Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Emmaa_ schreef:Ho, ho jongens! Ik ken de rest van het filmpje en vind het achteraf zelfs richting het respectvolle gaan hoe de separist ermee omging. Ik heb het ook niet over "oh wat zijn die separatisten een poedersuiker mensen zeg" als ik die foto post, ik probeer alleen maar te zeggen dat ik het een ongelofelijk pijnlijk beeld vind omdat er een knuffeltje van een kind omhoog gehouden wordt, een kind wat dus is overleden op die vlucht.
Rowdine schreef:Emmaa_ schreef:Ho, ho jongens! Ik ken de rest van het filmpje en vind het achteraf zelfs richting het respectvolle gaan hoe de separist ermee omging. Ik heb het ook niet over "oh wat zijn die separatisten een poedersuiker mensen zeg" als ik die foto post, ik probeer alleen maar te zeggen dat ik het een ongelofelijk pijnlijk beeld vind omdat er een knuffeltje van een kind omhoog gehouden wordt, een kind wat dus is overleden op die vlucht.
Dat zou helemaal niet uit moeten maken. Wat mij betreft kan iedereen haar eigen mening hebben over een dergelijk filmpje of still uit het filmpje
Rowdine schreef:Ja, die heb ik idd gezien. En dat filmpje brengt wat mij betreft geen enkele verandering aan.
Heb je die vent met zn knuffeltje zien praten op tv?
Zoolgangster schreef:Rowdine schreef:Ja, die heb ik idd gezien. En dat filmpje brengt wat mij betreft geen enkele verandering aan.
Heb je die vent met zn knuffeltje zien praten op tv?
Versta jij Russisch/Oekraïens?
Die man zei: "KIJK maar wie ze neerschoten, KIJK" en dat is beslist niet bedoeld als compliment aan de dader(s)!
Die man slaat daarna een kruisje voor dat kind, en misschien wel alle andere burgerdoden uit RESPECT. Het is mij nu wel duidelijk dat deze ogenschijnlijk keiharde kerel volkomen verkeerd begrepen werd.
En nu dus een hetze tegen die man... waarschijnlijk dus ten onrechte. Gewoon doordat mensen alleen naar de foto keken en het verhaal niet kenden. Griezelig hoe snel je dan de vreselijkste misverstanden krijgt.
Overigens is die knuffel Muco, een knuffel voor kinderen met taaislijmziekte.
Zoolgangster schreef:Kan best dat die man ook bloed aan zijn handen heeft, maar dat weten wij dus niet. Wie weet heeft mijn buurman ook wel bloed aan zijn handen, of de automobilist die zojuist langsreed, omdat hij ooit eens een stopgebod negeerde en daardoor iemand doodreed.
De Oekraïners weten donders goed dat er oorlog heerst, maar ook zíj vinden het vreselijk dat nietsvermoedende burgers uit een ander land zómaar volkomen onterecht betrokken zijn geraakt bij hun oorlog.
Dat vindt die separatist ook.
Jaime_ schreef:LadyMadonna schreef:Nee, het om de manier waarop jij post... "Die Duitse"...
Bah...
Stel je even aan hé, het was toch ook een Duitse? Hoe moet ze haar anders noemen? De persoon met de duitse nationaliteit? Dat is precies hetzelfde alleen dan met een keer zoveel woorden.
Waarom geeft 'die duitse' je een nare smaak? Dat zegt denk ik meer over jouw eigen zienswijze op de duitse nationaliteit.
LadyMadonna schreef:Weet je, iedereen reageert uit emotie. Ik doe mijn best om te onderbouwen waarom ik denk wat ik denk. De posts met een hatelijke ondertoon moet ik maar links laten liggen.
Als er in dit topic al zo'n grote verdeeldheid heerst, hoe moet het dan in de echte wereld?
Ondanks dat ik het topic heel leerzaam, steunend en interssant heb gevonden, ben ik er nu ook een beetje klaar mee.
Oh rowdine, ik beticht je helemaal nergens van. Ik vraag me alleen iets af. Daar had je ook normaal antwoord op kunnen geven. Maar goed, jouw keuze om dat niet te doen...