Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 23:08

Karl66 schreef:
Maar Trump had ook zeker wel een aantal goede ideeën toen hij verkozen werd.

Ik zou dat eerder omschrijven als: zijn campagne-adviseur wist iets meer hoe je populaire talking points aanhaalt, en dat heeft hij herhaald, daar kwam applaus op en toen heeft hij het nog een aantal keer herhaald.

Maar echt een 'idee' zou ik dat niet noemen omdat hij er dus echt helemaal niets van snapte en niets mee kon.

Karl66

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 23:20

Nee, hij had een verkiezingsprogramma met heel veel foute, maar ook een paar goede ideeën. Die paar goede ideeën maakte hem nog geen goede kandidaat of president, maar het is ook onzin om te doen alsof hij ze niet had.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 11:00

Dinopino schreef:
_/-\o_ :') Jullie zijn heerlijke complotdenkers. Ik zou zeggen binnenkort komt de vogelgriep. De monddoekjes ook graag buiten gebruiken en wanneer je alleen in de auto zit. En straks valt de stikstof jullie allemaal aan.

Oh ja er vloog op 11 september ook nog een vliegtuig in zijn geheel door een stalen gebouw, oh nee het waren er twee, en het derde gebouw was een ongelukje. Heerlijk jullie complotdenkers. Blijf maar lekker in jullie topics. Ik geloof de Taliban slaat ook zo weer toe.
You've made my day :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 11:09

Karl66 schreef:
Nee, hij had een verkiezingsprogramma met heel veel foute, maar ook een paar goede ideeën. Die paar goede ideeën maakte hem nog geen goede kandidaat of president, maar het is ook onzin om te doen alsof hij ze niet had.

Hij had ze niet, het waren niet zijn ideeen, hij werd gesteund door campagnemensen die hem af en toe inseinden over dingen en speeches schreven en wel ooit hebben gesproken met arme (witte) mensen uit de staten van de Midwest, waardoor ze er wat dingen in konden stoppen die aansloegen.
En als iets aansloeg dan bleef het nog een tijdje hangen bij Trump.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 12:38

Ah, Trump was een puppet en zijn puppetmasters de campagnemedewerkers...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 12:39

Trump gebruikte zijn aanhangers als puppets, die schreeuwden en hij leverde wat er het hardst geschreeuwd werd.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 13:00

Oh ja, Trump is heel goed in het tegen de muur gooien van heel veel ideeën, om dan te kijken wat er blijft hangen. Alleen wil het dan wel eens voorkomen dat er toevallig een goed idee tussen zit.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 13:17

Karl66 schreef:
Ah, Trump was een puppet en zijn puppetmasters de campagnemedewerkers...

Nee, en ik vind het ook niet zo nodig om mijn woorden zo te interpreteren want dat staat er niet.

Trump had een aantal eigen ideeen (met name racisme/discriminatie en overheidsdingen afbreken.) Maar hij heeft de campagne uiteraard niet alleen gedaan, en heeft een aantal dingen gewoon aangereikt gekregen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 13:38

Oké, ik geloof dat ik het snap. Trump had wel eigen ideeën, maar die waren allemaal slecht en daar werden door zijn puppetmasters nog wat goede ideeën bijgestopt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 13:47

Karl66 schreef:
Oké, ik geloof dat ik het snap. Trump had wel eigen ideeën, maar die waren allemaal slecht en daar werden door zijn puppetmasters nog wat goede ideeën bijgestopt.

Nee, maar ik meen ook dat we waren overeengekomen om het vooral bij de inhoud te houden en stemmingmakerij met woorden als 'puppetmaster' vind ik daar niet echt onder vallen.

Trump had gewoon een campageadviseur (Steve Bannon) die een aantal dingen inbracht. Dat is niet geen controversieel standpunt maar gewoon een algemeen en ook destijds bekend feit. En Steve Bannon een verschrikkelijk naar persoon maar had hier en daar wel wat kennis om aan te sluiten bij de gewenste achterban. Ik snap niet zo goed waarom dit een punt van dispuut moet zijn? Zo belangrijk is het nou ook weer niet. Waarom dan woorden kiezen als 'puppetmaster' - een woord dat rechtstreeks voortkomt uit conpsiracy hoek?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 14:02

Ik heb een slecht geheugen; wat waren ook al weer de goede dingen? En is daar ook daadwerkelijk werk van gemaakt?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-20 14:02

Misschien iets voor jullie om te bevestigen dat het niet zo is: Gewoon een greep wat deze vreselijke man o.a. heeft gedaan:
Hij heeft 3 wetten ondertekend, voor de oerbewoners van Amerika. Een wet zorgt voor een vergoeding voor de stam van de Spokane, vanwege het verlies van hun land in het midden van 19e jaar honderd. Een andere wet zorgt er voor dat programma's gefinancierd worden voor de oerbewoners en een derde wet zorgt er voor dat de litlle shel stam van de chippewa indianen in Montana , door de staat erkent worden.

https://youtu.be/HAJoTeBntz4

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 14:21

@Shadow, puppetmaster is gewoon een inhoudelijke reactie op jouw idee dat zijn ideeën niet bij hem vandaan komen, maar bij iemand anders:

Shadow0 schreef:
Hij had ze niet, het waren niet zijn ideeen

Elke politicus heeft adviseurs en niemand zal ontkennen dat die adviseurs ook ideeën hebben en aandragen. Maar het is natuurlijk onzin om te zeggen dat een politicus, inclusief Trump, zelf geen ideeën heeft. En het is net zo onzinnig dat iemand van afstand kan zeggen welke ideeën bij wie vandaan komen.

@Mysa, hij wilde het neoliberalisme beteugelen en de positie van de werkende, middenklasse en lagere klasse Amerikanen sterker maken. Dat is waarom veel mensen voor hem kozen. Uiteindelijk heeft hij niks bereikt en vond hij het veel gemakkelijker om de neoliberale agenda van de republikeinen in de senaat uit te voeren. Maar met een deel van zijn ideeën was niks mis. al zie ik liever dat die door iemand als Sanders uitgevoerd worden, die op dat deel van zijn ideeën goed met Trump overeen kwam en niet al die foute ideeën ernaast heeft.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 15:33

Dinopino schreef:
Misschien iets voor jullie om te bevestigen dat het niet zo is: Gewoon een greep wat deze vreselijke man o.a. heeft gedaan:
Hij heeft 3 wetten ondertekend, voor de oerbewoners van Amerika. Een wet zorgt voor een vergoeding voor de stam van de Spokane, vanwege het verlies van hun land in het midden van 19e jaar honderd. Een andere wet zorgt er voor dat programma's gefinancierd worden voor de oerbewoners en een derde wet zorgt er voor dat de litlle shel stam van de chippewa indianen in Montana , door de staat erkent worden.

Die wetten kan hij ondertekend hebben maar dat was gewoon een zoethoudertje voor de Dakota Acces ism Canada .

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 15:35

Dinopino schreef:

Ik mis je punt in relatie tot dit topic.

Ik krijg sterk de indruk dat je juist wilt dat mensen je tegen spreken, dat je kickt op het feit dat jij een ander standpunt hebt dan de meeste mensen hier. Terwijl het gewoon prima is dat je een ander standpunt hebt. Bovenstaande had je ook kunnen brengen als: “dit is iets wat Trump gedaan heeft waar ik achter sta”

Maar je brengt het alsof het een complot is, je zoekt de confrontatie en vanaf het begin in dit topic doe je alsof iedereen die niet gecharmeerd is van Trump idioot is en jij verheven, omdat je hem wel steunt.

Niemand zegt volgens mij dat Trump nul goede dingen gedaan heeft, alleen vinden sommigen dat het goede overschaduwd wordt door de minder goede dingen.

Dus ik mis echt je punt aangaande deze wetten, wat wil je hiermee nou eigenlijk zeggen, of wil je gewoon discussie om jezelf beter te voelen, omdat jij wel ziet wat wij niet zien?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 15:46

Karl66 schreef:
@Shadow, puppetmaster is gewoon een inhoudelijke reactie op jouw idee dat zijn ideeën niet bij hem vandaan komen, maar bij iemand anders:

Nee, 'puppetmaster' is een specifieke term die vaak rondom complottheorieen gebruikt wordt om te illustreren dat er iemand stiekem, op de achtergrond, aan de touwjtjes trekt.
Dit gaat daar niet om. In wezen ook niet echt iets ongewoons: campagneadviseurs weten soms wat goed valt bij het publiek en adviseren om dat aan te halen en daar wat van te maken.

Citaat:
Elke politicus heeft adviseurs en niemand zal ontkennen dat die adviseurs ook ideeën hebben en aandragen.

Je weet dus eigenlijk zelf wel wat ik schrijf, maar kiest er toch voor om te doen alsof ik iets anders schrijf dan dat?

Citaat:
@Mysa, hij wilde het neoliberalisme beteugelen en de positie van de werkende, middenklasse en lagere klasse Amerikanen sterker maken.

Kun je aangeven waarop je baseert dat dit niet alleen iets is dat hij riep (/loog) om kiezers te winnen maar ook iets wat hij echt wilde bereiken?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 16:20

Shadow0, ik citeer jou letterlijk dat hij geen ideeën heeft en dat ze bij iemand anders vandaan komen, "Hij had ze niet, het waren niet zijn ideeën." M.a.w. volgens jou is hij dus een hol vat, waar iemand anders ideeën in stopt, oftewel een puppetmaster met een puppet.

Sorry, maar de discussie begint nu echt onzinnig te worden. Eerst kan hij zelf geen goede ideeën hebben en nu wordt het opeens dat als het een goed idee was, hij het toch niet wilde uitvoeren. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat jouw mening over zijn politiek vooral gebaseerd is op jouw afkeer en dat je het demonstreren van die afkeer belangrijker vindt dan over de inhoud praten. Dat is gewoon de andere kant van de medaille van mensen, die denken de dat Trump god is en dus niks fout kan doen en ook niet meer naar de feiten kijken.

Ik dacht denk dat ik je vanaf nu maar in dezelfde categorie ga plaatsen en echt stop met de discussie aan te gaan. Onderbuik en feiten gaan nu eenmaal niet zo goed samen.

Trump heeft niet zoveel bereikt tijdens zijn regeringsperiode. Ik denk dat het voornamelijk het gevolg van luiheid is, om echt iets te bereiken moet je namelijk het politieke handwerk gaan beoefenen. De republikeinen in de senaat overhalen door ze onder druk te zetten, door ze stroop om de mond te smeren, door coalities te vormen, door ze tegen de democraten uit te spelen. En dat vier jaar lang, elke dag en dat op blijven volgen. Maar Trump was veel liever bezig met president spelen, een beetje twitteren, zijn favoriete tv-programma's kijken en verder veel golfen.
Wat je dus ook ziet is dat wat hij bereikt heeft vooral de agenda van republikeinen in de senaat was, daar hoefde hij namelijk geen werk voor te verrichten.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-20 16:43

Wanneer hij echter zo waardeloos is, hoe komt het dan dat er zoveel Amerikanen op hem stemmen? Dat zou betekenen dat de mensen die daar wonen het minder goed weten, dan de mensen die er niet wonen.

Daphare wat maakt jou waarheid beter door mij af te kraken en in te vullen wat ik denk en wat ik allemaal wil. Waar ben je danzelf to the point. Wanneer je je eigen bericht goed doorleest, doe jezelf precies de dingen die je mij verwijt. Bigone waar baseer jij deze waarheid van jou op. Heb jij gesproken met deze groep van bevolking. Waarom zijn ze allemaal zo enthousiast op hem aan het stemmen, wanneer hier allemaal niets van waar is.

Dus die mensen daar aan de tafel liegen allemaal? Kun je aantonen dat hij hun geen geld heeft gegeven, en ze niet erkend.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 16:54

Als ik het goed voor heb heeft Biden nochtans veel meer stemmen achter zijn naam staan dan Trump.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 17:16

Dinopino schreef:
Wanneer hij echter zo waardeloos is, hoe komt het dan dat er zoveel Amerikanen op hem stemmen? Dat zou betekenen dat de mensen die daar wonen het minder goed weten, dan de mensen die er niet wonen.

Daphare wat maakt jou waarheid beter door mij af te kraken en in te vullen wat ik denk en wat ik allemaal wil. Waar ben je danzelf to the point. Wanneer je je eigen bericht goed doorleest, doe jezelf precies de dingen die je mij verwijt. Bigone waar baseer jij deze waarheid van jou op. Heb jij gesproken met deze groep van bevolking. Waarom zijn ze allemaal zo enthousiast op hem aan het stemmen, wanneer hier allemaal niets van waar is.

Dus die mensen daar aan de tafel liegen allemaal? Kun je aantonen dat hij hun geen geld heeft gegeven, en ze niet erkend.

De pot verwijt de ketel :')

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 17:20

dromertje2 schreef:
Als ik het goed voor heb heeft Biden nochtans veel meer stemmen achter zijn naam staan dan Trump.

Zelfs Clinton had meer stemmen achter haar naam staan.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 17:21

Dinopino schreef:

En het merendeel van de mensen die daar wonen hebben niet op hem gestemd, vandaar dat hij de verkiezing heeft verloren.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 17:26

Citaat:
@Mysa, hij wilde het neoliberalisme beteugelen en de positie van de werkende, middenklasse en lagere klasse Amerikanen sterker maken. Dat is waarom veel mensen voor hem kozen.

De minderheid die hem president maakte heeft hij idd gepaaid met dingen die in mijn oren klonken als loze beloften plus emotie.
('De staalindustrie wordt weer great' enzo.)
Terwijl er nul visie was op het waarom van de teloorgang van die staalindustrie.
(Minderheid : in termen van kiespersonen won hij, maar de meerderheid van de stemmen ging naar Clinton.)
Citaat:
Maar met een deel van zijn ideeën was niks mis. al zie ik liever dat die door iemand als Sanders uitgevoerd worden, die op dat deel van zijn ideeën goed met Trump overeen kwam en niet al die foute ideeën ernaast heeft.

Wilders heeft ook een aantal keren leentje buur gespeeld bij de SP.
(= Mensen lokken met progressieve ideeën en dan in de Kamer puur rechts stemmen.)

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-20 17:35

Voor sommige van jullie die er meer baat bij hebben om mij belachelijk te maken en voor alles uit te maken, mag ik vragen wat jullie doel hier is in dit topic.

Wat heeft dat te maken met het beleid van Trump? Heeft iemand van jullie gesproken met native Amerikanen gevraagd waarom ze op Trump stemmen.

Biden heeft de verkiezingen nog niet gewonnen. Je wint de verkiezingen niet omdat de media dat zegt en heel leuk met getallen goochelt. Sinds wanneer bepaalgt de media wie er wint?

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 17:39

Dinopino schreef:
Voor sommige van jullie die er meer baat bij hebben om mij belachelijk te maken en voor alles uit te maken, mag ik vragen wat jullie doel hier is in dit topic.

Wat heeft dat te maken met het beleid van Trump? Heeft iemand van jullie gesproken met native Amerikanen gevraagd waarom ze op Trump stemmen.

Biden heeft de verkiezingen nog niet gewonnen. Je wint de verkiezingen niet omdat de media dat zegt en heel leuk met getallen goochelt. Sinds wanneer bepaalgt de media wie er wint?

Rapporteren wie waar hoeveel kiesmannen heeft gewonnen kan je niet veel rechtlijniger doen eigenlijk... ik lees geen artikelen waarin ze analyses doen. Ik zie gewoon wat de uitlag waar is.

Hoe kan jij nu zeggen dat het feit dat Biden meer dan 270 kiesmannen heeft een leugen van de media is?

Ik kan het begrijpen als je stelt dat de media het niet mag afroepen en dat je de uitslag niet gelooft vanwege mogelijke fraude. Maar dat ze goochelen met cijfers die gewoon rechtlijnig gepubliceerd worden, vind ik wel een gekke manier om ernaar te kijken.