steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 21:16

Alleen jammer dat er nog zoveel mensen in die sprookjes geloven

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 21:45

Zijn er hier nog bokkers die gaan demonstreren 22 juni?

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 00:13

Het blijkt dat de boeren in de Gelderse vallei ook geen gewassen mogen telen dan. Sinds wanneer heeft een suikerbiet ook al ontlasting?

In het debat met van der plas en patternotte, kaarten van der plas een innovatie systeem aan. dat zich had bewezen.
Kon stikstof tot 70% reduceren. Maar nog draait hij er om heen en geeft geen argumenten.
Het klopt gewoon niet

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 07:30

Vind die Paternotte een eng mannetje, met de Corona ook..

Het klopt ook gewoon niet en er wordt omheen gepraat, het kan gewoon niet…

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 08:56

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 09:01

Zou je kunnen zeggen waar het over gaat? Ik ga geen random linkjes openen zonder context erbij.

Ik ben heel benieuwd wat er gaat proberen. Landelijk zeggen "jullie moeten dit uitvoeren", de bal wel neerleggen bij provincies (want bevoegd gezag) en daar geluiden "dit kan heel anders, zonder boeren uitkopen".

Ik hoop alleen dat men fatsoenlijk gaat actie voeren. Las gister wat over FDF.. man man idioterie.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 09:18

De houding en uitspraken van die FDF-voorman vind ik ook beneden peil. Gelukkig is hij niet beeldbepalend. LTO en vd Plas hebben zich tegen die uitspraken gekeerd.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 09:47

idinn schreef:
Zou je kunnen zeggen waar het over gaat? Ik ga geen random linkjes openen zonder context erbij.

Ik ben heel benieuwd wat er gaat proberen. Landelijk zeggen "jullie moeten dit uitvoeren", de bal wel neerleggen bij provincies (want bevoegd gezag) en daar geluiden "dit kan heel anders, zonder boeren uitkopen".

Ik hoop alleen dat men fatsoenlijk gaat actie voeren. Las gister wat over FDF.. man man idioterie.

Het is Youtube dus dat is betrouwbaar. Het is een stukje van WNL en gaat over gewassen telen voor de bouw. Waarbij CO2 in de gebouwen wordt opgeslagen. En op die manier een win win situatie oplevert voor zowel de boer als de bouwsector.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 10:04

Thanks, dat ga ik zo eens bekijken, klinkt interessant. Youtube is qua link prima hoor, maar ik ga ze liever niet random aanklikken, ik wil mijn suggesties niet richting complottheorieën sturen _O-

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 10:18

mysa schreef:
De houding en uitspraken van die FDF-voorman vind ik ook beneden peil. Gelukkig is hij niet beeldbepalend. LTO en vd Plas hebben zich tegen die uitspraken gekeerd.

Dat maakt de media er ook van, die doet niks anders dan provoceren.
Dat was met corona ook zo

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 10:33

OleJon schreef:
mysa schreef:

De media doet helemaal niets.

FDF heeft banden met FvD.
De vergelijking van boeren met Joden is walgelijk net als de dreigementen die FDF steeds weer uit.
Aanpakken die club.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 10:34

OleJon schreef:
mysa schreef:

Heb jij het interview gelezen ? Niks provocatie van de media, hij zal ongetwijfeld het interview voor plaatsing hebben gelezen. Dat weet iedereen die geïnterviewd word dat dat normaal is.
Deze organisatie heeft in het verleden andere boeren bedreigd en zwaar onder druk gezet omdat ze zich uit wilden laten kopen en nu zegt hij, alles is te koop , ook ik kap er mee wanneer ik een flinke smak geld krijg.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 10:43

OleJon schreef:
mysa schreef:

Of het provoceren is wat de media doet weet ik niet.
Maar van dat soort uitspraken groots neerzetten is natuurlijk wel boeiender dan nette woorden van LTO of van der Plas.

De meeste boeren die ik ken zijn ook zeker geen FDF voorstander en idd de media laat bijna denken dat elke boer daar wel achter staat.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 10:54

Ik ken heel wat boeren en daarvan is er maar 1 die voor fdf is.

We waren ooit wel lid van lto, maar lidmaatschap aantal jaren geleden al opgezegd. Werd je ook niet vrolijk van :)

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 12:06

Er mogen ook wel wat hardere acties tegen de regering komen. Het stadium van praten is wel voorbij.
Heel Den Haag leeg schuiven
Zij kunnen geen goeie tegenargumenten geven. Voorbeeld is debat van der plas tegen paternotte.
Het klopt gewoon niet

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 12:10

Hardere acties als in mensen thuis opzoeken en intimideren?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 12:16

OleJon schreef:
mysa schreef:

Heb je het interview GELEZEN in de Volkskrant? Het zijn zijn eigen uitspraken. Het is goed dat de rest van Nederland kan lezen wat voor een fundamentalist deze idioot is en een potentiële terrorist. Een moslim met ideeën om de samenleving te ontregelen en mensen thuis op te zoeken en poppen aan hijskranen hangen zou allang gearresteerd zijn!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 12:32

OleJon schreef:
Er mogen ook wel wat hardere acties tegen de regering komen. Het stadium van praten is wel voorbij.
Zij kunnen geen goeie tegenargumenten geven. Voorbeeld is debat van der plas tegen paternotte.
Het klopt gewoon niet

En dan? Heel Den Haag gezuiverd , wie gaat de strontkar dan trekken? BBB, FvD Ja21 PVV soms?
Je kunt schreeuwen zo hard je wil, aanschoppen tegen alles wat van de regering komt maar je kunt ook gewoon verhuizen wanneer het hier zo gruwelijk slecht is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 12:38

OleJon schreef:
Het klopt gewoon niet

Den Haag leegschuiven? Er is gewoon gestemd op die mensen/partijen. Dat heet een democratie. Het klopt niet.. nee je bent het er niet mee eens, dat is heel wat anders. Wat een rare gedachtengang :n

Arabesk, nou echt hoor.. van mij mogen ze die idioot ook heel streng aanpakken als die nog eens zo over de lijn gaat.

En dan doodleuk zeggen dat de joden het niet persoonlijk moeten opvatten. Man man man..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 12:54

OleJon schreef:
Het klopt gewoon niet

Je praat bedreigingen en geweld dus goed?
Wij leven hier in een democratie, deze regering is gekozen door de meerderheid van de stemmers.

Mensen die oproepen tot geweld, zouden opgepakt mogen worden, ook internethelden.
Niet alles valt onder de vrijheid van meningsuiting.

Ik vind het ook heel bijzonder dat Bokt dit soort berichten tolereert.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 12:59

Ik kwam laatst een tweet tegen met een pop die aan een hijskraan hing boven een snelweg. En mevrouw van der plas keurde dit goed.
Nu vind ik dit lager dan laag
En het opzoeken van politici thuis ook.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 13:03

Wat zijn hardere acties?

Alles weer afsluiten met tractoren?
Of idd bedreigen, dat is wel een groot verschil.

Wat OleJon daar zegt is geen bedreiging per wet.
Als ik bijvoorbeeld zeg, ik zal eens bij je op de koffie komen bij een ruzie, kan de politie daar niets aan doen.
Zeg ik ik kom je dan op je kop slaan, ja dan weer wel. Dat is een reële bedreiging.
Dus ook hier kan bokt niets doen aan zo'n uitspaak.

Is het gepast, nee. Krijgen de boeren daarmee sympathie, nee
Dus het zou fijn zijn als enkele bokkers deze uitspraken achterwege zou laten, want de boeren krijgen al genoeg s.hit over zich heen door links Den haag en gekozen midden dat er niets aan durft te doen.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 13:13

mysa schreef:
Hardere acties als in mensen thuis opzoeken en intimideren?

De boeren hebben van der Wal niet bedreigd, maar netjes gehouden.
Ook weer een voorbeeld van hoe de media dat provoceerde
"kinderen zaten te trillen op de bank"
Op filmpje duidelijk te zien, kinderen stonden met handen in de zakken op de achtergrond te lachen, dus niks bedreigends aan.

Dreigementen met zoals onteigening is ook dreigend naar de boeren.
Net zoals toen met De jonge, we weten ongevacineerden te wonen.
Dus dit mag allemaal wel?

Deze regering maakt ene na andere blunders en fouten, word tijd dat deze vertrekt. Zelfs de leden van de VVD heeft zijn bedenkingen over dit plan

In debatten steeds er om heen draaien waar het werkelijk om gaat.
Waarom zou je anders geen gewassen op de grond mogen telen.

Lees de reacties in dit topic maar eens terug.
Veel zijn er mee eens wat er nu gebeurt, kan en mag niet.
En snappen het ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 13:19

Electra, helemaal mee eens.

Purny, ja dat moet je als moslim bijvoorbeeld niet doen..

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 13:22

Toch blijft het dan bijzonder dat Akwasi vrij werd gesproken na zij dreigenmenten en agressiviteit bij een radiozender en zelfs een eigen omroep heeft gekregen.
Er wordt in Nederland wel degelijk met twee maten gemeten.
Die Paternotte loopt alleen maar te janken over vermeende dreigementen van boeren maar zwijgt over alle gewelddadige acties van groepen als extinct rebellion.