Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Een interessante analyse van het mafia-brein van Putin van iemand van het Duitse instituut van veiligheidszaken:Citaat:De reden hiervoor is dat het Oekraïense leger de zwakte van het regime van Poetin heeft blootgelegd. Rusland werd vernederd op het wereldtoneel. Sindsdien gaat het niet meer om overheersing: Poetin moet Oekraïne vernietigen en het Westen vernederen omdat zij hem openlijk uitdaagden en zijn zwakte blootlegden.
Citaat:Hitlers toespraak uit 1939: 'Duitsland heeft geen belangen in het Westen, en onze westelijke muur is voor altijd de grens van het Reich in het westen. Bovendien hebben wij daar geen enkele doelstelling voor de toekomst. Met deze verzekering zijn we ernstig serieus, en zolang anderen hun neutraliteit niet schenden, zullen we er eveneens alles aan doen om die te respecteren.'
pien_2010 schreef:Irmaz ik denk dat Poetin gaat aanvallen en we die waarschuwing van Polen dat het westen klaar moet zijn binnen 3 jaar, zeer maar dan ook zeer serieus moeten nemen!
Babootje schreef:Ik zou er niet op durven rekenen dat Poetin het niet waagt.
Ook al heeft Rusland enorme verliezen geleden, hij kan denken dat de EU niet zo sterk staat en verder heeft hij de steun van landen met veel wapens opgebouwd. Je kunt zien dat Rusland, na een aanvankelijk dipje, geen tekort meer heeft aan wapens.
Juist nu de US zijn aandacht moet verdelen tussen EU en het middenoosten en het intern ook lastig heeft.
Cowboy55 schreef:Het voorstel om het LMD weer opnieuw op te zetten (nadat het in 2010 onderdeel was geworden van het WMD) is al een jaar oud en is een reactie op het aanvragen van het NATO lidmaatschap door Finland, wat weer een reactie was op de inval in Oekraine. Dit is geen nieuws.
Dat Vlad er weer over begint wel. Sorta.
Cowboy55 schreef:Babootje schreef:Ik zou er niet op durven rekenen dat Poetin het niet waagt.
Ook al heeft Rusland enorme verliezen geleden, hij kan denken dat de EU niet zo sterk staat en verder heeft hij de steun van landen met veel wapens opgebouwd. Je kunt zien dat Rusland, na een aanvankelijk dipje, geen tekort meer heeft aan wapens.
Juist nu de US zijn aandacht moet verdelen tussen EU en het middenoosten en het intern ook lastig heeft.
De enige minimale kans die Vlad heeft is dat er in de VS een grote oranje sinaasappel aan de macht komt die eventuele Russische aanvallen laat gebeuren. Dan nog wordt artikel 5 van toepassing voor de overige NATO landen.
En als je ziet hoe VERSCHRIKKELIJK SLECHT het Russisch leger al 2 jaar presteert tegen een militaire dwerg als Oekraine acht ik de kans groter dat Vlad zelf ziekenhuisramen moet gaan vermijden als ie zijn generaals in een oorlog met NATO probeert te slepen.