Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
996981 schreef:Neer Karl. Discussiëren op Bokt wordt niet minder leuk. Jij vindt het minder leuk worden.
En nee, inhoudelijk met jou discussiëren is ook voor mij niet leuk, gezien jij een ander idee hebt over wanneer iets een feit of een mening is. Als je zaken niet kunt definiëren op een manier dat je er beide hetzelfde idee bij hebt heeft discussiëren geen enkele zin.
mysa schreef:996981 schreef:Neer Karl. Discussiëren op Bokt wordt niet minder leuk. Jij vindt het minder leuk worden.
En nee, inhoudelijk met jou discussiëren is ook voor mij niet leuk, gezien jij een ander idee hebt over wanneer iets een feit of een mening is. Als je zaken niet kunt definiëren op een manier dat je er beide hetzelfde idee bij hebt heeft discussiëren geen enkele zin.
Ik vind het hier toch ook echt minder prettig. En ik ben redelijk gematigd, denk ik.
Kunnen we met wat goede wil best wat aan doen.
Raineri schreef:Om maar een ander geluid te horen. Ben het soms niet met mensen eens, soms wel. Maar nooit veel last gehad van de manier waarop discussie wordt gevoerd. Ik maak me niet zo dik daarover. Als ik denk dat een discussie me niet verder brengt op inhoud reageer ik niet meer. Het valt wel mee met persoonlijk worden, en al doet men het wel. Mijn leven wordt er niet anders van. Berichtjes kunnen soms ook gewoon ruk overkomen. Kan me herinneren dat hier iemand reageerde met een hele andere politieke mening. Sterker nog, het druiste tegen alles in wat ik denk. zij had volgensmij ook gewoon een specifieke humor. Dat werd vaak verkeerd ontvangen. Kon er wel om lachen eerlijk gezegd. Jammer dat ze weg is. Ze kon mensen lekker prikken, maar kon ook wel incasseren.
Ik trek het me niet zo aan. Vaak bedoelt men het allemaal niet zo. Daar ga ik altijd wel van uit. Maakt het leven een stuk makkelijker. Hoop dat iedereen gewoon in het topic blijft discussiëren want alles wordt ook wel een beetje onder een vergrootglas gelegd nu.
Nog veel vaker overigens ben ik te druk en vergeet ik te reageren. Dus als ik niet meer reageerde, sorry
Karl66 schreef:Raineri schreef:Om maar een ander geluid te horen. Ben het soms niet met mensen eens, soms wel. Maar nooit veel last gehad van de manier waarop discussie wordt gevoerd. Ik maak me niet zo dik daarover. Als ik denk dat een discussie me niet verder brengt op inhoud reageer ik niet meer. Het valt wel mee met persoonlijk worden, en al doet men het wel. Mijn leven wordt er niet anders van. Berichtjes kunnen soms ook gewoon ruk overkomen. Kan me herinneren dat hier iemand reageerde met een hele andere politieke mening. Sterker nog, het druiste tegen alles in wat ik denk. zij had volgensmij ook gewoon een specifieke humor. Dat werd vaak verkeerd ontvangen. Kon er wel om lachen eerlijk gezegd. Jammer dat ze weg is. Ze kon mensen lekker prikken, maar kon ook wel incasseren.
Ik trek het me niet zo aan. Vaak bedoelt men het allemaal niet zo. Daar ga ik altijd wel van uit. Maakt het leven een stuk makkelijker. Hoop dat iedereen gewoon in het topic blijft discussiëren want alles wordt ook wel een beetje onder een vergrootglas gelegd nu.
Nog veel vaker overigens ben ik te druk en vergeet ik te reageren. Dus als ik niet meer reageerde, sorry
Ik kan me er persoonlijk ook helemaal niet druk over maken dat mensen op de persoon op mij reageren, dan heb ik een hele brede rug waar het heel snel vanaf glijdt. Maar waar ik van baal is dat ik graag een inhoudelijke discussie wil voeren. Dat is veel interessanter, dan hoor ik andere ideeën, krijg ik meer kennis en ontwikkel ik mijzelf.
Ik hoor dus veel liever dat iemand reageert met het verhaal dat de BBB vooral op een andere manier naar financieen en naar begroten lijkt. En dat dat goed is omdat... Dan wordt het weer een leuk topic. En als je dat dan doet door te zegr n dat ik altijd vanuit mijn eigen gelijk kijk en helemaal niet wil zien wat de BBB werkelijk doet, namelijk op een andere manier naar begroten kijken en dat dit eigenlijk veel beter is, want... dat boeit me dan niet zo
pien_2010 schreef:Het is een nieuwe Nederlandse familie in het dorp 99..... Aardige mensen. Alleen een persoon is wat prikkend aanwezig soms want is vrij dominant. De denkbeelden zijn anders maar ik help ze soms een beetje als ze dat vragen.
De denkbeelden zijn wel heel anders zoals bv dat huidkanker ontstaat vanwege de beschermde zonnencrème die mensen smeren. Daar is nul onderbouwing voor want daar heb ik echt naar gevraagd en ook wetenschappelijk onderzoek heeft het tegenovergestelde aangetoond. Dus ik vind die zaken wel moeilijk maar nu ik weet in welke hoek ik ze moet plaatsen houden we het gewoon heel oppervlakkig en gezellig.
Maar je hebt gelijk 99.... dat de meeste mensen dat uit de weg gaan.
juval schreef:ik lees graag mee in dit topic omdat politiek me oprecht interesseert.
Het beleid heeft dan ook vaak directe invloed op mijn leven, bedrijf en gezin. Ik denk wel meer dan op de gemiddelde burger.
Maar ik weet ook van mezelf dat ik niet goed kan discussiëren. Ik voel me heel snel persoonlijk aangevallen en het lukt me niet om dat los te laten. Dan komen de emoties. Dus dat is voor mij wel een valkuil. Probeer er niet in te trappen
Maar ik heb hier over politiek veel geleerd en ben geïnteresseerd in andere standpunten.
Ik identificeer mij als midden.
mijn bronnen zijn vaak agrarische vakbladen, maar ik lees ook het fd en ad regelmatig, en volg de verschillende nieuwssites.
irmaz schreef:@ 99nummer, kun je ook wat bronnen met getallen en definities bij al jouw uitgandspunten in je post geven?
Wat vind jij laagopgeleid en hoogopgeleid? Wat is voor jou links? Denk je dat de meeste hoogopgeleiden van tegenwoordig uit hoogopgeleide families komen? Heb je daar bronnen bij?
En waar ik dan ook wel benieuwd naar ben, is er misschien een verband tussen het geroeptoeter van het opkomende populisme en het gevoel voor onveiligheid?
pien_2010 schreef:Een heel interessante post 99....
Hetzelfde merk ik in Frankrijk. Toen ik nog niet goed Frans sprak werd er enorm gestimuleerd. Nu praat ik vloeiend Frans (en Engels) en opeens komen er de barrières. Zo van je mag mee doen maar tot hier en niet verder.
Want dat is voor de Fransen.
Dit heb ik maar ook J getrouwd met een Fransman (die zegt dat ligt niet aan jou), ook R ( getrouwd met een Fransman) en ook A die net als ik vloeiend Frans spreekt en als.het puntje bij paaltje komt toch niet mee mag doen.
Ik heb het opgelost door me.terug te trekken en het gewoon zelf fijn te hebben en dat heeft veel gedaan aan mijn geluksgevoel. Ik zit lekker in mijn vel en geniet van mijn leven en heb geaccepteerd dat ik leuke kennissen heb die tot een bepaalde grens er voor me zijn.
Andersom heb ik in Rijen ook nooit Turken uitgenodigd om kennis te maken en dichtbij te komen. Als ze er al op aan het wachten waren.
Dus het artikel is heel herkenbaar.