Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lyonesse schreef:Over de dollar heb ik geen idee, toen was ik nog niet geborenIk kan alleen het hier en nu beoordelen, en dat er met de komst van de euro geld is verdwenen is een feit + dat alles veel duurder is geworden, wat niet had gehoeven aangezien dat bijv in Duitsland niet gebeurd is. Ook Engeland redde het prima zonder euro. Ja zij zitten nu flink in de oliebol, maar dat zit zo goed als iedereen.
LuvdaTossa schreef:de BTW-verhoging in januari,
Citaat:de prijsstijgingen van gas en elektriciteit,
Citaat:de ontwikkeling van de prijs van autobrandstoffen,
Citaat:huurstijgingen, slechte oogsten, problemen op de vleesmarkt,
Citaat:consumptie in het buitenland
Citaat:en het effect van de afschaffing van de omroepbijdrage.'
Karl66 schreef:In de jaren zestig kon je hier in Drenthe een woning kopen voor 10.000-15.000 gulden. Nu betaal je voor hetzelfde huis 250.000-300.000 euro!!! Is dat de schuld van de euro of van de inflatie? Nederland is in al die jaren alleen maar rijker en rijker geworden, het gevolg is dat de prijzen van alle producten stijgen. Roepen dat dit de schuld van de euro is, is ook weer gemakkelijk wijzen zonder te kijken wat de verdere oorzaken zijn.
KiWiKo schreef:als je de BTW terugbrengt naar zeg 5% ipv de huidige 19% dan gan mensen ook meer kopen, dus het inkomen van de BV blijft gelijk....... alleen krijgt de economie een enorme boost![]()
let wel dat je ook over die tomaat die je in de supermarkt koopt gewoon die 19% betaald......
alles wat je koopt is gewoon 19% voor de BV Nederland. Mensen kunnen dus 14% meer uitgeven als dit terug gebracht word naar 5% wat weer banen creert...... want er moeten wel mensen zijn die de producten kunnen verkopen, en mensen zijn die dit administratief kunnen afhandelen.
volgens mij meer een win/win situatie dan de BTW maar blijven verhogen.
want die mensen gaan uit de uitkering....... bijvoorbeeld
Karl66 schreef:Kim, die rekensom klopt niet helemaal. Mensen krijgen er 14% bij, maar om het verlies aan BTW voor de staat te compenseren moeten ze bijna 4 x zoveel gaan uitgeven als ze nu uitgeven en dat lukt niet helemaal als je maar 14% extra uit te geven hebt.
Het gevolg is dus heel simpel, het moet via een andere belasting gecompenseerd worden, of we moeten accepteren dat de staat minder geld aan politie, onderwijs, zorg of noem maar op gaat uitgeven.
KiWiKo schreef:o sorrie![]()
6% dan.............
eigenlijk is het gek dat je belasting moet betalen voor je vreten![]()
zonder eten kom je in het ziekenhuis terecht uiteindelijk....... of erger nog, ga je dood
![]()
weer een melkkoe minder ...............
joopie7 schreef:probleem is met het stemrecht is dat lang niet iedereen gaat stemmen. En het is bekend dat lager opgeleidde mensen minder snel stemmen dan hogeropgeleidde mensen. Het gevolg is dat de politieke partijen zich gaan richten op de hogeropgleiden, omdat die immers wel stemmen. Met als gevolg dat lageropgeleide mensen zich weggezet voelen en ontevreden worden. In zo'n situatie is het voor een populistische partij veel makkelijk om op te staan en het "woord" van het "volk" te verkondigen. En daarnaast is een democratie pas een democratie als het het volk vertegenwoordigd, 40% van de stemmen is imo geen volksvertegenwoordiging. En dan idd er gewoon een boete tegenoverstellen, gevangenisstraf gaat me een beetje te ver
joopie7 schreef:Ik zou het trouwens niet meer dan terrecht vinden als we in de paardensport 19% gingen betalen, niet fijn voor ons maar wel eerlijk tegenover de rest van Nederland.
KiWiKo schreef:stalverhuur is 6 % en voer ed is 19%