Oorlog Oekraïne deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 00:37

Er zijn maar 2 soorten mensen, goede en slechte. Dieren weten dat, wij vergeten dat nog wel eens ..
Spoiler:
Gevangen Russische indringer en Tsunami Assault Brigade-jager met de roepnaam Kitty Afbeelding

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 08:24

nikkel schreef:
Zelensky wil een mobilisatie van 450.000 mensen. Over het stukje van RTL, daar ben ik het helemaal mee eens. Het westen zit gewoon op de handen.

Pfff....waar gaat ie 450.000 man vinden?! En nog belangrijker: hoe gaat ie ze trainen zodat we niet ook Oekrains kanonnenvoer gaan zien?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 10:02

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 11:01

Cowboy55 schreef:
nikkel schreef:
Zelensky wil een mobilisatie van 450.000 mensen. Over het stukje van RTL, daar ben ik het helemaal mee eens. Het westen zit gewoon op de handen.

Pfff....waar gaat ie 450.000 man vinden?! En nog belangrijker: hoe gaat ie ze trainen zodat we niet ook Oekrains kanonnenvoer gaan zien?

Zijn vooral nodig om te rouleren begrijp ik.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 11:07

Babootje schreef:
Cowboy55 schreef:

Dat verandert de vraagstelling niet :')

BigOne

Re: Oorlog Oekraïne deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 11:27

Dit was de stand van het Oekraïense leger in 2022:
Oekraïne beschikte begin dit jaar over 196.600 actieve militairen en 900 duizend reservisten. Weet niet hoeveel reservisten al zijn opgeroepen en er zijn heel veel mannen opgeroepen voor de dienst in het leger. Ook vrouwen melden zich vrijwillig.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 11:40

Babootje schreef:
Cowboy55 schreef:

Cowboy55 schreef:
Dat verandert de vraagstelling niet :')

Niet helemaal. Maar wel een beetje. Je mag ervan uitgaan dat dit is voorzien dus dat er niet direct 400.000 troepen nodig zijn. Verder hoeven ze niet direct allemaal inzetbaar te zijn.
Oekraine heeft al langdurig een andere tactiek dan Rusland laten zien w.b. de inzet van mensen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 12:34

Bron SkyNews

Uitbraak van ‘muizenkoorts’ gemeld bij Russische troepen, beweert Oekraïne

Russische troepen in de frontinie hebben te maken met een uitbraak van muizenkoorts; een ziekte die ervoor zorgt dat mensen uit hun ogen bloeden, last hebben van ernstige hoofdpijn en meerdere keren per dag moeten overgeven, zo beweert Oekraïne.

Het Oekraïense Hoofdinlichtingendirectoraat (HUR) meldde een uitbraak van de zogenaamde muizenkoorts onder Russische eenheden in Kupjansk, terwijl troepen worstelen met een gebrek aan wintervoorraden.
De ziekte, een soort streptokokkeninfectie, wordt overgedragen op mensen door direct contact met knaagdieren of door het inademen van hun ontlasting.
Het rapport vermeldde verschillende symptomen en zei dat het "ernstige hoofdpijn, lichaamstemperatuur die kan oplopen tot 40 graden, huiduitslag en roodheid, verlaagde bloeddruk, bloedingen in de ogen, misselijkheid en braken meerdere keren per dag" kan veroorzaken.

De HUR beweerde dat klachten over de uitbraak zijn genegeerd door Russische commandanten, die het als een excuus beschouwen om gevechten te vermijden.

“In de Kupyansk-richting aan het front maait de muizenkoorts massaal de bezetters neer”, is op Telegram te lezen.
"Als gevolg hiervan verminderde de muizenkoorts het vechtvermogen van Russische ratten aanzienlijk."

Muizenkoorts is vergelijkbaar met het Hanta virus
https://twitter.com/UKikaski/status/1737086225977135571

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 13:01

Citaat:
Verwacht wordt dat Japan formeel wijzigingen zal goedkeuren die het land in staat zullen stellen enkele tientallen Patriot-raketten naar de Verenigde Staten te exporteren, die bedoeld zijn om daarna naar Oekraïne te worden gestuurd.

https://mastodon.nl/@noelreports@mstdn. ... 3361668343
Lijkt me goed nieuws :)

Nu ik er over nadenk, ik vind het heel bijzonder om te zien dat de aartsvijanden van WO2 (VS+Europa tegenover Duitsland+Japan) nu zo gezamelijk optrekken om Ukraïne te helpen.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 18:03

De PVV heeft in de kamer gevraagd om de bedragen met de hulp voor Oekraïne controversieel te verklaren. Dat houdt zoveel in als opschorten totdat er een nieuw kabinet komt en dan er overs stemmen. Dit gaat niet goed zo.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 18:16

Kon je aan zien komen, zelfs na het neerhalen van MH17 ging Geert nog gewoon op bezoek bij Poetin.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 18:48

nikkel schreef:
De PVV heeft in de kamer gevraagd om de bedragen met de hulp voor Oekraïne controversieel te verklaren. Dat houdt zoveel in als opschorten totdat er een nieuw kabinet komt en dan er overs stemmen. Dit gaat niet goed zo.

Dit gaat echt niet goed nee...

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 19:02

Hongarije achterna.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 19:05

Benzz schreef:
nikkel schreef:

Dit gaat echt niet goed nee...

De motie is niet aangenomen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 20:03

Die moties mogen dan niet aangenomen worden, heel sneaky worden ze toch ingediend ondanks dat ze al weten dat ze verworpen worden. Het mag dan onschuldig lijken, dat is het niet. Puur populisme en reden tot zorg, op allerlei gebied. Bvb jeugdzorg, er is bijna 40 miljoen op de plank blijven liggen , de ingediende motie om dit snel te gebruiken om te zorgen voor wat lucht in de jeugdzorg heeft het niet gered, met dank aan de huidige grote vier!! Waarbij bvb Omtzigt een poos geleden nog hoog van de toren blies dat het schandalig was dat kinderen geen hulp kregen stemt hij nu tegen, vieze rechtse smeerlap.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 20:52

nikkel schreef:

Dat moet hij wel doen, want zijn partij zal net als Le Pen, Seymour en FvD (alle drie toegegeven op Wilders na) geld hebben gehad van Rusland en daar moet wel wat tegen over staan natuurlijk.

Maar ik geloof nooit dat hij daardoor de kamer krijgt. En als dat wel lukt dat deeen na de ander afhaakt, dan wordt die oorlog extra duur later voor het Westen.

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 22:46

BigOne schreef:
Die moties mogen dan niet aangenomen worden, heel sneaky worden ze toch ingediend ondanks dat ze al weten dat ze verworpen worden. Het mag dan onschuldig lijken, dat is het niet. Puur populisme en reden tot zorg, op allerlei gebied. Bvb jeugdzorg, er is bijna 40 miljoen op de plank blijven liggen , de ingediende motie om dit snel te gebruiken om te zorgen voor wat lucht in de jeugdzorg heeft het niet gered, met dank aan de huidige grote vier!! Waarbij bvb Omtzigt een poos geleden nog hoog van de toren blies dat het schandalig was dat kinderen geen hulp kregen stemt hij nu tegen, vieze rechtse smeerlap.

Ik hoop dat de mensen die blind op PVV en NSC gestemd hebben het heeel heeel erg moeilijk gaan krijgen de komende jaren... en ik zeg het met enige schroom maar ik gun het ze van harte...
Het blijft me verbazen hoe het rechts altijd maar lukt links de schuld te geven van alle misstanden. Daarbij wil ik graag opmerken dat ik heel erg veel heb aan te merken op links.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 11:34

Zodra mensen op het pluche zitten is er geen moraal noch moreel om over andere zaken maar te zwijgen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 11:44

Omtzigt een "vieze rechtse smeerlap" noemen en mensen ongeluk wensen die op PVV en NSC hebben gestemd vind ik hier nogal ver gaan.

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 12:14

Babootje schreef:
Omtzigt een "vieze rechtse smeerlap" noemen en mensen ongeluk wensen die op PVV en NSC hebben gestemd vind ik hier nogal ver gaan.

Ik schreef blind op die partijen hebben gestemd en met blind bedoel ik zonder het partijprogramma te lezen en te weten wat het stemgedrag in de kamer was.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 13:36

herr_balou schreef:
Babootje schreef:

Ik schreef blind op die partijen hebben gestemd en met blind bedoel ik zonder het partijprogramma te lezen en te weten wat het stemgedrag in de kamer was.

Oh nee dan is het goed. Als je maar een voor jou geldige reden hebt om mensen ongeluk toe te wensen. :roll:

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 18:42

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 20:25

Zo mooi wat zij daar doen, al drie keer gedoneerd.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 12:06

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 12:29

Ukraïne lijkt de jacht op Russische gevechtsvliegtuigen te hebben geopend. Afgelopen nacht zijn er 2 geschoten (1 in de buurt van Mariupol en 1 boven de Zwarte Zee) terwijl er eerder deze week ook al 3 neergehaald zijn. Het is nog onduidelijk hoe ze dit hebben gedaan, het vliegtuig in de buurt van Mariupol is ver in door Rusland bezet gebied.