Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:58

Ho, ho jongens! Ik ken de rest van het filmpje en vind het achteraf zelfs richting het respectvolle gaan hoe de separist ermee omging. Ik heb het ook niet over "oh wat zijn die separatisten een poedersuiker mensen zeg" als ik die foto post, ik probeer alleen maar te zeggen dat ik het een ongelofelijk pijnlijk beeld vind omdat er een knuffeltje van een kind omhoog gehouden wordt, een kind wat dus is overleden op die vlucht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 19:02

Emmaa_ schreef:
Ho, ho jongens! Ik ken de rest van het filmpje en vind het achteraf zelfs richting het respectvolle gaan hoe de separist ermee omging. Ik heb het ook niet over "oh wat zijn die separatisten een poedersuiker mensen zeg" als ik die foto post, ik probeer alleen maar te zeggen dat ik het een ongelofelijk pijnlijk beeld vind omdat er een knuffeltje van een kind omhoog gehouden wordt, een kind wat dus is overleden op die vlucht.

Dat zou helemaal niet uit moeten maken. Wat mij betreft kan iedereen haar eigen mening hebben over een dergelijk filmpje of still uit het filmpje :)

Het is alleen lastig voor sommigen in dit topic dat er mensen zijn die een andere mening hebben. Echt heel jammer, want op een forum zou je toch vrij moeten kunnen spreken ipv dat je de mond gesnoerd wordt met allerlei kul argumenten.

Ik trek me ook terug uit dit topic omdat hier bepaalde personen bijzonder overheersend zijn en hun stempel op ieders mening willen drukken.
Aan hen heb ik wel een boodschap: kijk niet alleen vooruit maar probeer ook links en rechts te kijken. Jullie mening is geen waarheid. Niemands mening is waarheid. Dus sta ook open voor andermans inzichten en ga niet gooien met 'heb je je uberhaupt wel ingelezen, want....'.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-07-14 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 19:03

Rowdine schreef:
Emmaa_ schreef:

Dat zou helemaal niet uit moeten maken. Wat mij betreft kan iedereen haar eigen mening hebben over een dergelijk filmpje of still uit het filmpje :)

Ik heb het ook niet tegen jou.. Ik heb het over de verwijten die gelijk naar mijn hoofd geslingerd worden dat ik niet zou weten waar ik over zou praten omdat ik emotioneel wordt van een foto van een militair die een knuffel omhoog houdt.

secricible

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 19:06

http://feetjeblogt.wordpress.com

Ik lag de blog met de "brief" richting poetin. Daar moet iedereen het zijne bij denken, maar het kleine gedichtje aan het einde vond ik treffend, ik weet niet avn wie het komt (of de oorspronkelije schrijver deze blogschrijver is), maar ik vond hem echt kippenvel...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 19:07

Rowdine schreef:
Ja, die heb ik idd gezien. En dat filmpje brengt wat mij betreft geen enkele verandering aan.
Heb je die vent met zn knuffeltje zien praten op tv?

Versta jij Russisch/Oekraïens?

Die man zei: "KIJK maar wie ze neerschoten, KIJK" en dat is beslist niet bedoeld als compliment aan de dader(s)!
Die man slaat daarna een kruisje voor dat kind, en misschien wel alle andere burgerdoden uit RESPECT. Het is mij nu wel duidelijk dat deze ogenschijnlijk keiharde kerel volkomen verkeerd begrepen werd.

En nu dus een hetze tegen die man... waarschijnlijk dus ten onrechte. Gewoon doordat mensen alleen naar de foto keken en het verhaal niet kenden. Griezelig hoe snel je dan de vreselijkste misverstanden krijgt.

Overigens is die knuffel Muco, een knuffel voor kinderen met taaislijmziekte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 19:10

Zoolgangster schreef:
Rowdine schreef:
Ja, die heb ik idd gezien. En dat filmpje brengt wat mij betreft geen enkele verandering aan.
Heb je die vent met zn knuffeltje zien praten op tv?

Versta jij Russisch/Oekraïens?

Die man zei: "KIJK maar wie ze neerschoten, KIJK" en dat is beslist niet bedoeld als compliment aan de dader(s)!
Die man slaat daarna een kruisje voor dat kind, en misschien wel alle andere burgerdoden uit RESPECT. Het is mij nu wel duidelijk dat deze ogenschijnlijk keiharde kerel volkomen verkeerd begrepen werd.

En nu dus een hetze tegen die man... waarschijnlijk dus ten onrechte. Gewoon doordat mensen alleen naar de foto keken en het verhaal niet kenden. Griezelig hoe snel je dan de vreselijkste misverstanden krijgt.

Overigens is die knuffel Muco, een knuffel voor kinderen met taaislijmziekte.

Ik denk dat de meesten hier vergeten dat de vliegtuigramp slachtoffers maar een greep is uit de slachtoffers die daar al gevallen zijn.
Ik kan 0 respect opbrengen voor de separatisten daar. Ze hebben allemaal bloed aan hun handen. En daarbij maak ik geen onderscheid tussen diegenen die dit vliegtuig uit de lucht hebben geschoten of burgers hebben gedood.
Hypocriet vind ik dit filmpje.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 19:10

Tja, ik weet het niet, ik vond die link van rowdine wel treffend. Het filmpje is dus verspreid door mensen die baat hebben bij dit filmpje.
Het laat zien hoe de waarheid slachtoffer is van deze oorlog. Alles is gekleurd, zowel in voordeel van oekraine als in voordeel van de separisten.. Zo goed als ik het hier heb, ik kan niet oordelen over de seeratisten. Zij doen wat hun goed dunkt. Ja, ze hebben bloed aan hun handen (even los van het vliegtuigongeluk), maar dat heeft oekraine ook.
Niemand strijd omdat hij de slechterik wil zijn. Iedereen strijd om wat zij denken dat rechtvaardig en juist is. En bij oorlog vallen doden.

Er is geen goed en slecht in een oorlog, slechts een visie die gekleurd wordt door alle facetten van je leven. En een afschuwelijk ongeluk waar niemand bewust voor gekozen heeft in dit geval.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 19:15

Kan best dat die man ook bloed aan zijn handen heeft, maar dat weten wij dus niet. Wie weet heeft mijn buurman ook wel bloed aan zijn handen, of de automobilist die zojuist langsreed, omdat hij ooit eens een stopgebod negeerde en daardoor iemand doodreed.

De Oekraïners weten donders goed dat er oorlog heerst, maar ook zíj vinden het vreselijk dat nietsvermoedende burgers uit een ander land zómaar volkomen onterecht betrokken zijn geraakt bij hun oorlog.
Dat vindt die separatist ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 19:17

Zoolgangster schreef:
Kan best dat die man ook bloed aan zijn handen heeft, maar dat weten wij dus niet. Wie weet heeft mijn buurman ook wel bloed aan zijn handen, of de automobilist die zojuist langsreed, omdat hij ooit eens een stopgebod negeerde en daardoor iemand doodreed.

De Oekraïners weten donders goed dat er oorlog heerst, maar ook zíj vinden het vreselijk dat nietsvermoedende burgers uit een ander land zómaar volkomen onterecht betrokken zijn geraakt bij hun oorlog.
Dat vindt die separatist ook.

Wat een vreemde vergelijking zeg.
Maargoed iedereen het zijne :) Dan interpreteren we dit filmpje op een andere manier. Prima toch.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 19:23

Jaime_ schreef:
LadyMadonna schreef:
Nee, het om de manier waarop jij post... "Die Duitse"...
Bah...

Stel je even aan hé, het was toch ook een Duitse? Hoe moet ze haar anders noemen? De persoon met de duitse nationaliteit? Dat is precies hetzelfde alleen dan met een keer zoveel woorden.

Waarom geeft 'die duitse' je een nare smaak? Dat zegt denk ik meer over jouw eigen zienswijze op de duitse nationaliteit.

Ik wil best uitleggen waarom die Duitse voor mij betreffende deze vrouw gek klinkt. Niet aanvallend, of vervelend, maar gek voor mij. Deze vrouw en haar man ken ik al van heel jongs af aan, hun dochter was namelijk altijd goed bevriend met mijn zus. Haar tevens omgekomen, overigens Nederlandse, man is ook een bekende van mij waarmee ik altijd uren een praatje maakte als ik in hun zaak kwam. Pas door de ramp bedacht ik me weer dat ze van oorsprong Duits is. Ik vind het jammer om te zien dat mensen op internet moeilijk doen over het feit dat ze haar nu onder de Nederlandse slachtoffers rekenen. Puur en alleen omdat dit gezin voor mij altijd al bij het oerhollandse stadje hoort waar ik vandaan kom.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 19:32

Alleen is er niet gesproken over die duitse, maar over de duitse. En voor mensen voor wie deze mevrouw geen gezicht en naam heeft is alleen haar tweede nationaliteit bekend, en dat is de duitse...

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 19:37

Dat klopt, daarom zeg ik er ook bij waarom het voor mij persoonlijk, dus niet voor de wereld, zo is. En waarom ik de wisseling naar de Nederlandse slachtoffers goed kan begrijpen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 19:40

Weet je, iedereen reageert uit emotie. Ik doe mijn best om te onderbouwen waarom ik denk wat ik denk. De posts met een hatelijke ondertoon moet ik maar links laten liggen.
Als er in dit topic al zo'n grote verdeeldheid heerst, hoe moet het dan in de echte wereld?
Ondanks dat ik het topic heel leerzaam, steunend en interssant heb gevonden, ben ik er nu ook een beetje klaar mee.

Oh rowdine, ik beticht je helemaal nergens van. Ik vraag me alleen iets af. Daar had je ook normaal antwoord op kunnen geven. Maar goed, jouw keuze om dat niet te doen...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 19:47

LadyMadonna schreef:
Weet je, iedereen reageert uit emotie. Ik doe mijn best om te onderbouwen waarom ik denk wat ik denk. De posts met een hatelijke ondertoon moet ik maar links laten liggen.
Als er in dit topic al zo'n grote verdeeldheid heerst, hoe moet het dan in de echte wereld?
Ondanks dat ik het topic heel leerzaam, steunend en interssant heb gevonden, ben ik er nu ook een beetje klaar mee.

Oh rowdine, ik beticht je helemaal nergens van. Ik vraag me alleen iets af. Daar had je ook normaal antwoord op kunnen geven. Maar goed, jouw keuze om dat niet te doen...

Ik snap je helemaal, niet alleen hier maar over de hele wereld proberen mensen elkaar te overtuigen van hun gelijk of mening, maak me daar zelf ook wel schuldig aan maar het is goed dat er op gewezen word dat het allemaal niet zo simpel is.

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 19:55

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 19:56

Wat ik me serieus afvraag is of deze ramp nog meer slachtoffers gaat eisen!? (en dan bedoel ik niet hier in het topic... >;) )
Als ik naar de link kijk met de foto van de kindjes van het Australische echtpaar dat hierbij alledrie ... hun kinderen en vader is verloren... Of hoe de ouders van de jongen hier uit het dorp eronder zijn.... Om maar een enkel voorbeeld te noemen, dan spookt het echt door m'n gedachten dat er mensen zijn die deze ramp niet te boven komen en voor een uitweg kiezen...... %)

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 19:58

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:00

En ze zijn in Hilversum aangekomen.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:00

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:02

Waarom stopt niemand die mensen?

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:02

Ik heb gisteren bijna de hele ceremonie gezien, heftig maar erg mooi. Laatste stuk heb ik niet meer gezien, kon er niet meer tegen. Ook vandaag heb ik even gekeken. Wat weer een kisten zeg :(. Zo heftig.

Vandaag is de vriend van mijn schoonzus opgeroepen om zich voor te bereiden om maar Oekraïne te gaan.... Heel raar moment toen ik dat hoorde, en kwam ook wel even aan.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:03

Ze zeggen wel eens hoop doet leven, maar jeetje dit is heftig!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:04

Dit is wel erg wanhopig ontkenningsgedrag. Sneu.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:06

Sammie schreef:
Dit is wel erg wanhopig ontkenningsgedrag. Sneu.

Precies mijn gedachte |(

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:10

Wij zijn zeker 5 minuten stil geweest gisteren..

En vannacht werd k om 4u wakker gemaakt door een Helikopter die over kwam,
en bleef 30 min. heen en weer vliegen.
Dus ik schrok wakker met een bepaald idee. :=