Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 18:17

|( gewoon walgelijk en dat ze er nogmee weg komen ook. Er wordt foei gezegd en dat was het dan zonder enige consequentie van hun handelen. %)

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 18:27

Benzz schreef:
Dat kun je niet!
Veldkamp heeft vandaag wel eindelijk gereageerd dat het buiten proportioneel is en dat hij een europees onderzoek wil.

En hoe Wilders hier dan weer op reageert :x

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 18:28

prompter schreef:
Benzz schreef:
Dat kun je niet!
Veldkamp heeft vandaag wel eindelijk gereageerd dat het buiten proportioneel is en dat hij een europees onderzoek wil.

En hoe Wilders hier dan weer op reageert :x

Dat heb ik nog niet gezien......vermoed dat ik het ook niet wil zien.

prompter

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 18:30

Voor zijn doen is het nog beschaafd, maar het is net een stampvoetend kind dat ze niet eerst gevraagd hebben.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 18:33

prompter schreef:
Voor zijn doen is het nog beschaafd, maar het is net een stampvoetend kind dat ze niet eerst gevraagd hebben.

Ik heb het net gelezen, maar ik vind het helemaal niet beschaafd. De reacties onder zijn bericht zijn ook niet zacht. Dit kan hem nog weleens wat kiezers gaan kosten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 18:35

Of juist opleveren :r

Iedereen die het ok vindt dat een land zo vernietigt wordt is gewoon een wrede griezel. Zoveel levens verwoest en met droge ogen toekijken hoe mensen en kinderen uitmergelen en sterven van honger dorst en ellende |(
Laatst bijgewerkt door karuna op 07-05-25 18:37, in het totaal 2 keer bewerkt

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 18:36

Ik zei ook "voor zijn doen", want voor je het weet wil hij weer iemand met de bus het land uit sturen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 18:39

prompter schreef:
Ik zei ook "voor zijn doen", want voor je het weet wil hij weer iemand met de bus het land uit sturen.

Ohja, dat soort idiote ongein plaatst hij natuurlijk ook.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 18:53

Electra63 schreef:
Cer schreef:

maar het is wel de vraag die hier ook voorbij komt, in de trant van 'waarom doet niemand er iets aan'.

maar wie moet er wat aan doen dan?
Ik vind dat altijd lastig aan buitenlandse conflicten, want aan de ene kant heb je 'andere (westerse) landen moeten helpen' maar ook 'wie denken andere (westerse) landen wel dat ze zijn dat ze menen zich overal mee te moeiten bemoeien'.

Anders dan zeggen "hee, stop daar eens mee" kan je denk ook niet doen. Dat is dan wel het minste wat een land kan doen, maar legt dat echt zoden aan de dijk?
Dan ga je naar sancties ofzo (net als met rusland) maar daar trekt Putin zich geen reet van aan. En ondertussen sneuvelen er aan alle kanten mensen, terwijl de bestuurders hoog en droog aan de biefstuk zitten, zeg maar..

Wij kunnen deze oorlog niet oplossen, maar het minste wat je kunt down, uit medemenselijkheid is de gruwelijkheden tegen onschuldige mensen afkeuren.
Als politicus kun je proberen via diplomatieke wegen en/of sancties de regering van Israël dwingen om in ieder geval medische hulp en voedsel toe te staan.
Dat is het minste.
De sleutel ligt bij de VS, als zij de steun (financieel en wapenleverancies) intrekken, dan zou dat zeker helpen.
Maar ja..... Trump wil een Riviera maken van Gaza voor rijke toeristen.
De Palestijnen worden gewoon verdreven (en vermoord). Net als op de Westbank. Ook daar worden huizen en land ingenomen door Kolonisten.

Wilders juicht dit gewoon toe.
Ik vind dat onacceptabel.

Dit conflict is al onoplosbaar sinds de huidige staat Israël gesticht is en het is ook voor ons (gewone Nederlanders) niet te begrijpen dat het ooit is ontstaan en al zo lang doorgaat. Wat Trump laatst geroepen heeft is heel verkeerd, maar het conflict is zoveel complexer dan dat, de sleutel ligt daardoor niet alleen bij de VS. De Palestijnen worden niet verdreven omdat Trump dat wil, maar omdat de Israëlische regering dit wil. De huidige regering is extreem, maar onder voorgaande regeringen was het ook al heel lang zeer problematisch. Het is een kwelling om er op afstand getuige van te zijn, maar ik begin wel hoop te verliezen dat het bloedvergieten nog op tijd gaat stoppen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 19:49

Ik heb helemaal geen hoop meer voor een oplossing daar.
Met alle gevolgen van dien...... de haat tegen Israël, VS en het Westen zal nog meer toenemen, denk ik.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 20:02

Electra63 schreef:
[ Afbeelding ]

Hoe kun je dit acceptabel vinden?

Bizar. 4 mei en 5 mei eren we de overledenen van de tweede WO en eten we de mensen die dapper waren en "in verzet".

En tig jaar later gebeurt het weer dat een volk vernietigd wordt door een regering, weliswaar op een andere manier maar het gebeurt weer en dit keer is het een ander volk, en de wereld went het hoofd af.

Ik hoor net op het journaal dat "Nederland wel een lijn trekt en er een onderzoek moet komen naar de oorlogsmistoestanden in GAZA".
Casper Veldkamp CDA komt hier net mee.

Zoals boven al gezegd is het dat Wilders hiervan baalt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 20:32

Het is erg dat een land wordt wat ze zelf zo verafschuwen.
Afbeelding

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 20:35

Eerst maar weer eens een onderzoek...
Tegen de tijd dat het resultaat daarvan bekend is, is het kalf verdronken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 20:43

De beelden van al die kinderen is te schrijnend. Ze gaan gewoon dood door gebrek aan eten om dat de regering van Israël voedselhulp tegen houdt.
Dan ben je gewoon een slecht mens of slechte mensen. Heel heel erg die graat magere kindjes met die honger oogjes. Dat dit nog mogelijk is in deze tijd met eigenlijk een zo'n Westers land als Israël. Wat een schande.
Gelukkig zijn er heel veel Israëliërs die het ook verafschuwen en buiten proportioneel vinden wat hun regering doet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 20:46

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 21:06

Electra63 schreef:
Ik heb helemaal geen hoop meer voor een oplossing daar.
Met alle gevolgen van dien...... de haat tegen Israël, VS en het Westen zal nog meer toenemen, denk ik.

Vanuit de landen die achter Gaza staan zeker, verder blijft het Midden-Oosten zoals het altijd is geweest. Of Nederland er iets aan kan veranderen zal moeten blijken.

Bigone, Israel zit in het westerse militaire clubje rondom de VS. Ze zijn geen lid van de NAVO, maar wordt door de de verdragslanden wel ontzien.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 21:36

pien_2010 schreef:
Electra63 schreef:
[ Afbeelding ]

Hoe kun je dit acceptabel vinden?

Bizar. 4 mei en 5 mei eren we de overledenen van de tweede WO en eten we de mensen die dapper waren en "in verzet".

En tig jaar later gebeurt het weer dat een volk vernietigd wordt door een regering, weliswaar op een andere manier maar het gebeurt weer en dit keer is het een ander volk, en de wereld went het hoofd af.

Ik hoor net op het journaal dat "Nederland wel een lijn trekt en er een onderzoek moet komen naar de oorlogsmistoestanden in GAZA".
Casper Veldkamp CDA komt hier net mee.

Zoals boven al gezegd is het dat Wilders hiervan baalt.

Ik moest deze zin even twee keer lezen, toen ik hem voor me zag en ik toch het gevoel had dat dit niet helemaal kon kloppen. :') :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 21:52

Eren in de zin van herdenken. Je betoont eer aan iemand die overleden is.
Maar je kunt ook eer betonen aan iemand die een held was bv. Dat eten is perongeluk de t aangeraakt ipv de r.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 22:03

pien_2010 schreef:
Eren in de zin van herdenken. Je betoont eer aan iemand die overleden is.
Maar je kunt ook eer betonen aan iemand die een held was bv. Dat eten is perongeluk de t aangeraakt ipv de r.

Dat begrijp ik Pien, gebeurt mij ook wel eens. Maar soms krijg je zo dus best bijzondere zinnen. :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 23:52

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/h ... timmermans

Ik vind dit wel een treffende column op Joop, natuurlijk gekleurd, volgens sommigen.

Maar ik ben het volledig met haar eens.
Wilders die weer zeer onbeschoft reageerde op een boodschap van Timmermans en hem een narcist noemde.
Iets met de pot verwijt de ketel dat hij zwart is :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 06:57

Mooi en goed artikel over narcisme ook. Ik heb het nog nooit zo goed uitgelegd gekregen wat dat is en waar het vandaan komt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 14:56

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 15:05

Ook echt top voor de niet meer kunnen werken mens, door het ontbreken van de arbeidskorting ben je dan duurder uit dan de mensen die nog wel werken. %)

Het stijgt ook echt fors, elke 100 euro bruto is 10 euro meer bijdrage. Destijds ben ik hierdoor onder andere gestopt met thuiszorg, het werd te duur. Daarna werd dat teruggedraaid en nu weer opnieuw dus stevig verhoogd.

En waar destijds er nog een leeftijdsgrens was gaat het nu voor iedereen gelden. -O-

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 15:16

Tja, dit geldt ook voor ouderen die langer moeten thuis wonen en hulp nodig hebben.

Tot zover, de bestaanszekerheid.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 15:25

Verrassend dat de impact het grootst is voor de lage tot midden inkomens. Not.