Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:11

PrizTwir schreef:
Vandaag is de vriend van mijn schoonzus opgeroepen om zich voor te bereiden om maar Oekraïne te gaan.... Heel raar moment toen ik dat hoorde, en kwam ook wel even aan.

Zeg maar om het rampgebied veilig te stellen??
Poeh, wel erg spannend zeg!

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:13

PrizTwir schreef:
Ik heb gisteren bijna de hele ceremonie gezien, heftig maar erg mooi. Laatste stuk heb ik niet meer gezien, kon er niet meer tegen. Ook vandaag heb ik even gekeken. Wat weer een kisten zeg :(. Zo heftig.

Vandaag is de vriend van mijn schoonzus opgeroepen om zich voor te bereiden om maar Oekraïne te gaan.... Heel raar moment toen ik dat hoorde, en kwam ook wel even aan.

Wat is zijn beroep? Ben wel benieuwd wie ze mogelijk naar Oekraine sturen.

edit: sturen dus marechaussee
Laatst bijgewerkt door furious op 24-07-14 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:16

Totaal niet belangrijk, maar wel een persoonlijke irritatie: Hoe lang nog gaat de NOS blijven zeggen dat de Last Post klonk... zie het nu weer, had iemand toch wel even kunnen aanpassen naar Taptoe...? Weet dat dit niet is waar het om gaat, maar ik erger me er wel aan... Oh, en ze zeiden ook dat in tegenstelling tot gisteren het Nederlandse vliegtuig nu eerst landde... not. Echt, wie schrijft de teksten voor de verslaggevers? Dit soort slordigheden vind ik zo zonde. De manier waarop ze alles in beeld brengen, petje af!

Oh en ps... misschien zou dit topic overeind kunnen blijven, als eenieder die zich hier meldt, echt eerst even goed leest alvorens te posten. Zie nu een paar Bokkers met heel waardevolle posts vertrekken, en dat zou niet nodig hoeven zijn.
Laatst bijgewerkt door Sientje op 24-07-14 20:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:18

Was me nog niet eens opgevallen :P Maar wel slordig inderdaad!

SAKKIA

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:25

Maar ja het is ook het taptoesignaal niet dus denk dat ze het misschien gewoon niet weten? ;)

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:31

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:34

Nee ze zijn het beide niet. De verslaggever gister bij de NOS noemde de naam maar ik heb het niet onthouden.
De taptoe is het zeker niet, ik speel zelf ook en ook op 4 mei bijvoorbeeld.

Krijg net breaking news dat er 40 marechaussees die kant op gaan.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:36

Aan de notenbalken te zien was dit niet de last post, noch de taptoe...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:37

Sientje, ik had ook jouw gedachte, toen ben ik gaan vergelijken omdat ik dacht dat het taptoe signaal en de last post misschien hetzelfde waren.
De reveie (hoe schrijf je dat?) is het ook niet

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:39

Reveille ? Denk ik qua schrijfwijze.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:39

Leest logisch ;)

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:40

Word nu steeds benieuwder naar wat het wel is.. maar de Last Post was het in elk geval niet... en geloofde gisteren gelijk de verslaggever en de mensen hier toen die zeiden dat het om de Taptoe ging... Da's dan weer slordig van mij. ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:41

Op Twitter zijn de meningen ook verdeeld. Nouja, t gaat om het gebaar, toch?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:41

Nee die is het zeker niet.
Kom er ook niet echt achter. Ga mijn vader even vragen die weet het wel denk ik.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:42

Ja zeker. Ik vind t mooi.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:44

Ja klopt hoor maar ik raakte er een beetje van in de war aangezien ik zowel de last post als de taptoe goed ken en dit zelf ook niet herkende. Had dus dezelfde vrAag en gister stond mijn hoofd er niet na het opzoeken en daarna eigenlijk gewoon weet vergeten. Maar nu ben ik toch wel nieuwsgierig

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:45

Ik kon het signaal ook al niet plaatsen, als iemand er wel achter komt; ik hoor het graag :)

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:52

Hier een iemand van de verkenningseenheid die terug opgeroepen is ... die zou ook mee moeten naar oekraine

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:53

Mijn collega zei gisteren heel zachtjes tegen mij "oh nee, hij speelt het verkeerd..." Die was ook in de war idd...

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 21:03

Kan je niet via Shazam kijken welk nummer het wel is? want ik snap er inderdaad ook niets meer van.
de een zegt Taptoe en volgens het nieuws is het de Last Post.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 21:18

Ohhh zo eng. Mijn broer is sergeant in Arnhem en mag sinds vandaag niet meer van de kazerne af tot dat het kabinet een besluit (kan vandaag nog zijn of morgen of overmorgen) heeft genomen of onze troepen wel of niet naar Oekraïne gaan. Spullen staan klaar, boten staan klaar vliegtuigen staan klaar en weet ik veel wat nog meer. 't Is afwachten wat Australië en VN doen.
Om het gebied veilig te stellen waar de ramp is gebeurd maar die Oekraïners zijn zo onvoorspelbaar als de pest en ze willen het natuurlijk niet vrij geven, ik vind het maar eng als ie er naartoe moet, veel enger dan afghanistan en bosnie waar ze nog in de middeleeuwen leven :+. bahh.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 21:20

Poiuytrewq schreef:
Ohhh zo eng. Mijn broer is sergeant in Arnhem en mag sinds vandaag niet meer van de kazerne af tot dat het kabinet een besluit (kan vandaag nog zijn of morgen of overmorgen) heeft genomen of onze troepen wel of niet naar Oekraïne gaan. Spullen staan klaar, boten staan klaar vliegtuigen staan klaar en weet ik veel wat nog meer.
Om het gebied veilig te stellen waar de ramp is gebeurd maar die Oekraïners zijn zo onvoorspelbaar als de pest en ze willen het natuurlijk niet vrij geven, ik vind het maar eng als ie er naartoe moet, veel enger dan afghanistan en bosnie waar ze nog in de middeleeuwen leven :+. bahh.

Kan me voorstellen dat je hier een eng gevoel bij krijgt.

Ik kreeg een naar gevoel bij het feit dat "onze mensen" onbewapend die richting uit gestuurd worden!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 21:22

Op momenten als dit dringt het nog eens goed door dat die rot bezuinigingen zijn geweest... ik had zo graag iets willen doen, iets willen betekenen ! Hoe zuur is het om half nederland te horen roepen dat er militairen heen moeten, terwijl er nog geen weken geleden juist geroepen wordt dat defensie nog wel meer bezuinigingen kan hebben want er gebeurt toch nooit wat en al die onzin.
Ik miste het al verschrikkelijk maar op momenten als dit al helemaal :(

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 21:30

Of ze onbewapend gaan weet ik niet hoor, lijkt me niet natuurlijk.

Ja leuk is anders, mams belde net ik hoorde t aan heel haar stem.
Vakantiegangers zijn ook terug geroepen van vakantie, om paraat te zijn.
Dus spannende tijden heb al veel te vaak op eindhoven gestaan hiervoor, het is nooit leuk om een familielid (of een vriend) voor zoiets uit te zwaaien.

Zo het hart is weer gelucht :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 21:38

De moeder van een vriendin van me is ook net terug uit Oekraïne, ze werkt voor minister Timmermans. Ze beschreef wat ze had gezien als "onmenselijk", en ze heeft daarin volgens mij ook gelijk in, omdat dit niets meer dan onmenselijk is.

Maar ik heb alles zelf even een tijdje niet gevolgd (twee dagen), kan iemand alsjeblieft even samenvatten wat er verder is gebeurd en of er nog veranderingen zijn (zoals dat Taptoe enzo, wat is dat)?