Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
liedje89 schreef:Als ik een wreld reis zoumaken zou ik dat wel doen hoor. (moet ik wel eerst de 27 miljoen winnen morgen)
Maar je kan niet beweren dat alle foto's gestolen zijn omdat ze mooi zijn en zijn genomen in een mooie omgeving. Als je iemand van diefstal beschuldigd (jullie hamer er immers zelf op dat het hetzelfde is) mag je wel met wat meer bewijs komen. Er zijn trouwens ook wel veel mensen die hun eigen foto's in hn profiel zetten die kunnen dan ook geen foto's meer neerzetten dat vind ik jamer. Als je geen plaatjes kan toevoegenkan je logischerwijs ook geen eigen bewerkingen meer neerzetten, anders word het weer supermakkelijk te omzeilen
Fiffill schreef:Stockfoto's zijn juist om te bewerken, dus wat is het probleem dan?
@ LimaMambo; prof of amateur, ik vind het ook niet leuk als een of ander bedrijf geld verdient aan mijn foto's.
LimaMambo schreef:Fiffill schreef:Stockfoto's zijn juist om te bewerken, dus wat is het probleem dan?
@ LimaMambo; prof of amateur, ik vind het ook niet leuk als een of ander bedrijf geld verdient aan mijn foto's.
het ging niet om het geld verdienen aan andermans foto's
het ging erom dat er werd gezegd dat je het verschil tussen prof en amateur makkelijk zou zien
en dat is nou eenmaal niet zo
liedje89 schreef:En dan vooral dat mensen zouden kunnen zien dat een foto niet zelf (of door de ouders op zo'n site als deze) gemaakt zjn. En dat je dus kan zeggen dat alle mooie foto's gestolen zijn. Maar het verschil is niet altijd zichtbaar en dat de foto mooi is is gewoon geen bewijs voor diefstal.
Michel_ schreef:Ohja, en hoe wou je dat gaan toestaan/controleren?
LimaMambo schreef:liedje89 schreef:En dan vooral dat mensen zouden kunnen zien dat een foto niet zelf (of door de ouders op zo'n site als deze) gemaakt zjn. En dat je dus kan zeggen dat alle mooie foto's gestolen zijn. Maar het verschil is niet altijd zichtbaar en dat de foto mooi is is gewoon geen bewijs voor diefstal.
juist
Hilda79 schreef:Michel_ schreef:Ohja, en hoe wou je dat gaan toestaan/controleren?
Ik krijg echt nu en na al onze vorige gesprekken wederom het gevoel dat jullie als beheer niets willen veranderen en niet jullie verantwoording willen nemen.
Alle door ons geopperde voorstellen worden zo zonder enig duidelijk tegenargument van tafel geveegd.
Nogmaals er zijn vele fotografen bereid om een door hun gekozen aantal foto's aan jullie te leveren voor een stockvoorraad. Deze foto's kunnen de spelers dan gebruiken en ja dus ook naar eigen inzicht bewerken.
Er zijn qua betaling (jullie verdienen immers aan het plaatsen van een foto/bewerking) meerdere opties te bedenken.
Royalties, per download gaat een x bedrag naar de fotograaf.
Per foto/pakket, een vast bedrag.
Beide opties zijn gemakkelijk in te voeren en uit te voeren.
Met dit systeem ondervang je al een heel groot deel van de misbruik. De spelers hoeven niet meer zelf op zoek te gaan en moeite te doen om de foto's te stelen.
LimaMambo schreef:imd schreef:Nee maar als de fotograaf het origineel in zijn/haar bezit heeft lijkt me het toch vrij duidelijk??
(over hoe je gestolen fotos herkent)
ja dan is het duidelijk ja.. maar dat kan je lang niet van alle foto's zeggen waarvan de fotograaf niet bekend is
Michel_ schreef:Het enige waar jij nu op uit bent is geld.
Ik heb net ook al andere voorstellen en daar word niet eens op gereageerd.
Wij willen best dingen veranderen alleen in stockfoto's zien wij niets.
Fiffill schreef:Alle foto's eraf gooien, mensen die kunnen bewijzen dat het 'n eigen foto is kunnen die dan toch gewoon zelf plaatsen? Het gaat er hier om de foto's die gejat zijn. Je kan onmogelijk alle fotografen alles laten controleren, ook omdat er een boel foto's van fotografen uit het buitenland worden gebruikt.