Karl66 schreef:Ja Janneke, dat schone schijn verhaal heb je al heel vaak verteld en je weet zelf net zo goed dat die SP senator ook alleen maar volgens de partijlijn mag stemmen. En dat geldt voor elke partij. Ik weet dat je een hekel aan de CDA hebt en dat mag, maar dat weet ik ondertussen wel en boeit me eigenlijk niet zoveel.
Wat de christendemocratische waarden betreft, ja die hebben ze volledig verkwanseld de afgelopen decennia, net als de PvdA hun sociaal democratische beginselen volledig verkwanseld hebben. Dat is nou net één van de belangrijkste redenen waarom mensen steeds populistischer zijn gaan stemmen, de middenpartijen zijn neoliberaal geworden en de populisten zijn in dat gat gesprongen.
Ja, en juist omdat de CDA die C van Christus verkwanseld hebben hebben ze hun merk verpest. Waarom zou je als Christen nog op hen stemmen als ze niets anders of beters te bieden hebben dan de diverse puur wereldse partijen. Vroeger was het ook wel een partij voor boeren want die waren\zijn vaak gelovig doordat ze nog inzien hoe afhankelijk een mens is van Gods schepping. Nou lijkt het wel of ze afhankelijk zijn van Brussel en voornamelijk van de banken. Dan werd het VVD of nu BBB. En de oorspronkelijke partijen die voor de boeren opkwamen (CDA en CU) die doen er dus niets meer voor. De SGP is wel op de hand van de boeren trouwens.