Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Veronica2 schreef:Wie van jullie zou zelf eigenlijk best de politiek in willen en misschien lid willen worden van de tweede kamer?
Ladyingreen schreef:Veronica2 schreef:Wie van jullie zou zelf eigenlijk best de politiek in willen en misschien lid willen worden van de tweede kamer?
Ik ben een idealist, geen bestuurder. In 2026 gaat 'mijn' partij meedoen in mijn gemeente en onder de leden wordt opgeroepen je aan te melden als gemeenteraadslid, fractievoorzitter, lijsttrekker, wethouder, ect, ect. En het trekt me heel erg, maar ik ben geen goede prater, ik ben meer een denker. Dus dan ben ik bang te eindigen als Pieter Omtzigt: totaal over de rat op de bank. Ik denk dat ik mijn idealisme en creativiteit maar inzet achter de schermen.
Veronica2 schreef:Wie van jullie zou zelf eigenlijk best de politiek in willen en misschien lid willen worden van de tweede kamer?
Cer schreef:Veronica2 schreef:Wie van jullie zou zelf eigenlijk best de politiek in willen en misschien lid willen worden van de tweede kamer?
het is niet je vraag, want ik zou het niet doen (en de vraag is 'wie zou het wel doen')
maar het lijkt mij een heel ondankbare taak, met ondertussen ook nog een hoog risico, hoge exposure, en ik zou niet het gevoel hebben dat je echt wat kunt veranderen (maar dat is ook een gevoel).
verder heb ik echt te weinig verstand van politiek, hoe dingen aan elkaar hangen, wat waar invloed op heeft..
je kan bijv iets makkelijks roepen zoals "meer opvang voor zorgbehoevenden" (ik noem iets heel vaags), maar daarna komt het 'wie gaat dat betalen, hoe zit het met vergunningen, waar moet dat dan heen, hebben we mensen genoeg die daar kunnen werken, hoe zit het europees" etc.
En dat is dan alleen nog maar een binnenlands iets.. buitenlandse politiek is weer een heel ander feestje.
je ziet het hier ook al met 'toetsenbordpolitiek'.. veel mensen hebben een mening, een aantal menen DE oplossing te hebben, er zijn er altijd die het daar niet mee eens zijn, veel mensen hebben goede argumenten voor voors en tegens, en (dat vind ik zelf nog het lastigs) er kan nog maar weinig 'normaal' besproken worden, zonder dat er uiteindelijk een steek of een nare opmerking valt. Ik denk dat het allemaal heel complex is, en dat er veel meer verbindingen zijn dan dat je zo op het eerste gezicht ziet.
nee hoor, mij niet bellen
purny schreef:Ik zou denk ik een goede voor de politiek zijn, ik hou van discussiëren.
BigOne schreef:Dat gebeurt niet alleen nu maar ook vroeger al, mijn pa was uitvoerder weg en waterbouw, na 30 jr moest er een hbo er met papieren worden aangesteld die de dagelijkse leiding kreeg( in 1970)
Hij kwam met een aantal onuitvoerbare zaken. Pa heeft het mooi laten gaan nadat hij enkele keren had uitgelegd dat het niet ging werken. Dat liep dus echt goed in de soep en het heeft het bedrijf gruwelijk veel geld gekost.
Ladyingreen schreef:Ik ben een idealist, geen bestuurder. In 2026 gaat 'mijn' partij meedoen in mijn gemeente en onder de leden wordt opgeroepen je aan te melden als gemeenteraadslid, fractievoorzitter, lijsttrekker, wethouder, ect, ect. En het trekt me heel erg, maar ik ben geen goede prater, ik ben meer een denker.