Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mystica schreef:Ik sta nog steeds achter McCain.
Mystica schreef:De republikeinen voelen nu ook angst hoor. Was gister al op tv
Ik sta nog steeds achter McCain, en hoop dat Obama lang genoeg leeft om te laten zien of hij een goede of slechte keuze was.
Tieneke schreef:Maar Katleen, die reden om bang te zijn, heeft dan imo meer te maken met geen vertrouwen in de president van die personen zelf. Obama heeft niks gedaan waardoor hij geen vertrouwen verdient. De andere kant echter heeft de bevolking wel een reden bezorgd om hun eigen kandidaten te wantrouwen.
Mystica schreef:De republikeinen voelen nu ook angst hoor. Was gister al op tv
Ik sta nog steeds achter McCain, en hoop dat Obama lang genoeg leeft om te laten zien of hij een goede of slechte keuze was.
Ninx schreef:Waarom sta je achter McCain?
En waarom zou Obama niet lang genoeg leven?
Mystica schreef:@ Shadow: Omdat ik het niet eens ben met de troepen die Obama nu naar Afghanistan gaat sturen, omdat er wel degelijk iets aan de kernwapens in Iran gedaan moet worden en omdat ik vrees dat de financiele crisis niet door Obama opgelost gaat worden. Eerder erger gemaakt gaat worden.
Hoe vond je de belastingverlaging voor de zeer hoge inkomens door Bush?Citaat:Belastingverlaging is super voor de bevolking, maar niet voor de financiele gezondheid van Amerika, en dus ook de rest van de wereld.
Citaat:Daarnaast staat het me enorm tegen dat er zo op gehamerd werd dat de verkiezingen niets met huidskleur te maken had, maar dat Obama wel de zwarte mensen oproept om op he te stemmen, om te laten zien wat ze zelf waard zijn. De verkiezingen hadden niets te maken met huidskleur, maar dat is wel hetgeen waar het eerste gedeelte van zijn speeche over ging.
Mystica schreef:Klopt, maar McCain is Bush niet, Obama Is Clinton niet en gelukkig voor Obama is hij ook Kerry niet. (hoewel Kerry wel weer aardig geprofiteerd heeft) Ook is Obama geen ML King en dat zal hij ook nooit worden. Ook geen Jesse Jackson. De 2 laatst genoemden stammen van de slaven af, die hebben het veel zwaarder gehad, net als de meeste afro-amerikanen.
@ Shadow: Omdat ik het niet eens ben met de troepen die Obama nu naar Afghanistan gaat sturen, omdat er wel degelijk iets aan de kernwapens in Iran gedaan moet worden en omdat ik vrees dat de financiele crisis niet door Obama opgelost gaat worden. Eerder erger gemaakt gaat worden. Belastingverlaging is super voor de bevolking, maar niet voor de financiele gezondheid van Amerika, en dus ook de rest van de wereld. Zonder verlaging krijgt de bevolking het op korte duur niet makkelijker, maar op de lange duur wel. Met verlaging kunnen ze het even uitzingen, waarna het nog slechter gaat worden. Ik ben het lang niet met alle punten van McCain eens, en ook niet met alle punten van Obama oneens.
McCain kom misschien zijn termijn niet afmaken omdat hij oud is, Obama kan dat misschien net zo goed niet, omdat hij in Amerika zo een walking target kan worden.
Daarnaast staat het me enorm tegen dat er zo op gehamerd werd dat de verkiezingen niets met huidskleur te maken had, maar dat Obama wel de zwarte mensen oproept om op he te stemmen, om te laten zien wat ze zelf waard zijn. De verkiezingen hadden niets te maken met huidskleur, maar dat is wel hetgeen waar het eerste gedeelte van zijn speeche over ging.
Shadow0 schreef:Maar je was ook voor Bush. Vind je dat hij in een van die zaken een positieve bijdrage heeft geleverd?
Citaat:Hoe vond je de belastingverlaging voor de zeer hoge inkomens door Bush?
Ninx schreef:Mystica schreef:Klopt, maar McCain is Bush niet, Obama Is Clinton niet en gelukkig voor Obama is hij ook Kerry niet. (hoewel Kerry wel weer aardig geprofiteerd heeft) Ook is Obama geen ML King en dat zal hij ook nooit worden. Ook geen Jesse Jackson. De 2 laatst genoemden stammen van de slaven af, die hebben het veel zwaarder gehad, net als de meeste afro-amerikanen.
@ Shadow: Omdat ik het niet eens ben met de troepen die Obama nu naar Afghanistan gaat sturen, omdat er wel degelijk iets aan de kernwapens in Iran gedaan moet worden en omdat ik vrees dat de financiele crisis niet door Obama opgelost gaat worden. Eerder erger gemaakt gaat worden. Belastingverlaging is super voor de bevolking, maar niet voor de financiele gezondheid van Amerika, en dus ook de rest van de wereld. Zonder verlaging krijgt de bevolking het op korte duur niet makkelijker, maar op de lange duur wel. Met verlaging kunnen ze het even uitzingen, waarna het nog slechter gaat worden. Ik ben het lang niet met alle punten van McCain eens, en ook niet met alle punten van Obama oneens.
McCain kom misschien zijn termijn niet afmaken omdat hij oud is, Obama kan dat misschien net zo goed niet, omdat hij in Amerika zo een walking target kan worden.
Daarnaast staat het me enorm tegen dat er zo op gehamerd werd dat de verkiezingen niets met huidskleur te maken had, maar dat Obama wel de zwarte mensen oproept om op he te stemmen, om te laten zien wat ze zelf waard zijn. De verkiezingen hadden niets te maken met huidskleur, maar dat is wel hetgeen waar het eerste gedeelte van zijn speeche over ging.
Bedankt voor je toelichting, een weldoordacht betoog.
Ik hoop dat Obama mijn verwachtingen inlost, en vind vooral dat hij daar de tijd en ruimte voor moet krijgen.
Het is niet te hopen dat in dit land van 'loonatics' een paar rightwing-boys de jacht op hem gaan openen.....
katiavl schreef:Denk jullie echt dat iemand op hem gaat schieten?
Tieneke schreef:Heeft NL ze gevonden? Waar, wanneer, bron?
Ik vind de houding van Rusland zorgwekkender dan die van Iran. Rusland en dat gedoe met Georgië. Nog zoiets wat Obama mag opruimen: de frustraties tussen VS-Rusland. De Koude Oorlog is nog niet zo erg lang geleden.
Katia, er zijn al mensen opgepakt die het gepland hadden. Dus of dat de laatsten zullen zijn? Als dat gebeurt, wat dan? Burgeroorlog?