Massale schending auteursrechten bij paardenspel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Michel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:40

Ohja, en hoe wou je dat gaan toestaan/controleren?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:41

liedje89 schreef:
Als ik een wreld reis zoumaken zou ik dat wel doen hoor. (moet ik wel eerst de 27 miljoen winnen morgen :P )

Maar je kan niet beweren dat alle foto's gestolen zijn omdat ze mooi zijn en zijn genomen in een mooie omgeving. Als je iemand van diefstal beschuldigd (jullie hamer er immers zelf op dat het hetzelfde is) mag je wel met wat meer bewijs komen. Er zijn trouwens ook wel veel mensen die hun eigen foto's in hn profiel zetten die kunnen dan ook geen foto's meer neerzetten dat vind ik jamer. Als je geen plaatjes kan toevoegenkan je logischerwijs ook geen eigen bewerkingen meer neerzetten, anders word het weer supermakkelijk te omzeilen

Tuurlijk maar ik kan je vertellen dat 90% van de foto's zonder toestemming zijn geplaatst hoor.

liedje89

Re: Massale schending auteursrechten bij paardenspel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:43

Dat zal best maar dan is het banketstaaf voor de 10% die trots is op zijn eigen foto's om ze dan maar allemaal weg te halen. En ik vind jou woord nou niet echt bewijs voor diefstal.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:45

Focussed schreef:
Sorry maar neem jij jezelf nu nog serieus _O- ?

lekker volwassen antwoord ook.. ga je zo ook met je klanten om?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:46

Fiffill schreef:
Stockfoto's zijn juist om te bewerken, dus wat is het probleem dan?

@ LimaMambo; prof of amateur, ik vind het ook niet leuk als een of ander bedrijf geld verdient aan mijn foto's. ;)

het ging niet om het geld verdienen aan andermans foto's
het ging erom dat er werd gezegd dat je het verschil tussen prof en amateur makkelijk zou zien
en dat is nou eenmaal niet zo

Michel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:48

Focussed schreef:
Ze mogen dan toch de stockfoto's bewerken? Zie het probleem niet zo.

Dan kunnen ze dus alsnog zelf iets uploaden en vervolgens een andere foto uploaden. Daar schiet je niks mee op.

Rennie89

Re: Massale schending auteursrechten bij paardenspel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:49

Geef ze dan 50% WN als ze een foto stelen...

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:49

LimaMambo schreef:
Fiffill schreef:
Stockfoto's zijn juist om te bewerken, dus wat is het probleem dan?

@ LimaMambo; prof of amateur, ik vind het ook niet leuk als een of ander bedrijf geld verdient aan mijn foto's. ;)

het ging niet om het geld verdienen aan andermans foto's
het ging erom dat er werd gezegd dat je het verschil tussen prof en amateur makkelijk zou zien
en dat is nou eenmaal niet zo

En dan vooral dat mensen zouden kunnen zien dat een foto niet zelf (of door de ouders op zo'n site als deze) gemaakt zjn. En dat je dus kan zeggen dat alle mooie foto's gestolen zijn. Maar het verschil is niet altijd zichtbaar en dat de foto mooi is is gewoon geen bewijs voor diefstal.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:50

liedje89 schreef:
En dan vooral dat mensen zouden kunnen zien dat een foto niet zelf (of door de ouders op zo'n site als deze) gemaakt zjn. En dat je dus kan zeggen dat alle mooie foto's gestolen zijn. Maar het verschil is niet altijd zichtbaar en dat de foto mooi is is gewoon geen bewijs voor diefstal.

juist :)

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:51

Michel_ schreef:

Ik krijg echt nu en na al onze vorige gesprekken wederom het gevoel dat jullie als beheer niets willen veranderen en niet jullie verantwoording willen nemen.
Alle door ons geopperde voorstellen worden zo zonder enig duidelijk tegenargument van tafel geveegd.

Nogmaals er zijn vele fotografen bereid om een door hun gekozen aantal foto's aan jullie te leveren voor een stockvoorraad. Deze foto's kunnen de spelers dan gebruiken en ja dus ook naar eigen inzicht bewerken.
Er zijn qua betaling (jullie verdienen immers aan het plaatsen van een foto/bewerking) meerdere opties te bedenken.
Royalties, per download gaat een x bedrag naar de fotograaf.
Per foto/pakket, een vast bedrag.
Beide opties zijn gemakkelijk in te voeren en uit te voeren.

Met dit systeem ondervang je al een heel groot deel van de misbruik. De spelers hoeven niet meer zelf op zoek te gaan en moeite te doen om de foto's te stelen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:51

Nee maar als de fotograaf het origineel in zijn/haar bezit heeft lijkt me het toch vrij duidelijk??

(over hoe je gestolen fotos herkent)

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:52

LimaMambo schreef:
liedje89 schreef:

juist :)

Denk je werkelijk dat "wij" dom zijn en dat we als dit stock idee ingevoerd wordt nooit meer op het spel zouden kijken?
Tuurlijk blijf je risico lopen dat het gebeurt maar die verklein je wel voor een groot deel. Daarnaast zijn er vele andere manieren te bedenken om de rest van het misbruik te bestraffen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:52

imd schreef:
Nee maar als de fotograaf het origineel in zijn/haar bezit heeft lijkt me het toch vrij duidelijk??

ja dan is het duidelijk ja.. maar dat kan je lang niet van alle foto's zeggen waarvan de fotograaf niet bekend is

Michel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:53

Hilda79 schreef:
Michel_ schreef:

Ik krijg echt nu en na al onze vorige gesprekken wederom het gevoel dat jullie als beheer niets willen veranderen en niet jullie verantwoording willen nemen.
Alle door ons geopperde voorstellen worden zo zonder enig duidelijk tegenargument van tafel geveegd.

Nogmaals er zijn vele fotografen bereid om een door hun gekozen aantal foto's aan jullie te leveren voor een stockvoorraad. Deze foto's kunnen de spelers dan gebruiken en ja dus ook naar eigen inzicht bewerken.
Er zijn qua betaling (jullie verdienen immers aan het plaatsen van een foto/bewerking) meerdere opties te bedenken.
Royalties, per download gaat een x bedrag naar de fotograaf.
Per foto/pakket, een vast bedrag.
Beide opties zijn gemakkelijk in te voeren en uit te voeren.

Met dit systeem ondervang je al een heel groot deel van de misbruik. De spelers hoeven niet meer zelf op zoek te gaan en moeite te doen om de foto's te stelen.

Het enige waar jij nu op uit bent is geld.
Ik heb net ook al andere voorstellen en daar word niet eens op gereageerd.

Wij willen best dingen veranderen alleen in stockfoto's zien wij niets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:54

Als mensen je 'paardenspel' alleen spelen maar zodat ze foto's kunnen bewerken, ben je denk ik toch je doelgroep ver voorbij geschoten.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:55

Er zijn zat spelers/forummers en andere internetbezoekers die foto's herkennen die door een bepaalde fotograaf is gemaakt en deze fotograaf dan tippen.
Foto's die niet herkend worden en/of niet getipt worden glippen dan door de spreekwoordelijke mazen van de wet.

Flabbergast

Euh, Michel natuurlijk is ze (en de andere fotografen waar het hier om gaat) uit op geld.
Aangezien JULLIE nu dat geld verdienen over het werk van HAAR.

Rennie89

en jullie zijn zelf als bedrijf helemaal neit uit op geld wil je zeggen?

Fenrir

LimaMambo schreef:
imd schreef:

ja dan is het duidelijk ja.. maar dat kan je lang niet van alle foto's zeggen waarvan de fotograaf niet bekend is

Alle foto's eraf gooien, mensen die kunnen bewijzen dat het 'n eigen foto is kunnen die dan toch gewoon zelf plaatsen? Het gaat er hier om de foto's die gejat zijn. Je kan onmogelijk alle fotografen alles laten controleren, ook omdat er een boel foto's van fotografen uit het buitenland worden gebruikt.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:56

Nee Michiel wij zijn absoluut niet alleen uit op geld :n

Yucca

Ik wil toch even een berichtje plaatsen, ondanks dat ik geen paardenfotograaf ben.

@ LimaMambo: het 'verschil' (of niet) tussen de kwaliteit van een pro en amateur is een hele anders discussie, die hier er niet toe doet. Als jij een amateur weet die veel mooie fotos maakt dan een pro, moet je die vooral nemen... Maar je hebt niet het recht om te zeggen dat daarom alle pro's prutsers zijn...

Ik vraag me trouwens opeens af of, als het portretrecht ook wordt geschonden, (buiten weten van de fotograaf) de fotograaf daarvoor ook nog kan worden 'beschuldigd' ?

Het hele HT gebeuren vind ik moeilijk te beoordelen omdat ik niet genoeg af weet van het spel. Voornamelijk het geld dat indirect (?) aan de gejatte foto's verdiend word door de beheerders vind ik een moeilijk puntje... wie is nu de verantwoordelijke; de beheerders van HT die geen geld mag verdienen aan (indirect) gejatte foto's of de fotograaf (die moet bewaken of zijn foto's te onrechte worden gebruikt) ?

Samy

Ik zou juist wel wat zien in Stockfoto's. Je hebt dan echt de rechten over de foto op je paardenspel en daarbij als mensen wel gaan bewerken met geen eigen foto's, waarschuwing en er gelijk afhalen. Klaar!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:57

Michel_ schreef:
Het enige waar jij nu op uit bent is geld.
Ik heb net ook al andere voorstellen en daar word niet eens op gereageerd.

Wij willen best dingen veranderen alleen in stockfoto's zien wij niets.

En jij bent er dus duidelijk op uit om je geld te houden wat je verdient aan de up loads met van ons gestolen foto's.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:57

Fiffill schreef:
Alle foto's eraf gooien, mensen die kunnen bewijzen dat het 'n eigen foto is kunnen die dan toch gewoon zelf plaatsen? Het gaat er hier om de foto's die gejat zijn. Je kan onmogelijk alle fotografen alles laten controleren, ook omdat er een boel foto's van fotografen uit het buitenland worden gebruikt.

en hoe wil je dan controleren dat iemand een rechtmatige eigenaar is van de foto terwijl je onmogelijk alle prof fotograven kan controleren?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:58

imd schreef:
Maar Michel, wat stel jij dan wél voor? Want dat vorige lijstje vond ik nou ook niet echte concrete maatregelen.