LimaMambo schreef:een droom waarmaken..?? een droom die je je hele even nog kan waar laten maken
Nou, nee dus.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MamboBeach schreef:KiWiKo schreef:quote van mambobeach KiWiKo, je liegt er nu nog rustig op los want aan je hele verhaal zie ik dat je er geen klap vanaf weet...
http://www.clubracer.be/2007/08/18/anta ... -2a-klasse
sanne haar vaderde man waar ik 4 jaar mee heb samengewoon............ op de boot!
een excuus mag best
![]()
Nou, die krijg je niet want ik heb het over het verhaal van Laura...
russel schreef:KiWiKo schreef:pa en ma zullen redelijk in de buurt zijn neem ik zo aandie zitten hier echt niet rustig op de bank Bold and Beautifull te kijken als ze weten dat kindlief in Puerto Rico gaat aanmeren over ongeveer 24 uur
![]()
Papa is zelf zeezeiler en heeft een pracht zeilschip, die gaat idd niet op de bank met een zakkie chips naar Oprah kijken![]()
, die zal idd ook de zeilen opsteken, (of hoe heet dat in zeiltermen)
paars schreef:Mijn mening: we hebben een leerplichtwet, en die geld voor iedereen. Ook voor Laura met haar droom. Rustig laten doordromen tot ze 18 is. En dan mag ze haar hele leven op een zeilbootje gaan zitten. Nu nog niet. Ze is nog een kind en kan onmogelijk de gevolgen overzien. Daar heeft ze simpelweg de hersencellen nog niet voor. Niet dat ze dom zou zijn, maar de hersenen zijn dan nog volop in ontwikkeling. Dat ze dit persé wil doorzetten is daar een prima voorbeeld van. Eigenwijs. Ze noemen het lef en een doorzetter, ik noem het eigenwijs, stronteigenwijs. Haar ouders hebben haar al eens 7 weken alleen met haar hond op reis laten gegaan. Ook zeilend. En dat vind ik ook belachelijk. Ze mag van mij gerust emigreren naar Nieuw Zeeland, maar neem dan gelijk haar NL paspoort maar in. Heb geen behoefte dat op enigerlei wijze te moeten sponsoren als u begrijpt wat ik bedoel. Want dat Havo diploma gaat za natuurlijk níet halen in haar eentje in dat bootje.....
Mijn mening.
LimaMambo schreef:russel schreef:Wat sneu voor jouw, dus jouw dromen mocht je niet waarmaken. Omdat jouw ouders beperkingen zien vanuit hun eigen referentiekader. Maar als je echt een toppertje was geweest, was je al voor dat je 13 was hiermee bezig en hadden je ouders je waarschijnlijk wel gesteund. Immers je hebt je vliegtuig al en je brevetten, daarmee laten ze al zien dat je mag....
het ging om een voorbeeld..
Heino schreef:Kiwiko: de kans dat je op latere leeftijd psychische problemen krijgt is vele malen groter wanneer je een belangrijk deel van je puberteit in een extreme situatie doorbrengt (bvb weinig/geen contact met leeftijdsgenoten).
Citaat:Dit kan je later niet zo gemakkelijk inhalen, het is net als met leren praten, daar heb je ook kritieke perioden voor. Wanneer je als kind nooit met soortgenoten in aanraking geweest ben vergaat op een gegeven moment je natuurlijke aanleg om te leren praten zegmaar.
Heino schreef:Kiwiko: de kans dat je op latere leeftijd psychische problemen krijgt is vele malen groter wanneer je een belangrijk deel van je puberteit in een extreme situatie doorbrengt (bvb weinig/geen contact met leeftijdsgenoten). Dit kan je later niet zo gemakkelijk inhalen, het is net als met leren praten, daar heb je ook kritieke perioden voor. Wanneer je als kind nooit met soortgenoten in aanraking geweest ben vergaat op een gegeven moment je natuurlijke aanleg om te leren praten zegmaar.
Smokey: kap eens ff met die persoonlijke aanvallen, maakt het er hier niet gezelliger op.
Heino schreef:Kiwiko: de kans dat je op latere leeftijd psychische problemen krijgt is vele malen groter wanneer je een belangrijk deel van je puberteit in een extreme situatie doorbrengt (bvb weinig/geen contact met leeftijdsgenoten). Dit kan je later niet zo gemakkelijk inhalen, het is net als met leren praten, daar heb je ook kritieke perioden voor. Wanneer je als kind nooit met soortgenoten in aanraking geweest ben vergaat op een gegeven moment je natuurlijke aanleg om te leren praten zegmaar.
Smokey: kap eens ff met die persoonlijke aanvallen, maakt het er hier niet gezelliger op.
KiWiKo schreef:KiWiKo schreef:
sanne haar vaderde man waar ik 4 jaar mee heb samengewoon............ op de boot!
een excuus mag best
ik ga even in de herhalingsorrie
KiWiKo schreef:Heino schreef:Kiwiko: de kans dat je op latere leeftijd psychische problemen krijgt is vele malen groter wanneer je een belangrijk deel van je puberteit in een extreme situatie doorbrengt (bvb weinig/geen contact met leeftijdsgenoten). Dit kan je later niet zo gemakkelijk inhalen, het is net als met leren praten, daar heb je ook kritieke perioden voor. Wanneer je als kind nooit met soortgenoten in aanraking geweest ben vergaat op een gegeven moment je natuurlijke aanleg om te leren praten zegmaar.
Ze zit niet twee jaar alleen op een schip hoor![]()
van die twee jaar zal ze misschien al met al een maand of 3 in zijn totaliteit in solidariteit zijn ................... draaahaaamaaa
daar word je niet echt psychisch gestoord van hoor
smokey17 schreef:Heino schreef:MariekeB: wil jij je kind dan bewust blootstellen aan een grote kans op een psychische stoornis?
Die even hystersich zeg...... bij een kind met gezond verstand acht de kans niet erg groot dat er een psysche stoornis op zal treden. aangezien ze niet volledig van de buitenwereld afgesloten word maar zeer regelmatig aan wal gaat en via internet contacten kan onderhouden.
Denk eerder dat ze psysch gestoord word van iedereen die beweerd dat ze psysch gestoord gaat worden.
Wat een hysterie zeg.
Huertecilla schreef:Wanneer mijn zoon op die leeftijd iets dergelijks zou willen mag hij dat niet van mij.
Ten eerste valt hij onder mijn verantwoordelijkheid en heb ik de plicht hem te beschermen tegen de consequenties van beslissingen die hij echt niet kan overzien.
Ten tweede is het niet acceptabel om de risicos van een dergelijke onderneming op derden af te wentelen; als er nood aan de man (het kind) is, mogen reddingswerkers hun leven wagen!
We gaan óf samen op pad óf hij wacht maar tot hij dat zelf mag beslissen. Eventueel, afhankelijk van het wát en de mogelijkheden, een tussenfase van professionele begeleiding.
Mbt het meiske van het ts gaat ze fietelijk NIET solo, maar met een volgboot. Soort van kamperen naast de caravan van pa en ma, maar dan op open zee.
Daarbij is het met zeezijlen heel realistisch dat de tent van de caravan gescheiden wordt door noodweer en er hulptoepen mogen opdraaaien voor het redden van het avontuur.
MamboBeach schreef:KiWiKo schreef:
een excuus mag best
Ik lees trouw bij en daarom komen mijn berichten later aan, dus nogmaals, nee, die krijg je niet!![]()
![]()
MamboBeach schreef:smokey17 schreef:
Die even hystersich zeg...... bij een kind met gezond verstand acht de kans niet erg groot dat er een psysche stoornis op zal treden. aangezien ze niet volledig van de buitenwereld afgesloten word maar zeer regelmatig aan wal gaat en via internet contacten kan onderhouden.
Denk eerder dat ze psysch gestoord word van iedereen die beweerd dat ze psysch gestoord gaat worden.
Wat een hysterie zeg.
Ik word een beetje hysterisch van jou! Wat heb je?
KiWiKo schreef:Ze zit niet twee jaar alleen op een schip hoor![]()
van die twee jaar zal ze misschien al met al een maand of 3 in zijn totaliteit in solidariteit zijn ................... draaahaaamaaa
daar word je niet echt psychisch gestoord van hoor
Shadow0 schreef:Ik denk dat dat van jongere tot jongere verschilt. Er zijn er genoeg die het niet trekken... van 13 en ook van ouder. Maar dat is iets dat je per persoon moet inschatten en niet alleen maar kunt baseren op leeftijd.
Heino schreef:Shadow: de reden waarom ik vind dat de leerplichtwet nageleefd moet worden is omdat de geloofwaardigheid van deze wet anders gaat kelderen. Ik zie zelf ook het verschil wel, maar er zijn zat mensen die het onzinnig vinden dat dit meisje wel mag varen en hun eigen zoontje niet drie dagen eerder met vakantie mag.