13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:04

LimaMambo schreef:
een droom waarmaken..?? een droom die je je hele even nog kan waar laten maken :')

Nou, nee dus.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:04

Mijn mening: we hebben een leerplichtwet, en die geld voor iedereen. Ook voor Laura met haar droom. Rustig laten doordromen tot ze 18 is. En dan mag ze haar hele leven op een zeilbootje gaan zitten. Nu nog niet. Ze is nog een kind en kan onmogelijk de gevolgen overzien. Daar heeft ze simpelweg de hersencellen nog niet voor. Niet dat ze dom zou zijn, maar de hersenen zijn dan nog volop in ontwikkeling. Dat ze dit persé wil doorzetten is daar een prima voorbeeld van. Eigenwijs. Ze noemen het lef en een doorzetter, ik noem het eigenwijs, stronteigenwijs. Haar ouders hebben haar al eens 7 weken alleen met haar hond op reis laten gegaan. Ook zeilend. En dat vind ik ook belachelijk. Ze mag van mij gerust emigreren naar Nieuw Zeeland, maar neem dan gelijk haar NL paspoort maar in. Heb geen behoefte dat op enigerlei wijze te moeten sponsoren als u begrijpt wat ik bedoel. Want dat Havo diploma gaat ze natuurlijk níet halen in haar eentje in dat bootje.....
Mijn mening.
Laatst bijgewerkt door paars op 25-08-09 19:06, in het totaal 2 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:05

MamboBeach schreef:
KiWiKo schreef:
quote van mambobeach KiWiKo, je liegt er nu nog rustig op los want aan je hele verhaal zie ik dat je er geen klap vanaf weet...

http://www.clubracer.be/2007/08/18/anta ... -2a-klasse

sanne haar vader :) de man waar ik 4 jaar mee heb samengewoon............ op de boot! :)

een excuus mag best :D

:') _O- Nou, die krijg je niet want ik heb het over het verhaal van Laura... :D

naja, je maakt me uit voor leugenaar :) :) kom met het tegendeel aanzetten en je gaat dan niet eens je excuses aanbieden........ das bijzonder! :)

zeilwedstrijden zijn zeilwedstrijden en of dat nou solo of voltallig is maakt niks uit, de veiligheidseisen zijn precies hetzelfde........ bij solo nog wel scherper zelfs.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:05

russel schreef:
KiWiKo schreef:
pa en ma zullen redelijk in de buurt zijn neem ik zo aan :) die zitten hier echt niet rustig op de bank Bold and Beautifull te kijken als ze weten dat kindlief in Puerto Rico gaat aanmeren over ongeveer 24 uur :D :D

Papa is zelf zeezeiler en heeft een pracht zeilschip, die gaat idd niet op de bank met een zakkie chips naar Oprah kijken :D :D , die zal idd ook de zeilen opsteken, (of hoe heet dat in zeiltermen) :+

Hij zal zeker niet de zeilen opsteken nee, misschien zijn ze het nu van plan, na dat gesteggel maar hij zei duidelijk dat als er iets was, ze zo weg konden gaan en binnen 18 a 20 uur bij Laura konden zijn.
Is dus duidelijk niet direct! :n En ook niet dat ze meegaan...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:06

Kiwiko: de kans dat je op latere leeftijd psychische problemen krijgt is vele malen groter wanneer je een belangrijk deel van je puberteit in een extreme situatie doorbrengt (bvb weinig/geen contact met leeftijdsgenoten). Dit kan je later niet zo gemakkelijk inhalen, het is net als met leren praten, daar heb je ook kritieke perioden voor. Wanneer je als kind nooit met soortgenoten in aanraking geweest ben vergaat op een gegeven moment je natuurlijke aanleg om te leren praten zegmaar.

Smokey: kap eens ff met die persoonlijke aanvallen, maakt het er hier niet gezelliger op.

Shadow0

paars schreef:
Ze noemen het lef en een doorzetter, ik noem het eigenwijs, stronteigenwijs.

Dat verschil van interpretatie zie je inderdaad wel vaker :) De meeste doorzetters zijn eigenwijs, want als je dat niet bent laat je je veel te snel omver praten :D

Limanade

paars schreef:
Mijn mening: we hebben een leerplichtwet, en die geld voor iedereen. Ook voor Laura met haar droom. Rustig laten doordromen tot ze 18 is. En dan mag ze haar hele leven op een zeilbootje gaan zitten. Nu nog niet. Ze is nog een kind en kan onmogelijk de gevolgen overzien. Daar heeft ze simpelweg de hersencellen nog niet voor. Niet dat ze dom zou zijn, maar de hersenen zijn dan nog volop in ontwikkeling. Dat ze dit persé wil doorzetten is daar een prima voorbeeld van. Eigenwijs. Ze noemen het lef en een doorzetter, ik noem het eigenwijs, stronteigenwijs. Haar ouders hebben haar al eens 7 weken alleen met haar hond op reis laten gegaan. Ook zeilend. En dat vind ik ook belachelijk. Ze mag van mij gerust emigreren naar Nieuw Zeeland, maar neem dan gelijk haar NL paspoort maar in. Heb geen behoefte dat op enigerlei wijze te moeten sponsoren als u begrijpt wat ik bedoel. Want dat Havo diploma gaat za natuurlijk níet halen in haar eentje in dat bootje.....
Mijn mening.

helemaal mee eens :)
en nu ga ik iets nuttigs doen

wens laura, als ze gaat, veel sterkte met de moeilijke tijd die ze tegemoet gaat, en heb medelijden mett haar.. stomme stomme ouders..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:07

LimaMambo schreef:
russel schreef:
Wat sneu voor jouw, dus jouw dromen mocht je niet waarmaken. Omdat jouw ouders beperkingen zien vanuit hun eigen referentiekader. Maar als je echt een toppertje was geweest, was je al voor dat je 13 was hiermee bezig en hadden je ouders je waarschijnlijk wel gesteund. Immers je hebt je vliegtuig al en je brevetten, daarmee laten ze al zien dat je mag.... ;)

het ging om een voorbeeld.. ;)

Ja, dat snap ik en ik ga er even in mee, opletten hoor! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:08

Hier nog een pedagogisch hulpverlener, alleen wel een die het niet zo op heeft met conventies en dus zegt 'doen!' :D

Dat geblaat over soc. emotionele ontwikkeling en ander theoretisch boekjes gezeur...
Come on, waar is trail & error gebleven? :D

De basis voor dit meiske lijkt me prima, een flinke dosis talent, doorzettingsvermogen, lef en rotsvast vertrouwen in haar ouders, haarzelf en vice versa.
Om de ouders nu meteen maar te bestempelen als ontaarde ouders? Alleen maar omdat ze hun dochter de kans geven om een droom waar te maken?
Ik neem aan dat haar ouders zich ook terdege bewust zijn van eventuele risico's en er alles aan gedaan hebben om deze te minimaliseren, geen enkele ouder verliest graag een kind lijkt me.

En het meiske moet een 'normaal' puberleven doormaken? Nee, comazuipen en je laten ne*ken voor een breezer is lekker pedagogisch verantwoord en eén van de kernpunten van een gezonde sociaal emotionele ontwikkeling.

En ergens las ik een voorbeeld over kinderen van expats, die verhuisden over de hele wereld en o.a. grensoverschrijdend gedrag vertoonden en naarstig op zoek waren naar structuur en veiligheid. I.m.o. is dit niet te wijten aan het feit dat ze opgroeien als expatkids, maar aan de opvoeding.
Als je als ouder de keus maakt om een expatleven te leiden, met personeel en nanny's, ben je ook verantwoordelijk voor wie je inhuurt en op welke manier je personeel met de kinderen omgaat. Jij bent nog altijd ouder (en werkgever in dit geval) dus mij maak je niet wijs dat je niemand kan vinden die je kinderen begeleid zoals jij dat wenst.
En als je aan de kinderen ziet dat jij blijkbaar niet bij machte bent om ze binnen een expatleven de juiste opvoeding te geven, moet je andere keuzes maken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:09

Heino schreef:
Kiwiko: de kans dat je op latere leeftijd psychische problemen krijgt is vele malen groter wanneer je een belangrijk deel van je puberteit in een extreme situatie doorbrengt (bvb weinig/geen contact met leeftijdsgenoten).

Maar goed: het afkappen van iemands mogelijkheden op wat halfhartige 'regels zijn regels' en zelfs mogelijk het kind uit huis halen zijn ook niet bepaald goed voor de geestelijke gezondheid.

Dan maak ik persoonlijk liever zelf mijn fouten inclusief consequenties, dan dat ze me opgelegd worden door anonieme machten.

Citaat:
Dit kan je later niet zo gemakkelijk inhalen, het is net als met leren praten, daar heb je ook kritieke perioden voor. Wanneer je als kind nooit met soortgenoten in aanraking geweest ben vergaat op een gegeven moment je natuurlijke aanleg om te leren praten zegmaar.

Daar zou ik me met een 13-jarige en de huidige technologieen niet zo druk over maken hoor :) Dat lijkt me een van de minder reele gevaren aan zo'n tocht.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:09

Heino schreef:
Kiwiko: de kans dat je op latere leeftijd psychische problemen krijgt is vele malen groter wanneer je een belangrijk deel van je puberteit in een extreme situatie doorbrengt (bvb weinig/geen contact met leeftijdsgenoten). Dit kan je later niet zo gemakkelijk inhalen, het is net als met leren praten, daar heb je ook kritieke perioden voor. Wanneer je als kind nooit met soortgenoten in aanraking geweest ben vergaat op een gegeven moment je natuurlijke aanleg om te leren praten zegmaar.

Smokey: kap eens ff met die persoonlijke aanvallen, maakt het er hier niet gezelliger op.

Ze zit niet twee jaar alleen op een schip hoor :) :) van die twee jaar zal ze misschien al met al een maand of 3 in zijn totaliteit in solidariteit zijn ................... draaahaaamaaa :D daar word je niet echt psychisch gestoord van hoor :)

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:10

Heino schreef:

Stel je aan, ik val je helemaal niet aan. Maar je slaat onzin uit.

Ze word niet opgesloten in een kelder hoor! Ze gaat haar dromen verwezenlijken.

Ik denk dat ze heel wat gestoorder als ze enorm word gedwarsboomt, dan gaat ze zich ver zetten tegen de wereld!
Laatst bijgewerkt door RoosIris op 25-08-09 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeach

KiWiKo schreef:
KiWiKo schreef:

sanne haar vader :) de man waar ik 4 jaar mee heb samengewoon............ op de boot! :)

ik ga even in de herhaling :) sorrie :)

Ik lees trouw bij en daarom komen mijn berichten later aan, dus nogmaals, nee, die krijg je niet! :D :D :D

RoosIris

KiWiKo schreef:
Heino schreef:

Ze zit niet twee jaar alleen op een schip hoor :) :) van die twee jaar zal ze misschien al met al een maand of 3 in zijn totaliteit in solidariteit zijn ................... draaahaaamaaa :D daar word je niet echt psychisch gestoord van hoor :)

Nou inderdaad!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:11

Wanneer mijn zoon op die leeftijd iets dergelijks zou willen mag hij dat niet van mij.

Ten eerste valt hij onder mijn verantwoordelijkheid en heb ik de plicht hem te beschermen tegen de consequenties van beslissingen die hij echt niet kan overzien.
Ten tweede is het niet acceptabel om de risicos van een dergelijke onderneming op derden af te wentelen; als er nood aan de man (het kind) is, mogen reddingswerkers hun leven wagen!

We gaan óf samen op pad óf hij wacht maar tot hij dat zelf mag beslissen. Eventueel, afhankelijk van het wát en de mogelijkheden, een tussenfase van professionele begeleiding.

Mbt het meiske van het ts gaat ze fietelijk NIET solo, maar met een volgboot. Soort van kamperen naast de caravan van pa en ma, maar dan op open zee.
Daarbij is het met zeezijlen heel realistisch dat de tent van de caravan gescheiden wordt door noodweer en er hulptoepen mogen opdraaaien voor het redden van het avontuur.

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:11

Als dit is wat zij wil moet ze dat doen. Haar leven toch, en als haar ouders het er mee een zijn. Haar ouders kennen de gevaren. Zou toch super stoer zijn als het haar lukt?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:12

smokey17 schreef:
Heino schreef:
MariekeB: wil jij je kind dan bewust blootstellen aan een grote kans op een psychische stoornis?

Die even hystersich zeg...... bij een kind met gezond verstand acht de kans niet erg groot dat er een psysche stoornis op zal treden. aangezien ze niet volledig van de buitenwereld afgesloten word maar zeer regelmatig aan wal gaat en via internet contacten kan onderhouden.

Denk eerder dat ze psysch gestoord word van iedereen die beweerd dat ze psysch gestoord gaat worden.

Wat een hysterie zeg.

Ik word een beetje hysterisch van jou! Wat heb je?

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:13

Huertecilla schreef:
Wanneer mijn zoon op die leeftijd iets dergelijks zou willen mag hij dat niet van mij.

Ten eerste valt hij onder mijn verantwoordelijkheid en heb ik de plicht hem te beschermen tegen de consequenties van beslissingen die hij echt niet kan overzien.
Ten tweede is het niet acceptabel om de risicos van een dergelijke onderneming op derden af te wentelen; als er nood aan de man (het kind) is, mogen reddingswerkers hun leven wagen!

We gaan óf samen op pad óf hij wacht maar tot hij dat zelf mag beslissen. Eventueel, afhankelijk van het wát en de mogelijkheden, een tussenfase van professionele begeleiding.

Mbt het meiske van het ts gaat ze fietelijk NIET solo, maar met een volgboot. Soort van kamperen naast de caravan van pa en ma, maar dan op open zee.
Daarbij is het met zeezijlen heel realistisch dat de tent van de caravan gescheiden wordt door noodweer en er hulptoepen mogen opdraaaien voor het redden van het avontuur.

Wat maakt het nou of ze een 13 jarige gaan redden of een 40 jarige. Vind ik echt een redenering van jan l.l
Daar zijn die redingsteams voor. Of dat nou op zee of op een berg is...

RoodZonnetje

Shadow: de reden waarom ik vind dat de leerplichtwet nageleefd moet worden is omdat de geloofwaardigheid van deze wet anders gaat kelderen. Ik zie zelf ook het verschil wel, maar er zijn zat mensen die het onzinnig vinden dat dit meisje wel mag varen en hun eigen zoontje niet drie dagen eerder met vakantie mag.

Dat ze niet uit huis gehaald mag worden ben ik helemaal met je eens, dat vind ik ook onzinnig.

Kiwiko: nee, ze leeft niet in complete afzondering (en ook niet in een kelder, Smokey) maar wel in een extreme omstandigheid.

Maargoed, ik heb het idee dat mensen meer vertrouwen hebben in hun eigen ervaringen dan de wetenschap. Prima, maar dan heb ik hier verder niets meer over te zeggen :)

KiWiKo

MamboBeach schreef:
KiWiKo schreef:

Ik lees trouw bij en daarom komen mijn berichten later aan, dus nogmaals, nee, die krijg je niet! :D :D :D

en ik zeg weer............... beeeeeeeetje jammer :D :D

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:14

MamboBeach schreef:
smokey17 schreef:

Die even hystersich zeg...... bij een kind met gezond verstand acht de kans niet erg groot dat er een psysche stoornis op zal treden. aangezien ze niet volledig van de buitenwereld afgesloten word maar zeer regelmatig aan wal gaat en via internet contacten kan onderhouden.

Denk eerder dat ze psysch gestoord word van iedereen die beweerd dat ze psysch gestoord gaat worden.

Wat een hysterie zeg.

Ik word een beetje hysterisch van jou! Wat heb je?

Waar ik last van heb? Van bekrompen hysterie van sommige mensen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:15

KiWiKo schreef:

Ik denk dat dat van jongere tot jongere verschilt. Er zijn er genoeg die het niet trekken... van 13 en ook van ouder. Maar dat is iets dat je per persoon moet inschatten en niet alleen maar kunt baseren op leeftijd.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:15

Misschien moet je dan even een voorbeeld nemen naar die mooie songtekst in je profiel, Smokey ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:16

Shadow0 schreef:
Ik denk dat dat van jongere tot jongere verschilt. Er zijn er genoeg die het niet trekken... van 13 en ook van ouder. Maar dat is iets dat je per persoon moet inschatten en niet alleen maar kunt baseren op leeftijd.

Dat moet je idd inschatten, maar dat is wel heel riskant. Schat je een kind te volwassen in, zit je met de gebakken peren. Een risico dat ik niet zou willen lopen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:16

Heino schreef:
Shadow: de reden waarom ik vind dat de leerplichtwet nageleefd moet worden is omdat de geloofwaardigheid van deze wet anders gaat kelderen. Ik zie zelf ook het verschil wel, maar er zijn zat mensen die het onzinnig vinden dat dit meisje wel mag varen en hun eigen zoontje niet drie dagen eerder met vakantie mag.

Mijn dochter kan niet mee met vakantie met mij........ omdat ik alleen buiten de schoolvakanties op vakantie kan....... Ik verzin daar dus wat anders op......... wij gaan een maand lang weekeindjes weg.

en ik ga een week per jaar met een din of vrin op vakantie........ Sanne krijgt heel, heel moeilijk vrij van school