Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alet74

Re: Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:03

En er schijnen toch ook hoogopgeleiden te zijn die de PVV steunen? Dat snap ik dan weer niet. Nu weet ik wel dat het hebben van een hoge opleiding niet hetzelfde is als het hebben van een goed verstand, maar toch, van zulke mensen verwacht je toch iets meer..eh..verstand. Dan zou je zeggen dat zij wel weten wat hij precies wil, maar ja, daarentegen kan dat ook wel zijn wat zij willen natuurlijk. Zucht...

Ik denk dat MB ook bang is voor waar wij bang voor zijn Heino, dat er een dag komt dat je denkt 'zo was het in Duitsland in de jaren 30 van de vorige eeuw', of heb ik het mis MB?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:05

Klopt ja! Ik snap het ook niet, al stemmen er opzich ook heel veel opgeleiden op de VVD. Misschien dat zij denken dat het gedachtegoed van Wilders wat een aantal punten van de VVD hetzelfde blijft ofzo?
Er zijn ook gemeentes waar bijna geen allochtonen wonen en waar toch het grootste gedeelte op Wilders gestemd heeft, snap ik ook al niet :?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:07

Die gaan dan voor die andere punten, maar die vind ik in het niet vallen als je die racistische verhalen van hem hoort. (dat compenseert de rest niet)

bosmonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:10

ik hoop dat ie ooit een helder moment krijgt, waarop hij denkt 'wat doe ik toch allemaal' (...dat zal wel niet snel gebeuren....) of dat hij snel aftreedt en in de vergetelheid raakt. die man gaat de grenzen van vrijheid voor meningsuiting voorbij....

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:34

Het belangrijkste wat ik aan Wilders vind is dat hij kritische vragen kan en durft te stellen, wat ik niet juist vind aan zijn idealen is dat hij het op een bepaald gedeelte van de samenleving steekt, bovendien is de 'kopvoddentax' puur discriminerend te bestempelen en daarmee doe je eigenlijk je eigen geloofwaardigheid de das om als je nog geen respect voor de medemens kunt opbrengen.

Valt het jullie ook op, dat hij ook enkel in het nieuws lijkt te komen als het gaat om dergelijke onderwerpen, maar over zaken die er nu wel toe doen heb ik echt geen idee wat zijn standpunt is.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:44

Ik heb niet het hele topic gelezen maar valt me op dat veel mensen hier wel erg negatief over hem doen! Het is niet voor niks dat zn partij inmiddels zo groot is, hij heeft gewoon vaak gelijk :+ ik sta niet achter al zn ideeen maar toch wel een heleboel. Zn beleid is trouwens ook vriendelijk voor dieren ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 21:37

JessicaD88 schreef:
Zn beleid is trouwens ook vriendelijk voor dieren ;)

Daar zullen de moslims blij mee zijn :(:)

De partij voor de dieren valt totaal door de mand bij de beschouwingen, ze weten helemaal niet waar het over gaat, terwijl ze een record aantal moties ingediend hebben de afgelopen jaren.

Kost vreselijk veel geld en tijd van mensen die die tijd beter zouden kunnen gebruiken om een beleid te maken. Maar omdat onze media er boven op zitten als ze geen aandacht aan al die onzin geven, doen ze dat dus wel.
Hetzelfde met Wilders, nauwelijks enige inbreng op voor deze tijd belangrijke zaken, maar wel altijd de boventoon.

Dit kabinet moet zich eens beter verkopen en beter laten zien wat ze gedaan hebben en nog gaan doen. Het feit dat 3 captains of industrie bij Nova, geheel tegen de verwachting in, de maatregelen die de laatste tijd genomen zijn prezen, lijkt me een teken aan de wand

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:12

Alet74 schreef:
En er schijnen toch ook hoogopgeleiden te zijn die de PVV steunen? Dat snap ik dan weer niet. Nu weet ik wel dat het hebben van een hoge opleiding niet hetzelfde is als het hebben van een goed verstand, maar toch, van zulke mensen verwacht je toch iets meer..eh..verstand. Dan zou je zeggen dat zij wel weten wat hij precies wil, maar ja, daarentegen kan dat ook wel zijn wat zij willen natuurlijk. Zucht...

Ik denk dat MB ook bang is voor waar wij bang voor zijn Heino, dat er een dag komt dat je denkt 'zo was het in Duitsland in de jaren 30 van de vorige eeuw', of heb ik het mis MB?

Eigenlijk wil je zeggen dat alleen laag opgeleiden de PVV steunen? Dat geloof je toch zeker zelf niet? En ik vind het best wel cru overkomen...

Ik denk dat er best wel eens zoiets kan gebeuren ja...
Hoop het niet hoor!

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:20

@sarabande, ben ik helemaal met je eens dat hij vaak doorgaat op zaken die niet relevant zijn. Hij trekt constant de aandacht met zaken die op dit moment veel minder belangrijk zijn. Neemt niet weg dat het kabinet, in mijn ogen, daadkracht mist of zichzelf niet goed verkoopt. Het enige wat ik elke x mee krijg, zijn bezuinigen, iedereen gaat erop achteruit etc., in plaats van de oplossingen en positieve dingen, die ook wel belangrijk zijn voor de beeldsvorming.

Het lijkt me trouwens heel normaal dat mensen uit alle klasses van de samenleving op een partij als de PVV stemmen, omdat je voorkeur en ideeën niet alleen samenhangen met je intelligentie.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:23

jaggie schreef:
Het lijkt me trouwens heel normaal dat mensen uit alle klasses van de samenleving op een partij als de PVV stemmen, omdat je voorkeur en ideeën niet alleen samenhangen met je intelligentie.

Zo zie ik het ook!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:32

Maar je sociaal-economische status hangt vaak wel samen met je intelligentie. En die SES weer met belangrijke punten/problemen uit je leven :)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:34

@MB: ik reageer hiermee op Heino die zegt dat mensen vaak niet verder nadenken over dit soort dingen, dit verwacht je wel eerder van mensen met een hogere opleiding. Wel denk ik dat de problematiek meer speelt in gebieden waar relatief meer lager opgeleiden wonen, vandaar mijn (misschien onterechte) aanname dat er vooral lager opgeleiden stemmem om de PVV. Dit is geen waarde oordeel hoor, begrijp me niet verkeerd!!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:38

Alet74 schreef:
@MB: ik reageer hiermee op Heino die zegt dat mensen vaak niet verder nadenken over dit soort dingen, dit verwacht je wel eerder van mensen met een hogere opleiding. Wel denk ik dat de problematiek meer speelt in gebieden waar relatief meer lager opgeleiden wonen, vandaar mijn (misschien onterechte) aanname dat er vooral lager opgeleiden stemmem om de PVV. Dit is geen waarde oordeel hoor, begrijp me niet verkeerd!!

Mag van mij hoor! Maar zo'n uitspraak doet iemand imo die laag opgeleid is en niet verder denkt... Weet niet of dat ook zo is, ik dacht namelijk van niet aan je berichten te zien...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:39

Ach er is ook nog zoiets als afzetten tegen. En de algehele stemming is die er zitten doen het niet goed.
Dat dat heel makkelijk is als je ook niet weet hoe het anders moet vergeten de meesten

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 07:16

@MB: voel me wel gevleid dat je zo over me denkt :)

@Sarabande: wat ik me dan weer afvraag (in het rustige noord-oost Groningen), is of die algehele stemming er echt is, of dat die ook aangepraat is. Kunnen we niet gewoon de knop omzetten en weer aardig voor elkaar zijn (nee, ik ben echt geen 15, en nee, ik ben geen naïef pubertje ;) ). Ik vind het allemaal zo'n verspilling van tijd en energie, om een hekel aan andere mensen te hebben.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 09:58

Kijk eens naar straat interviews (en tot mijn ontzetting hoorde ik het ook al uit de mond van mensen die hier bij me in huis kwamen)
Het was de slogan van Rutten en hij trekt er kennenlijk stemmen mee gezien de peilingen.

Dat zooitje wat er zit doet niks en moet eens goed wakker gemaakt worden.... en dan komt er niets meer, heel gemakkelijk.
Niemand van de hele oppositie had beter plannen voor deze moeilijke tijd, maar wel afschieten met grote woorden en daar profijt van trekken.
Ik begrijp niet dat de mensen niet verder kijken dan dat loze gekwaak

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 10:47

Alet74 schreef:
@MB: voel me wel gevleid dat je zo over me denkt :)

@Sarabande: wat ik me dan weer afvraag (in het rustige noord-oost Groningen), is of die algehele stemming er echt is, of dat die ook aangepraat is. Kunnen we niet gewoon de knop omzetten en weer aardig voor elkaar zijn (nee, ik ben echt geen 15, en nee, ik ben geen naïef pubertje ;) ). Ik vind het allemaal zo'n verspilling van tijd en energie, om een hekel aan andere mensen te hebben.

Waar doel je op Alet74?! :D :)

Mag ik vragen waar je op doelt met rustig?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 11:07

Alet74 schreef:

Denk erom wat je zegt, want zoiets zei ik ook en toen was het hek van de dam. :P

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 12:38

@MB: ik begreep uit je post van gisteren (22:38 uur) dat je dacht dat ik wel wat langer nadacht over dingen. Wat dat betreft: dat probeer ik altijd wel in ieder geval.

En met rustig, bedoel ik dat de krant niet vol staat met relletjes, opstootjes en dat soort dingen. Niet meer of minder (niet geteld, maar dat schat ik zo) dan zeg, 10 jaar geleden.

Ik wil toch nog even terugkomen op mijn post waarin ik zeg dat ik van mensen met een hogere opleiding (hbo of wo) verwacht dat ze wat dieper de materie induiken. Dat leer je nl. ook tijdens je opleiding (ik wel in ieder geval, maar dat is alweer een jaar of 10 terug): controleer dat wat je hoort en ziet, niet alles voor waar aannemen.
Hoe dat op bijvoorbeeld het mbo gaat, weet ik niet. Wel hoor ik vaak dat mbo-leerlingen zelfevaluaties moeten schrijven, en dus ook leren kritisch te kijken naar zichzelf. Dan kun je toch ook verwachten dat ze ook kritisch naar de wereld om zich heen kijken, en dus ook naar de media.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 12:47

Alet74 schreef:
@MB: ik begreep uit je post van gisteren (22:38 uur) dat je dacht dat ik wel wat langer nadacht over dingen. Wat dat betreft: dat probeer ik altijd wel in ieder geval.

En met rustig, bedoel ik dat de krant niet vol staat met relletjes, opstootjes en dat soort dingen. Niet meer of minder (niet geteld, maar dat schat ik zo) dan zeg, 10 jaar geleden.

Ik wil toch nog even terugkomen op mijn post waarin ik zeg dat ik van mensen met een hogere opleiding (hbo of wo) verwacht dat ze wat dieper de materie induiken. Dat leer je nl. ook tijdens je opleiding (ik wel in ieder geval, maar dat is alweer een jaar of 10 terug): controleer dat wat je hoort en ziet, niet alles voor waar aannemen.
Hoe dat op bijvoorbeeld het mbo gaat, weet ik niet. Wel hoor ik vaak dat mbo-leerlingen zelfevaluaties moeten schrijven, en dus ook leren kritisch te kijken naar zichzelf. Dan kun je toch ook verwachten dat ze ook kritisch naar de wereld om zich heen kijken, en dus ook naar de media.

Net op het nieuws dat veel uv studenten ontslagen worden in het bedrijfsleven wegens hun onbehouwen gedrag en afwezigheid van zich kunnen aanpassen en leiding geven. Op Wilders stemmen past dan wel binnen dat plaatje :D

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 12:52

Zucht... dat is onze toekomst (van ons land en voor de samenleving) dus, tjonge jonge, een schop onder hun kont moeten ze hebben. Zouden het van die verwende kinderen zijn die nergens tegen kunnen? Tegen kritiek kunnen ho maar etcetera.
Om dan op Wilders te stemmen past wel in het plaatje. Kont tegen de krib, niet willen aanpassen, maar niet verder kijken dan hun neus lang is. Bah, ik hoop dat mijn generatie volwassen kinderen gaat 'afleveren' met wat meer verantwoordelijkheidsgevoel.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 12:56

Alet74, ik doel op het rustige noord-oost Groningen, over de stemming? Dat wil ik graag weten...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 12:58

Alet74 schreef:

Onbegrijpelijk dat je dit refereert aan een opleiding... Kom op, denk eens na...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 13:00

sarabande schreef:
Alet74 schreef:

Net op het nieuws dat veel uv studenten ontslagen worden in het bedrijfsleven wegens hun onbehouwen gedrag en afwezigheid van zich kunnen aanpassen en leiding geven. Op Wilders stemmen past dan wel binnen dat plaatje :D

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 13:00

Haha, is het bij jou niet rustig dan? Ik woon in een dorp vlakbij Winschoten, daar is het relatief rustig volgens mij. Ik neem aan dat je wel in de buurt woont.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik me niet in het dorpsleven stort, er kan dus best van alles gaande zijn zonder dat ik er weet van heb. Maar ik ben een regelmatige krantlezer, ernstige zaken moeten mij wel bereiken lijkt me!