Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 18:40

Dinopino schreef:
Trump gaat zijn volgende ambtstermijn sowieso de Nesara invoeren. De gratis energie uitbreiden en verder met het planten van miljoenen bomen en het zuiveren van de lucht en het water. Hij zorgt er nu al voor dat de medicijnen goedkoper zijn geworden. Vooral die voor diabetes. Maar het kan ook zijn dat iemand anders dat doet. Maar ik weet 100% zeker dat dat nooit Biden zal zijn.

Dus jij mag stellen dat Trump sowieso een volgende ambtstermijn gaat hebben op basis van uitspraken van de beste man zelf (want anders zou je niet 'gaat' gebruiken), maar wij mogen niet stellen dat Biden wint? :+

Wat bedoel je met die laatste zin? Dat Biden die zaken nooit gaat doen of dat hij nooit president wordt?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 18:48

Dinopino schreef:
Trump gaat zijn volgende ambtstermijn sowieso de Nesara invoeren. De gratis energie uitbreiden en verder met het planten van miljoenen bomen en het zuiveren van de lucht en het water. Hij zorgt er nu al voor dat de medicijnen goedkoper zijn geworden. Vooral die voor diabetes. Maar het kan ook zijn dat iemand anders dat doet. Maar ik weet 100% zeker dat dat nooit Biden zal zijn.

"Ende gij geleuvd dâ...?"

pmarena

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 18:51

Nou ik ben erg blij als Trump gewieberd is, maar ben wel benieuwd of er inderdaad ook goede dingen door hem gedaan zijn. Hoe een oplichter het ook is verder.....het kan toch bijna niet dat hij werkelijk alleen maar ellende veroorzaakt heeft en alleen maar constant loze beloftes heeft geroepen.

Er zal toch wel IETS zijn dat hij goed gedaan heeft....?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-20 18:53

Geloven kun je onder andere doen in de kerk:-) Dit is mijn mening. Hoewel dat laatste weet ik zeker. Daar durf ik om te wedden. Biden zal NOOIT de president van Amerika zijn.

Maar wat denk je Janneke2 heeft Trump voor verkiezingsprogramma waar jij achterstaat. Dat was eigenlijk mijn vraag. En de enige die daar op geantwoord hebben waren Shadow en Karl66

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 18:58

Dinopino schreef:
Geloven kun je onder andere doen in de kerk:-) Dit is mijn mening. Hoewel dat laatste weet ik zeker. Daar durf ik om te wedden.

(In een ander topic riep ik ooit 'Wie gelooft er nou in de kerk?' - ik vind dat serieus raar. Maar dat is, zoals gezegd off topic.)

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 19:00

Dinopino schreef:
Geloven kun je onder andere doen in de kerk:-) Dit is mijn mening. Hoewel dat laatste weet ik zeker. Daar durf ik om te wedden. Biden zal NOOIT de president van Amerika zijn.

Maar wat denk je Janneke2 heeft Trump voor verkiezingsprogramma waar jij achterstaat. Dat was eigenlijk mijn vraag. En de enige die daar op geantwoord hebben waren Shadow en Karl66

Ik zal eerlijk zijn; ik vind wel dat een iets protectionistischer beleid geen slechte zet is, maar dat doet Amerika sowieso al wat meer dan Europa. En dan heb ik het niet over immigratie, maar over zelfredzaamheid als land qua energie, voeding en misschien zelfs militair gezien dat gedoe met bijdragen aan de NAVO. En zo zijn er zeker nog punten.

Dus ik zie zeker wel positieve dingen, maar ze wegen allesbehalve op tegen het leed dat zijn labiliteit veroorzaakt. Het ontkennen van global warming, de disregard voor een sociaal vangnet, de niet heel tactische terugtrek uit bepaalde gebieden (terugtrekken is misschien een goed idee, maar niet zomaar van JOOEE DE BALLEEE) en ja, de olifant in de kamer: zijn absolute falen om COVID-19 leed te beperken.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-20 19:01

Pmarena dat kan niet. Trump kan niets goed gedaan hebben. Miljoenen mensen stemmen op hem omdat hij eigenlijk niets doet. Alleen een beetje golfen. Dat er geen Nucleaire dreiging uit Noord Korea meer is, valt niemand op. Dat de Arabische landen en Israel dichter bij elkaar zijn gekomen. Is niet interessant. Dat hij de Amerikaanse soldaten naar huis haalden, zo dat zij geen leven hoeven op te offeren voor een paar rijken met belang in olie.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 19:04

Natuurlijk zijn er onder Trump ook wel goede dingen gebeurd. Bijvoorbeeld de hervorming van het gevangenisstelsel. Alleen verandert dat er niks aan dat hij over het algemeen genomen geen goede president was. Hij heeft in tegenstelling tot wat zijn aanhangers beweren oorlogen gestart. Een handelsoorlog is namelijk net zo goed een oorlog, alleen met andere middelen. Hij heeft de wereld minder veilig gemaakt door voorliefde voor sterke heersers als Poetin, Kim Jong Un of Erdogan, hij heeft de wereld minder veilig gemaakt door het nucleaire akkoord met Iran te verbreken, hij heeft de wereld minder veilig gemaakt de Koerden in Syrië in de steek te laten, hij heeft de wereld minder veilig gemaakt door zonder een plan militairen uit Afghanistan weg te halen en de door de VS veroorzaakte brand aan de rest van de wereld over te laten. Hij heeft de Amerikanen in de steek gelaten door covid-19 te downplayen, onder zijn verantwoordelijkheid heeft de VS met 4% van de wereldbevolking 20% van de covid-19 doden. Als je er als president zo'n puinzooi van gemaakt hebt, dan is het niet meer zo relevant dat hij ook goede dingen gedaan heeft. Als hij straks op 20 januari a.s. geen president meer is, dan heeft hij de wereld een stukje slechter achtergelaten dan toen hij begon.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 19:05

Had anders niet veel gescheeld of Trump had op zijn 'veel grotere knop' gedrukt. Aldus himself op Twitter.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 19:12

Nog los van het feit dat er helemaal geen bindende afspraken met Noord Korea zijn gemaakt en dat ze gewoon doorgaan met waar ze mee bezig waren, alleen zonder dat Trump er nog moeilijk over doet. Dat klinkt in mijn ogen niet als een veel veiligere wereld.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 19:13

Misschien moeten we Dinopino maar even negeren zolang ze zelf niet met een waardevolle bijdrage komt. Heb haar reacties ook getemd, dus hopelijk kan een mod oordelen of het wel of niet door de beugel kan. Het is verzand in trollen en daar flauw op reageren, daar heb ik me ook schuldig aan gemaakt, maar misschien kunnen we nu inderdaad even op een waardevolle discussie overschakelen. Zal er een vraag ingooien :j.

Zijn er hele bijzondere items uit het plan van Biden? Dingen die men niet verwachtte, vanuit hem?

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 19:15

IMANDRA schreef:
Misschien moeten we Dinopino maar even negeren zolang ze zelf niet met een waardevolle bijdrage komt. Heb haar reacties ook getemd, dus hopelijk kan een mod oordelen of het wel of niet door de beugel kan. Het is verzand in trollen en daar flauw op reageren, daar heb ik me ook schuldig aan gemaakt, maar misschien kunnen we nu inderdaad even op een waardevolle discussie overschakelen. Zal er een vraag ingooien :j.

Zijn er hele bijzondere items uit het plan van Biden? Dingen die men niet verwachtte, vanuit hem?

Ooeeh das een goeie! Ik ben benieuwd.

Het enige wat mij tot nu toe is opgevallen (en ik heb nog heel weinig gehoord) is dat hij spreekt over weldegelijk global warming tegen te gaan, maar daar net jobs mee te creëren ipv verliezen. Weet iemand hier op welke manier hij van plan is dat te doen? Anders ga ik zelf eens graven binnenkort.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 19:23

Ik vind het vooral een opluchting, een 'hoge ome' die iets begrijpt rondom milieu.

Een kort citaat van zijn website (build back better)

Menu
Site Menu Close Menu
CLIMATE CHANGE
The Biden-Harris plan to create union jobs by tackling the climate crisis

"From coastal towns to rural farms to urban centers, climate change poses an existential threat — not just to our environment, but to our health, our communities, our national security, and our economic well-being. It also damages our communities with storms that wreak havoc on our towns and cities and our homes and schools. It puts our national security at risk by leading to regional instability that will require U.S military-supported relief activities and could make areas more vulnerable to terrorist activities.

The current COVID-19 pandemic reminds us how profoundly the energy and environmental policy decisions of the past have failed communities — allowing systemic shocks, persistent stressors, and pandemics to disproportionately impact communities of color and low-income communities.

At this moment of profound crisis, we have the opportunity to build a more resilient, sustainable economy — one that will put the United States on an irreversible path to achieve net-zero emissions, economy-wide, by no later than 2050. Biden is working to seize that opportunity and, in the process, create millions of good-paying jobs that provide workers with the choice to join a union and bargain collectively with their employers."

Persoonlijk heb ik geen idee wat de constructie is rondom 'een goede baan zodat je bij een vakbond kan' (ook wie werkeloos is, kan lid van FNV, CNV etc worden) - maar het is een puik plan.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 19:25

Ik weet niet of hij al concrete plannen heeft, maar er is enorm veel werk en geld te verdienen met bv zonnepanelen, windmolens bouwen, laadpalen plaatsen, recyclen, thuisaccu’s, onderzoek, nieuwe technieken ontwikkelen, zelfs bv onderzoek naar thoriumreactoren..
Kolencentrales bieden juist weinig werkgelegenheid en kosten alleen maar geld.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 19:26

Ik vind het zéker positief dat hij zich ermee wil bezighouden. Het lijkt me één van de belangrijkste lange-termijn focuspunten.

@8nnemiek, klopt zeker, maar in het algemeen heb je daar hoogopgeleid personeel voor nodig. Daarom vraag ik me oprecht af hoe haalbaar dat idee is.

Maar ik duim dat het kan hoor!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 19:30

Janneke2: In de VS is toegang tot vakbonden niet altijd eenvoudig en is er best een lange geschiedenis van het ondermijnen ervan. Er zijn ook aanzienlijk minder wetten die je als arbeider beschermen. Een voorbeeldje: Elon Musk bv wilde de vorming van een vakbond in zijn bedrijf tegenhouden (zie https://www.vox.com/identities/2019/9/3 ... ation-nlrb )

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 19:38

Ja, ondermijnen van vakbonden gebeurde al in de tijd van Emma Goldman. Met als logisch gevolg dat er weinig bescherming is.

Maar wie weet (= ik dus niet) zijn de vakbonden als organisatie ook nog eens gekneveld in de zin dat het hen niet vrij staat iedereen als lid te accepteren.
(Naar Nederlands recht mag iedere vereniging zelf bepalen wie er lid wordt, 'behoudens ieders verantwoordelijkheid voor de wet'.)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 19:40

Shadow0 schreef:
Janneke2: In de VS is toegang tot vakbonden niet altijd eenvoudig en is er best een lange geschiedenis van het ondermijnen ervan. Er zijn ook aanzienlijk minder wetten die je als arbeider beschermen. Een voorbeeldje: Elon Musk bv wilde de vorming van een vakbond in zijn bedrijf tegenhouden (zie https://www.vox.com/identities/2019/9/3 ... ation-nlrb )
Eigenlijk toch best bizar, ik bedoel die vakbonden zijn er niet voor niets. Tuurlijk, ze zijn echt niet allemaal heilig en integer, maar ik zie ook absoluut de voordelen. Zijn er inmiddels wel meer vakbonden daar (in opkomst)?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-20 19:41

Wat ik me afvraag over Global warming. En het verschuiven van de polen, hoe wil je daar invloed op hebben. De zon is sinds een paar jaar geleden feller gaan schijnen, hoe wil je dat voorkomen. Er een zonneluikje voor hangen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 19:43

Global warming en het verschuiven van de polen is een compleet ander fenomeen.
Global warming is veroorzaakt door de mens, dat is een bewezen feit.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-20 20:04

oke vertel me dan eens hoe de mens ervoor heeft gezorgd, dat de zon feller schijnt?

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 20:04

Dinopino schreef:
Wat ik me afvraag over Global warming. En het verschuiven van de polen, hoe wil je daar invloed op hebben. De zon is sinds een paar jaar geleden feller gaan schijnen, hoe wil je dat voorkomen. Er een zonneluikje voor hangen.

Als je netflix hebt: Ik raad je aan om de documentaire "David attenborough, a life on our planet" te gaan kijken, daar komt onder andere het klimaat aan bod, en de opties die we hebben.

Er is altijd sprake geweest van klimaatwisselingen, we zitten op dit moment in het holoceen, een tijd met warmte, maar we hebben in het verleden ijstijden gehad waarvan het Weichselien de laatste is. Er is altijd een fluctuatie in temperatuur geweest, in de 17de eeuw bijvoorbeeld is er ook sprake geweest van een kleine ijstijd, waarin de temperatuur ongeveer 2 graden daalde. Dit is allemaal weer goed gekomen, maar let wel, in die tijd liep niets op motoren, was er een goed evenwicht tussen de mensen en de natuur, werden bomen die gekapt waren weer aangepland, want nodig voor later etc.

Nu krijgt de natuur niet eens de kans meer zich te herstellen. Wouden worden zonder enig nadenken gekapt, er wordt ontzettend veel uitlaatgassen uitgestoten, door de mate waarin we consumeren, wordt een overschot aan producten geproduceerd dat weggegooid moet worden, het vuilnis kan nergens heen, vervuiling en wat wel niet meer. Ik geloof heus dat de temperatuur echt wel iets gestegen zou zijn zonder al deze dingen, want dat is gewoon een natuurlijk proces. Maar het is de afgelopen 100 jaar ontzettend snel met bijna 2 graden gestegen, en nu zul je misschien denken, "maar in de 17de eeuw was de temperatuur met twee graden gedaald", alleen is met onze huidige maatschappij geen mogelijkheid meer voor de natuur om zich te herstellen.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 20:08

Karl66 schreef:
Natuurlijk zijn er onder Trump ook wel goede dingen gebeurd. Bijvoorbeeld de hervorming van het gevangenisstelsel. Alleen verandert dat er niks aan dat hij over het algemeen genomen geen goede president was. Hij heeft in tegenstelling tot wat zijn aanhangers beweren oorlogen gestart. Een handelsoorlog is namelijk net zo goed een oorlog, alleen met andere middelen. Hij heeft de wereld minder veilig gemaakt door voorliefde voor sterke heersers als Poetin, Kim Jong Un of Erdogan, hij heeft de wereld minder veilig gemaakt door het nucleaire akkoord met Iran te verbreken, hij heeft de wereld minder veilig gemaakt de Koerden in Syrië in de steek te laten, hij heeft de wereld minder veilig gemaakt door zonder een plan militairen uit Afghanistan weg te halen en de door de VS veroorzaakte brand aan de rest van de wereld over te laten. Hij heeft de Amerikanen in de steek gelaten door covid-19 te downplayen, onder zijn verantwoordelijkheid heeft de VS met 4% van de wereldbevolking 20% van de covid-19 doden. Als je er als president zo'n puinzooi van gemaakt hebt, dan is het niet meer zo relevant dat hij ook goede dingen gedaan heeft. Als hij straks op 20 januari a.s. geen president meer is, dan heeft hij de wereld een stukje slechter achtergelaten dan toen hij begon.

Eens.
Hoewel het uiteraard ook een kwestie van perceptie is of je bovengenoemd beleid en de gevolgen ervan ziet als rampzalig of als prima. Troepen terugtrekken uit het Midden-Oosten zullen veel Amerikanen toejuichen onder het mom van America first. De handelsoorlog met China wordt door velen gezien als een Amerikaanse vuist tegen een land dat uit is op wereldwijde economische dominantie. Wie de Amerikaanse economie belangrijker vindt dan de gevolgen van corona zal Trumps tactiek van corona downplayen toejuichen. Want het is maar een griepje tenslotte.
Wat Trump vooral goed kan (kon), is de 'gewone hardwerkende Amerikaan' laten geloven dat hij hun belangen behartigde en het namens hen opnam tegen de gevestigde orde, terwijl hij feitelijk uitsluitend zijn eigen belangen diende en het presidentschap twitterend en golfend invulling dacht te kunnen geven, in plaats van zich in naam van het landsbelang uit de naad te werken.

En je vergeet de belangrijkste oorlogen die Trump is begonnen, Karl, namelijk die in eigen land: tegen de media, tegen de 'linkse' elite, tegen de BLM- beweging, tegen immigranten, tegen iedereen in zijn omgeving die meer wenste te zijn dan een ja-knikker, en last but not least, tegen de democratie.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 20:11

Een bedrijf als Amazon gebruikt de diensten van Pinkerton om zijn personeel te monitoren en op die manier te voorkomen dat ze zich organiseren. En dan niet alleen in de VS maar ook gewoon hier in Europa.

https://www.businessinsider.com/amazon- ... &r=US&IR=T

Het wordt hoog tijd dat dit soort groter dan landen bedrijven opgesplitst gaan worden, zodat wij als burgers, via onze overheden weer grip op dit soort bedrijven gaan krijgen.

En wat mij betreft een goede reden om niets via dit bedrijf te kopen en ze zo te ondersteunen.

@Askja, je hebt gelijk, dat is misschien nog wel de gevaarlijkste oorlog die hij gestart is.

Ik denk dat het goed is dat de VS zich gaat terugtrekken uit het Midden Oosten. Alleen als je als de VS daar de boel eerst in de hens gezet hebt en nu vertrekt omdat je geen zin meer hebt en de problemen aan de rest van de wereld overlaat, dan is dat natuurlijk niet de manier. Hij heeft vier jaar de tijd gehad om met een goede exitstrategie te komen en in plaats daarvan gaat hij het nu nog even in een paar maand regelen zonder ook maar enige strategie.

Ik ben ook een groot voorstander van om iets aan de huidige vrijhandel te doen. Vrijhandel is goed en in het belang van iedereen. Maar vrijhandelsakkoorden die er puur op gebaseerd zijn om bedrijven niks in de weg te leggen en waarbij er bewust geen mogelijkheden zijn om te reguleren, dat zijn gewoon slechte akkoorden. Bedrijven moeten gewoon verantwoordelijk gehouden kunnen worden. En als Trump daarop had ingezet, dan had er iets goeds uit voort kunnen komen, maar wat hij deed was als een blinde olifant de aanval zoeken en dan krijg je dus geen betere vrijhandel onder goede voorwaarden maar isolationisme.
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 26-11-20 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 20:12

Ben wel benieuwd wat je in Nederland de meest realistische manier (politiek dus) zou vinden om dat voor elkaar te krijgen? Bv welke partij/politici steunen?