Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 21:46

Oprechte vraag hoor, maar is het niet óntzettend vermoeiend om in zulke complottheorieën te geloven? Niks te geloven van de overheid of de reguliere media? Lijkt me geen fijne denkwijze... overal twijfels bij te hebben en spoken te zien..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 21:47

Dinopino schreef:
Ja leuk he. Wie weet komt de zuren regen nog terug. Die was ook heel erg. En dan dat gat in de ozonlaag. En ga vooral niet zonnen want daar krijg je huidkanker. Echt dat geloven jullie:-) Misschien helpt een aluhoedje tegen huidkanker. Wie weet. En vind je mij kinderachting scroll dan even naar boven

Heb je weer last van de hoogspanningslijnen of staan die er nog niet.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 21:47

zigranta schreef:
Dinopino schreef:
Nu een ander topic over politieke partijen is geopend,is het misschien wel leuk omdit topic dan te gebruiken voor mensen die de politiek van Trump wel zien zitten!
1

Misschien had je dan, toen je het topic opende, de topictitel goed moeten gebruiken.
Erg kinderachtig trouwens dat je je openingspost gewist hebt en er een ander wazig verhaaltje van hebt gemaakt :O

Hoe kan dit, openingspost veranderen zoveel later?

BigOne

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 21:48

Dinopino beschikt over duistere krachten pas maar op, Deep state is gone get you.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 21:50

Dinopino schreef:
Ja leuk he. Wie weet komt de zuren regen nog terug. Die was ook heel erg. En dan dat gat in de ozonlaag. En ga vooral niet zonnen want daar krijg je huidkanker. Echt dat geloven jullie:-) Misschien helpt een aluhoedje tegen huidkanker. Wie weet. En vind je mij kinderachting scroll dan even naar boven

Zullen we niet met kanker spotten aub? Vrij heftige ziekte en niks om om te lachen.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 21:53

Dinopino schreef:
Nu een ander topic over politieke partijen is geopend,is het misschien wel leuk omdit topic dan te gebruiken voor mensen die de politiek van Trump wel zien zitten!
1

Misschien had je dan, toen je het topic opende, de topictitel goed moeten gebruiken.
Erg kinderachtig trouwens dat je je openingspost gewist hebt en er een ander wazig verhaaltje van hebt gemaakt :O[/quote]

Hoe kan dit, openingspost veranderen zoveel later?[/quote]
De openingspost heb ik toen gelezen, stond ook in dat ze bedoelde dat Trump wel herkozen zou worden, maar dat dat een tikfout was, hoe het kan? Geen idee. Misschien gemeld bij een mod en daardoor aan kunnen passen?
Edit: of ik moet in de war zijn met een ander topic, maar dat geloof ik niet.
Laatst bijgewerkt door zigranta op 25-11-20 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 21:56

Onzin, Trump heeft nu definitief verloren en er moet nu even gereld worden en even lekker tekeer gaan tegen iedereen in dit topic die wel geprobeerd hebben om er inhoudelijk iets van te maken. Het is net of er een knop omgaat bij sommige mensen wanneer ze hun zin niet krijgen of zo rotsvast in Qanon en dergelijke geloven dat realiteit bijna niet te aanvaarden is.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 21:59

Ik mis even in welke complottheorie ik nou geloof volgens dinopino.
De definitie van een complottheorie is toch dat ik dan op z'n minst moet geloven dat er ergens een complot gaande is lijkt me? Ik mis dat even...

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-20 22:16

Jullie geloven in het complot van een Deep state??? Jullie geloven in het complot dat die vreselijk Trump via rechtszaken de verkiezingen gaan winnen. Jullie geloven in een Q en Qanon. Terwijl hij dat al meerdere malen heeft ontkent dat die bestaan? Jullie geloven in het complot dat de boeren onze aarde aan het opwarmen zijn. Verschikkelijk die gevaarlijke boeren. En als toppunt jullie geloven dat Rutte het goed met ons voor heeft:-)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 22:17

Volgens mij moet je de betekenis van het woord complot even opzoeken :=

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 22:18

Ik geloof vooral in vragen waar je maar 1 vraagteken voor nodig hebt.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 22:22

Ohh de trol is ook weer wakker hoor..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 22:24

Shadow0 schreef:
Ik geloof vooral in vragen waar je maar 1 vraagteken voor nodig hebt.

:') :') Jemig wat ben jij scherp vanavond shadow

Dinopino schreef:
Jullie geloven in het complot van een Deep state??? Jullie geloven in het complot dat die vreselijk Trump via rechtszaken de verkiezingen gaan winnen. Jullie geloven in een Q en Qanon. Terwijl hij dat al meerdere malen heeft ontkent dat die bestaan? Jullie geloven in het complot dat de boeren onze aarde aan het opwarmen zijn. Verschikkelijk die gevaarlijke boeren. En als toppunt jullie geloven dat Rutte het goed met ons voor heeft:-)

Je voorbeelden zijn óf geen complot, óf niet echt iets waar de meeste in geloven.
Qanon is niet echt iets waar je in gelooft of niet, zijn gebruikersnaam bestaat gewoon. De beweringen van qanon, dat is dan wel weer iets wat je kan geloven of niet. En ook nog een complot ook wat hij beweert (maar niet iets waar de meeste hier in geloven, dat dan weer niet)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 22:24

Dinopino schreef:

Oprechte vraag:
Gaat het wel goed met je? Heb je iets geslikt of juist niet?

Rox87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 22:26

Zo dan. Ik heb een tijdje meegelezen in dit super interessante topic over de politiek in US.

Ben het topic even uit het oog verloren en het lijkt compleet ontspoort, onder leiding van de TS nog wel _O-

Edit; typo
Laatst bijgewerkt door Rox87 op 25-11-20 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 22:26

Dinopino schreef:

Ik geloof dat die vetgedrukte nu nét eentje is waar je niemand van kan beschuldigen hier :+ Wij zijn allemaal vrij zeker dat het in the pocket is voor Biden.

En ja, ik geloof in global warming... Ik ben dan ook wetenschappelijk opgeleid, maar ik gok dat dat heel weinig betekent voor jou, of zelfs wil zeggen dat ik dommer ben geworden :') ach ja. Ik ga er in ieder geval geld mee verdienen.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 22:31

Ik hoop echt dat het Biden lukt de twee kampen wat dichter bij elkaar te brengen.. Of in ieder geval de gematigde leden van beide kampen.
Ik moet het even terug zoeken als jullie een bron willen, maar ik dacht op CNN gelezen te hebben dat Biden misschien zelfs een republikein in zijn team wou?

Gevonden:
Citaat:
In an interview with NBC's "Nightly News" on Tuesday, Biden said he would consider appointing a Republican to his Cabinet who had voted for Trump.
"The purpose of our administration is once again uniting. We can't keep this virulent political dialogue going. It has to end," Biden said.

https://edition.cnn.com/2020/11/25/poli ... index.html

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-20 22:44

Geinig Sinnen vind je jezelf dom, hoe komt dat. En waarom denk je dat een wetenschappelijke studie een bewijs is van intelligentie. Betekent alleen dat je goed opgeleid bent om in dit systeem te dienen. Gefeliciteerd. En wanneer geld voor je belangrijk is dan pas je ook precies in het plaatje:-)

Dus jullie geloven in het complot dat er een Deep Staat bestaat?
Jullie geloven dat de regering het beste met ons voor heeft?
En jullie geloven in het complot van Trump dat die de verkiezingen gaat winnen via een rechtszaak?
En jullie geloven dat onze boeren verantwoordelijk zijn voor klimaatverandering.
Jullie geloven natuurlijk allemaal gelijk aan de complotten. Maar volgens mij kan ieder er wel een uithalen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 22:48

Mariska_28 schreef:
Ik hoop echt dat het Biden lukt de twee kampen wat dichter bij elkaar te brengen.. Of in ieder geval de gematigde leden van beide kampen.
Ik moet het even terug zoeken als jullie een bron willen, maar ik dacht op CNN gelezen te hebben dat Biden misschien zelfs een republikein in zijn team wou?

Gevonden:
Citaat:
In an interview with NBC's "Nightly News" on Tuesday, Biden said he would consider appointing a Republican to his Cabinet who had voted for Trump.
"The purpose of our administration is once again uniting. We can't keep this virulent political dialogue going. It has to end," Biden said.

https://edition.cnn.com/2020/11/25/poli ... index.html

Wauw...!
Ik ken de traditie om te zeggen 'Ik wil president zijn voor alle burgers', en dit is een gebaar om het ook echt waar te laten zijn.

(En stiekem hoop ik op afschaffing van het districtenstelsel. Dat stelsel heeft de tendens om twee partijen te creëeren.)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 22:52

Ik heb het gevoel dat het weer tijd is voor een Hannah Arendt-citaat:

Citaat:
“The ideal subject of totalitarian rule is not the convinced Nazi or the convinced Communist, but people for whom the distinction between fact and fiction (i.e., the reality of experience) and the distinction between true and false (i.e., the standards of thought) no longer exist.”
― Hannah Arendt, The Origins of Totalitarianism

Want zien jullie hoe Dinopino zelfs haar eigen complottheorieen niet meer helemaal scherp heeft: is het nou voor de Deep State zijn of tegen? Zijn het nou de Trump-aanhangers die denken dat Trump de verkiezingen nog zou kunnen winnen of wij?

Dit is gaslighting. (Wel slechte trouwens, al zie ik wat verbeteringen bij de vraagtekens.) Het doet er niet toe dat er een logisch verhaal is, dat het ergens op slaat, maar het gaat er alleen maar om om een soort verwarring te zaaien waarin de werkelijkheid totaal irrelevant wordt.

(Maar ook 0/4. En nu? Ben ik nu verheven tot opperanticomplotduider?)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 23:00

Je hebt nog steeds de definitie van complottheorie nog niet opgezocht geloof ik. Hint: het is redelijk essentieel dat je gelooft dat er sprake is van een samenzwering. Nog een hint: je voorbeelden bevatten geen geloof in een samenzwering

Clou: dan is er dus geen sprake van geloven in een complottheorie.

Woops, now I spoiled all the fun -O-

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 23:01

Toch fijn dat iemand mij kan vertellen waar ik allemaal in geloof, wist ik zelf niet eens. Weer wat geleerd.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 23:01

@ Shadow: Wat een goed citaat.

Als de waarheid er niet meer toe doet, kun je de gekste dingen roepen en als het mooi, leuk, etc klinkt hollen er nog mensen achteraan ook.
... maar we praten dan als gezegd al gauw over een totalitair systeem.

En in mijn kennissenkring is er een soort verzamelwoede voor 'ollele bolleke' woorden (= één woord van zeslettergrepigheid), ook nog eens in dactylus.
'Opperanticomplotduider' heeft er acht. Dat is een soort van jammer.
Haar ;) ondergeschikte, de anticomplotduider' komt wel in aanmerking voor een plaats in een Olleke Bolleke.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 23:02

SinneJ schreef:
Dinopino schreef:
1

De politiek van Trump... ik heb het altijd grappig gevonden dat mensen dat beschouwen als iets wat werkelijk bestaat. Ik heb er nog nooit echt veel patronen in gevonden. Waarmee ik niet wil zeggen dat hij niets goed gedaan heeft, maar ik zie het een beetje als mijn obese, half blinde kat die een muis naar huis brengt: ofwel is hij erop gaan zitten zonder het te weten, ofwel heeft hij hem dood gevonden, maar hij heeft hem zeker niet bewust en met voorbedachte rade gevangen :Y) en toch kan je zo een per ongeluk geluk hebben.

Maar Trump had ook zeker wel een aantal goede ideeën toen hij verkozen werd. Er is niks op tegen om bijvoorbeeld ervoor te kiezen werk terug naar de VS te halen. Maar als je dan bijvoorbeeld een bedrijf als Foxconn naar Wisconsin haalt, waarbij Foxconn 10 miljard in die staat gaat investeren en 13.000 directe banen gaat creëeren. En je geeft zo'n bedrijf 4 miljard subsidie en je zet als president de eerste schop in de grond voor die fabriek, dan moet je dat wel blijven opvolgen en niet lui denken dat je het goed geregeld hebt. Het resultaat is nou dat Foxconn 4 miljard in z'n zak gestoken heeft en er een gebouw in Winsconsin staat, waar een paar honderd mensen niks zitten te doen.

En dat is het grootste probleem met Trump, hij is gewoon te lui om zijn werk goed te doen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 23:03

Dinopino schreef:
Geinig Sinnen vind je jezelf dom, hoe komt dat.
Lees haar reactie eens beter. Dat zegt ze namelijk niet.
En waarom denk je dat een wetenschappelijke studie een bewijs is van intelligentie. Betekent alleen dat je goed opgeleid bent om in dit systeem te dienen.
Een wetenschappelijke studie bewijst dat je analytisch bent. En dat je goed kan leren. Maar wel lekker makkelijk afschuiven zo, voel ik daar een beetje jaloezie dat het kou zelf niet gelukt is?
Gefeliciteerd. En wanneer geld voor je belangrijk is dan pas je ook precies in het plaatje:-)
Ik wil je graag uit de droom helpen dat een wetenschappelijke studie zéker niet gelijk staat aan veel geld verdienen. Sterker nog, als dat mijn focus was geweest had ik het beter bij mijn hbo kunnen houden en mijn master achterwege laten.

Dus jullie geloven in het complot dat er een Deep Staat bestaat?
Nee. Vrijwel niemand denk ik.
Jullie geloven dat de regering het beste met ons voor heeft?
Ja. Zijn immers volksvertegenwoordigers. Als Rutte/VVD continu dingen doet die niet volgens volksbelang zijn dan stemmen we andere volksvertegenwoordigers de politiek in. Jij kan ook je eigen partij beginnen hoor, als je dat ziet zitten. Dat is het mooie van Nederland.
En jullie geloven in het complot van Trump dat die de verkiezingen gaat winnen via een rechtszaak?
Nee, vrijwel niemand hier. Jij daarentegen een paar pagina’s nog wel.
En jullie geloven dat onze boeren verantwoordelijk zijn voor klimaatverandering.
Nee, de industrie. Wijzelf. Nouja, ook de boeren dragen bij. Maar het ligt genuanceerder natuurlijk. Wij moeten als samenleving veranderen om klimaatverandering tegen te gaan. Íédereen. Niet alleen boeren. Niet alleen industrie. Niet alleen de mensen zelf.
Jullie geloven natuurlijk allemaal gelijk aan de complotten. Maar volgens mij kan ieder er wel een uithalen.