Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 18:33

het lijkt mij op zich best logisch dat een landbouwminister in de agrarische wereld gepeild wordt. Dat is toch de doelgroep lijkt me. :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 18:37

juval schreef:
het lijkt mij op zich best logisch dat een landbouwminister in de agrarische wereld gepeild wordt. Dat is toch de doelgroep lijkt me. :)

Het is de minister van “ministerie van landbouw visserij voedselzekerheid en natuur”.

Dus agrariërs zijn niet echt de enige doelgroep. Want al deze zaken hebben op elke Nederlander invloed.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 18:41

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 18:42

Ja dat was dus het punt dat agrarische ondernemers niet een goede afspiegeling zijn van de samenleving.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 18:43

Was te voorspellen, Mona is geen teamspeler.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 18:45

juval schreef:
denigrerend is in mijn ogen neerbuigend. 'Ik heb gelijk en jij bent dom' zo voelt dat. Het kan zijn dat het niet zo bedoeld is hoor, maar de toon is niet fijn soms.

Jammer dat er niet gereageerd wordt op dit constructieve berichtje. Ik snap wel dat het soms ervaren wordt. Maar denk eerlijk gezegd ook dat dit zelden de intentie is.
Hopelijk verbeterd day (S43 E3728291)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 18:46

MarlindeRooz schreef:
Ja dat was dus het punt dat agrarische ondernemers niet een goede afspiegeling zijn van de samenleving.

:) oke, we gaan het niet eens worden. Deze nieuwe minister zit op een ministerie wat een specifiek deel van de samenleving aangaat. De Agrarische sector. In mijn ogen is het dan dus best nuttig om juist deze groep om hun mening te vragen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 18:47

MarlindeRooz schreef:
juval schreef:

Het is de minister van “ministerie van landbouw visserij voedselzekerheid en natuur”.

Dus agrariërs zijn niet echt de enige doelgroep. Want al deze zaken hebben op elke Nederlander invloed.

Ik vind het sowieso heel bijzonder dat deze zaken samen zijn getrokken. Deze naamgeving is natuurlijk al marketing op zichzelf. "Voedselzekerheid" is een bijzondere woordkeuze" en dat natuur is enkel gekozen voor de vorm destijds. Hopelijk wordt daar nog wat in gestructureerd...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 18:55

juval schreef:
MarlindeRooz schreef:

:) oke, we gaan het niet eens worden. Deze nieuwe minister zit op een ministerie wat een specifiek deel van de samenleving aangaat. De Agrarische sector. In mijn ogen is het dan dus best nuttig om juist deze groep om hun mening te vragen.

Ik snap wat je bedoelt en het is sowieso altijd nuttig om data te verzamelen.

Maar het zegt niets over het algehele vertrouwen van Nederland in deze minister.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 18:59

prompter schreef:
Was te voorspellen, Mona is geen teamspeler.

En weer een fractie erbij......wordt tijd voor een expliciete aanpassing van de Grondwet. Zetel hoort bij partij niet individu. Jammer dat het egoisme inmiddels zo ver gevorderd is bij onze volksvertegenwoordigers.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 19:02

nou ja, ze had wel veel voorkeursstemmen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 19:04

Het veel gehoorde verhaal.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 19:07

Gelukkig gaat ze niet naar JA21 zodat daar weer een zetel bij komt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 19:11

Ja21partijenin1 :))

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 19:22

juval schreef:
MarlindeRooz schreef:

De minister zit er hopelijk voor heel Nederland? Als alleen de agrarische belangen meespelen is het vertrouwen onder de boeren misschien hoog, maar onder de rest van Nederland niet (laat staan de impact op dingen die heel Nederland aangaan, zoals bijv stikstof)

Over de toon - ik vind het oprecht vervelend dat je de toon van sommige berichten zo ervaart. Maar ook voor Gnome - hoe gaan we ervoor zorgen dat dat niet zo is? Want het is lastig discussieren als het benoemen van dingen die niet kloppen, omdat ze voor sommigen niet leuk of fijn zijn om te horen of als denigrerend worden ervaren niet meer kan. Wat voor suggesties zou je hebben om de discussie beter te laten verlopen?

Mona Keijzer weg, gaan we weer. Nu hebben we 27273 versplinterde minipartijtjes die allemaal in dezelfde vijver vissen. Ik verwacht dat dit de doodsteek gaat zijn van de BBB.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 19:22

MarlindeRooz schreef:
Ja21partijenin1 :))

Ja22 :')

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 19:34

Loretta schreef:
Gelukkig gaat ze niet naar JA21 zodat daar weer een zetel bij komt.

Gelukkig niet. Zou daar ook niet blij mee geweest zijn. Ben benieuwd wat ze nu verder gaat doen dan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 20:01

Mona Keijzer kan zich altijd later nog aansluiten bij een andere partij.
Maar het gaat al niet goed met BBB en dit zal ze geen goed doen bij de volgende verkiezingen.

De versnippering wordt steeds erger en daardoor oplossingen zoeken steeds moeilijker, ben ik bang.
Al kan 1 stem doorslaggevend zijn, dus kleine partijen krijgen meer macht.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 20:27

Raineri schreef:
juval schreef:
denigrerend is in mijn ogen neerbuigend. 'Ik heb gelijk en jij bent dom' zo voelt dat. Het kan zijn dat het niet zo bedoeld is hoor, maar de toon is niet fijn soms.

Jammer dat er niet gereageerd wordt op dit constructieve berichtje. Ik snap wel dat het soms ervaren wordt. Maar denk eerlijk gezegd ook dat dit zelden de intentie is.
Hopelijk verbeterd day (S43 E3728291)

Dat is dus de toon die de muziek maakt die ontbreekt als je schrijft.

Ik denk ook dat niemand de intentie heeft denigrerend te zijn.

" Het komt alleen af en toe geroerd het toetsenbord uit".

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 20:33

Cowboy55 schreef:
En weer een fractie erbij......wordt tijd voor een expliciete aanpassing van de Grondwet. Zetel hoort bij partij niet individu. Jammer dat het egoisme inmiddels zo ver gevorderd is bij onze volksvertegenwoordigers.

De grondwet is niet leidend hierin, maar ik zie ook het probleem niet helemaal. Volgens mij krijgt iedereen die op Mona Keijzer of de BBB gestemd heeft precies waar ze voor stemmen, het is niet inconsistent met wat ze voor de verkiezingen deden.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 20:39

Weet iemand eigenlijk hoe het nu verder gaat? Moeten ze nu een voor een plannen presenteren aan de kamer en dan kijken wat erop komt in het debat? Ik heb echt geen flauw idee.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 20:42

Geen verrassing wat het feit dat Mona Keijzer uit de BBB stapt.

Wel weer bijzonder hoe het allemaal gaat rondom BBB.
Waarom niet gewoon alles normaal geregeld en met elkaar in gesprek?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 20:55

Gnome schreef:
Weet iemand eigenlijk hoe het nu verder gaat? Moeten ze nu een voor een plannen presenteren aan de kamer en dan kijken wat erop komt in het debat? Ik heb echt geen flauw idee.

Ik denk dat ze al voor ze het plan presenteren in de kamer op zoek gaan naar partijen die mee willen werken.
Plan kunnen ze dan al aanpassen zodat het makkelijker door de kamer komt.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 21:03

Het wordt veel koffie drinken met gehoopte gelijkgestemden.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 22:07

Zijn jullie trouwens al een beetje bezig met de gemeenteraadsverkiezingen, of heb ik dat gemist? Ik heb de stemwijzer gedaan, 3 lokale partijen waar ik nog nooit van heb gehoord bovenaan....