannen. Andere mannen mogen haar lichaam niet zien, het lichaam is alleen bestemd voor haar echtgenoot. Een dergelijke gedachte vind ik totaal niet toepasselijk in onze Nederlandse cultuur, dat is ook een reden waarom ik vind dat een burka niet thuis hoort in Nederland.
jameyskatje schreef:de discussie 'niqaab' laat ik verder ook langs me heen gaan. het erge is enkel dat mensen, die een aantal boeken, internetpagina's en dergelijk hebben gelezen, denken dat ze grote geleerden zijn en dus bepaalde islamitische kwesties, die hun niet eens eigen zijn, kunnen verklaren en uiteen kunnen zetten.
pubelia schreef:mistery schreef:Ik vind de burka zeer storend, hoofddoekjes ook trouwens. Ik vind het gewoon niet kunnen in Nederland. Kom je hier vanuit het buitenland dan moet je je aanpassen. Blijf je een burka dragen dan vind ik niet dat je bezig bent met je aanpassen.
Als je het in je huis wil dragen prima, maar je geloof mee naar buiten brengen op zo'n opzichtige manier vind ik niet ok.
Als jij naar turkijen gaat doe jij dan ook een hoofddoek aan? En waarom zijn er dan friet tenten in bv spanje waar nerderlandse gerechten worden geserveerd... Hoe zo moeten mensen van uit het buitenland zich aan passen aan nederland, als nederlanders zich niet eens op een vakantie zich aan kunnen passen aan de cultuur vanwaar je op vakantie gaat...
Ik heb op ja gestemd... Mensen vinden wel eens dat hun aan moeten passen aan onze nederlandse gewoontens, maar kunnen wij ons nu echt niet aan passen aan mensen aan een burka, nederland is toch een vrij land...?