Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Gnome schreef:Hebben de mensen die niks goed te zeggen hebben, op een van deze partijen gestemd of stemmen jullie zelf op linkse partijen? Ik ben erg benieuwd wat iemand van VVD,CDA of D66 ervan vindt eigenlijk.
Ik hoop zelf dat ze de tijd uitdienen. Hebben een langetermijn beleid nodig en ze hebben de kamer nodig voor meerderheden dus ook grote kans voor sociale partijen om hun stempel nog te drukken.
Toevoeging; ik zie bij een val van dit kabinet eerder meer groei over rechts dan links dus vrees niet dat het er beter van wordt als je het nu al als sloopbeleid ziet.
mysa schreef:Ook denk ik dat ze scherp ingezet hebben en er nog wel water bij de wijn wordt gedaan.
Loretta schreef:Ik denk precies hetzelfde en denk dat D66 verwacht dat Gl/pvda de boel naar het sociale trekken.mysa schreef:Ook denk ik dat ze scherp ingezet hebben en er nog wel water bij de wijn wordt gedaan.
Dat denk ik eerlijk gezegd ook. Dit lijkt meer op een start positie voor onderhandelingen. En dit kabimet zal heel veel moeten onderhandelen.
Ik ben wel benieuwd hoe dat gaat lopen en wat de oppositie terug vraagt.
veneri schreef:Of de ouderen in een oudere koopwoning met alleen een aow, hoge energiekosten,hoge zorgkosten, hoge kosten voor levensonderhoud.
En dan ook nog die bijdrage er even bij krijgen.
Dan worden ze dus gedwongen hun huis te verkopen of overwaarde te verzilveren, de overheid pakt wat hij pakken kan,om de door hen gecreerde problemen over de rug van de ouderen op te lossen.
De oplossingen en prioriteiten in dit kabinet zijn om te janken.
Ik geef ze max 2 jaar, wat een slopende roversbende!
Gnome schreef:Hebben de mensen die niks goed te zeggen hebben, op een van deze partijen gestemd of stemmen jullie zelf op linkse partijen? Ik ben erg benieuwd wat iemand van VVD,CDA of D66 ervan vindt eigenlijk.
Ik hoop zelf dat ze de tijd uitdienen. Hebben een langetermijn beleid nodig en ze hebben de kamer nodig voor meerderheden dus ook grote kans voor sociale partijen om hun stempel nog te drukken.
Toevoeging; ik zie bij een val van dit kabinet eerder meer groei over rechts dan links dus vrees niet dat het er beter van wordt als je het nu al als sloopbeleid ziet.
nps schreef:Gnome schreef:Hebben de mensen die niks goed te zeggen hebben, op een van deze partijen gestemd of stemmen jullie zelf op linkse partijen? Ik ben erg benieuwd wat iemand van VVD,CDA of D66 ervan vindt eigenlijk.
Ik stemde altijd D66, maar heb afgelopen verkiezingen juist GL/PvdA gestemd omdat ik hoopte op meer solidariteit en meer sociaal beleid, minder afbraak. Waarom zie je eerder groei op rechts? Dit is al echt een best een heel rechts kabinet… zeker economisch. Het is dat er nog een een beetje in onderwijs en klimaat wordt geinvesteerd, maar verder gaan de kleine inkomens er verder op achteruit en wordt de zorg verder versoberd. Je krijgt waar je op stemt.
nps schreef:Gnome schreef:Hebben de mensen die niks goed te zeggen hebben, op een van deze partijen gestemd of stemmen jullie zelf op linkse partijen? Ik ben erg benieuwd wat iemand van VVD,CDA of D66 ervan vindt eigenlijk.
Ik stemde altijd D66, maar heb afgelopen verkiezingen juist GL/PvdA gestemd omdat ik hoopte op meer solidariteit en meer sociaal beleid, minder afbraak. Waarom zie je eerder groei op rechts? Dit is al echt een best een heel rechts kabinet… zeker economisch. Het is dat er nog een een beetje in onderwijs en klimaat wordt geinvesteerd, maar verder gaan de kleine inkomens er verder op achteruit en wordt de zorg verder versoberd. Je krijgt waar je op stemt.
Gnome schreef:nps schreef:Ik stemde altijd D66, maar heb afgelopen verkiezingen juist GL/PvdA gestemd omdat ik hoopte op meer solidariteit en meer sociaal beleid, minder afbraak. Waarom zie je eerder groei op rechts? Dit is al echt een best een heel rechts kabinet… zeker economisch. Het is dat er nog een een beetje in onderwijs en klimaat wordt geinvesteerd, maar verder gaan de kleine inkomens er verder op achteruit en wordt de zorg verder versoberd. Je krijgt waar je op stemt.
Ik heb ook bewust rechts gestemd dus voor mij is dit kabinet geen issue. Ik dacht eerder te hebben gelezen dat FvD hard groeit, VVD kan ook zomaar weer groeien nu ze voet bij stuk hebben gehouden. Maar misschien is er inderdaad eerder roulatie tussen de rechtse partijen dan dat er een echt ineens stemmen gaat krijgen vanuit een D66 of CDA. Was een eerste gevoel maar wellicht onterecht als ik er nog eens over nadenk.
Cer schreef:Benzz schreef:De gemiddelde Cer.
Dat staat er niet.
En wat moet er dan met de mensen die niet gemiddeld zijn? Komen daar regelingen voor of hebben die pech?
juval schreef:ik vind niet dat BBB in jouw rijtje thuishoort nps. Die zou ik niet bestempelen als fascistisch, antidemocratisch of racistisch. Populistisch misschien wel een beetje, wat het volk wil horen.
Ik hoop ook dat er nu een tijd van rust komt en dat dit kabinet langere tijd blijft zitten, maar vrees er wel voor. Er is nog heel veel onduidelijk voor wat betreft de werkelijke uitwerking van de plannen.
juval schreef:ik vind niet dat BBB in jouw rijtje thuishoort nps. Die zou ik niet bestempelen als fascistisch, antidemocratisch of racistisch. Populistisch misschien wel een beetje, wat het volk wil horen.