Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

furious

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 21:41

Aantal nieuwssites houden een live blog bij. Kan je overzichtelijk bij lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 21:45

Heb je een linkje? :)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 21:50

Kentaro schreef:
Sammie schreef:
Ik vroeg mij enkel af waarom die vrouw nu onder Nederland wordt geteld en niet onder Duitsland.

En idd wat is nu het verschil.

Ik snap ook werkelijk niet dat het het melden waard was, maar het gaat om een vrouw met de Duitse en Nederlandse identiteit. Zij reisde op een Duits paspoort en werd als Duitse opgenomen op de eerdere lijst

mijn mening; als die vrouw haar Duitse paspoort gebruikte, zal ze zich meer Duitse dan Nederlandse hebben gevoeld. En zou ze dus gewoon bij de Duitsers gerekend mogen worden. Dat zou ze denk ik dan zelf liever hebben gewild ( nare woordkeuze, maar hoe moet ik het anders omschrijven).

Maar goed, idd zie ook niet in waarom dat nu gemeld moest worden, doet aan het totale aantal geen verschil. Het aantal onschuldige slachtoffers blijft hetzelfde.

Verder afschuwelijk dat er nog 2 andere grote vliegtuigen neergestort zijn en niet te vergeten het kleine vliegtuigje met vader en zoon aan boord.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 21:51

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 21:51

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 21:53

google is een zeer uitgebreide website waar je heel veel informatie kunt vinden :D

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 22:02

Afschuwelijk dat er in mijn geboorteland nu ook weer dodelijke slachtoffers zijn gevallen tijdens een vliegtuigongeluk. En het ongeluk in Mali, jeetje wat erg. Ik moet over twee weken ook gaan vliegen... Hou mijn hart vast.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 22:03

3 vliegtuig ongelukken in 1 week -O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 22:04

Is deze al voorbij gekomen?

http://www.ad.nl/ad/nl/31544/Neergeschoten-Boeing-777/article/detail/3698002/2014/07/24/Ouders-naar-rampplek-MH17-Onze-dochter-leeft-nog.dhtml

Ouders naar rampplek MH17: 'Onze dochter leeft nog'
'Wij geloven dat onze dochter nog leeft en daarom vliegen we naar Oekraïne. We gaan haar zoeken en zullen haar vinden.' Dat zeggen de ouders van Fatima Dyczynski. De 25-jarige Duitse studente zat op vlucht MH17, de vlucht waarvan alle passagiers het leven lieten tijdens de vliegramp in Oekraïne. Maar George en Angela willen dit niet geloven.

Wij geloven dat onze dochter nog leeft en daarom vliegen we naar Oekraïne. We gaan haar zoeken en zullen haar vinden
George en Angela Dyczynski

Fatima Dyczynski. © LinkedIn.

Voor Fatima leek niks onmogelijk. Haar enorme energie was een grote bron van inspiratie voor haar medestudenten en ons
Verklaring TU Delft
Het echtpaar kwam eerder vandaag aan op Schiphol. In Nederland gaven zij dna af dat kan worden gebruikt bij de identificatie van de slachtoffers van de vliegramp. Hun stoffelijke overschotten worden deze dagen van vliegveld Eindhoven naar de Korporaal van Oudheusdenkazerne in Hilversum gebracht.

Maar daar blijft het voor de twee ouders niet bij. George en Angela vliegen door naar Kiev en van daaruit naar Donetsk in Oost-Oekraïne. 'We willen vannacht al weer vertrekken. We zullen haar vinden', vertelden zij Australische media op Schiphol, beiden gehuld in witte t-shirts met daarop de beeltenis van hun dochter. 'Fatima, we houden van je', staat er onder de foto van de jonge vrouw.

De droom van hun dochter
George, een cardioloog en acupuncturist, en echtgenote Angela wonen nu zeven jaar in Australië, in een buitenwijk van Perth. Daar leefden zij de droom van hun dochter. Fatima raakte verliefd op de Australische stad tijdens een jaar dat zij er middelbaar onderwijs volgde.

In januari van dit jaar rondde ze aan de Technische Universiteit in Delft haar bachelor Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek af. 'Voor Fatima leek niks onmogelijk. Haar enorme energie was een grote bron van inspiratie voor haar medestudenten en ons', schrijft de universiteit in een verklaring op de website. In Perth wilde ze verder studeren middels een stage bij IBM en een mooi leven leiden. Vorige week donderdag stapte ze in Schiphol dan ook op vlucht MH17 van Malaysia Airlines.

Sindsdien staat het leven van George en Angela op hun kop. Ondanks de berichtgeving in de media en de verklaringen van verschillende overheden dat alle inzittenden van het vliegtuig de ramp niet hebben overleefd, willen en kunnen de twee ouders niet geloven dat Fatima niet meer leeft.

Theorie
Ze houden zich vast aan het geloof. En daarnaast heeft vader George een theorie. Hij gelooft dat de extreme kou op 10 kilometer hoogte wellicht is opgeheven door de warmte van de explosie. Op foto's van de rampplek is te zien dat sommige stoelen uit het vliegtuig nog heel lijken nadat zij vanuit die grote hoogte op de grond zijn gevallen. Stel nu dat Fatima op de stoel is blijven zitten, goed ingesnoerd in haar riem? Nog niet alle lichamen zijn gevonden. Stel nu dat Fatima nog leeft?

Volgens Australische media hebben George en Angela gebruik gemaakt van een aanbod van de Australische overheid en Malaysia Airlines aan nabestaanden om naar Nederland te reizen en daar dichtbij hun verloren familielid te zijn. Het tweetal bezocht de bloemenzee bij Schiphol en stond daar verschillende media te woord. Straks gaan ze door, door naar de rampplek in Oost-Oekraïne. Die reis bekostigen ze zelf. George stelt dat de vlucht al is geregeld.

'We weten dat het een gevaarlijke plek is om heen te gaan', zegt hij over hun voornemen de rampplek te bezoeken, 'maar we moeten wel. Ze is onze dochter.'

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 22:05

Inderdaad! Ik wil dalijk echt niet meer vliegen.
Ik ben in Taiwan geboren en heb daar nog familie zitten... Hoop dat niemand van mijn biologische familie daarin zat...

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 22:07

Oef... wat een dappere ouders. Wens ze alle sterkte van de wereld toe, maar durf eerlijk gezegd niet te hopen op een goede afloop... ;(

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 22:07

Resistance schreef:
Maar ik heb alles zelf even een tijdje niet gevolgd (twee dagen), kan iemand alsjeblieft even samenvatten wat er verder is gebeurd en of er nog veranderingen zijn (zoals dat Taptoe enzo, wat is dat)?

Taptoe is een trompet signaal dat wordt gespeeld tijdens de 4 mei herdenking vlak voor de minuut stilte. Net zoiets als de last post. Maar wij weten helaas niet wat ze nu spelen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 22:11

Ik stond vanavond in het veld bij de paarden. En ineens gingen de klokken. Het drong even langzaam tot me door. Maar Hilversum is maar 15 km... De klokken waren er met een reden, mooi...

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 22:13

Ah wat zielig voor die mensen dat zij geloven dat hun dochter nog leeft. Misschien is ze ondertussen alweer in Nederland.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 22:14

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 22:15

Ik vind het echt erg, drie grote vliegtuigongelukken binnen een week.
1. Malaysia Airlines
2. Taiwan
3. Mali

Bah. En dan te bedenken dat ik zelf uit Taiwan kom en daar dus ook nog familie heb... Bah dalijk zat er familie in dat vliegtuig. Zal wel niet, maar het kan... Word er al naar van als ik er over na denk.

Kan me al helemaal niet voorstellen hoe de mensen van de overledenen van MH17 zich voelen.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 22:17

Sientje schreef:
Oef... wat een dappere ouders. Wens ze alle sterkte van de wereld toe, maar durf eerlijk gezegd niet te hopen op een goede afloop... ;(

Ik weet niet of je dat dapper moet noemen :o

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 22:19

Sientje schreef:

maar het verhaal is hartverscheurend. Je weet dat ze zich vastklampen aan een sprankje hoop die nooit vervuld zal worden. Des te harder zal straks het bericht van identificatie aankomen, dan word dat sprankje genadeloos de grond in geboord. Ik hoop tevens voor ze dat hun zoektocht hun niet in de problemen gaat brengen; het betekend natuurlijk wel dat ze in oorlogsgebied willen gaan zoeken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 22:19

Dapper? Dat vind ik ook niet dapper hoor. :n

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 22:20

Ik heb eens wat gegoogled nav dit topic maar het was volgens mij toch echt de last post. Op Engelstalige media werd het iig ook zo benoemd. Lees al een tijdje mee, maar wilde hier toch even op ingaan.

Ik werk vlakbij ehv AirPort en wij hebben twee collega's verloren (heel groot bedrijf!), dus gisteren was erg heftig.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 22:21

vuurneon schreef:
Resistance schreef:
Maar ik heb alles zelf even een tijdje niet gevolgd (twee dagen), kan iemand alsjeblieft even samenvatten wat er verder is gebeurd en of er nog veranderingen zijn (zoals dat Taptoe enzo, wat is dat)?

Taptoe is een trompet signaal dat wordt gespeeld tijdens de 4 mei herdenking vlak voor de minuut stilte. Net zoiets als de last post. Maar wij weten helaas niet wat ze nu spelen.

Volgens de commentator speelden ze the last post.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 22:24

Ik hoorde net dat de marechaussee heen gaan. De vriend van mijn schoonzus is militair, dus hij hoeft niet meer heen.

Ik heb het nieuws er voor, het kopstuk van het vliegtuig is gevonden. En de straal is ook vergroot, het was eerst 12 km van het rampgebied en nu 35 km..... Nu hoop ik dat ze meer overledenen vinden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 22:26

Bij de buitenlandse media zaten ze gisteren ook fout met the last post. Denk dat zij de taptoe niet kennen?

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 22:33

Taptoe signaal was het zeer zeker niet :n
Was inderdaad de Last post.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 22:34

PrizTwir schreef:
Ik hoorde net dat de marechaussee heen gaan. De vriend van mijn schoonzus is militair, dus hij hoeft niet meer heen.

Ik heb het nieuws er voor, het kopstuk van het vliegtuig is gevonden. En de straal is ook vergroot, het was eerst 12 km van het rampgebied en nu 35 km..... Nu hoop ik dat ze meer overledenen vinden.

Marechaussee is militaire politie.