Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 19:58

pien_2010 schreef:
prompter schreef:
Pien ik heb je post ook even gedeeld in het specifieke topic over minister Faber, weer wat extra handtekeningen :)

O dat wist ik niet dat ze een eigen topic heeft. := Bedankt!
Fijn dat zo veel mensen tekenen.

[NM] Minister Fabers Syriërs wegjaag flyer

pien_2010

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 20:01

Heb het net gevonden en erin gepost. Bedankt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 22:51

Thanks, ik heb ook getekend !

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 23:11

Ik heb ook getekend, dank Pien

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 00:05

Bedankt Pien. Heb ook gerekend.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 10:59

Tja, handtekeningen zijn allemaal leuk en aardig maar daar verhelp je het probleem niet mee.
Ze zullen hoogstens denken dat het ze aan hun kleine derrière zal oxideren en verder gaan met wanbeleid voeren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 11:41

Dit soort maatregelen en ophef komt ook niet bij Faber weg maar bij Wilders . Alles om de boel te ontregelen en haat tegen asielzoekers aan te wakkeren.
De pvv ers durven nog geen scheet te laten zonder zijn permissie. Agema, Faber Bosma, allemaal marionetten.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 12:48

Getekend Pien! Thanks.

Ik vind het afgeven van een signaal gewoon belangrijk Purny. Helpt het? Geen idee. Maar het is zo'n kleine moeite en ik zie dat we al dik over de 50.000 zijn.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 12:54

Ik heb ook getekend.

Baat het niet, dan schaad het niet. Hoe meer mensen laten zien dat ze hier niet achterstaan hoe beter.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 13:19

Afgeven van een signaal is belangrijk maar er wordt gewoon niets mee gedaan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 13:41

purny schreef:
Afgeven van een signaal is belangrijk maar er wordt gewoon niets mee gedaan.

Volgens mij is het aantal stemmen dat een motie van wantrouwen wil, wel degelijk een signaal daar dan via het volk een motie van wantrouwen kan komen tegen een minister Faber dat dan wel ingediend zal moeten worden door een kamerlid/ partij. Of zit ik er nu naast?

De vraag is of het indienen van een burgerinitiatief gebruikt kan worden om een minister naar huis te sturen. Daar zullen dan toch de kamerleden over moeten stemmen. Hoe meer burger stemmen hoe meer kans van slagen het burgerinitiatief zal hebben denk ik zo. Enfin niet geschoten is altijd mis geschoten.

https://www.tweedekamer.nl/kamerleden_e ... itiatieven

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 14:35

Burgerinitiatieven moeten door de kamer behandeld worden wanneer er 40.000 handtekeningen zijn verzameld.
En de minister gaat echt niet door haar eigen kabinet naar huis gestuurd worden.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 14:43

Dus dan maar niks doen? Nee hoor, de rest van de coalitiepartijen mag best eens te horen krijgen wat veel mensen hier van vinden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 14:45

purny schreef:
Burgerinitiatieven moeten door de kamer behandeld worden wanneer er 40.000 handtekeningen zijn verzameld.
En de minister gaat echt niet door haar eigen kabinet naar huis gestuurd worden.

Uiteraard gaat dat niet gebeuren. Maar de oppositie kan wel een motie van wantrouwen indienen als het burgerinitiatief erg veel stemmen krijgt. Hey is een ongekend iets dat burgers hiertoe overgaan.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 14:54

Purny, ik weet dat je teleurgesteld bent in de Kamer omdat je met je Wajong-strijd zo niet gehoord bent/wordt, en daar ben ik helemaal je medestander in. Maar continu dit cynische en pessimistische wanneer mensen iets willen doen tegen onrecht zet ook geen lekker motiverende toon neer hè? Normaal gesproken wordt er zo hard geklaagd dat niemand iets doet of zich uitspreekt. Laat mensen eindelijk iets doen of zich uitspreken, of het nou praktisch gezien zin heeft of niet. Anders is het nooit goed. Ik ben allang blij dat bijna 70.000 mensen (en tellende) zich uitspreken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 15:05

Oef, dat gaat wel heel erg snel!

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 15:09

prompter schreef:
Dus dan maar niks doen? Nee hoor, de rest van de coalitiepartijen mag best eens te horen krijgen wat veel mensen hier van vinden.

Dat kan bij de volgende verkiezingen natuurlijk ook, misschien dat mensen toch voortaan liever wegblijven bij populistische one-issue partijen en weer voor degelijk gaan

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 15:09

Gisteren toen ik tekende waren er nog maar 11.000 :wow:

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 15:10

Laten we het hopen Veronica!!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 15:20

VuurVleugels schreef:
Purny, ik weet dat je teleurgesteld bent in de Kamer omdat je met je Wajong-strijd zo niet gehoord bent/wordt, en daar ben ik helemaal je medestander in. Maar continu dit cynische en pessimistische wanneer mensen iets willen doen tegen onrecht zet ook geen lekker motiverende toon neer hè? Normaal gesproken wordt er zo hard geklaagd dat niemand iets doet of zich uitspreekt. Laat mensen eindelijk iets doen of zich uitspreken, of het nou praktisch gezien zin heeft of niet. Anders is het nooit goed. Ik ben allang blij dat bijna 70.000 mensen (en tellende) zich uitspreken.

Ik zeg toch niet dat mensen niet mogen tekenen? Ik geef alleen een realistische mening.
Heel fijn en goed dat mensen zich uitspreken maar er zal toch niks veranderen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 15:24

Niet tekenen helpt ook niet. En volgens mij zijn ze in de coalitie en de oppositie ook goed flauw van Faber.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 15:31

Tango1979 schreef:
Laten we het hopen Veronica!!

Nou echt he, als het dan maar weer beter wordt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 15:43

prompter schreef:
Gisteren toen ik tekende waren er nog maar 11.000 :wow:

Yeeeeeeeh

@Purny......je hebt gelijk dat je vaak zaken niet kunt veranderen. Dat is heel vaak zo in het leven. Als dat de motivatie is van bepaalde handelingen doen in het leven begrijp ik dat je teleurgesteld bent hetgeen passiviteit en negativiteit geeft.

Zelf vind ik het vaak ruk als niets veranderd wordt. "Maar het goede doen, ondanks dat anderen daar iets mee doen" vind ik haast nog belangrijker. Het is zoiets als het verzet in de oorlog. De ultieme straf was gedood worden door de vijand. Toch probeerden mensen het verschil te maken door "het goede te doen".

Ik vind het belangrijk om "het goede te doen". Ben vaak geschokt hoe verschillend anderen daar in zijn en zelfs vaak "het slechte doen". Kijk bv naar de aarde waar we opleven en hoe vernaggeld deze al is. Ondanks al mijn strijd is het een grote mislukking MAAR ik kan wel mijn kleinkinderen in de ogen kijken en zeggen dat ik er echt voor gestreden heb.
Misschien, zo dacht ik 4 en 5 mei, hebben de huidige klimaat activisten wel meer met deze dappere verzets mensen overeen als wij nu doorhebben. In de oorlog waren idealistische mensen echt niet gewenst en werd er naar bv communisten enorm negatief gekeken, terwijl de waarheid de verzetskrant was. Gelukkig hebben veel niet linkse rakkers zich aangesloten bij het verzet, net als nu als het om het klimaat en andere heikele onderwerpen gaat.

Maar met pessimisme heb je alleen jezelf mee want dan ben je zo teleurgesteld dat je risico loopt om passief en negatief te worden. Volgens mij heeft het leven je dan pas echt te pakken. En mijn hele leven probeer ik dat dan ook te vermijden ook al vraagt dat vaak een innerlijk gevecht want ik heb genoeg meegemaakt om heel negatief te kunnen zijn. Hopelijk begrijp je een beetje wat ik schrijf. :knuffel: Ik geef je een knuffel.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 15:59

purny schreef:
VuurVleugels schreef:

Ik zeg toch niet dat mensen niet mogen tekenen? Ik geef alleen een realistische mening.
Heel fijn en goed dat mensen zich uitspreken maar er zal toch niks veranderen.

Dat er toch niks zal veranderen is geen feit hoor. Met mijn 67 jaar weet ik inmiddels dat er altijd verandering zal zijn en inzichten veranderen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 10:58