Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 17:47

De media rapporteren gewoon hoe de kiesverhoudingen zijn en wat de consequentie daarvan is. En de staten certificeren ondertussen die resultaten en leveren daarmee dus de meerderheid van de kiesmannen aan Biden.

Maar het staat natuurlijk iedereen vrij om te geloven dat die kiesmannen automagisch in kiesmannen voor Trump veranderen.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-20 17:49

tot nu toe heeft enkel de media Biden tot president uitgeroepen. De fraude is niet iets wat mogelijk is, die is gewoon reeeel. Was er iemand van jullie op een verkiezingsbijeenkomst van Biden. En op een verkiezingsbijeenkomst van Trump? Dus waar halen jullie behalve van tv en internet jullie zekerheid vandaan?

In Duitsland was er in Frankfurt, (ken er mensen die er wonen), op de verkiezingsnacht een inval op de server die daar staat. Deze is door militairen in beslag genomen:-). Wat heeft die server met die verkiezingen te maken?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 17:49

Wie maakt jou belachelijk en voor alles uit? Het gaat niet om jou, net zo min als om iemand anders. Het gaat hier om de stellingen die jij en andere mensen hier neer zetten. En mensen zijn het wel of niet eens met deze stellingen. Daar is het een discussieforum voor. Niemand hoeft zich hier persoonlijk aangevallen te voelen. Je kunt alleen de stellingen aanvallen, als je het er niet mee eens bent.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 17:50

Karl66 schreef:
Shadow0, ik citeer jou letterlijk dat hij geen ideeën heeft en dat ze bij iemand anders vandaan komen, "Hij had ze niet, het waren niet zijn ideeën." M.a.w. volgens jou is hij dus een hol vat, waar iemand anders ideeën in stopt, oftewel een puppetmaster met een puppet.

Neuh, dat is niet hoe het er stond en ook niet hoe ik het zou willen schrijven.

Het ging om goede ideeen. Die heeft hij niet. Hij had wel een paar consistente ideeen: glorie voor zichzelf, en zoveel mogelijk narigheid voor anderen (en hoe meer ze niet op hem lijken, des te meer narigheid: actieve discriminatie, gericht afpakken van rechtsbescherming, aanmoedigen van racisme), het ongedaan maken van alles waar Obama iets in had gedaan, en het saboteren van allerlei beleidsterreinen.

Dat waren hele consistente dingen die hij heel vaak liet zien en vaak zei, in verschillende contexten. Dat geeft dus een beetje een idee wat hijzelf belangrijk vond en waar hij over nadacht.

Alleen vind ik dat geen 'goede' ideeen. Een aantal van de meer concrete punten uit zijn verkiezingscampagne destijds was er in elk geval niet omdat hijzelf het zo belangrijk vond, maar alleen omdat het hem heel letterlijk applaus en toejuiching opleverde bij zijn rally's.

Dat onderscheid lijkt me toch wel te maken.

Citaat:
Eerst kan hij zelf geen goede ideeën hebben

De kans dat hij goede ideeen kan hebben heb ik niet genoemd. Ik heb niets gezien wat daarop wijst, maar soit, je kunt het nooit helemaal uitsluiten. Maar het is vrij

Citaat:
en nu wordt het opeens dat als het een goed idee was, hij het toch niet wilde uitvoeren.

Hmmm, en dan gaan we nu dus doen alsof iedereen alles meent wat 'ie zegt in een verkiezingscampagne, zonder dat te wegen of dat past bij de rest van z'n gedrag en uitspraken?

Citaat:
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat jouw mening over zijn politiek vooral gebaseerd is op jouw afkeer en dat je het demonstreren van die afkeer belangrijker vindt dan over de inhoud praten.

Ok, dus toch weer persoonlijk! Nou ok, dan beeindig ik hierbij dus ook de overeenkomst om te proberen het zo inhoudelijk mogelijk te houden!
Nogal onsympathiek in elk geval dat je het steeds weer op mijn persoon moet spelen, maar als dat is wat je niet kunt laten, dan prima. Maar dan ga ik er ook geen moeite meer voor doen.

Citaat:
Ik dacht denk dat ik je vanaf nu maar in dezelfde categorie ga plaatsen en echt stop met de discussie aan te gaan. Onderbuik en feiten gaan nu eenmaal niet zo goed samen.

En weer zo'n lekkere ononderbouwde associatie van mij met populisten. Zo flauw...

Citaat:
Wat je dus ook ziet is dat wat hij bereikt heeft vooral de agenda van republikeinen in de senaat was, daar hoefde hij namelijk geen werk voor te verrichten.

Dat is jouw mening alleen ik deel die mening dus niet: er zijn een aantal dingen die wel degelijk terug te leiden zijn op de focus van Trump zelf (zie de dingen die ik hierboven noemde.)

Maar ik vraag me dus ook echt af: wat maakt nou eigenlijk dat je het idee hebt dat jouw mening en jouw stellingen gewoon ononderbouwd en zonder enig voorbehoud steeds beter vindt dan de mijne? Wat maakt eigenlijk dat jij het idee hebt dat jij meer gekwalificeerd bent om conclusies te trekken dan ik? Heb je meer expertise, meer opleiding, meer ervaring in de Amerikaanse politiek, specifieke wetenschappelijke kennis? Waar haal je eigenlijk steeds de arrogantie vandaan om mij te behandelen alsof ik alleen maar ongefundeerde onzin plaats? Dat zou ik nou wel eens willen weten. Want je matigt je van alles aan naar mij toe, en een behoorlijke onderbouwing geef je zelden. Zelfs nadat ik gevraagd had om het niet persoonlijk te maken doe je het toch. Waarom?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-20 17:57

Nyke55 scroll eens omhoog. En wat is jouw inhoudelijke bijdrage nu?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 17:58

Hoe hoog? En ik reageer op jou.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 18:00

Dinopino schreef:
tot nu toe heeft enkel de media Biden tot president uitgeroepen. De fraude is niet iets wat mogelijk is, die is gewoon reeeel. Was er iemand van jullie op een verkiezingsbijeenkomst van Biden. En op een verkiezingsbijeenkomst van Trump? Dus waar halen jullie behalve van tv en internet jullie zekerheid vandaan?

In Duitsland was er in Frankfurt, (ken er mensen die er wonen), op de verkiezingsnacht een inval op de server die daar staat. Deze is door militairen in beslag genomen:-). Wat heeft die server met die verkiezingen te maken?

Wat zei je?
https://www.cnn.com/2020/11/23/politics ... index.html

Citaat:
The General Services Administration has informed President-elect Joe Biden that the Trump administration is ready to begin the formal transition process, according to a letter from Administrator Emily Murphy sent Monday afternoon and obtained by CNN.

The letter is the first step the administration has taken to acknowledge President Donald Trump's defeat, more than two weeks after Biden was declared the winner in the election.

The letter marks Murphy's formal sign off on Biden's victory, a normally perfunctory process known as ascertainment. The move will allow the transition to officially begin, permitting current administration agency officials to coordinate with the incoming Biden team, and providing millions in government funding for the transition.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 26-11-20 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 18:00

Dinopino schreef:
De fraude is niet iets wat mogelijk is, die is gewoon reeeel. Was er iemand van jullie op een verkiezingsbijeenkomst van Biden. En op een verkiezingsbijeenkomst van Trump? Dus waar halen jullie behalve van tv en internet jullie zekerheid vandaan?

Aangezien tot nu toe alle rechtszaken die Trump heeft aangespannen afgeschoten zijn wegens gebrek aan bewijs, heb ik ernstige twijfels bij de realiteit van die fraude :')
Was jij er wel bij dan, dat je er zo zeker van bent?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 18:01

Dinopino schreef:

Nou vertel ons maar eens wat het belang van die server volgens jou is geweest.
Was jij wel op een verkiezingsbijeenkomst van Trump of op die van Biden? Nee, dus ik snap je punt niet helemaal.

Misschien heb je het gemist Dinopino dat de GSA Administrator (door Trump aangesteld), de fondsen voor de presidentiële overdracht beschikbaar heeft gesteld. Dat gebeurd namelijk als de zittende president de verkiezing verloren heeft en er een nieuwe President elect is.

Afbeelding

Afbeelding

Laten we nog even in het midden dat deze dame dat zo lang mogelijk heeft uitgesteld, imo in de hoop dat Trump nog zou kunnen winnen door de rechtszaken, maar helaas voor Trump is dat niet het geval, omdat er simpelweg nul bewijs was voor verkiezingsfraude.

Dat er mensen op Trump gestemd hebben ontkend ook niemand, er hebben ook zo’n 75.000 mensen op Kanye West gestemd, maar er hebben gewoon meer mensen op Biden gestemd dan op Trump en de rest.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-20 18:04

Ja waarom reageer je op me. Welk doel? Wint daardoor Biden volgens jouw? Wat is jouw inhoudelijke bijdrage op dit moment. Met welk programma van Trump ben je het eens. Want dat was mijn vraag?

Biden is enkel door de media uitgeroepen tot winnaar. De fraude is reëel en groot. Met invloed van Duitsland, Engeland, Venezuela China en nu ook zelfs Zwitserland.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 18:05

Daar komt nog eens bij dat Biden op alle mogelijke manier waarop je winst zou kunnen baseren gewonnen heeft (via het Amerikaanse stelsel of gewoon meeste stemmen).

ENKEL als je liever stripverhalen leest en je baseert op de kaart zie je meer rood :Y) maar ik hoop dat we voorbij het punt zijn dat dat uitgelegd moet worden.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 18:06

Dinopino schreef:
Ja waarom reageer je op me. Welk doel? Wint daardoor Biden volgens jouw? Wat is jouw inhoudelijke bijdrage op dit moment. Met welk programma van Trump ben je het eens. Want dat was mijn vraag?

Biden is enkel door de media uitgeroepen tot winnaar. De fraude is reëel en groot. Met invloed van Duitsland, Engeland, Venezuela China en nu ook zelfs Zwitserland.

Dinopino, het zou heel fijn zijn als je niet voortdurend iedereen aanvalt en zegt wie wel en niet mag reageren. Als je denkt dat wij iets verkeerd doen, kaart dat dan aan bij de moderatoren. Verder haal je meer winst uit degelijk discussiëren dan dit geroep.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 18:09

Dinopino schreef:
Met invloed van Duitsland, Engeland, Venezuela China en nu ook zelfs Zwitserland.

Ach, doe nog eens een bron bij dit soort statements. (En voor de goede orde, Nieuwnieus, de Speld en xandernieuws doen niet mee.)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 18:10

Dinopino schreef:

Cis, je gaf aan dat mensen je belachelijk lijken te maken, is niet nodig gezien het geen je schrijft. Ook sneerde je even terug in het topic dat een bepaalde opleiding niets zegt over intelligentie, ook dat maak je aan alle kanten waar.
Waarom doe je zoals je doet, ik heb al vaker aangegeven dat het lijkt alsof er enige hulp zou moeten komen, heb me daar serieus zorgen over gemaakt en niet onterecht blijkbaar gezien je gemoedstoestand.
Neem afstand en land op aarde zou ik zeggen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 18:10

Shadow0 schreef:
Ach, doe nog eens een bron bij dit soort statements. (En voor de goede orde, Nieuwnieus, de Speld en xandernieuws doen niet mee.)

En Nieuwspaal ook niet :P

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 18:13

Ik vrees dat ik van sommigen hier niet mag reageren omdat ik niet inhoudelijk reageer :o maar jeetje wat is er met dit topic gebeurd?

Compleet ontspoort, veel verwijten, weinig kritische zelfreflectie en goede bronnen...

Wat jammer... het was een topic waarin echt inhoudelijk goed gediscussieerd kon worden en waarin ik graag meelas.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 18:16

Dinopino schreef:

Jij zegt dat jij belachelijk gemaakt wordt en voor alles uitgemaakt, ik zie dat nergens. Daar mag ik op reageren, want ik denk dat dit niet klopt. Het doel is om dit een fijn discussietopic te houden. Als jij nu een antwoord op mijn vraag geeft, geef ik een antwoord op jouw vraag.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 18:16

996981 schreef:
Ik vrees dat ik van sommigen hier niet mag reageren omdat ik niet inhoudelijk reageer :o maar jeetje wat is er met dit topic gebeurd?

Compleet ontspoort, veel verwijten, weinig kritische zelfreflectie en goede bronnen...

Wat jammer... het was een topic waarin echt inhoudelijk goed gediscussieerd kon worden en waarin ik graag meelas.

Klopt, het is regelmatig verzand in mopjes (waar ik ook schuldig aan was), maar verder vind ik veel mensen nog steeds degelijk van repliek dienen hoor, inclusief bronnen. Zodra je hier iets opgooit (voel je vrij) komt er zeker inhoudelijke reactie op.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 18:18

Dinopino schreef:

Het is gewoon niet waar wat je zegt. Zelfs de Trump administration is begonnen met de overdracht, omdat ze niet anders kunnen. De media geven slechts de cijfers weer en daaruit blijkt gewoon duidelijk dat Biden heeft gewonnen.
Die fraude kan niet bewezen worden, ook niet een beetje, er is gewoon geen bewijs voor.

En jij zegt dat je niet in complotten gelooft? >;) :roll:

(Wel jammer dat je alleen blijft schoppen tegen 1 persoon ipv te reageren op de valide argumenten die anderen aanhalen).
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 26-11-20 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 18:19

SinneJ schreef:
996981 schreef:

Klopt, het is regelmatig verzand in mopjes (waar ik ook schuldig aan was), maar verder vind ik veel mensen nog steeds degelijk van repliek dienen hoor, inclusief bronnen. Zodra je hier iets opgooit (voel je vrij) komt er zeker inhoudelijke reactie op.

Ik weet zelf er weinig van politiek en vind daarom
niet dat ik degene ben die hier in dit topic iets moet bijdragen op inhoudelijk vlak. Ik interesseer me er de laatste tijd wel steeds meer voor en vond het daarom juist waardevol om mee te lezen en kennis op te doen en meningen van anderen te lezen :)

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-20 18:20

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 18:20

Shadow0, ik heb in dit topic volop de bronnen geplaatst, waar ik me op baseer. En als ik mijn eigen opinie plaats, dan maak ik dat meestal ook duidelijk.

Maar misschien moet je de vragen die je aan mij stelt eens aan jezelf stellen...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 18:21

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-20 18:35

Trump gaat zijn volgende ambtstermijn sowieso de Nesara invoeren. De gratis energie uitbreiden en verder met het planten van miljoenen bomen en het zuiveren van de lucht en het water. Hij zorgt er nu al voor dat de medicijnen goedkoper zijn geworden. Vooral die voor diabetes. Maar het kan ook zijn dat iemand anders dat doet. Maar ik weet 100% zeker dat dat nooit Biden zal zijn.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 18:39

Dinopino schreef:
Trump gaat zijn volgende ambtstermijn sowieso de Nesara invoeren. De gratis energie uitbreiden en verder met het planten van miljoenen bomen en het zuiveren van de lucht en het water. Hij zorgt er nu al voor dat de medicijnen goedkoper zijn geworden. Vooral die voor diabetes. Maar het kan ook zijn dat iemand anders dat doet. Maar ik weet 100% zeker dat dat nooit Biden zal zijn.

Welk volgend ambtstermijn?