Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Electra63 schreef:Cer schreef:
maar het is wel de vraag die hier ook voorbij komt, in de trant van 'waarom doet niemand er iets aan'.
maar wie moet er wat aan doen dan?
Ik vind dat altijd lastig aan buitenlandse conflicten, want aan de ene kant heb je 'andere (westerse) landen moeten helpen' maar ook 'wie denken andere (westerse) landen wel dat ze zijn dat ze menen zich overal mee te moeiten bemoeien'.
Anders dan zeggen "hee, stop daar eens mee" kan je denk ook niet doen. Dat is dan wel het minste wat een land kan doen, maar legt dat echt zoden aan de dijk?
Dan ga je naar sancties ofzo (net als met rusland) maar daar trekt Putin zich geen reet van aan. En ondertussen sneuvelen er aan alle kanten mensen, terwijl de bestuurders hoog en droog aan de biefstuk zitten, zeg maar..
Wij kunnen deze oorlog niet oplossen, maar het minste wat je kunt down, uit medemenselijkheid is de gruwelijkheden tegen onschuldige mensen afkeuren.
Als politicus kun je proberen via diplomatieke wegen en/of sancties de regering van Israël dwingen om in ieder geval medische hulp en voedsel toe te staan.
Dat is het minste.
De sleutel ligt bij de VS, als zij de steun (financieel en wapenleverancies) intrekken, dan zou dat zeker helpen.
Maar ja..... Trump wil een Riviera maken van Gaza voor rijke toeristen.
De Palestijnen worden gewoon verdreven (en vermoord). Net als op de Westbank. Ook daar worden huizen en land ingenomen door Kolonisten.
Wilders juicht dit gewoon toe.
Ik vind dat onacceptabel.
Electra63 schreef:
Electra63 schreef:Ik heb helemaal geen hoop meer voor een oplossing daar.
Met alle gevolgen van dien...... de haat tegen Israël, VS en het Westen zal nog meer toenemen, denk ik.
pien_2010 schreef:Electra63 schreef:
Bizar. 4 mei en 5 mei eren we de overledenen van de tweede WO en eten we de mensen die dapper waren en "in verzet".
En tig jaar later gebeurt het weer dat een volk vernietigd wordt door een regering, weliswaar op een andere manier maar het gebeurt weer en dit keer is het een ander volk, en de wereld went het hoofd af.
Ik hoor net op het journaal dat "Nederland wel een lijn trekt en er een onderzoek moet komen naar de oorlogsmistoestanden in GAZA".
Casper Veldkamp CDA komt hier net mee.
Zoals boven al gezegd is het dat Wilders hiervan baalt.