996981 schreef:irmaz schreef:@ 99nummer, kun je ook wat bronnen met getallen en definities bij al jouw uitgandspunten in je post geven?
Wat vind jij laagopgeleid en hoogopgeleid? Wat is voor jou links? Denk je dat de meeste hoogopgeleiden van tegenwoordig uit hoogopgeleide families komen? Heb je daar bronnen bij?
En waar ik dan ook wel benieuwd naar ben, is er misschien een verband tussen het geroeptoeter van het opkomende populisme en het gevoel voor onveiligheid?
Laagopgeleid: alles onder mbo-2, hoogopgeleid: hbo of Wo. De gangbare definities?
Links: opkomend voor allen in de samenleving. Ook hen die het moeilijker hebben in andere landen. Rechts weinig bemoeienis van de overheid, eigen (burger) eerst.
De gangbare definities?
Geen idee of er verband is tussen “geroep toeter” van populistische partijen en onveiligheid. Als je dat interessant vindt kun je dat wellicht zelf opzoeken? Net als of de meeste hoogopgeleiden uit hoogopgeleide families voortkomen?
Mij boeit dat niet niet zo, dus zou niet weten waarom ik dat voor jou zou op moeten zoeken of welk punt je dan wel/niet zou kunnen maken?
Dank voor deze inzichtelijke post