Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 22:35

Citaat:
Nu heeft Nanninga haar (best wel grote) mond open getrokken richting Baudet.
klopt
Het is NU bij Nieuwsuur.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 22:36

mysa schreef:
Klopt Pien, ik bedoel meer in het algemeen. Maar het moment was misschien wat ongelukkig gekozen gezien de post ervoor over de rechterlijke macht ging.

Oh jongens, mag nog wel even in dit topic? Nu heeft Nanninga haar (best wel grote) mond open getrokken richting Baudet.

https://www.nu.nl/politiek/6092620/nann ... lijst.html

Dan had ik net verkeerd begrepen!

Ik heb niets met Nanninga, maar dit vind ik echt stoer van haar ! Maar bovenal heeft zij gelijk.

Karl66

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 22:59

De rechterlijke macht in de VS en in Nederland zijn totaal onvergelijkbaar. In Nederland mag je als rechter wetten niet eens aan de grondwet toetsen (artikel 120 van de grondwet), dus ja in sommige opzichten is het beter, maar in andere opzichten veel slechter.

Misschien is het ook wel handig om een nieuw topic over de Nederlandse politiek en verkiezingen te openen. Naast FvD hebben we het vertrek van de kroonprins bij de VVD, een zwakke lijsttrekker bij het CDA, onrust bij de SP en vijftig plus, Henk Krol heeft ruzie met iedereen en iedereen heeft ruzie met Henk, dus ik denk dat dat zo langzamerhand wel recht heeft op een eigen topic :D

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 23:08

Ja, nieuw topic is beter want de updates volgen elkaar in rap tempo op. (Cliteur ook exit)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 23:56

Och, als het in dit tempo doorgaat is er heel snel niets meer te melden. Exit.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 00:07

Maar is dan ook veel meer politiek dan alleen de FvD...

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 00:16

Ailill schreef:
Over een aanbod gesproken, wat ik me al een tijdje afvraag: Die nieuwe opperrechter, Amy Coney Barrett, had zij de aanstelling kunnen/mogen weigeren? Ik snap dat het in feite een contract voor de rest van haar leven is, maar het zegt, in mijn optiek, toch ook wel iets (of eigenlijk heel veel) over hoe ze hier daadwerkelijk in staat.

Waarom zou iemand zo'n goedbetaalde baan voor 't leven weigeren?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 00:22

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 11:31

elnienjo schreef:
Ailill schreef:
Over een aanbod gesproken, wat ik me al een tijdje afvraag: Die nieuwe opperrechter, Amy Coney Barrett, had zij de aanstelling kunnen/mogen weigeren? Ik snap dat het in feite een contract voor de rest van haar leven is, maar het zegt, in mijn optiek, toch ook wel iets (of eigenlijk heel veel) over hoe ze hier daadwerkelijk in staat.

Misschien omdat het niet helemaal fatsoenlijk is verlopen?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 12:36

elnienjo schreef:
Ailill schreef:

Integriteit?

Drugsbaas zijn is vast ook een goed betaalde baan voor het leven en toch hoeft het van mij niet :))

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-20 21:24

Nu een ander topic over politieke partijen is geopend,is het misschien wel leuk omdit topic dan te gebruiken voor mensen die de politiek van Trump wel zien zitten!
1

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 21:27

Goed plan Dinopino! Het is belangrijk om te fantaseren over hoeveel mensen Trump nog dood had kunnen laten gaan door slecht beleid als 'ie de verkiezingen niet fors verloren had. Een kwart miljoen is al gelukt, maar had hij ook het miljoen gehaald in een tweede termijn? Wat denk jij?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 21:29

Dinopino schreef:
Nu een ander topic over politieke partijen is geopend,is het misschien wel leuk omdit topic dan te gebruiken voor mensen die de politiek van Trump wel zien zitten!
1

Heel technisch gezien niet on-topic toch? Het onderwerp is immers "Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen".

Dus als algemene politiek hier niet meer besproken wordt en we écht weer ontopic gaan, zouden we dus moeten praten over hoe Trump dus niet is herkozen en al zijn rechtszaken (als je ze zo al kan noemen) mislukken :j :j

Edit: maar als jij –zoals gevraagd– kan onderbouwen waarom Trump zo'n goede president is (waarbij je jouw cijfers natuurlijk met een bron onderbouwt) dan wil ik daar best met je over hebben hoor.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 25-11-20 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 21:29

Dinopino schreef:
1

De politiek van Trump... ik heb het altijd grappig gevonden dat mensen dat beschouwen als iets wat werkelijk bestaat. Ik heb er nog nooit echt veel patronen in gevonden. Waarmee ik niet wil zeggen dat hij niets goed gedaan heeft, maar ik zie het een beetje als mijn obese, half blinde kat die een muis naar huis brengt: ofwel is hij erop gaan zitten zonder het te weten, ofwel heeft hij hem dood gevonden, maar hij heeft hem zeker niet bewust en met voorbedachte rade gevangen :Y) en toch kan je zo een per ongeluk geluk hebben.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 21:31

SinneJ schreef:
Dinopino schreef:
1

De politiek van Trump... ik heb het altijd grappig gevonden dat mensen dat beschouwen als iets wat werkelijk bestaat. Ik heb er nog nooit echt veel patronen in gevonden. Waarmee ik niet wil zeggen dat hij niets goed gedaan heeft, maar ik zie het een beetje als mijn obese, half blinde kat die een muis naar huis brengt: ofwel is hij erop gaan zitten zonder het te weten, ofwel heeft hij hem dood gevonden, maar hij heeft hem zeker niet bewust en met voorbedachte rade gevangen :Y) en toch kan je zo een per ongeluk geluk hebben.

Oh zeker wel een patroon. Alles wat hem positief uitkomt gaat door en is geweldig, alles wat hem negatief uitkomt is fake news en stomme media. En alles wat hij niet kan controleren is écht niet zo erg als de stomme liegende linkse media beweert.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 21:32

IMANDRA schreef:
Oh zeker wel een patroon. Alles wat hem positief uitkomt gaat door en is geweldig, alles wat hem negatief uitkomt is fake news en stomme media. En alles wat hij niet kan controleren is écht niet zo erg als de stomme liegende linkse media beweert.

Ja dat is zijn werkwijze, maar bij politiek denk ik aan een duidelijk programma dat bovenkomt in je dagelijkse handelingen...

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 21:33

SinneJ schreef:
IMANDRA schreef:

Ja dat is zijn werkwijze, maar bij politiek denk ik aan een duidelijk programma dat bovenkomt in je dagelijkse handelingen...

Trumpism :D ?

Maar een heel duidelijk programma (buiten 'alles wat trump uitkomt') is er idd niet.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 21:34

Misschien wel een goed idee, wat staat er ook al weer op zijn agenda?
1. Golf
2. Twitter
3. Doen alsof covid-19 niet bestaat
4. Golf
5 onwinbare rechtszaken starten
6. Mensen geld afhandig maken om die rechtszaken te beginnen
7. Golf
8......Iemand die nog aanvullen wil?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 21:36

Op 8 moet ook golf, aangezien hij ongeveer 50% van zijn ambtsdagen aan het golfen is geweest moet dat in zijn partijprogramma ook terug komen

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 21:37

nynke55 schreef:
1. Golf
2. Twitter
4. Golf
7. Golf

Ik hoor en lees dat ie af en toe ook nog golf speelt......

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 21:39

nynke55 schreef:
1. Golf
2. Twitter
4. Golf
7. Golf

8. Mensen ontslaan die ook maar enigszins niet doen wat hij wil :D.

Oh en Covid bestaat wel. Maar is maar een griepje, weet je toch? Beetje van die uitstékende gezondheidszorg in de USA en iedereen geneest!

Oh nr 2: twitter mag er ook wel meer op voorkomen, gezien hij elke minuut van de dag wel iets tweet!

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-20 21:40

_/-\o_ :') Jullie zijn heerlijke complotdenkers. Ik zou zeggen binnenkort komt de vogelgriep. De monddoekjes ook graag buiten gebruiken en wanneer je alleen in de auto zit. En straks valt de stikstof jullie allemaal aan.

Oh ja er vloog op 11 september ook nog een vliegtuig in zijn geheel door een stalen gebouw, oh nee het waren er twee, en het derde gebouw was een ongelukje. Heerlijk jullie complotdenkers. Blijf maar lekker in jullie topics. Ik geloof de Taliban slaat ook zo weer toe.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 21:42

Dinopino schreef:
_/-\o_ :') Jullie zijn heerlijke complotdenkers. Ik zou zeggen binnenkort komt de vogelgriep. De monddoekjes ook graag buiten gebruiken en wanneer je alleen in de auto zit. En straks valt de stikstof jullie allemaal aan.

Oh ja er vloog op 11 september ook nog een vliegtuig in zijn geheel door een stalen gebouw, oh nee het waren er twee, en het derde gebouw was een ongelukje. Heerlijk jullie complotdenkers. Blijf maar lekker in jullie topics. Ik geloof de Taliban slaat ook zo weer toe.

Ik geloof dat jij als enige mee bent met dit sarcastische mopje, maar ik ben in ieder geval blij dat je je binnenpretje hebt gehad :')

Wij ook.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-20 21:45

Ja leuk he. Wie weet komt de zuren regen nog terug. Die was ook heel erg. En dan dat gat in de ozonlaag. En ga vooral niet zonnen want daar krijg je huidkanker. Echt dat geloven jullie:-) Misschien helpt een aluhoedje tegen huidkanker. Wie weet. En vind je mij kinderachting scroll dan even naar boven

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 21:45

Dinopino schreef:
1

Misschien had je dan, toen je het topic opende, de topictitel goed moeten gebruiken.
Erg kinderachtig trouwens dat je je openingspost gewist hebt en er een ander wazig verhaaltje van hebt gemaakt :O