Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:24

Weet je wat ik niet gepast vind?

Dat gebakelei hier over of je iets wel of niet mag zeggen en of iets wel of niet in het nieuws gemeld mag worden...

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:25

Ze zegt ook niet díe Duitse, maar dé Duitse. Daar zit toch een hele andere toon aan vast :)
Ik snap wel dat de emoties hoog op kunnen lopen in deze situatie, maar laten we asjeblieft niet op elkaar in "hakken" met woorden.

Hier in Duitsland wordt er overigens (vanzelfsprekend) minder aandacht geschonken aan de ramp met de MH17. Collega van me had er ook geen idee van dat er zoveel Nederlanders aan boord waren. Nu hoor ik voornamelijk op de radio van het vliegtuig dat vandaag van de radar verdwenen is.
Laatst bijgewerkt door MoonWencke op 24-07-14 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:25

ceasario schreef:
manzano schreef:
Dat stond al veel langer te gebeuren.... (het aftreden)

Rutte ook.??

En dan? Ontevreden over Rutte?
Iets met de beste stuurlui.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:26

Ik vind het heel misselijk dat mensen elkaar aan lijken te vallen als het over de nationaliteiten gaat. Meteen verwijten dat men alleen om de Nederlanders zou geven etc.

Ik heb dit in het topic over bokt op zwart gepost:

Pearlx schreef:
Ik denk dat veel mensen niet begrijpen hoe bepaalde dingen gebracht worden.
Wat er nu gebeurt is met dit vliegtuig is absoluut niet erger of belangrijker dan alle andere
doden die iedere dag vallen. Dat zal denk ik ook niemand hier beweren.

Ook zie ik mensen al een paar dagen elkaar aanvallen als het gaat om de omgekomen Nederlanders. "En de andere slachtoffers van verschillende nationaliteiten dan? is dat minder erg?"

Nee natuurlijk niet! Dat mensen heel erg geraakt worden door deze gebeurtenis betekend niet dat ze de rest van de wereld minder erg vinden. Dit raakt ze gewoon net wat heftiger.

Als er een manege afgebrand is dan is dat verschrikkelijk, maar als het een manege in jouw dorp is of een stapje hoger; jouw eigen manege dan raakt je dat toch ook veel meer? Maakt dat de overige branden minder verschrikkelijk? nee!

Nu zijn het zoveel mensen tegelijk, het wordt heel groot in het nieuws gebracht en je wordt er dus continu mee geconfronteerd. Daarbij kent bijna iedereen wel iemand die in dit vliegtuig zat, iemand met een kennis die in het vliegtuig zat of inmiddels de talloze verhalen van mensen die in het vliegtuig zaten. Ineens komt zo'n ramp veel dichterbij dan normaal.

Wij zijn ook allemaal kind, moeder, geliefde, studiegenoot etc van iemand en nu worden we al een week heel zwaar geconfronteerd met de dood. Dat betekend niet dat we de gebeurtenissen in de rest van de wereld minder zwaar tellen.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:27

Niet gepast? Alles moet deugdelijk en fatsoenlijk zijn en in het straatje passen, dan is het pas gepast. Maar ik hou niet van gepast. Want ik vind dat iedereen moet kunnen zeggen wat hij denkt, ook als dat niet in het straatje past. Laat iedereen toch lekker z'n mening spuien en bakkeleien, het is niet voor niets een discussieforum.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:28

Hoop dat het aftreden geen grote gevolgen heeft voor de gemaakte afspraken van de afgelopen dagen over onderzoek ed.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:30

Jaime_ schreef:
Niet gepast? Alles moet deugdelijk en fatsoenlijk zijn en in het straatje passen, dan is het pas gepast. Maar ik hou niet van gepast. Want ik vind dat iedereen moet kunnen zeggen wat hij denkt, ook als dat niet in het straatje past. Laat iedereen toch lekker z'n mening spuien en bakkeleien, het is niet voor niets een discussieforum.

Juistem

Blue_Eyes

Jaime_ schreef:

Maar het is wel een topic waarbij heel veel emotie komt kijken en mensen met groot verdriet zitten en daar mag best rekening mee worden gehouden.

manzano

Jaime_ schreef:

Je hoeft het niet eens te zijn, maar het maakt wel uit hoe je je mening brengt natuurlijk.
Je hoeft mensen ook niet te kwetsen. Een beetje rekening houden met elkaar kan nooit kwaad imo.
En er spelen nou eenmaal meer emoties dan "normaal" in dit topic.

Maar goed, das mijn mening ;)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:31

Iemand enig idee hoeveel kisten ze al in de auto's hebben gezet (ongeveer)?

gohya

Jaime_ schreef:

Heel juist gezegd!
_/-\o_

Wanderers

Verdorie .... waar gaat dit gehakketak in dit topic nou nog over ? En dan verbazen wij ons over anderen ??

LadyMadonna

Jaime_ schreef:
LadyMadonna schreef:
Nee, het om de manier waarop jij post... "Die Duitse"...
Bah...

Stel je even aan hé, het was toch ook een Duitse? Hoe moet ze haar anders noemen? De persoon met de duitse nationaliteit? Dat is precies hetzelfde alleen dan met een keer zoveel woorden.

Waarom geeft 'die duitse' je een nare smaak? Dat zegt denk ik meer over jouw eigen zienswijze op de duitse nationaliteit.

Dit laatste is echt je reinste onzin, hoe kom je erop?

Die Duitse komt heel anders over dan de Duitse, heel minderwaardig.
Daarom ook mijn excuus naar cesario, want er staat niet die Duitse, en dat is wel wat ik las.

Betreft het kunnen zeggen wat je wilt, er zitten hier ook mensen die direct of indirect mensen verloren hebben, daar mag best rekening mee gehouden worden imo.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:32

Ik denk dat het heel erg zou helpen als mensen niet zo bovenop elkaars woorden zou zitten. Er gebruikt hier echt niet iemand bewust woorden die een ander pijn kunnen doen. Je kunt nou eenmaal niet elke zin 1000 keer overwegen of je er echt niemand mee kwetst of beter andere woorden kunt gebruiken.

Als iedereen nou gewoon rekening met elkaar zou houden en niet overal bovenop zou springen omdat "dat zo niet hoort" dan zou er ook niet zo gebakkeleid hoeven worden.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 24-07-14 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:33

Ze zeggen er nix over op CNN over dat kabinet uit Oekraïne?

ceasario

MoonWencke schreef:
Hier in Duitsland wordt er overigens (vanzelfsprekend) minder aandacht geschonken aan de ramp met de MH17. Collega van me had er ook geen idee van dat er zoveel Nederlanders aan boord waren. .

Hoe gaat Merkel
dan sancties tegen Rusland in Duitsland verkopen .
Behalve CDU voorstel voetbalboycot
Laatst bijgewerkt door ceasario op 24-07-14 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Pearlx schreef:
Ik vind het heel misselijk dat mensen elkaar aan lijken te vallen als het over de nationaliteiten gaat. Meteen verwijten dat men alleen om de Nederlanders zou geven etc.

Ik heb dit in het topic over bokt op zwart gepost:

Pearlx schreef:
Ik denk dat veel mensen niet begrijpen hoe bepaalde dingen gebracht worden.
Wat er nu gebeurt is met dit vliegtuig is absoluut niet erger of belangrijker dan alle andere
doden die iedere dag vallen. Dat zal denk ik ook niemand hier beweren.

Ook zie ik mensen al een paar dagen elkaar aanvallen als het gaat om de omgekomen Nederlanders. "En de andere slachtoffers van verschillende nationaliteiten dan? is dat minder erg?"

Nee natuurlijk niet! Dat mensen heel erg geraakt worden door deze gebeurtenis betekend niet dat ze de rest van de wereld minder erg vinden. Dit raakt ze gewoon net wat heftiger.

Als er een manege afgebrand is dan is dat verschrikkelijk, maar als het een manege in jouw dorp is of een stapje hoger; jouw eigen manege dan raakt je dat toch ook veel meer? Maakt dat de overige branden minder verschrikkelijk? nee!

Nu zijn het zoveel mensen tegelijk, het wordt heel groot in het nieuws gebracht en je wordt er dus continu mee geconfronteerd. Daarbij kent bijna iedereen wel iemand die in dit vliegtuig zat, iemand met een kennis die in het vliegtuig zat of inmiddels de talloze verhalen van mensen die in het vliegtuig zaten. Ineens komt zo'n ramp veel dichterbij dan normaal.

Wij zijn ook allemaal kind, moeder, geliefde, studiegenoot etc van iemand en nu worden we al een week heel zwaar geconfronteerd met de dood. Dat betekend niet dat we de gebeurtenissen in de rest van de wereld minder zwaar tellen.

nou...het leek er op FB even op dat het toch wel heel erg was dat er twee volendammers bijzaten.En aids onderzoekers.Stel je voor dat de aidsonderzoekers volendammers waren geweest....dubbel zo erg.

Voor mij zijn alle mensen even veel waard.Of ze nu uit Nederland komen of uit weet ik veel waar.Dat heb ik ook op FB geschreven.Werd niet in dank afgenomen.
Het verdriet van de nabestaanden is namelijk hetzelfde...

Shiloh

manzano schreef:
Iemand enig idee hoeveel kisten ze al in de auto's hebben gezet (ongeveer)?

Ze zijn wel al over de helft in ieder geval, ze hebben een kwartiertje geleden of zo van auto's gewisseld.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:36

geerke schreef:
nou...het leek er op FB even op dat het toch wel heel erg was dat er twee volendammers bijzaten.En aids onderzoekers.Stel je voor dat de aidsonderzoekers volendammers waren geweest....dubbel zo erg.

Voor mij zijn alle mensen even veel waard.Of ze nu uit Nederland komen of uit weet ik veel waar.Dat heb ik ook op FB geschreven.Werd niet in dank afgenomen.

Ik had begrepen dat de Volendamse man vooral veel in de aandacht kwam vanwege zijn lugubere foto+tekst voor hij het vliegtuig in ging op facebook. Dus zijn ze op facebook waarschijnlijk ook populairder dan de meeste slachtoffers.

Ik denk niet dat er ook maar iemand is die gaat zeggen dat het erger is voor de twee Volendammers dan voor de andere inzittenden. Uiteraard, als je zelf een Volendammer bent of die mensen zelfs kent dan schrik je natuurlijk wel harder bij het horen van deze twee.

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:37

ceasario schreef:
MoonWencke schreef:
Hier in Duitsland wordt er overigens (vanzelfsprekend) minder aandacht geschonken aan de ramp met de MH17. Collega van me had er ook geen idee van dat er zoveel Nederlanders aan boord waren. .

Hoe gaat Merkel dan sancties tegen Rusland in Duitsland verkopen .
Behalve CDU voorstel voetbalboycot
Dat durf ik niet te zeggen. Ik ben het weekend weg geweest en verder de afgelopen dagen aan het werk, dus heb nog niet zo heel veel meegekregen van wat er in Duitsland op televisie en radio verspreid wordt, maar in ieder geval heel wat minder dan in Nederland.

Over aantal kisten: http://nos.nl/livestream/index/id/2273/
17.01: "Verslaggever Theo Verbruggen vertelt vanuit Eindhoven dat het overbrengen van de kisten naar de rouwwagens nog uren kan duren. "Vandaag zijn er bijna twee keer zo veel als gisteren", vertelt hij. "Maar de ceremonie is uit respect hetzelfde als gisteren."

Rond 19.00 uur rijden de wagens weg uit Eindhoven, dan zijn alle kisten overgebracht. Tegen tien uur vanavond komt de colonne dan aan in Hilversum."

Edit; ik denk dat er inmiddels 60 wagens klaar zijn nu, en dat de laatste 18 dus nu gaan komen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:43

Dat is een lange rit 1900/2200.

Dat duurt een heel stuk langer dan gister?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:45

vonneke schreef:
Dat is een lange rit 1900/2200.

Dat duurt een heel stuk langer dan gister?

Komt gewoon een hele hoop bij kijken, een stoet langer dan 70 auto's zal langzaam moeten rijden en er zal een hele hoop moeten worden afgezet e.d

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:48

Dat geloof ik meteen. Maar of ze die voorbereiden treffen voor 40 of 70 auto's maken maakt natuurlijk geen verschil.

Ben benieuwd. Misschien een foutje?

pniekepnak

Pearlx schreef:
geerke schreef:

Ik had begrepen dat de Volendamse man vooral veel in de aandacht kwam vanwege zijn lugubere foto+tekst voor hij het vliegtuig in ging op facebook. Dus zijn ze op facebook waarschijnlijk ook populairder dan de meeste slachtoffers.

Ik denk niet dat er ook maar iemand is die gaat zeggen dat het erger is voor de twee Volendammers dan voor de andere inzittenden. Uiteraard, als je zelf een Volendammer bent of die mensen zelfs kent dan schrik je natuurlijk wel harder bij het horen van deze twee.

Ik schrok inderdaad harder bij het horen van deze twee. Zij is het zusje van een kennis en beiden zijn vrienden van een hoop vrienden van mij. Al ken ik ze niet persoonlijk, door hun kwam het ook bij mij opeens heel dichtbij. Maar om nou te zeggen dat ze belangrijker waren dan anderen? Ik heb echt niet alleen verhalen over die twee voor bij zien komen dus in mijn ogen is dat écht onzin. Er werd alleen vrij snél gesproken over Cor en Neeltje, inderdaad door de foto die Cor van het vliegtuig had gemaakt.
Laatst bijgewerkt door pniekepnak op 24-07-14 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

R12312

Ze zijn klaar met alle kisten in de auto's zetten. Staan nu in de hangar dus zullen zo wel gaan rijden.