irmaz schreef:juval schreef:nuttige bijdrage weer Janneke
Ik denk ook dat NSC wel wat zetels gaat moeten inleveren als er nu nieuwe verkiezingen zouden komen.
Voornamelijk door de wat twijfelachtige houding van Omtzigt.
Dit vind ik dan toch wel bijzonder (alhoewel ik het ook denk hoor).
Geert Wilders zegt in interviews op tv het ene en schrijft op Twitter het tegenovergestelde, oftewel liegt hij als hij spreekt of hij liegt als hij schrijft, maar hoe dan ook: hij liegt. En toch gaan daar nog meer mensen op stemmen![]()
Dus een twijfelachtige hebben en niet precies weten hoe op ieder moment het juiste te zeggen, geeft je zetelverlies. Liegen levert stemmen op
Als er nu verkiezingen komen dan heeft de PVV voordeel, maar tegen de tijd dat er weer werkelijk verkiezingen zijn kan dat natuurlijk heel anders liggen. Wilders heeft heel veel geluk gehad door een combinatie van factoren. Als eerste liet de VVD de regering knappen op immigratie en maakte daar het thema van in de verkiezingen, toen maakten ze de PVV salonfähig door ze niet meer uit te sluiten en daarna waren ze verbaasd dat de mensen voor de real deal kozen als het om immigratie gaat.
Maar als de volgende verkiezingen vooral in het teken staan van de economie en de andere partijen het over de PVV hebben in de vorm dat Wilders heeft bewezen dat hij niet kan samenwerken, dan kunnen de PVV stemmers net zo gemakkelijk weer ergens anders heen lopen.