Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_San87_ schreef:prompter schreef:Dat heb ik ook nooit begrepen. De man weet waar hij het over heeft. Maar de framing van Wilders wordt kennelijk makkelijk overgenomen
Ik denk dat dat komt omdat Wilders begrijpelijke en toegankelijke taal spreekt. En heel goed weet hoe hij mensen moet bespelen.
Electra63 schreef:herhaalt dat de klimaatgekte en de asielinstroom is veroorzaakt door Timmermans, dan blijft dat hangen bij een deel van de kiezers.
Loretta schreef:Electra63 schreef:herhaalt dat de klimaatgekte en de asielinstroom is veroorzaakt door Timmermans, dan blijft dat hangen bij een deel van de kiezers.
Dat is inderdaad hoe het werkt. Dat weet ik maar al te goed. Het is een zeer bekende en ook bewezen strategie om je tegenstander naar bemeden te halen.
Toch kan ik er tegelijkertijd met mijn verstand niet helemaal bij dat zoveel mensen zich zo makkelijk laten manipuleren en het gewoon niet zien.
prompter schreef:Ik vind het onbeschofte gedrag van Wilders, zowel in de kamer als via Twitter/X, al jarenlang aanstootgevend, dus ja, ik vind het erg dat iemand liever Wilders heeft dan Timmermans. Puur op fatsoensnormen gebaseerd. Tel daarbij op zijn opruiende gedrag over asielzoekers, en de polarisatie is compleet.
Benzz schreef:prompter schreef:Omdat het zo lekker scoort, en mensen niet zelf onderzoeken wat er nu daadwerkelijk in die lespakketten staat. Inspelen op het onderbuikgevoel van mensen en zo zelf als partij weer in de picture komen.
En Caroline vd Plas roeptoetert het zo na.
prompter schreef:Ik vind het onbeschofte gedrag van Wilders, zowel in de kamer als via Twitter/X, al jarenlang aanstootgevend, dus ja, ik vind het erg dat iemand liever Wilders heeft dan Timmermans. Puur op fatsoensnormen gebaseerd. Tel daarbij op zijn opruiende gedrag over asielzoekers, en de polarisatie is compleet.
prompter schreef:Omdat het zo lekker scoort, en mensen niet zelf onderzoeken wat er nu daadwerkelijk in die lespakketten staat. Inspelen op het onderbuikgevoel van mensen en zo zelf als partij weer in de picture komen.
ruitje schreef:Ik heb bepaalde uitspraken van politici die niet mijn kleur waren ook onbeschoft,lomp, polariserend gevonden.
Citaat:'Liever Wilders dan Timmermans' ...
'Liever Timmermans dan Wilders'....
Mwah, beiden volgens mij niet zo vreselijk.
Citaat:Hier en daar is er wel eens een onhandige formulering, maar het is beslist niet waar dat het op dezelfde schaal gebeurt.