Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:49

Ook vandaag bij de oprit van de A2 in Eindhoven weer minstens zo veel mensen als gisteren.

Gisteren vond ik het ontzettend bijzonder al die mensen vandaag echt een hele grote brok in mijn keel. Vandaag geen officiële rouwdag maat nog zo veel mensen die de lichamen een laatste eer willen bewijzen _/-\o_

manzano

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:54

Dank voor de update!! Kijk op mn telefoon, en na de afgelopen dagen is mn internetbundel aardig op. Kijk dus nu maar kleine stukjes af en toe (vindt de baas ook fijn := )

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:54

vonneke schreef:
Dat is een lange rit 1900/2200.

Dat duurt een heel stuk langer dan gister?

Gister duurde de rit volgens mij ook langer dan vooraf gedacht ;)
Denk dat ze gewoon voor zekerheid ruimer ingecalculeerd hebben ook ivm dat er nu bijna het dubbele aantal arriveren en dus ook de vraag hoe vroeg/ vlot ze dan in Eindhoven allemaal ingeladen zijn en klaar voor vertrek. Ze zijn nu al klaar dus dat ging wel vlot allemaal. Volgens mij gaven ze vanmiddag aan tussen 18/19u vertrek in Eindhoven :)

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:55

De Hercules kwam laag boven mijn huis overgevlogen en dat andere vliegtuig heb ik ook gezien, die had een iets andere route.
Was toch een heel vreemd gevoel, elke dag komen er zoveel vliegtuigen over ons huis, maar dit was toch heel anders, je voelt je zo betrokken........

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:55

Ik hoor ook niemand op het nieuws over dat afstappen in Oekraine?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:56

Laatst bijgewerkt door manzano op 24-07-14 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:57

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:59

En cor was bevriend met de 3j s dus dat zal ook wel schelen qua 'bekendheid'

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:00

Idioot zeg. Ik zou nooit een populair slachtoffer op facebook willen zijn, zou liever een anoniem slachtoffer blijven..

Fenrir

D_Travis

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:02

Cor was zelf drummer. De meeste Volendammer artiesten hebben ergens wel een keer iets samen gedaan. Sowieso is Volendam ons-kent-ons.
Laatst bijgewerkt door pniekepnak op 24-07-14 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Fiffill schreef:
Deijs schreef:

Wat een waardeloze krant is de Telegraaf toch ook met al die foto's telkens.

You speak my mind. Het is al erg genoeg voor zowel de nabestaanden als de hele Nederlandse bevolking (natuurlijk ook voor de rest van de wereld, maar in dit geval even Nederland) zonder dat er constant van die vertederende foto's van vrolijke vakantievierders opduiken. Iedereen op dat vliegtuig zat er met plezier, ging familie bezoeken, lekker op vakantie of naar een AIDS-conventie, spreken met mensen die op dezelfde golflengte zitten als jij en de wereld een betere plek willen maken.

Kentaro

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:04

Deijs schreef:

Wat zien ze er blij uit <3
Toch een mooi idee dat hun laatste momenten wel hele mooie waren.
Liever dat als laatste zien dan het beeld wat op tv te vinden was een poosje later.
Ik denk dat .....niet nu maar later.......dit plaatje nog veel kan betekenen voor de nabestaanden

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:04

Jaime_ schreef:
Idioot zeg. Ik zou nooit een populair slachtoffer op facebook willen zijn, zou liever een anoniem slachtoffer blijven..

Ik denk dat ze liever helemaal geen slachtoffer waren.

Vreemde opmerking, daar kiezen ze toch niet zelf voor? :?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:05

vuurneon schreef:
Heeft dit ook gevolg voor de statistieken eigenlijk? Is vliegen nu ook iets onveiliger geworden? (Of beter; is de kans toegenomen op een ongeluk?). Nu er in korte tijd meerdere vliegtuigen zijn neergeschoten/neergestort/verdwenen.

Ik vraag me af of het wel zo uitzonderlijk is dat aantal vliegtuigen dat is neergeschoten/verdwenen/neergestort, of dat het ons nu toevallig opvalt door alle heisa.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:06

Die foto was vorige week vrijdag al bekend, het is hard maar ergens vind ik dat Europa en Nederland voorop wakker moet blijven. Deze terreurdaad mag niet in de doofpot en hoe meer van deze berichten en foto's opduiken, hoe meer slachtoffers een gezicht krijgen des te beter zullen ze herinnerd worden en zo ook deze gruwelijke afslachting van onschuldige mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:07

Ik vind drie ongelukken in een week toch wel erg veel... Denk niet dat vliegen onveiliger wordt hierdoor, maar ik weet wel dat mijn gevoel zegt dat ik voorlopig even met de auto/trein op vakantie ga :=

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:07

pniekepnak schreef:
Jaime_ schreef:

d0h, tuurlijk ben je liever geen slachtoffer, neem voor het gemaak even aan dat er geen suicidale passagiers aan boord waren. Maar als je dan al slachtoffer bent.. ook als nabestaande zou ik het echt dikke k*tzooi vinden als mijn geliefde populair was op facebook en in de media na zijn dood. Je krijgt ze er niet mee terug..

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:12

Dat ben ik met je eens Jaime, al is dat duidelijk niet voor iedereen zo. Ik heb het ene familielid zelf mee zien posten, de ander juist niet. Ik denk dat ik het niet erg zou vinden, zolang het verhaal maar wel klopt en er geen onwaarheden worden verteld. En dat is een groot probleem op social media...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:13

Jaime_ schreef:
pniekepnak schreef:

d0h, tuurlijk ben je liever geen slachtoffer, neem voor het gemaak even aan dat er geen suicidale passagiers aan boord waren. Maar als je dan al slachtoffer bent.. ook als nabestaande zou ik het echt dikke k*tzooi vinden als mijn geliefde populair was op facebook en in de media na zijn dood. Je krijgt ze er niet mee terug..

Tja dat is een van de downsides van social media. Ik snap sowieso niet dat iedereen alles maar online kwakt, maargoed dit is niet de juiste plaats voor een dergelijke discussie.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:16

Wat dat betreft kan je al heel veel voorkomen door niets openbaar op je Facebook te publiceren en geen foto van jezelf als profielfoto of coverfoto te gebruiken.

Zijn ze eigenlijk al aan het rijden? Nu.nl zegt van wel (zelfde tijd als gisteren), maar op de radio zeiden ze dat ze wsl om 19u gaan rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:17

Dorus schreef:
Wat dat betreft kan je al heel veel voorkomen door niets openbaar op je Facebook te publiceren en geen foto van jezelf als profielfoto of coverfoto te gebruiken.

Zijn ze eigenlijk al aan het rijden? Nu.nl zegt van wel (zelfde tijd als gisteren), maar op de radio zeiden ze dat ze wsl om 19u gaan rijden.

Volgens mij wel. Ze waren een half uur geleden al klaar met het plaatsen van de kosten in de autos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:17

De ene nabestaande schrijft een brief of wat dan ook en zet dat op social media, wetende dat het de hele wereld over gaat. De andere laat niks van zich horen en wilt gewoon in z'n eentje rouwen. Iedereen doet dat anders en ik denk dat je daar niet over kan oordelen. Maar vind het wel een beetje flauw worden dat kranten als de Telegraaf nu elke dag met een nieuwe selfie of opmerking van een passagier komen. Is voor niemand prettig om te lezen lijkt mij.

Hier zit ik weer een traantje weg te pinken, ben een blogpost aan het schrijven over hoe ik de afgelopen week ervaren heb en kwam daarvoor deze foto tegen:

https://pbs.twimg.com/media/Bs3L7DSIgAAhO9m.jpg:large