Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 08:23

En wie worden erop aangekeken? De milieu activisten die via demonstraties of rechters tegen de bierkaai vechten. En de echte vervuiler komen ermee weg. De mensen die proberen het goede te doen worden uitgekotst want " daar heb je die linkse schreeuwers weer". Terwijl die mensen gewoon proberen hun eigen overheid aan hun beloftes en aan hun beleid te houden. Ik vind het de omgekeerde wereld en vind het schokkend hoe goed het blameren van de andere onschuldige groep werkt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 08:28

Ik word er echt oprecht verdrietig van |(. Het vliegveld is al jaren en jaren discussie onderwerp. De bestuurders vinden het allemaal tof en interessant. Maar de provincies moeten niet zeuren want zij gaan toch ook met goedkope vluchten op vakantie? 8)7

Veluwe zit potdicht vanwege stikstofen kwetsbare natuur en daaroverheen komt een aanvliegroute te liggen -O-

En de mensen die zeuren over bloedneuzen worden nu pas na alle ophef een beetje serieuzer genomen. Voorheen stelden ze zich aan

En wat betreft gif, mij werd twee weken geleden in nederland een bult ietwat illegale roundup aangeboden door een mij onbekende man toen ik bij een tuincentrum wegkwam voor potgrond. Gekocht in polen met een bestelbusje vol en die probeerde dat te verkopen. Want dan had je minder werk en tenminste goed werkend spul. Ja ziek en dood heb je inderdaad minder werk ja :roll: ik heb kenteken door gegeven aan de politie. Geen idee of ze er wat aan gaan doen. Helaas werd er gretig gebruik van gemaakt door mensen die al hele cans vol azijn hadden gekocht om alles te doden

BigOne

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 09:09

Round up is inderdaad nog vaak illegaal verkrijgbaar!

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 09:10

Gisteravond had ik het erover dat dat mbt de huurvehoging een politieke keuze is.
Maar feitelijk zijn ook al deze zaken die daarna genoemd worden allemaal politieke keuzes

Steeds weer de politieke keuze om de diepste zakken te vullen ten koste van alles en iederen.

Geen wonder dat dit kabinet niet valt. NSC en BBB zijn weg als ze vallen dus die zitten gewoon het pluche uit. En voor de VVD gaat het allemaal veel te mooi. Namelijk hoe langer je alles vooruit kunt schuiven hoe meer de diepe zakken gevuld kunnen worden. Tja, en Wilders ten slotte die weet ook heel goed dat het bij de volgende formatie voor hem een lastige zaak wordt om weer aan een coalitie mee te doen.

De wil om problemen aan te pakken ontbreekt volledig. Het eigenbelang staat daarvoor veel te veel voorop.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 09:13

BigOne schreef:
Round up is inderdaad nog vaak illegaal verkrijgbaar!

Mijn buurman wilde het laatst nog aan mij verkopen. Hij had een of ander schimmig adresje. Dus ik weet dat die troep hier ook gebruikt wordt.

Maar waar in Nederland is geen gif? In het buitengebied barst het van de akkers. In natuurgebieden hebben nota bene natuurbeheerders vergiftigde grond gebruikt voor natuurprojecten. En de industrie komt overal mee weg.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 10:09

pien_2010 schreef:
Loretta schreef:
En met die gigantische grote oppervlakten waar die pesticiden gebruikt word krijg je er als gemiddelde burger heel wat van binnen.

Wat ik het stuitende vindt is dat in Frankrijk parkinson een erkende beroepsziekte is van de boeren. Zodra je als boer die diagnose krijgt val je met al je ziektekosten onder de staat.
Het is bewezen dat dit veroorzaakt wordt door pesticiden. Ook dat het zeer slecht is voor de biodiversiteit en de mens dus.
En dan gaat de BBB een onderzoek! doen want is niet voldoende bewezen. Allemaal vertraging vanuit de agro industrie en grote onwil om "de koe nu eens echt bij de hoorns te pakken". gewoon onverantwoordelijk kort termijn beleid. Dat zie je terug op alle terreinen.
Gisteren een heel item bij Nieuwsuur over de afvalslakken van TATA STEEL die bekende grote (verontreiniging) problemen geeft (weten ze al vanuit 2009) en toch kreeg Waterstaat opdracht vele jaren later om dit te verwerken onder het afval overal in Nederland. Er is grote onwil bij de industrieën om de problemen echt aan te pakken. Toen TATA STEEL om commentaar werd gevraagd en aangaf graag mee te werken heeft mijn man. De TV uitgezet _O- van boosheid.

Altijd en overal is het hetzelfde liedje. Doen alsof de wil er is om er iets aan te doen en gewoon vertragen vanwege het grote verdienmodel dat er onder ligt en boos zijn op mensen die dit niet willen en er voor strijden en zaken winnen bij de rechter. Die hebben het dan gedaan. Het is de omgekeerde wereld en heel heel slecht voor de toekomst voor de wereld.

Mijn stalhouder heeft ook jong Parkinson gekregen en die woont al heel zijn leven tussen met name de tulpenbollen.
Er zijn er meer in de polder hier.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 10:29

Het geeft alleen maar aan hoeveel invloed de industrie en landbouw lobby in de regering heeft , niet alleen nu maar al decennia lang. En nu komen de problemen en die zijn niet mals.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 18:41

Loretta schreef:
prompter schreef:
Op nos.nl stond een uitgebreid en neutraal overzicht van wat het kabinet tot nu toe wel en niet waargemaakt heeft van hun uitgangspunten en waar ze nog mee bezig zijn. Het was ontluisterend.

Het is echt een en al amateurisme. Ondertussen stapelen de problemen zich op en verergeren alle problemen alleen maar.

Huh? Lezen wij wel hetzelfde stuk? Er zijn best een aantal dingen waargemaakt en een aantal dingen lopen nog.

https://nos.nl/artikel/2567602-gelukt-m ... tieakkoord

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 19:51

Wat er waargemaakt is, maakt op mij weinig indruk helaas. Bijna allemaal dingen die een rem zetten op zaken die klimaatverandering tegengaan. Geweldig, op 3 stukken 130 mogen rijden :roll: . Nedersaksenlijn ten koste van de Lelylijn. Alleen de defensiebegroting kan ik nog enigszins goed vinden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 19:53

prompter schreef:
Wat er waargemaakt is, maakt op mij weinig indruk helaas. Bijna allemaal dingen die een rem zetten op zaken die klimaatverandering tegengaan. Geweldig, op 3 stukken 130 mogen rijden :roll: . Nedersaksenlijn ten koste van de Lelylijn. Alleen de defensiebegroting kan ik nog enigszins goed vinden.

Kort maar krachtig en mee eens. Wat een vreselijk asociaal beleid hebben we al jaren. Zo schaamtevol tegenover ons nageslacht. Die mogen het uitzoeken met de opwarming, met pfass, met verontreiniging en een steeds grotere daling van de biodiversiteit. Straks kunnen onze achterkleinkinderen zelf met wattenstaafjes de bloemetjes bestuiven om fruit en andere noodzakelijke zaken te krijgen nodig voor ons voortbestaan. Ondertussen vechtend tegen het alsmaar wassende water en grote stormen. Onbegrijpelijk dat er al zo lang niets gebeurd!
Helaas hebben we weer een defensie begroting nodig. Het is niet anders met de Russische dreiging. En daar sta ik dan ook achter.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 20:01

Ik vind, dat wanneer je het inhoudelijk niet eens bent met het kabinet, dat niet hetzelfde is als dat het een slecht kabinet is/het kabinet niks bereikt.

Dat zijn i.m.o. 2 verschillende dingen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 20:04

Ik ben benieuwd hoe ze hier over 100 jaar naar kijken, als het klimaat wellicht onleefbaar is geworden en hier ook geen gewassen meer geteeld kunnen worden. De mensen die dan leven zullen waarschijnlijk denken "waarom hebben ze niet ingegrepen toen het nog kon?!?!?". Dan hoef je ook geen boeren meer gedwongen uit te kopen, die kunnen dan weinig meer vrees ik. Gelukkig maak ik dat niet meer mee.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 20:21

prompter schreef:
Ik ben benieuwd hoe ze hier over 100 jaar naar kijken, als het klimaat wellicht onleefbaar is geworden en hier ook geen gewassen meer geteeld kunnen worden. De mensen die dan leven zullen waarschijnlijk denken "waarom hebben ze niet ingegrepen toen het nog kon?!?!?". Dan hoef je ook geen boeren meer gedwongen uit te kopen, die kunnen dan weinig meer vrees ik. Gelukkig maak ik dat niet meer mee.

Inderdaad. Ik maak dit ook niet meer mee. Het is allemaal ikke ikke ikke en geld verdienen ten koste van alles.
Veestapel verminderen (al 50 jaar een item) doen we te weinig dus problemen zijn alleen maar groter geworden.
Oplossingen zoeken voor de pecticide gebruikt, helaas doet dat een klein select groepje, de overheid die biologisch voedsel stimuleert....geen sprake van zelfs omgekeerd, alle of veel vervuiling aanpakken in Europa of wereldwijd...nog veel te weinig dus de klimaatcrisis wordt op korte termijn alleen maar groter etc etc.
Ik heb te doen met mijn kleinkinderen en de generaties na hun die de volle laag krijgen en dat kan te weinig mensen schelen. Terwijl we nu al de drama's zien in de wereld (Valencia bv om het dichtbij te houden). Maar teveel mensen doen een plas en haalt zijn schouders op.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 20:26

Vandaag eea geleerd over bijen. Ook de biodiversiteit kwam aan bod en de intensieve veeteelt die daarmee ook gebeurd, vrachtwagens vol met bijenkasten om zo goedkoop mogelijk "honing" te produceren meest ten koste van de wilde bijen en andere nectar eters, inclusief ki bij de koningin (in een soort opvoelbox gepropt dan) 8)7 |( en het uitmelken van de dar,

En de gevaren van bijen ook de wilde. Oa Kunstmest maakt ook dat bloemen van samenstelling veranderen (andere chemische geur, andere feromonen en andere stroomsignalering) waardoor bijen de plant niet meer herkennen als eetbaar, -O-

Best schokkend maar ook leerzaam. Lokale imker heeft de hele ochtend veel verteld

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 20:49

Ik heb nog niet echt gevonden wat zij daadwerkelijk hebben bereikt (zoals beloofd)?
(Behalve meer geld naar defensie (maar dat kon ook niet anders) en 130 km op een paar trajecten).

Ik zag ergens dat maar 15% van de kiezers tevreden is over dit kabinet , dat is bizar laag.
2 Partijen worden (bijna) weggevaagd als er nu verkiezingen zouden worden gehouden.
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 17-05-25 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 20:51

Zelfs van de mensen die wel voor een coalitiepartij hebben gekozen is het percentage tevreden mensen zeer laag (zoals ik :+ )

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 20:53

prompter schreef:
Zelfs van de mensen die wel voor een coalitiepartij hebben gekozen is het percentage tevreden mensen zeer laag (zoals ik :+ )

Jij hebt toch VVD gestemd, als ik mij goed herinner?

Was of ben jij wel tevreden over de keuze om samen te gaan regeren met de PVV?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 20:54

Nee, als ik dat van tevoren had geweten had ik zeker op een andere partij gestemd! Ik was en ben daar mordicus tegen!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 22:07

prompter schreef:
Nee, als ik dat van tevoren had geweten had ik zeker op een andere partij gestemd! Ik was en ben daar mordicus tegen!

De VVD is daar best wel over verdeeld.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 22:19

VVD-kiezers: coalitie met PVV acceptabel
Voor kiezers van VVD, NSC en BBB is een coalitie met de PVV minder controversieel dan bij de gemiddelde stemmer. Van de VVD-kiezers noemt maar liefst 70 procent samenwerken met de PVV acceptabel. De VVD sloot de PVV na een mislukt kabinet-Rutte I categorisch uit, maar huidig VVD-leider Dilan Yesilgöz zet de deur weer op een kier. Zij wil 'eerst zien waar de heer Wilders mee komt' en hoopt dat hij zijn toon matigt ten opzichte van vorige verkiezingen. Bij het NPO Radio 1-verkiezingsdebat van afgelopen vrijdag leek ze daar nog niet van overtuigd.

Maar volgens de meeste VVD-kiezers (68 procent) heeft Wilders dat wel voldoende gedaan. Daarbij denkt ruim de helft van de VVD-kiezers (57 procent) dat er met de PVV van Wilders goed is samen te werken in een volgend kabinet. Een VVD'er in het onderzoek: "Hij moet nog laten zien dat hij echt compromissen wil sluiten, maar kom maar op. Liever Wilders dan Timmermans."

https://eenvandaag.avrotros.nl/opiniepa ... ans-147277

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 22:24

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 22:54

Klopt, maar prompter was daarin dus niet representatief voor de VVD stemmer. Die hebben gekregen waar ze om gevraagd hebben :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 06:52

Citaat:
Maar volgens de meeste VVD-kiezers (68 procent) heeft Wilders dat wel voldoende gedaan. Daarbij denkt ruim de helft van de VVD-kiezers (57 procent) dat er met de PVV van Wilders goed is samen te werken in een volgend kabinet. Een VVD'er in het onderzoek: "Hij moet nog laten zien dat hij echt compromissen wil sluiten, maar kom maar op. Liever Wilders dan Timmermans."

Ben ik de enige die de hele post van Ruitje en met name deze alinea schokkend vindt als het gaat om de achterban van de VVD? Voor mij plaatst de VVD zich met deze alinea als partij in de rechts extremistische hoek. Het is gewoon iets minder als de PVV, laten we zeggen PVV light .
En die laatste zin......Tjonge jonge, als je liever Wilders wilt als Timmermans...
Ik ben eigenlijk altijd vrij tolerant geweest en heb de VVD altijd gezien als een rechtse partij. Maar nu ik dit lees :x wat erg....

Het is de omgekeerde wereld...de wereld lijkt te vergaan als er demonstraties zijn van mensen tegen het klimaat en voor verbetering van het milieu (want stel je voor je komt een uur later thuis)...maar als Waterstaat heel Nederland vervuild met de afvalslakken van TATA Steel dan hoor je niemand erover. Iedereen heeft dit van de week op Nieuwsuur kunnen zien en het blijft doodstil ook in het kabinet. Dat klopt niet helemaal, die gaan het eens allemaal onderzoeken, sorry voor mijn fout.

Gek vind ik dat en onbegrijpelijk. De zaken waar het echt omgaat voor iedereen, waar met name Timmermans zich hard voor maakt, doen er totaal niet toe.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 18-05-25 06:59, in het totaal 1 keer bewerkt

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 06:56

Volgens onderzoek van 19 maart van dit jaar wil het merendeel van de vvd stemmers nú dat de vvd in een volgend kabinet gaat samenwerken met cda en groen-links PvdA. De ogen van de meesten zijn inmiddels echt wel open gegaan gelukkig.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 08:02

Eigenlijk is het ook een beetje de schuld van VVD, deze coalitie. Die zette ineens de deur open om wél met PVV te regeren, die (extreem)rechtse schreeuwpartij die altijd comfortabel vanuit de oppositie schreeuwde waar niemand mee wilde regeren. Toen werd PVV ineens een serieuze coalitie optie.

Ik snap die felheid tegen Timmermans echt totaal niet. Je kan het niet met m eens zijn, maar waarom toch die vieze, ontzettend persoonlijke haat?