Pletje123 schreef:@Lecy: waarom is het dan zo moeizaam, de combinatie Christendom - homoseksualiteit?
Ik had een heeeeeeel stuk uitleg getypt en toen bleek dat mijn verbinding verbroken was en nu is het kwijt!!!
Kort gezegd, religies kunnen zeggen wat ze willen omdat de meeste mensen toch niet echt de bijbel lezen.
Religie is een door mensen bestuurd iets tegenwoordig. Dus mensen kunnen de bijbel zo buigen dat zo een beetje alles wat ze zeggen door de bijbel ondersteund kan worden en dan zeggen ze dat het Gods wil is, alleen maar omdat de bijbel open staat voor interpretatie.
Dit vind ik mooi gezegd. Ik wil het even aanvullen. Religie is door door mensen in het leven geroepen. God is niet religieus. God is liefde, vergeving, aanvaarding, reactvaardig etc. God wil en relatie met de mens, niet een marionet die naar Zijn pijpen danst, daarom heeft hij ons een eigen wil gegeven. De bijbel keurt homosexualiteit wel af, maar dan niet zoals de "kerk" ofzo dat zegt. Niemand gaat naar de hel om wie hij is, maar om wat hij doet.
Precies! God houdt van alle mensen. Wat ze ook doen of gedaan hebben, bij God is er altijd vergeving als mensen daarom vragen. God houdt van de zondaar, maar niet van de zonde. En hoe bekrompen sommige mensen het hier ook vinden, homoseksualiteit is volgens de bijbel een zonde.De bijbel zegt nergens dat ongelovige of homosexuele naar de hel gaan. Dat zijn weer zo van die verbuigingen van de bijbel.
De bijbel zegt dat je alleen gered kan worden door Jezus. Gods zoon die naar de aarde is gekomen, nooit heeft gezondigd en is gekruisigd voor onze zonden om onze relatie met God te herstellen. Als je niet gelooft in Jezus ben je niet gered. Dat staat dus wel in de bijbel. Er staat niet in de bijbel dat homoseksuelen naar de hel gaan. En verder ben ik blij dat ik daar niet over hoef te oordelen. De bijbel keurd alle zondaars af en dat zijn wij per slot van rekening allemaal, dus dat zou inhouden dat we allemaal naar de hel gaan, nou dan wordt het lekker gezellig daaro...
Daarom is Jezus gestorven, voor onze zonden, zodat wij het goed kunnen maken met God. Dat betekent overigens niet dat we de hele dag maar aan kunnen zondigen en 's avonds even vergeving vragen, om de volgende dag dezelfde zonden te herhalen. Er moet wel echt berouw zijn. Maar tegenwoordig heeft de bijbel en god weinig meer te maken met veel religies (hola, haal nu heel gelovig bokt op mijn nek met deze uitspraak). Als je ziet hoeveel pedofilie er in de kerk gaande is en dat wordt door de kerk zelf in de doofpot gestoken. Hoe verklaar je dat dan?
Je haalt mij niet op je nek hoor, ik vind dat je het heel goed uitlegt en in bovenstaand punt ook zeker gelijk hebt. Dat kerkleiders of kerkmensen pedofilie in de doofpot stoppen keur ik niet goed, en dat keurt God ook zeker niet goed. Geloof en god is wat ik je hart leeft en het maakt niet uit welke kleur, geloof, sexualiteit, gelsacht of wat dan ook je hebt, zolang je je best doet en oprecht bent in wie je bent dan ziet god dat. (wow, ik klink haast als een gelovig iemand)
Je zou het haast denken.
Ik ben dit met je eens. Ieder moet zichzelf later verantwoorden. Ik moet mijn eigen zonden, en ja deze heilige christen zondigt ook wel eens, later verantwoorden. Geloven is in eerste instantie je liefde voor God en de gelijke daaraan is de liefde voor je naaste mens, maar veel christenen maken de fout in plaats van die liefde een grote wijzende vinger uit te steken naar anderen. En daar zullen zij zich ook ooit voor moeten verantwoorden. *edit* plus waarschijnlijk omdat christendom en veel andere religies geloven dat het een keuze is, niet iets dat al bepaald is voordat je geboren werd. Als het een keuze is dan kan je het veranderen vinden ze.
Ik geloof zeker niet dat homoseksualiteit een keuze is. Dit is al bepaald voor je geboren bent denk ik. Ik geloof ook dat als je homoseksueel bent en chisten ,wat hier al eerder is genoemd,en je maakt de keuze verder te gaan met God en dus niet in een relatie, dat dat echt een weloverwogen keuze is.
Als je hiertoe gedwongen word zal je hart ergens anders zijn en werkt het niet denk ik.