Citaat:13 december 2024/Koekange/Drenthe
Aanval op schapen
1 schaap gedood tussen Koekangerveld/Blieckweg
Eigenaar veel sterkte

Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/1KHiSw ... tid=WC7FNe
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:13 december 2024/Koekange/Drenthe
Aanval op schapen
1 schaap gedood tussen Koekangerveld/Blieckweg
Eigenaar veel sterkte
Sanet schreef:Was het wachten tot ze de Gaasterlandse bossen ook zouden vinden natuurlijk…
Toffeltje schreef:Op omrop Fryslan besteden ze vandaag en zondag aandacht aan angst voor de wolf in de Stellingwerven.
Ik werd een beetje chagrijnig van het artikel, het komt bijna over alsof je last van een angststoornis hebt wanneer je je levensstijl aanpast vanwege de wolf. En dan noemen dat er mensen zijn die 's avonds alleen nog met de hond een rondje over het erf durven maken, terwijl ik hier vooral mensen ken die juist angst hebben om de hond 's avonds uit te laten (en dat lijkt mij een hele terechte angst).
https://www.omropfryslan.nl/nl/nieuws/1 ... nderzoeker
Citaat:Scherpenzeel, Gelderland
13-12-2024
Vanmiddag
Zichtmelding 2 wolven.
vanmiddag tijdens het paardrijden in het bos 2 wolven tegengekomen. Op landgoed Scherpenzeel, waar al eerder een hondje is aangevallen en waar mountainbikers zijn achtervolgd.
Betrouwbaarheid laag
Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889
callippo schreef:Het gaat me hier momenteel te snel om bij te blijven. Weet niet of dit al gedeeld is.
Een buurman stuurde me dit filmpje op Instagram door.
Een goed geoefende springer. Over 1.45 (met stroom op de bovenkant, maar daar heb je niets aan als ze springen en 0,1 seconde afzetten op de bovenste draad)
Citaat:Wateren, Drenthe
13-12-2024
21.00
Zichtmelding wolf
Volwassenen wolf springt voor de auto langs,
verdwijnt richting Doldersummer veld.
Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889
Citaat:Wekerom, Gelderland
13-12-2024
Aanval schaap
Gevonden gisteren rond 11.00
Eigenaar sterkte.
Betrouwbaarheid hoog
Citaat:14 december 2024
Verantwoording en bronnen Ophef-aflevering wolf in Nederland
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/254820 ... buNZGQzOQg
Citaat:Halle Gelderland
14-12-2024
09.30 uur
Vanmorgen 14 december rond half tien wolf zien oversteken in weiland voor ons huis aan Nijmansedijk in Halle.
Betrouwbaarheid laag
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Citaat:Putten Gelderland
14-12-2024
11.00 uur
Wolf stak de donkeresteeg over in Putten
Betrouwbaarheid hoog
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Citaat:Putten Gelderland
14-12-2024
Aanval op schapen in Putten, 8 gedood en 2 gewond
Betrouwbaarheid hoog
#geenwolf