Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 20:47

purny schreef:
De VVD is een ondernemerspartij. Wij als burger zijnde liggen krom en het bedrijfsleven wordt ontzien.
Ons hele sociale stelsel gaat naar de kl*te.

Wist je dat 78% van de 'bedrijven' bestaat uit zzp-ers? (zelfstandige zonder personeel)

https://www.cbs.nl/nl-nl/dossier/dossier-zzp/ontwikkelingen-zzp

Dat minder dan 5% van de bedrijven meer dan 50 werknemers heeft? Dat het overgrote deel van de bedrijven uit micro ondernemingen bestaat met minder dan 10 personeelsleden? Dat kleine bedrijven met minder dan 10 personeelsleden het meest gevoelig zijn voor een faillissement? Dat een faillissement betekent dat er mensen ontslagen worden? Dat het ondersteunen van bedrijven er juist voor zorgt dat de economie blijft draaien, werknemers hun baan behouden zodat burgers ook een salaris hebben om belasting te kunnen betalen? 'Het bedrijfsleven' bestaat maar voor een heel klein deel uit grote ondernemingen, de meeste 'bedrijven' zijn zzp-ers (bijvoorbeeld ook veel in de zorg) en kleine bedrijven zoals de slager op de hoek, de klusjesman en de kapper.

Iedereen gaat erop achteruit, de burger 2% meer dan de 'bedrijven', maar uiteindelijk is die impact een stuk kleiner dat als bedrijven failliet gaan en de werkeloosheid stijgt. In Nederland hebben we een best goed en ook duur sociaal stelsel. Ja, het leven in Nederland is niet goedkoop en wordt steeds duurder. Maar ik wed dat veel mensen in Gaza, Oekraïne en Afrika dolblij zouden zijn als ze het zo 'slecht' hadden als de gemiddelde Nederlander.

D66 heeft de verkiezing met grote zetel stijging gewonnen en er bewust voor gekozen om eerst met CDA om tafel te gaan en daarna met VVD aan te laten schuiven. D66 heeft ervoor gekozen om GL/PvdA en JA21 te passeren. VVD is niet de grootste partij, heeft zetels verloren en zit in een minderheidskabinet wat absoluut niet hun voorkeur had. Ik zie dan ook niet in wat VVD zou hebben 'gewonnen' behalve een riskante plek in kabinet dat alweer voor een heel grote uitdaging komt te staan?

https://www.rtl.nl/nieuws/politiek/artikel/5543757/groenlinks-pvda-en-ook-ja21-ontevreden-over-uitkomst

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 21:48

fransje23 schreef:
Links, maar ook D66, wordt door radicaal rechts heel bewust gedemoniseerd.

Letterlijk, je ziet het hier ook. Dan worden ze d666 genoemd…

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 21:56

Kreten als het linkse afbraakbeleid.. Links beleid is er al jaren niet meer.

Wilders is er uiteraard erg goed in. Die zet niet voor niets mensen in om Timmermans online af te kraken.

Caroline die punten hoopte te scoren door te zeggen dat we een links kabinet krijgen.
D66 is knetterlinks.. right..
Daarbij wat is er slecht aan links?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 21:57

IMANDRA schreef:
fransje23 schreef:

Dat vind ik niet gek; er waren heel veel Bokkers die FvD en PVV hebben gestemd.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 21:59

IMANDRA schreef:
fransje23 schreef:

Is niet oké. Het demoniseren van VVD en Yesilguz echter ook niet en daar vind ik hier als enige wat van tot nu toe.

Electra63

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 22:30

Yesilgoz wordt niet gedemoniseerd, maar op haar leugens gewezen (nareizigers), de deur open zetten voor PVV en haar voorkeur bijvoorbeeld voor Israël.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 22:33

Electra63 schreef:
Yesilgoz wordt niet gedemoniseerd, maar op haar leugens gewezen (nareizigers), de deur open zetten voor PVV en haar voorkeur bijvoorbeeld voor Israël.

En haar studie verleden, nu overal heel snel aangepast maar ze bediende zich echt van de dr titel maar heeft daar geen recht op.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 22:41

Prima. Laat ook maar.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 22:52

journee schreef:
purny schreef:
De VVD is een ondernemerspartij. Wij als burger zijnde liggen krom en het bedrijfsleven wordt ontzien.

Wist je dat 78% van de 'bedrijven' bestaat uit zzp-

2024, de wereld veranderd per week! Die cijfers kloppen al tijden niet meer. Onder Zzpers is er enorm veel werkeloosheid. Vooral onder de senioren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 22:55

En de Wet DBA, heeft er zeker in de zorg voor gezorgd dat men weer in loondienst is gegaan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 22:57

Gnome schreef:
Prima. Laat ook maar.

Goede discussie +:)+

Jij kunt toch ook aangeven hoe jij vindt dat de VVD en Yesilgoz gedemoniseerd wordt?

Ik vind dat Kaag en Timmermans gedemoniseerd zijn; er werden expres leugens verspreid en het werken is hun bijna onmogelijk gemaakt.
Met hulp van SM en trollen uit Rusland.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 23:59

Benzz schreef:
journee schreef:

Wist je dat 78% van de 'bedrijven' bestaat uit zzp-

2024, de wereld veranderd per week! Die cijfers kloppen al tijden niet meer. Onder Zzpers is er enorm veel werkeloosheid. Vooral onder de senioren.

Precies mijn punt waarom het belangrijk is om 'het bedrijfsleven' niet op 1 hoop te gooien en te beseffen dat dat het ontzien van zelfstandigen vaak belangrijk is om werkeloosheid tegen te gaan! :)

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 00:10

Electra63 schreef:

Onredelijk als iemand een tuinkabouter of heks wordt genoemd, maar als naar Dilan Yesilgoz wordt verwezen als "'t Kind" is dat inderdaad heel politiek correct? :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 00:25

Nou de verwensingen waren wel een stuk erger dan heks of tuinkabouters.
Met name de leugens die over hun werden verspreid.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 00:45

journee schreef:
purny schreef:

Wist je dat 78% van de 'bedrijven' bestaat uit zzp-ers? (zelfstandige zonder personeel)

En wat heeft ondernemerspartij VVD voor deze 78% van het bedrijfsleven gedaan?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 09:20

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 09:45

fransje23 schreef:
https://nos.nl/artikel/2603345-met-henk-vermeer-als-bbb-leider-wordt-populaire-mona-keijzer-gepasseerd

De BBB komt schijnbaar nu zelf ook tot inzicht dat ze een verkeerde koers zijn gaan varen?

Terug naar de oorsprong
    Vermeer en Van der Plas vinden dat BBB weer terug moet naar de oorsprong en vooral een partij van de boeren en de regio moet worden. "We willen niet de PVV-light worden", zeggen bronnen binnen de partij.

Zo light vond ik het trouwens niet.

Ik hoop dat ze inderdaad de oorspronkelijke koers terugvinden. De regio, het platteland, de boeren en burgers. Dat is wat voor veel kiezers belangrijk is. Ze zullen het vertrouwen weer moeten zien terug te winnen.

Ik ben wel benieuwd naar de reactie van Keijzer, maar ik denk dat Vermeer de betere keuze is in deze.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 09:59

Over de bedrijven: de VVD ontziet grote bedrijven maar doet nagenoeg niets voor de kleintjes. En inderdaad: het overgrote deel bestaat uit kleine zelfstandigen die het steeds vaker financieel moeilijk hebben.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 10:01

Ben ik met je eens Juval, terug naar de oorsprong, daar is BBB groot mee geworden. Met de komst van Keijzer ging het rap bergafwaarts en werd de koers uit het oog verloren.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 10:08

Keijzer binnenhalen was de grootste fout die BBB in haar bestaan heeft gemaakt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 10:34

Benieuwd wat Keijzer gaat doen, ze was blijkbaar ziek afgelopen week.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 11:36

Ik snap zeker de keuze om Mona Keizer niet als lijsttrekker te kiezen.
Maar Henk Vermeer vind ik niet echt een aansprekende man, die stemmen gaat trekken van anderen dan boeren.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 11:43

Electra63 schreef:
Ik snap zeker de keuze om Mona Keizer niet als lijsttrekker te kiezen.
Maar Henk Vermeer vind ik niet echt een aansprekende man, die stemmen gaat trekken van anderen dan boeren.

Misschien zetten ze hem even neer om hun nieuwe (oude) koers te herstellen maar gaat er iemand anders voorop tegen de tijd dat er weer verkiezingen zijn.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 16:40

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 17:44

germie schreef:
En de afbraak gaat nog verder. Waarom komt zoiets in het weekend naar buiten?
https://nos.nl/artikel/2603431-kabinet- ... ng-ouderen

Afbraak? Je weet dat er enorm veel gefraudeerd wordt in de zorg? En dan met name in de wijkverpleging? En dat onze huidige 65 plussers financieel het er het beste voor staan?

Je moet bezuinigen op de zorg, dat is geen keuze, per jaar moet er gemiddeld 6 miljard extra bij. Dus bezuinigen is noodzaak.