Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:18

En je weet het verhaal achter die foto? Kan uit je bericht niet op,ken hoe je de foto interperteert

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:19

Emmaa_ schreef:
Ik vind drie ongelukken in een week toch wel erg veel... Denk niet dat vliegen onveiliger wordt hierdoor, maar ik weet wel dat mijn gevoel zegt dat ik voorlopig even met de auto/trein op vakantie ga :=

Veel inderdaad! Is dat representatief voor hoe het altijd gaat of is dit toevallig een rotweek?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:20

Emmaa_ schreef:
De ene nabestaande schrijft een brief of wat dan ook en zet dat op social media, wetende dat het de hele wereld over gaat. De andere laat niks van zich horen en wilt gewoon in z'n eentje rouwen. Iedereen doet dat anders en ik denk dat je daar niet over kan oordelen. Maar vind het wel een beetje flauw worden dat kranten als de Telegraaf nu elke dag met een nieuwe selfie of opmerking van een passagier komen. Is voor niemand prettig om te lezen lijkt mij.

Hier zit ik weer een traantje weg te pinken, ben een blogpost aan het schrijven over hoe ik de afgelopen week ervaren heb en kwam daarvoor deze foto tegen:

https://pbs.twimg.com/media/Bs3L7DSIgAAhO9m.jpg:large

Ik kan dat soort foto's nauwelijks serieus nemen. Die separatisten hebben alles zo tegengewerkt dat dit soort beelden alleen maar schrijnend zijn wat mij betreft. Smerige lui.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:24

Rowdine, ga je eerst eens fatsoenlijk inlezen wat daar gaande is, gezien je reactie lijkt het namelijk dat je er totaal geen weet van hebt. Die separatisten zijn inderdaad geen lekkere lui, maar die zijn al heel lang bezig met landjepik en die gaan niet zomaar alles opgeven en opengooien om een ongeluk.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:25

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:26

Jaime_ schreef:
Rowdine, ga je eerst eens fatsoenlijk inlezen wat daar gaande is, gezien je reactie lijkt het namelijk dat je er totaal geen weet van hebt. Die separatisten zijn inderdaad geen lekkere lui, maar die zijn al heel lang bezig met landjepik en die gaan niet zomaar alles opgeven en opengooien om een ongeluk.

Huh? Wat is dit nu weer voor vreemd verwijt.
Waaruit maak jij precies op dat ik mij niet fatsoenlijk ingelezen heb?

Ik heb het helemaal niet over alles opgeven en opengooien. Ik heb het wel over het extreem tegenwerken van het terugbrengen van de lichamen. Dat staat volledig buiten het landjepik. Dat heeft namelijk te maken met menselijkheid.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-07-14 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:26

Jaime_ schreef:
Rowdine schreef:

Dat zullen we waarschijnlijk nooit weten, en iemand is officieel onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Dus hoe zuur ook zal hoogstwaarschijnlijk nooit de daadwerkelijke schuldige worden aangepakt.

Lezen. Het gaat me niet om het aanwijzen van een schuldige. Het gaat me om de rol van Poetin bij de uitspraken die de separatisten doen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:28

Komt op mij ook zo over hoor, vandaar dat ik vraag of je het verhaal weet achter de foto die je post?

Met de separisten is het lastig. Die "zelf uitgeroepen premier van de deelrepubliek donetsk" staat erachter, maar de separisten zijn allemaal losse groepen/groepjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:30

LadyMadonna schreef:
Komt op mij ook zo over hoor, vandaar dat ik vraag of je het verhaal weet achter de foto die je post?

Met de separisten is het lastig. Die "zelf uitgeroepen premier van de deelrepubliek donetsk" staat erachter, maar de separisten zijn allemaal losse groepen/groepjes

Ik postte die foto niet?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:31

Rowdine schreef:
LadyMadonna schreef:

Ik postte die foto niet?

Nee klopt sorry, ik verwar je met emma

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:32

Het lijkt me extreem zinvol als mensen gewoon goed lezen en kijken tegen wie ze praten ipv dat soort uitspraken en verwijten naar iemands hoofd te slingeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:34

Rowdine schreef:
Emmaa_ schreef:
De ene nabestaande schrijft een brief of wat dan ook en zet dat op social media, wetende dat het de hele wereld over gaat. De andere laat niks van zich horen en wilt gewoon in z'n eentje rouwen. Iedereen doet dat anders en ik denk dat je daar niet over kan oordelen. Maar vind het wel een beetje flauw worden dat kranten als de Telegraaf nu elke dag met een nieuwe selfie of opmerking van een passagier komen. Is voor niemand prettig om te lezen lijkt mij.

Hier zit ik weer een traantje weg te pinken, ben een blogpost aan het schrijven over hoe ik de afgelopen week ervaren heb en kwam daarvoor deze foto tegen:

Ik kan dat soort foto's nauwelijks serieus nemen. Die separatisten hebben alles zo tegengewerkt dat dit soort beelden alleen maar schrijnend zijn wat mij betreft. Smerige lui.

Heb je het filmpje hiervan bekeken? Die ging na deze foto ook rond en vertelt iets heel ander..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:35

Ja, die heb ik idd gezien. En dat filmpje brengt wat mij betreft geen enkele verandering aan.
Heb je die vent met zn knuffeltje zien praten op tv?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:36

Rowdine schreef:
Het lijkt me extreem zinvol als mensen gewoon goed lezen en kijken tegen wie ze praten ipv dat soort uitspraken en verwijten naar iemands hoofd te slingeren.

Nouja, je reageert wel op Emma op een manier waarop ik me afvraag of je het verhaal achter de foto weet. Je hebt m alleen niet geplaatst

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:37

Rowdine schreef:
Tja dat is een van de downsides van social media. Ik snap sowieso niet dat iedereen alles maar online kwakt, maargoed dit is niet de juiste plaats voor een dergelijke discussie.

Soms vind ik profielen op sociale media juist mooi. Ik heb in 2008 een jongen leren kennen tijdens mijn reis door California. Later is hij op een andere reis door Azie overleden en je ziet op zijn profiel dan hoe ontzettend veel mensen hij over de hele wereld heeft ontmoet en hoeveel hem kenden en missen. Nu 4 jaar na zijn dood zie ik nog steeds af en toe berichtjes voorbij komen die mensen op zijn profiel plaatsen, dat ze hem missen en je ziet de mensen steun bij elkaar vinden op zo'n site.

Op die manier vind ik dat juist wel mooi. Het is dan een soort centrale plaats van nagedachtenis geworden en juist omdat hij wereldwijd zoveel mensen kende, is het zo treffend dat zo'n profiel pagina dan zo goed werkt.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:39

Rowdine schreef:
Emmaa_ schreef:

Over deze foto hadden we het van de week. Het schijnt dat als je de bewegende beelden bij de foto ziet, dat hij het knuffeltje vervolgens neerlegt en daar een kruisje bij slaat. Dan ziet zo'n beeld er ineens heel anders uit.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:39

Dat vind ik heeel wat anders dan hoe het hier nu gaat..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:43

LadyMadonna schreef:
Rowdine schreef:

Nouja, je reageert wel op Emma op een manier waarop ik me afvraag of je het verhaal achter de foto weet. Je hebt m alleen niet geplaatst

Ik vind het vooral erg grappig dat mensen anderen hier betichten van het zich niet ingelezen hebben en zich door zo'n filmpje van de wijs laten brengen.
Een kruisje slaan en de knuffel liefelijk terugleggen? Ja echt een boodschap van schatten van mensen.
Het is een hypocriete zooi daar en hier op bokt! Er sneuvelen dagelijks mensen en kinderen. Nee zo'n knuffel en een kruisje slaan hebben wat mij betreft 0 betekenis als je al die onschuldige doden op je geweten hebt.
Dus beticht mij helemaal nergens van als jij toevallig een andere mening hebt over een filmpje.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-07-14 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:44

Mijn man is de stoet vijf minuten geleden bij Boxtel tegemoet gereden. Ik ben vandaag helaas niet in de gelegenheid geweest ze een laatste groet te brengen. Er gaan zoveel gedachten door mijn hoofd....

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:46

Erg jammer dat er geen beelden van de stoet zijn.. Woon in drenthe, anders had ik bij de weg gestaan als eerbetoon. Met de beelden gisteren was ik er toch een beetje bij..

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:47

Ik ga weg uit dit topic. Ben helemaal klaar met het op en neer verwijt, de vooroordelen het gekibbel en het op elkaar afgeven op elkaars meningen en gevoelens.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:47

Voor mij wordt het tijd om dit topic te verlaten. Ik merk dat het me 'goed' heeft gedaan dat ik gisteren bij de kazerne ben geweest. Vandaag heb ik me hier vooral beperkt tot het posten van nieuwsartikelen, maar dat heeft niet zo veel waarde. In de media spreekt alles en iedereen elkaar toch tegen en wie iets wil weten kan het ook zelf opzoeken. Ik ga mijn gedachten in ieder geval weer voor mezelf houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:50

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:58

Het siert niet echt hoor om op deze plek een beetje heen en weer te ruziën.
Zoveel respect als er getoond word in de media zo weinig respect vind je hier.
Leuk ook voor nabestaanden als ze dit per ongeluk gaan zitten lezen.......
Ik zou mezelf in ieder geval niet zo te kakken zetten als ik sommige hier zie doen