Obama vs. Mc Cain

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Obama v.s Mc Cain

1. Obama
363 (89%)
2. Mc Cain
13 (3%)
3. Geen van beide
9 (2%)
4. Geen interesse in Amerika
19 (4%)

Totaal aantal stemmen: 404

Tieneke

Re: Obama vs. Mc Cain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:20

Sja, als je voorkeur het niet haalt, dan ben je logischerwijs teleurgesteld of bang. Maar niemand kan ontkennen dat de laatste acht jaar goed waren voor het imago van de republikeinen. De democraten hebben niks gedaan waardoor zij terecht het vertrouwen zouden verloren hebben.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:21

Mystica schreef:
Ik sta nog steeds achter McCain.

Waarom eigenlijk? Ben ik wel benieuwd naar Ja

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:21

Mystica schreef:
De republikeinen voelen nu ook angst hoor. Was gister al op tv Knipoog
Ik sta nog steeds achter McCain, en hoop dat Obama lang genoeg leeft om te laten zien of hij een goede of slechte keuze was.

Waarom sta je achter McCain?
En waarom zou Obama niet lang genoeg leven?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:22

Ik denk dat het altijd wel een beetje zo is, dat democraten een beetje bang zijn als een republikein aan de macht komt en andersom ook. Maar nu nog een beetje meer, omdat dit toch wel een radicale verandering. Ik kan me voorstellen dat rasechte republikeinen die dan ook nog eens weinig last hebben gehad van alle problemen waar Amerika tegenwoordig mee kampt nu heel bang zijn dat een 'onervaren' zwarte president niet capabel is het land te besturen.

Maar je hebt gelijkt, we zullen het achter 4 jaar zien als wij Obama'stemmers' gewoon teveel op roze wolkjes lopen of niet Lachen .

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:24

Maar Katleen, die reden om bang te zijn, heeft dan imo meer te maken met geen vertrouwen in de president van die personen zelf. Obama heeft niks gedaan waardoor hij geen vertrouwen verdient. De andere kant echter heeft de bevolking wel een reden bezorgd om hun eigen kandidaten te wantrouwen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:27

Tieneke schreef:
Maar Katleen, die reden om bang te zijn, heeft dan imo meer te maken met geen vertrouwen in de president van die personen zelf. Obama heeft niks gedaan waardoor hij geen vertrouwen verdient. De andere kant echter heeft de bevolking wel een reden bezorgd om hun eigen kandidaten te wantrouwen.

Het laatste gedeelte van de strijd heeft de tegenpartij zichzelf ook ronduit belachelijk gemaakt.
Godzijdank heeft Obama zijn waardigheid behouden, alweer iets dat voor hem pleit!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:28

Mystica schreef:
De republikeinen voelen nu ook angst hoor. Was gister al op tv Knipoog
Ik sta nog steeds achter McCain, en hoop dat Obama lang genoeg leeft om te laten zien of hij een goede of slechte keuze was.

Hier ben ik nog steeds onwijs nieuwsgierig naar?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:29

Haha, zalig, een Amerikaanse op tv: Do not underestimate the stupidity of the American people... Bla bla... They'te stil able to pray to Jesus en to f*cking vote for McCain!

Geweldig Haha!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:30

Klopt, maar McCain is Bush niet, Obama Is Clinton niet en gelukkig voor Obama is hij ook Kerry niet. (hoewel Kerry wel weer aardig geprofiteerd heeft) Ook is Obama geen ML King en dat zal hij ook nooit worden. Ook geen Jesse Jackson. De 2 laatst genoemden stammen van de slaven af, die hebben het veel zwaarder gehad, net als de meeste afro-amerikanen.

@ Shadow: Omdat ik het niet eens ben met de troepen die Obama nu naar Afghanistan gaat sturen, omdat er wel degelijk iets aan de kernwapens in Iran gedaan moet worden en omdat ik vrees dat de financiele crisis niet door Obama opgelost gaat worden. Eerder erger gemaakt gaat worden. Belastingverlaging is super voor de bevolking, maar niet voor de financiele gezondheid van Amerika, en dus ook de rest van de wereld. Zonder verlaging krijgt de bevolking het op korte duur niet makkelijker, maar op de lange duur wel. Met verlaging kunnen ze het even uitzingen, waarna het nog slechter gaat worden. Ik ben het lang niet met alle punten van McCain eens, en ook niet met alle punten van Obama oneens.

McCain kom misschien zijn termijn niet afmaken omdat hij oud is, Obama kan dat misschien net zo goed niet, omdat hij in Amerika zo een walking target kan worden.

Daarnaast staat het me enorm tegen dat er zo op gehamerd werd dat de verkiezingen niets met huidskleur te maken had, maar dat Obama wel de zwarte mensen oproept om op he te stemmen, om te laten zien wat ze zelf waard zijn. De verkiezingen hadden niets te maken met huidskleur, maar dat is wel hetgeen waar het eerste gedeelte van zijn speeche over ging.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:30

Ninx schreef:
Waarom sta je achter McCain?
En waarom zou Obama niet lang genoeg leven?

[cynische modus]Nou ja, als je maar vaak genoeg roept dat iemand hem wel neer zal schieten, vooral in een land waar men nogal dol is op geweren, is de kans heel groot dat er ergens iemand van die 250 miljoen de hint wel oppakt.[/cynische modus]

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:33

Als Iran die wapens al heeft. Was wel een mooi smoesje om de mensen bang te maken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:34

Mystica schreef:
@ Shadow: Omdat ik het niet eens ben met de troepen die Obama nu naar Afghanistan gaat sturen, omdat er wel degelijk iets aan de kernwapens in Iran gedaan moet worden en omdat ik vrees dat de financiele crisis niet door Obama opgelost gaat worden. Eerder erger gemaakt gaat worden.

Maar je was ook voor Bush. Vind je dat hij in een van die zaken een positieve bijdrage heeft geleverd?

Citaat:
Belastingverlaging is super voor de bevolking, maar niet voor de financiele gezondheid van Amerika, en dus ook de rest van de wereld.
Hoe vond je de belastingverlaging voor de zeer hoge inkomens door Bush?

Citaat:
Daarnaast staat het me enorm tegen dat er zo op gehamerd werd dat de verkiezingen niets met huidskleur te maken had, maar dat Obama wel de zwarte mensen oproept om op he te stemmen, om te laten zien wat ze zelf waard zijn. De verkiezingen hadden niets te maken met huidskleur, maar dat is wel hetgeen waar het eerste gedeelte van zijn speeche over ging.

Tsja, dat is altijd lastig. Het is gewoon zo dat je in Amerika niet om huidskleur heen kan, zoals iemand in Nederland met een vreemde achternaam niet om het allochtonenvraagstuk heen kan. Het is een issue voor een (te) groot deel van de kiezers, aan beide kanten, dus ook wil je het niet, het is wel een deel van het verhaal. Maar wat moet Obama dan zeggen? Ik denk dat je 'het gaat niet om huidskleur' meer moet zien als 'ik heb geen zin om me mee te laten slepen in de strijd hierover' dan als een verklaring dat het er echt niet om gaat. Maar ik begrijp je bezwaar wel.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:35

Mystica schreef:
Klopt, maar McCain is Bush niet, Obama Is Clinton niet en gelukkig voor Obama is hij ook Kerry niet. (hoewel Kerry wel weer aardig geprofiteerd heeft) Ook is Obama geen ML King en dat zal hij ook nooit worden. Ook geen Jesse Jackson. De 2 laatst genoemden stammen van de slaven af, die hebben het veel zwaarder gehad, net als de meeste afro-amerikanen.

@ Shadow: Omdat ik het niet eens ben met de troepen die Obama nu naar Afghanistan gaat sturen, omdat er wel degelijk iets aan de kernwapens in Iran gedaan moet worden en omdat ik vrees dat de financiele crisis niet door Obama opgelost gaat worden. Eerder erger gemaakt gaat worden. Belastingverlaging is super voor de bevolking, maar niet voor de financiele gezondheid van Amerika, en dus ook de rest van de wereld. Zonder verlaging krijgt de bevolking het op korte duur niet makkelijker, maar op de lange duur wel. Met verlaging kunnen ze het even uitzingen, waarna het nog slechter gaat worden. Ik ben het lang niet met alle punten van McCain eens, en ook niet met alle punten van Obama oneens.

McCain kom misschien zijn termijn niet afmaken omdat hij oud is, Obama kan dat misschien net zo goed niet, omdat hij in Amerika zo een walking target kan worden.

Bedankt voor je toelichting, een weldoordacht betoog.
Ik hoop dat Obama mijn verwachtingen inlost, en vind vooral dat hij daar de tijd en ruimte voor moet krijgen.

Het is niet te hopen dat in dit land van 'loonatics' een paar rightwing-boys de jacht op hem gaan openen.....

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:36

Nederland heeft ze gevonden Knipoog Dus tja, smoesjes... het gaat er niet om dat ze er zijn, wel dat ze er weg moeten. Rusland, Amerika en China houden elkaar in evenwicht wat kernwapens betreft omdat zij onderlinge afspraken hebben. Iran is een ongeleid projectiel.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:38

Denk jullie echt dat iemand op hem gaat schieten?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:39

Shadow0 schreef:
Maar je was ook voor Bush. Vind je dat hij in een van die zaken een positieve bijdrage heeft geleverd?

Nee, vind ik niet. Maar tijdens die verkiezingsstrijd, heeft kerry niets anders gedaan als roepen dat Bush ongelijk had. Wat hij zelf zou doen, bleef een raadsel. Imo was Bush een betere keus, als iemand waarvan je niet wist wat je er van kon verwachten. Het kon beter worden, maar zeer zeker ook slechter. Daarnaast vond ik dat Bush zijn eigen rommel op moest ruimen en had ik wel verwacht dat hij dat zou doen. Helaas zat ik daar mis.

Citaat:
Hoe vond je de belastingverlaging voor de zeer hoge inkomens door Bush?

Belachelijk uiteraard Haha!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:40

Ninx schreef:
Mystica schreef:

Bedankt voor je toelichting, een weldoordacht betoog.
Ik hoop dat Obama mijn verwachtingen inlost, en vind vooral dat hij daar de tijd en ruimte voor moet krijgen.

Het is niet te hopen dat in dit land van 'loonatics' een paar rightwing-boys de jacht op hem gaan openen.....

Dank je Lachen
Ik hoop natuurlijk ook dat hij het wel goed doet en nakomt wat hij zegt Ja

Lyonesse

katiavl schreef:
Denk jullie echt dat iemand op hem gaat schieten?

Ja, ik denk het wel...

Tieneke

Heeft NL ze gevonden? Waar, wanneer, bron?

Ik vind de houding van Rusland zorgwekkender dan die van Iran. Rusland en dat gedoe met Georgië. Nog zoiets wat Obama mag opruimen: de frustraties tussen VS-Rusland. De Koude Oorlog is nog niet zo erg lang geleden.

Katia, er zijn al mensen opgepakt die het gepland hadden. Dus of dat de laatsten zullen zijn? Als dat gebeurt, wat dan? Burgeroorlog?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:42

Zeg nooit nooit heb ik altijd geleerd Haha! . Er zitten ontzettend racistische Amerikanen die het nu wel ècht niet zullen kunnen verkroppen dat ze een gekleurde president hebben. Ik acht dus wel zeker een kans dat er iemand is die zulke plannen heeft. Vraag is alleen als hij het ook kan waarmaken doorheen de beveiliging, als is dat ook nooit 100 procent garantie op bescherming.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:42

Tieneke schreef:
Heeft NL ze gevonden? Waar, wanneer, bron?

Ik vind de houding van Rusland zorgwekkender dan die van Iran. Rusland en dat gedoe met Georgië. Nog zoiets wat Obama mag opruimen: de frustraties tussen VS-Rusland. De Koude Oorlog is nog niet zo erg lang geleden.

Katia, er zijn al mensen opgepakt die het gepland hadden. Dus of dat de laatsten zullen zijn? Als dat gebeurt, wat dan? Burgeroorlog?

Toen bekend werd dat ze er waren, was op het nieuws dat ze gevonden waren door nederlandse spionage troepen, die meteen teruggehaald zijn om veiligheidsoverwegingen, nadat amerika op de hoogte gebracht was. Dit omdat amerika wilde aanvallen.
Een andere bron heb ik zo niet voor je, sorry Nagelbijten / Gniffelen

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:43

Klopt het dan wel? Ik kan het nergens op internet vinden.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:44

Zo heb ik het onthouden van wat er toen op het nieuws gezegd werd. Maar ik wel even met mee googlen, want ben nu zelf ook nieuwsgierig of ik het wel goed heb ROFL
Laatst bijgewerkt door Lyonesse op 05-11-08 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:45

De VS heeft trouwens zelf een HEEL groot aandeel gehad, zowel in de onrust in de streek van Georgie als in de hele situatie in Iran.

Of ik denk dat iemand hem neerschiet? Ik denk maar van niet, maar daarnaast denk ik vooral dat het gewoon echt niet handig is om er zo op te hameren, dat maakt de kans dat het gebeurt alleen maar groter. Dat lijkt mij niet verstandig.

(En zo lijkt het mij ook niet handig om Iran te tergen als ze echt kernwapens hebben - zoek dan een betere oplossing, ipv ze net zo lang dwars te zitten dat ze mogelijkerwijs nog eens willen bewijzen dat ze die wapens hebben.) Basislessen conflicthantering Nagelbijten / Gniffelen Het is niet handig om de persoon met de wapens nog bozer te maken...

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:48

Vanmorgen kippevel toen ik in de auto het nieuws hoorde dat Obama het is geworden!! Super, ik vond het een beangstigend idee wanneer een man op leeftijd zoals McCain met hysterica Palin het had gewonnen. Gelukkig liep het goed af. Ben wel benieuwd hoe hij het er vanaf brengt!

Maar zouden er niet altijd van dit soort mensen met moordneigingen rondlopen, Bush liep vast ook niet alleen bij Appie Heijn in Washington rond. Zo zal het met iedere president gaan. Weet niet of dat nu direct gerelateerd is aan kleur of politieke denkbeelden. Maar desondanks schoot vanmorgen ook wel door mij heen 'als ie 20 januari maar haalt'.
Laatst bijgewerkt door Alet74 op 05-11-08 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt