Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pearlx schreef:Ik denk dat veel mensen niet begrijpen hoe bepaalde dingen gebracht worden.
Wat er nu gebeurt is met dit vliegtuig is absoluut niet erger of belangrijker dan alle andere
doden die iedere dag vallen. Dat zal denk ik ook niemand hier beweren.
Ook zie ik mensen al een paar dagen elkaar aanvallen als het gaat om de omgekomen Nederlanders. "En de andere slachtoffers van verschillende nationaliteiten dan? is dat minder erg?"
Nee natuurlijk niet! Dat mensen heel erg geraakt worden door deze gebeurtenis betekend niet dat ze de rest van de wereld minder erg vinden. Dit raakt ze gewoon net wat heftiger.
Als er een manege afgebrand is dan is dat verschrikkelijk, maar als het een manege in jouw dorp is of een stapje hoger; jouw eigen manege dan raakt je dat toch ook veel meer? Maakt dat de overige branden minder verschrikkelijk? nee!
Nu zijn het zoveel mensen tegelijk, het wordt heel groot in het nieuws gebracht en je wordt er dus continu mee geconfronteerd. Daarbij kent bijna iedereen wel iemand die in dit vliegtuig zat, iemand met een kennis die in het vliegtuig zat of inmiddels de talloze verhalen van mensen die in het vliegtuig zaten. Ineens komt zo'n ramp veel dichterbij dan normaal.
Wij zijn ook allemaal kind, moeder, geliefde, studiegenoot etc van iemand en nu worden we al een week heel zwaar geconfronteerd met de dood. Dat betekend niet dat we de gebeurtenissen in de rest van de wereld minder zwaar tellen.
Jaime_ schreef:Niet gepast? Alles moet deugdelijk en fatsoenlijk zijn en in het straatje passen, dan is het pas gepast. Maar ik hou niet van gepast. Want ik vind dat iedereen moet kunnen zeggen wat hij denkt, ook als dat niet in het straatje past. Laat iedereen toch lekker z'n mening spuien en bakkeleien, het is niet voor niets een discussieforum.
Jaime_ schreef:Niet gepast? Alles moet deugdelijk en fatsoenlijk zijn en in het straatje passen, dan is het pas gepast. Maar ik hou niet van gepast. Want ik vind dat iedereen moet kunnen zeggen wat hij denkt, ook als dat niet in het straatje past. Laat iedereen toch lekker z'n mening spuien en bakkeleien, het is niet voor niets een discussieforum.
Jaime_ schreef:LadyMadonna schreef:Nee, het om de manier waarop jij post... "Die Duitse"...
Bah...
Stel je even aan hé, het was toch ook een Duitse? Hoe moet ze haar anders noemen? De persoon met de duitse nationaliteit? Dat is precies hetzelfde alleen dan met een keer zoveel woorden.
Waarom geeft 'die duitse' je een nare smaak? Dat zegt denk ik meer over jouw eigen zienswijze op de duitse nationaliteit.
MoonWencke schreef:Hier in Duitsland wordt er overigens (vanzelfsprekend) minder aandacht geschonken aan de ramp met de MH17. Collega van me had er ook geen idee van dat er zoveel Nederlanders aan boord waren. .
Pearlx schreef:Ik vind het heel misselijk dat mensen elkaar aan lijken te vallen als het over de nationaliteiten gaat. Meteen verwijten dat men alleen om de Nederlanders zou geven etc.
Ik heb dit in het topic over bokt op zwart gepost:Pearlx schreef:Ik denk dat veel mensen niet begrijpen hoe bepaalde dingen gebracht worden.
Wat er nu gebeurt is met dit vliegtuig is absoluut niet erger of belangrijker dan alle andere
doden die iedere dag vallen. Dat zal denk ik ook niemand hier beweren.
Ook zie ik mensen al een paar dagen elkaar aanvallen als het gaat om de omgekomen Nederlanders. "En de andere slachtoffers van verschillende nationaliteiten dan? is dat minder erg?"
Nee natuurlijk niet! Dat mensen heel erg geraakt worden door deze gebeurtenis betekend niet dat ze de rest van de wereld minder erg vinden. Dit raakt ze gewoon net wat heftiger.
Als er een manege afgebrand is dan is dat verschrikkelijk, maar als het een manege in jouw dorp is of een stapje hoger; jouw eigen manege dan raakt je dat toch ook veel meer? Maakt dat de overige branden minder verschrikkelijk? nee!
Nu zijn het zoveel mensen tegelijk, het wordt heel groot in het nieuws gebracht en je wordt er dus continu mee geconfronteerd. Daarbij kent bijna iedereen wel iemand die in dit vliegtuig zat, iemand met een kennis die in het vliegtuig zat of inmiddels de talloze verhalen van mensen die in het vliegtuig zaten. Ineens komt zo'n ramp veel dichterbij dan normaal.
Wij zijn ook allemaal kind, moeder, geliefde, studiegenoot etc van iemand en nu worden we al een week heel zwaar geconfronteerd met de dood. Dat betekend niet dat we de gebeurtenissen in de rest van de wereld minder zwaar tellen.
geerke schreef:nou...het leek er op FB even op dat het toch wel heel erg was dat er twee volendammers bijzaten.En aids onderzoekers.Stel je voor dat de aidsonderzoekers volendammers waren geweest....dubbel zo erg.
Voor mij zijn alle mensen even veel waard.Of ze nu uit Nederland komen of uit weet ik veel waar.Dat heb ik ook op FB geschreven.Werd niet in dank afgenomen.
Het verdriet van de nabestaanden is namelijk hetzelfde...
ceasario schreef:Dat durf ik niet te zeggen. Ik ben het weekend weg geweest en verder de afgelopen dagen aan het werk, dus heb nog niet zo heel veel meegekregen van wat er in Duitsland op televisie en radio verspreid wordt, maar in ieder geval heel wat minder dan in Nederland.MoonWencke schreef:Hier in Duitsland wordt er overigens (vanzelfsprekend) minder aandacht geschonken aan de ramp met de MH17. Collega van me had er ook geen idee van dat er zoveel Nederlanders aan boord waren. .
Hoe gaat Merkel dan sancties tegen Rusland in Duitsland verkopen .
Behalve CDU voorstel voetbalboycot
Pearlx schreef:geerke schreef:nou...het leek er op FB even op dat het toch wel heel erg was dat er twee volendammers bijzaten.En aids onderzoekers.Stel je voor dat de aidsonderzoekers volendammers waren geweest....dubbel zo erg.
Voor mij zijn alle mensen even veel waard.Of ze nu uit Nederland komen of uit weet ik veel waar.Dat heb ik ook op FB geschreven.Werd niet in dank afgenomen.
Het verdriet van de nabestaanden is namelijk hetzelfde...
Ik had begrepen dat de Volendamse man vooral veel in de aandacht kwam vanwege zijn lugubere foto+tekst voor hij het vliegtuig in ging op facebook. Dus zijn ze op facebook waarschijnlijk ook populairder dan de meeste slachtoffers.
Ik denk niet dat er ook maar iemand is die gaat zeggen dat het erger is voor de twee Volendammers dan voor de andere inzittenden. Uiteraard, als je zelf een Volendammer bent of die mensen zelfs kent dan schrik je natuurlijk wel harder bij het horen van deze twee.