steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 17:42

DuoPenotti schreef:
Niet de extreem linkse die het prima vinden dat de hobby van een ander niet meer kan omdat het zogenaamd slecht is voor het milieu.
Die geen rally meer wil zien als in dit voorbeeld.
Dat is ook maar een kleine groep burgers die daar tegen is.

De maatschappij zou zoveel leuker zijn als mensen elkaar gewoon af en toe eens wat gunden.
Zelf heb ik niks met racerij. Maar als dat mensen nu blij maakt laat het dan zo. Waarom moet een oud boswachter daar dan weer zuur over gaan tweetten.

Dat is gewoon wat mij zo tegen staat aan het extreem linkse. Elk pleziertje van een ander moet kapot. En ja daar komt uiteindelijk ook het paardrijden bij.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 18:03

DuoPenotti schreef:
Niet de extreem linkse die het prima vinden dat de hobby van een ander niet meer kan omdat het zogenaamd slecht is voor het milieu.

D66 en VVD extreem links :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 18:34

Ik heb ook niks met rally. Maar als andere er blij van worden.

Ja mij als burger zal het ook raken
En geloof dat diverse mensen dat niet door hebben. Denken dat het ver van de bed show is.
Tot hun hobby ook niet meer mag.

Ja D666 is extreem links en Europa.
VVD heeft geen ruggengraat en hobbelt er achteraan. En rutte is ook alleen maar Europa niet voor Nederland.

Ja BBB is ook voor de burger kijk maar eens over zorg of studie.
En ja pro boer is ook pro burger. Dat is nu net mijn punt.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 18:42

ik word wel blij van de laatste peilingen in ieder geval. Hoop dat dit zich zo verder voortzet.

Het is wel lastig, boeren moeten hun bedrijven inleveren, en de rest van het land mag alles.. zoals rally's, F1, vliegvakanties, vuurwerk, houtstook etc etc.

Dat is het kromme... moet het dan maar verboden worden? nee. Maar wat meer bewustzijn is niet erg.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 18:45

Precies.
Van mij hoeft het ook niet verboden te worden. Liever niet zelfs.
Maar soms heb ik wel het idee dat dat het enige gaat zijn dat men dan gaat beseffen dat ze daar in Den Haag doorgedraaid zijn. Eerst zelf voelen.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 18:50

DuoPenotti schreef:
Ik heb ook niks met rally. Maar als andere er blij van worden.

Ja mij als burger zal het ook raken
En geloof dat diverse mensen dat niet door hebben. Denken dat het ver van de bed show is.
Tot hun hobby ook niet meer mag.

Ja D666 is extreem links en Europa.
VVD heeft geen ruggengraat en hobbelt er achteraan. En rutte is ook alleen maar Europa niet voor Nederland.

Ja BBB is ook voor de burger kijk maar eens over zorg of studie.
En ja pro boer is ook pro burger. Dat is nu net mijn punt.

En dat is het, veel burgers denken er niet bij na.
Ze denken, och geen boeren. Eten komt sowieso er wel.
Maar boeren dragen ook mee in de gemeenschap en natuur.
Met dorpsfeesten, burgers onderling,
Het houden van hobbydieren.

En vooral op een paarden forum had ik meer begrip en pro voor boeren verwacht. En de mensen hebben ook geen idee wat voor impact het heeft. Als je hobbymatig wat paarden houd.

Er zullen niet veel meer plekken zijn waar je je mest heen kan brengen. Of wat pakjes hooi en stro kan halen, dat aanbod zal dan sowieso minder worden, of een stuk duurder.
Of geen boer die het gras even maait en schut. Of de bak sleept
Laatst bijgewerkt door OleJon op 20-06-22 18:52, in het totaal 7 keer bewerkt

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 18:56

juval schreef:
ik word wel blij van de laatste peilingen in ieder geval. Hoop dat dit zich zo verder voortzet.

Het is wel lastig, boeren moeten hun bedrijven inleveren, en de rest van het land mag alles.. zoals rally's, F1, vliegvakanties, vuurwerk, houtstook etc etc.

Dat is het kromme... moet het dan maar verboden worden? nee. Maar wat meer bewustzijn is niet erg.

Was mooi geweest als er nu verkiezingen waren

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 18:56

juval schreef:

Citaat:

Was mooi geweest als er nu verkiezingen waren

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 19:41

Arabesk schreef:
DuoPenotti schreef:

D66 en VVD extreem links :')

Ze hebben geen benul wat links is :D.

Grappig dat mensen met een kleine beurs denken dat ze er (financieel) iets mee opschieten als (extreem) rechts wint.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 20:01

elnienjo schreef:
Het blijft hoe dan ook krom je eigen voedselvoorziening om zeep te helpen terwijl je wel foodhub wordt.

Je helpt de voedselvoorziening niet om zeep............Veeteelt moet met 30% verminderen en van de volledige Veeteelt gaat 70% naar het buitenland.

Dus stop met die idiote populistische berichten, het klopt gewoon niet.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 20:02

Electra63 schreef:

Grappig dat mensen met een kleine beurs denken dat ze er (financieel) iets mee opschieten als (extreem) rechts wint.

Nou, inderdaad. Alsof die verwende grachtengordel knulletjes van fvd bijvoorbeeld, zich ook maar iets aan het ongeletterde plebs gelegen zouden laten liggen

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 20:03

Electra63 schreef:

Nou, inderdaad. Alsof die verwende grachtengordel knulletjes van fvd bijvoorbeeld, zich ook maar iets aan het ongeletterde plebs gelegen zouden laten liggen

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 20:04

Electra63 schreef:

Ze ( :? ) hebben daar wel benul van.
Maar kan me voorstellen als je zelf de klimaat hysterie plannen geweldig vind dat je het niet als links ziet, dat begrijp ik wel.

En nee links helpt een kleine beurs niet, rechts inderdaad ook niet.

Al lijkt Caroline wel als een van de weinige te begrijpen dat veel Nederlands niet boven modaal verdienen en al deze opgedrongen maatregelen niet gaan helpen voor deze grote groep. Een steeds grotere groep in de problemen.

Dus ik ben nog steeds erg blij met mijn stem op haar en de partij. Gewoon midden. Voetjes op aarde.
En gezien de peilingen lijken meer mensen te beseffen dat de Duivelse D666 met heks Kaag het niet gaat zijn.
En Pinokkio een marionet is.

En FvD die heeft toch nooit wat gemaakt in de peilingen, wel?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 20:09

Heks Kaag? Waarom niet gewoon mevr. Kaag een dame met een buitengewoon CV en met enorme prestatie's. Caroline is een journalist, niets meer en niets minder.

Hoe krijg je het voor elkaar om D66 links te noemen? En kijk eens wat documentaires over de klimaatverandering, als je in Kenia boer bent, kun je geeneens water vinden voor je vee, waardoor je geen graan kunt verbouwen en alles dood gaat. En dat alles omdat wij gewend zijn om te overconsumeren. Iedereen moet minderen en zo ook de boeren.

En lees je eens in wat Europa allemaal heeft betekent voor Nederland. Alles wat jij maar normaal vind ( stromend water uit de kraan, geen bom op je hoofd enz enz) is omdat we bij Europa horen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 20:22

Nee dat is omdat Nederlandser van oudsher heel hard gewerkt hebben.

Ik ken van die Nederlands hardwerkende mensen die in Afrika putten hebben geslagen, tractoren hebben gegeven en die mensen geleerd te hebben op die manier veel eten te kunnen verbouwen.
Ze gingen 2 maanden terug naar Nederland, en er was geen water meer gegeven, de tractoren geen meter verplaatst.... geen eten....

Dat is het mentaliteitsverschil wat ze daar ook parten speelt.
En ja nu met klimaatverandering zal dat niet helpen, maar 40 jaar terug ook al niet....

En ja liever een journalist die weet wat er speelt dan een heks die zich verheven voelt boven het gepeupel en alleen maar haar rijke vriendjes het beter maakt.
Want als dat het toonbeeld moet zijn van vrouwen in de top.... doe maar niet...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 20:28

Maar betreft klimaatverandering
Dan moet je als linkse toch hier voor zijn.... ik, volgens jullie als rechtse, iig wel.
Beter voor links, rechts en midden, wat iemand ook kiest

DuoPenotti schreef:
Onderstaande heb ik ook al vaker gelezen, maar hier ook weer duidelijk uitgelegd

Citaat:
De stikstofplannen die het kabinet vorige week presenteerde zullen heel grote impact hebben op de Nederlands landbouw. Maar dat niet alleen, ook voor het klimaat zijn de gevolgen immens. Met ieder perceel dat uit de landbouw wordt onttrokken, is het voor Nederland moeilijker om aan de klimaatdoelstellingen, zoals afgesproken in het klimaatakkoord van Parijs en het Europese klimaatbeleid, te voldoen.

In bodems zit drie keer meer CO2 (in de vorm van C) dan in bovengrondse biomassa en twee keer meer dan in de atmosfeer. Het is van groot belang deze hoeveelheid CO2 in bodems vast te houden. Elke ton CO2 die niet wordt vastgehouden in bodems zal de aarde verder opwarmen.

Koolstofopslag

Een gemiddeld landbouwperceel in Nederland bevat 250 ton CO2 per hectare. De meeste graslandpercelen op zand- en kleigronden bevatten meer ton CO2 dan ieder ander landgebruik. Als deze percelen moeten worden ‘aangeboden’ voor bedrijfsbeïndiging, is het de vraag wat er met deze percelen gaat gebeuren. Mochten deze percelen worden benut voor industrie, woningbouw of worden verschraald voor natuur, in al die gevallen komt er meer CO2 in de lucht en zal de aarde verder opwarmen. Dit terwijl het streven juist is om meer CO2 in de vorm van C in de bodem vast te leggen (en met name graslandpercelen hier dus essentieel voor zijn). De huidige voorstellen van het kabinet lijken te focussen op stikstof en geen rekening te houden met klimaat.

Boeren en natuur zijn verbonden

Eurofins is van mening dat landbouw, klimaat, natuur en stikstof onherroepelijk met elkaar zijn verweven. De huidige plannen treffen een hardwerkende sector onevenredig. Er zijn andere oplossingen nodig (en mogelijk).

Boeren zijn onmisbaar in Nederland en dat hoeft niet te botsen met waardevolle natuur!

https://www.eurofins-agro.com/nl-nl/sti ... QcyuPYrJqU

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 20:33

Benzz schreef:
Heks Kaag? Waarom niet gewoon mevr. Kaag een dame met een buitengewoon CV en met enorme prestatie's. Caroline is een journalist, niets meer en niets minder.

Hoe krijg je het voor elkaar om D66 links te noemen? En kijk eens wat documentaires over de klimaatverandering, als je in Kenia boer bent, kun je geeneens water vinden voor je vee, waardoor je geen graan kunt verbouwen en alles dood gaat. En dat alles omdat wij gewend zijn om te overconsumeren. Iedereen moet minderen en zo ook de boeren.
Citaat:

En lees je eens in wat Europa allemaal heeft betekent voor Nederland. Alles wat jij maar normaal vind ( stromend water uit de kraan, geen bom op je hoofd enz enz) is omdat we bij Europa horen.

De EU vernield juist Nederland met hun onrealistische plannen.
Nederland moet de wereld redden. Waar de normale hardwerkende burger de dupe van is.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 20:38

DuoPenotti schreef:
Nee dat is omdat Nederlandser van oudsher heel hard gewerkt hebben.

Ik ken van die Nederlands hardwerkende mensen die in Afrika putten hebben geslagen, tractoren hebben gegeven en die mensen geleerd te hebben op die manier veel eten te kunnen verbouwen.
Ze gingen 2 maanden terug naar Nederland, en er was geen water meer gegeven, de tractoren geen meter verplaatst.... geen eten....

Dat is het mentaliteitsverschil wat ze daar ook parten speelt.
En ja nu met klimaatverandering zal dat niet helpen, maar 40 jaar terug ook al niet....

En ja liever een journalist die weet wat er speelt dan een heks die zich verheven voelt boven het gepeupel en alleen maar haar rijke vriendjes het beter maakt.
Want als dat het toonbeeld moet zijn van vrouwen in de top.... doe maar niet...

Er is geen water door de klimaatverandering!! Gewoon geen, nul, nada. Heeft niets met hardwerken te maken. Sowieso een rare uitspraak aangezien wij westerlingen heel afrika hebben leeggestolen in het verleden.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 20:41

OleJon schreef:

De EU vernield juist Nederland met hun onrealistische plannen.
Nederland moet de wereld redden. Waar de normale hardwerkende burger de dupe van is.[/quote]
Onzin!
Alle landen in de EU doen mee. We wisten dit in 2003 al en hebben er niets aan gedaan.

De hardwerkende burger kan nog steeds kiezen uit 20 verschillende soorten pindakaas. Er zijn landen waar een handje rijst per dag al veel is.

We zijn een wereld en niet alleen maar de overconsumerende Nederlander die te verwend is en niets iets wil indimmen.

Het is jammer dat velen onze jeugd geen fijne toekomst gunt.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 20:48

Nee nu is er geen water. Toen wel.
En niet iedereen stal er.
Mijn kennis ging helpen. Inclusief materiaal en hulp door er 1,5 jaar te zijn.

Dus iedereen over 1 kam scheren is zo netjes niet.

En de D66 nu zo door laten gaan en de problemen worden hier ook groter dan nodig.
Zie mijn gedeelde stuk.

En ja wij zijn verwend in Nederland.
Maar het is er niet voor niets gekomen.
Al lijken veel mensen dat ook niet te beseffen.

En dat klimaat dat veranderd. En speldenknopje Nederland veranderd dat niet.
Dat is een sprookje.

China, India, Amerika... En wij denken hier het klimaat te veranderen. Haal eerst die landen maar eens over wat te doen.

Zeg ik daarmee hier achterover te hangen. Nee. Maar de economie hier slopen. Alles wat opgebouwd is door hard werken is ook de oplossing niet.
De boeren hier weg pesten ook niet.

Afbeelding

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 20:59

DuoPenotti schreef:
Nee nu is er geen water. Toen wel.
En niet iedereen stal er.
]

Je kent zelfs de geschiedenis niet........
Er is geen water meer door de klimaatverandering, die wij als mensen hebben veroorzaakt. Daardoor kunnen die mensen niet meer leven, maar dat boeit je blijkbaar niet. Daarom moeten de boeren 30% minder veeteelt produceren. Daarom moet Schiphol minder vluchten maken en moet ook de industrie fors inperken.

Het is niet zo ingewikkeld, behalve als je alleen maar vanuit je ikke ikke en de rest kan stikke beleid denkt.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 21:06

Trotse Trouwlezeres lag een column met 'keiharde nuance' van Stevo Akkerman.

Over ketens van banken, supermarkten en het agro- industrieel complex.
Zuivergigant A-ware: omzet 2,2 miljard euro, winst 51 miljoen, eigen vermogen van 120 miljoen, eigenaar in de quote 500.

Royal De Heus, omzet 3.2 miljard, winst 125 miljoen, eigen vermogen 1,4 miljard.
Eigenaar in de quote 500.

Van - Drie groep, omzet 2,3 miljard, winst 75 miljoen, geschat eigen vermogen 1,2 miljard.
Eigenaren in de quote 500.

Waarschijnlijk hebben deze rijken zo hun contacten in Den Haag en bij de VVD.
En mogelijk vormen ze de machtigste tegenkrachten, dwz: graag doorgaan op oude voet, wegkijken van de milieuproblematiek en sprookjes over linkse "hobby's" verspreiden.

En met al dat geld is er toch veel op te lossen, zou ik denken zonder dat boeren hoeven te stoppen.

En Stevo Akkerman had het over de coöperatie Land van Ons. Op de website staat de voorzitter met een kranteknipsel uit Trouw:
'VVD waarschuwt boeren: inkrimping veestapel noodzakelijk als technische maatregelen falen'.

Het kranteknipsel is van 8 december 1988.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 21:08

En de industrie? Daar was toch ook iets mee?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 21:12

Benz dat ik niet achter het D66 /groen links overdreven geneuzel sta wil niet zeggen dat ik de geschiedenis niet ken.

Hebben de dinosaurussen ook klimaat verandering veroorzaakt?

Dat wij teveel aan mensen hier extra aan bijdragen geloof ik ook. Iedereen die mij kent weet zelfs dat ik daar extreem over ben ook nog.

Maar dan moeten de boeren weg...

Er is al minder vee dan jaren geleden.
Minder uitstoot dan jaren geleden.

Er zijn wel meer mensen. Meer vlieguren meer huizen meer industrie.
Maar de boeren die hun vervuiling zelf weer omzetten die moeten weg...

Echt joh dat is toch niet recht te l.llen

Edit
En als er iemand niet ikke is ben ik het wel.
Ben niet van de wegwerp maatschappij.
Gebruiken amper gas, weinig stroom.
Weinig luxe artikelen.
En het belangrijkste geen kinderen.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 20-06-22 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 21:17

DuoPenotti schreef:
Benz dat ik niet achter het D66 /groen links overdreven geneuzel sta wil niet zeggen dat ik de geschiedenis niet ken.

Hebben de dinosaurussen ook klimaat verandering veroorzaakt?

Dat wij teveel aan mensen hier extra aan bijdragen geloof ik ook. Iedereen die mij kent weet zelfs dat ik daar extreem over ben ook nog.

Maar dan moeten de boeren weg...

Er is al minder vee dan jaren geleden.
Minder uitstoot dan jaren geleden.

Er zijn wel meer mensen. Meer vlieguren meer huizen meer industrie.
Maar de boeren die hun vervuiling zelf weer omzetten die moeten weg...

Echt joh dat is toch niet recht te l.llen.

Vanaf 2020 toegenomen: https://www.clo.nl/indicatoren/nl212410 ... %20miljoen.

Het is niet recht te banketstaaf dat de grootste vervuiler niet hoeft in te krimpen. 70% is export en dan praten we nog niet over dierenwelzijn. 11 varkens om een exteem kleine ruimte alleen maar om geld te verdienen. En alleen maar omdat de consument 6 stukken goedkoop vlees op de BBQ bij de kiloknaller wil kopen.