Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 13:39

Waarom zou niet benoemd mogen worden wat voor gedrag sommige mensen hier in het topic vertonen? Zelf negatief gedrag vertonen en er dan anderen van beschuldigen? En waarom mag je niet zeggen dat dat gedrag al een hele tijd effectief door Trump gebruikt wordt en dat dit door andere mensen gekopieerd wordt?

Jullie zien liever dat dit gedrag doorgaat?

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 13:40

Oké, rationeel gezien zeer onverstandig en onlogische op economisch vlak dan. Geef het beestje een naam (en probeer iets minder snel beledigd te zijn).

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 13:42

Ik doe heel erg mijn best om niet persoonlijk te worden.

Maar het inhoudelijke weerwoord van jou NPS is dat je bij mij in ieder geval altijd van alles verdraaid, invult en totaal niet open staat voor wat ik zeg. Ik ben daar wel klaar mee en reageer daarom ook niet meer op jouw "weerwoord".

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 13:43

nps schreef:
Zullen we dan ook afspreken dat bij inhoudelijk weerwoord de boehoe, mijn mening is niet welkom en ze zijn allemaal tegen me kaart niet gespeeld wordt? Ik ben helemaal mee met Karl, want je kan bijna een script uitschrijven van hoe de discussie verloopt.

@prompter, snap ik helemaal en is bij ons in de omgeving ook. Maar wat ik lastig vind, is dat dit vaak wel de mensen met de allergrootste bek en meest uitgesproken mening zijn. Met inderdaad een soort arrogantie van heb ik jou daar. En daar heb ik wel moeite mee.

@99cijfertjes - eigenlijk zeg je een beetje dat je hoofd als je in armoede zit je hoofd zo vol zit dat je niet altijd even handige of verstandige keuzes maakt. Dat is eigenlijk een argument vóór dat het dan niet zo verstandig is te stemmen. Toch? En nogmaals, dat je de problemen met erkent en begrijpt, wil niet zeggen dat je iemands keuzes niet onlogisch kan vinden.

Bij inhoudelijk ''weerwoord'' (zijn we aan het discussiëren om elkaar te overtuigen van eigen gelijk, of om elkaar te leren bergrijpen)? zie ik hier geen ''boehoes''. Ik denk dat jij doelt op de mensen die aangeven het niet fijn te vinden als ze allerlei dingen en eigenschappen verweten wordt?

Klopt. Ergens is het een argument om voor zelfbescherming (afnemen van kiesrecht) te zijn. Wat we dan echter ineens totaal vergeten (waar we eerder nog zo standvastig van zeiden dat de grondwet nóóit onderhandelbaar mag zijn) is dat kiesrecht een grondrecht is in Nederland. En ook maar goed, want wie gaat op basis waarvan bepalen of je arm of dom genoeg bent om te stemmen?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 13:44

Omdat je in de politiek precies hetzelfde ziet als wat hier in het topic gebeurt. Van der Plas komt met de gratis bier motie, ze wordt daar op aangesproken en gaat het slachtoffer uithangen. En het uiteindelijke resultaat is dat het zo gemeen is dat we haar op haar slechte financiële inzicht aanspreken.

Maar omdat we haar daar niet op mogen aanspreken, komt ze er de hele tijd mee weg om allerlei populistische beloften aan bevolkingsgroepen te doen, die ze financieel nooit kan waarmaken. En kan daar de inhoudelijke discussie dus niet over gevoerd worden, want dat is gemeen en op de persoon. En zo kan zij dus mensen heel gemakkelijk verleiden om een domme keuze te maken, gewoon omdat we, ook in de politiek, niet het lef hebben om zwart zwart en wit wit te noemen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 13:45

Karl66 schreef:
Waarom zou niet benoemd mogen worden wat voor gedrag sommige mensen hier in het topic vertonen? Zelf negatief gedrag vertonen en er dan anderen van beschuldigen? En waarom mag je niet zeggen dat dat gedrag al een hele tijd effectief door Trump gebruikt wordt en dat dit door andere mensen gekopieerd wordt?

Jullie zien liever dat dit gedrag doorgaat?

Omdat gedrag ook deels perceptie is wellicht? Omdat het daarnaast vooral gaat over de manier waarop mensen worden aangesproken op gedrag? Omdat als je mensen met Trump gaat vergelijken je de suggestie wekt dat ze sympathisant zijn, wat je dus voor jezelf hebt ingevuld?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 13:48

Karl66 schreef:
Omdat je in de politiek precies hetzelfde ziet als wat hier in het topic gebeurt. Van der Plas komt met de gratis bier motie, ze wordt daar op aangesproken en gaat het slachtoffer uithangen. En het uiteindelijke resultaat is dat het zo gemeen is dat we haar op haar slechte financiële inzicht aanspreken.

Maar omdat we haar daar niet op mogen aanspreken, komt ze er de hele tijd mee weg om allerlei populistische beloften aan bevolkingsgroepen te doen, die ze financieel nooit kan waarmaken. En kan daar de inhoudelijke discussie dus niet over gevoerd worden, want dat is gemeen en op de persoon. En zo kan zij dus mensen heel gemakkelijk verleiden om een domme keuze te maken, gewoon omdat we, ook in de politiek, niet het lef hebben om zwart zwart en wit wit te noemen.

Jij gaat er bij iedere observatie vanuit dat jouw observatie juist en de enige weergave van de werkelijkheid is. Iemand anders kan die hele discussie oprecht anders beleven.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 13:54

Nee, als je aldoor van de inhoud wegdraait en het over de vorm gaat hebben als de inhoud je niet uitkomt, dan heeft dat niks met perceptie te maken. Dat is een bewuste tactiek om toch gelijk te krijgen zonder inhoudelijke argumenten. En het wordt helemaal vervelend als je bij discussie over de vorm andere mensen beschuldigt van gedrag dat jezelf aan het vertonen bent.

Je komt zelf hier met een mooi voorbeeld. Ik impliceer nergens dat als je hetzelfde gedrag als Trump vertoont dat je dan wel een sympathisant zal zijn. Hij heeft een hele effectieve manier om de inhoudelijke discussie te verstoren door de tegenpartij te beschuldigen van wat hij zelf doet. En ik heb het heel inhoudelijk over dat gedrag dat gekopieerd wordt, daar maak jij dan van dat ik mensen als Trump supporter wegzet en dan kan de discussie lekker daar over gaan en niet over het verhaal dat door mensen te beschuldigen van wat jezelf doet de discussie verstoort.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 13:54

Elisa2 schreef:

Maar het inhoudelijke weerwoord van jou NPS is dat je bij mij in ieder geval altijd van alles verdraaid, invult en totaal niet open staat voor wat ik zeg. Ik ben daar wel klaar mee en reageer daarom ook niet meer op jouw "weerwoord".

Maar zo bedoel ik het dus echt nooit. Omgekeerd vind ik jou altijd nogal kort door de bocht, soms vrij verkapt racistisch onder een sausje van empathie.Precies een beetje met die air van iedereen moet overal begrip voor hebben, ik mag alles roeptoeteren wat ik wil, en owee als er iemand inhoudelijk op ingaat, dan voel ik me aangevallen. Volgene mij ben ik ook naar jou altijd héel inhoudelijk en verdraai ik niks. Ik probeer te nuanceren, de imho soms gevoelmatige bangargumenten wat meer context te geven door meer achtergrond maar ook te benoemen dat het soms echt niet zo simpel is dat jij het verkoopt. Hoe dan ben ik persoonlijk, of verdraai ik dingen?

Alweer eens met Karl. Deze discussie is geweest met de boeren, corona, de misinformatietopics en verloopt altijd exact hetzelfde. Er wordt iets een topic in gegooid, mensen gaan daar inhoudelijk op in, men wordt beledigd want potjandorie ik mag toch gewoon vinden wat ik wil, trekt de mijn mening is niet welkom kaart, er wordt nog wat gehuild over de vorm (want dan hoeft het niet op inhoud, op dat punt zitten we nu) en men verlaat het topic op hoge poten. Je kan er de klok op gelijk zetten.
Laatst bijgewerkt door nps op 22-02-24 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 13:55

996981 schreef:
Karl66 schreef:

Jij gaat er bij iedere observatie vanuit dat jouw observatie juist en de enige weergave van de werkelijkheid is. Iemand anders kan die hele discussie oprecht anders beleven.

Nee, dit gaat over wat er feitelijk gebeurt. Namelijk dat zij de discussie verplaats heeft van haar slechte financiële onderbouwing naar dat zij daarmee gepest wordt. Dat is wat er feitelijk is gebeurd en heeft niks met perceptie te maken.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 13:57

Karl66 schreef:
996981 schreef:

Nee, dit gaat over wat er feitelijk gebeurt. Namelijk dat zij de discussie verplaats heeft van haar slechte financiële onderbouwing naar dat zij daarmee gepest wordt. Dat is wat er feitelijk is gebeurd en heeft niks met perceptie te maken.

Dit is een mooi voorbeeld van hoe jouw perceptie en jouw waarheid per definitie kloppend zijn :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 14:00

nps schreef:
Elisa2 schreef:

Maar zo bedoel ik het dus echt nooit. Omgekeerd vind ik jou altijd nogal kort door de bocht, soms vrij verkapt racistisch onder een sausje van empathie.Precies een beetje met die air van iedereen moet overal begrip voor hebben, ik mag alles roeptoeteren wat ik wil, en owee als er iemand inhoudelijk op ingaat, dan voel ik me aangevallen. Volgene mij ben ik ook naar jou altijd héel inhoudelijk en verdraai ik niks. Ik probeer te nuanceren, de imho soms gevoelmatige bangargumenten wat meer context te geven door meer achtergrond maar ook te benoemen dat het soms echt niet zo simpel is dat jij het verkoopt. Hoe dan ben ik persoonlijk, of verdraai ik dingen?

Omdat jij mij dus al direct racistisch vind wat ik echt totaal niet ben. Ik vind mezelf eerder realistisch.

En je reageert vanuit dat gevoel dat ik racistisch ben en niet op wat ik echt zeg. En daarom ga je dus ook niet inhoudelijk in op wat ik zeg maar ga je in op dat gevoel van racisme. Daarmee verdraai je wat ik zeg en haalt het uit de context en dan worden er ook nog andere zaken bij gehaald die er helemaal niet toe doen voor mij.

Dat ik te kort door de bocht kan zijn, dat kan prima. Dat ben ik weleens..ben ook best geneigd om te overdenken wat een ander zegt en dan mijn mening te hervormen. Maar dan wel als degene ook open staat voor wat ik zeg en dat niet anders opvat dan ik het bedoel. Met iemand die mij bij voorbaat al van racisme beschuldigd heb ik daar moeite mee.

Dit is trouwens al bij meerdere mensen gebeurd, en dan wordt er gezegd dat ze het topic op hoge poten verlaten. Nee, ze verlaten het topic omdat ze gelijk een label aangehangen krijgen en men niet open staat voor wat zij zeggen. Een discussie moet van twee kanten komen, met begrip voor beide kanten en dat mist hier. Daarom vertrekken er mensen!
Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 22-02-24 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 14:02

Karl66 schreef:
Nee, als je aldoor van de inhoud wegdraait en het over de vorm gaat hebben als de inhoud je niet uitkomt, dan heeft dat niks met perceptie te maken. Dat is een bewuste tactiek om toch gelijk te krijgen zonder inhoudelijke argumenten. En het wordt helemaal vervelend als je bij discussie over de vorm andere mensen beschuldigt van gedrag dat jezelf aan het vertonen bent.

Je komt zelf hier met een mooi voorbeeld. Ik impliceer nergens dat als je hetzelfde gedrag als Trump vertoont dat je dan wel een sympathisant zal zijn. Hij heeft een hele effectieve manier om de inhoudelijke discussie te verstoren door de tegenpartij te beschuldigen van wat hij zelf doet. En ik heb het heel inhoudelijk over dat gedrag dat gekopieerd wordt, daar maak jij dan van dat ik mensen als Trump supporter wegzet en dan kan de discussie lekker daar over gaan en niet over het verhaal dat door mensen te beschuldigen van wat jezelf doet de discussie verstoort.

Je neemt hier alweer aan dat iemand het over vorm gaat hebben, als logisch gevolg dat iemand het niet over inhoud wil hebben. Prima als jij denkt dat het zo werkt.

Je gaat niet bewust hetzelfde gedrag als iemand vertonen als je een afkeur van iemand hebt. Logische redenatie is dan toch dat je ervan uitgaat dat de ander sympathisant is? Hoe is iemand aanspreken op gedrag dat jij waarneemt ingaan op de inhoud?

Sorry Karl, maar er zijn mensen die anders naar de wereld kijken. Die andere meningen hebben en andere beweegredenen op basis van andere ervaring en een andere perceptie. Dat is niet altijd slecht of onwaar omdat jij het anders ziet.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 14:16

En daar gaan we weer - de discussie tussen gevoel en de rationale. Feiten vs onderbuik. Iedereen zn eigen waarheid. Ik vind dit topic altijd super leerzaam. Soms dan denk ik iets, maar dan blijkt het heel anders te zitten. Dan stel je je mening bij (denk bijvoorbeeld imkigratie. Veel geleerd over welke groepn er zijn - expat vs arbeid vs asielzoekers) en hoe afhankelijk we ervan zijn. Maar ook hoe cijfermatig klein het probleem van asielzoekers is. Dat wil niet zeggen dat ik de overlast en de problemen niet erken, maar wel dat ik het in context wil zetten.

@elisa - waarom verwacht je dat iedereen enorm open staat voor jou mening? Waarom mag daar geen kritiek op zijn? Waarom mogen gaten in je redenering niet worden benoemd? Wil je dan alleen je gelijk krijgen, of ben je echt bereid de discussie aan te gaan en te willen leren? Je vind jezelf niet racistisch, maar wil wel dat voor buitenlanders andere regels gelden dan voor Nederlanders. En - lijkt - niet echt bereid om empathisch te zijn naar asielzoekers. Te willen begrijpen waar ze vandaqn komen, welke trauma’s ze hebben of hoe complex en lastig integratie is. En over invullen gesproken - ik reageer absoluut niet vanuit het idee dat ik je racistisch vind overkomen. Ik ga súper inhoudelijk op je in. Lees juist wél wat je zegt. Stel vragen, ga dieper op dingen in. Maar daar lijk je gewoon niet zo heel erg van gediend te zijn.

@99cijfertje - hoe wil je beleid maken allemaal verschillende waarheden? Als je het al niet eens kan worden over basisfeiten (asielzoekers zijn een relatief klein probleem) is het erg lastig oplossingen zoekenZ

prompter

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 14:52

Mijn hersenen werken heel zwartwit, zo heb ik eens geleerd tijdens een assessment }> :') . Ik ben heel erg van de feiten, van vorm en inhoud uit elkaar houden. Maar ik heb moeten leren dat de hersenen van anderen niet geheel hetzelfde werken als die van mij.

Mooi voorbeeld daarvan in dit topic een paar dagen geleden; ik geef weer dat ik het vreemd vond dat tijdens de "uitlegavond" van NSC er niets meer genoemd werd over het (inhoudelijke) argument dat de financiële toestand van de ministeries eerst als reden voor het stoppen van de onderhandelingen. maar anderen gaven aan dat ze het zo mooi vonden "dat de mensen die avond met elkaar in gesprek gingen" (=vorm). We beleven de verslaglegging van zo'n avond dus compleet anders. Ik als negatief, een ander als positief.

Boeiend wel, maar zo ontstaan er wel verschillen tussen de menselijke opvattingen. Ik heb echt moeten leren dat mijn beleving niet die van anderen hoeft te zijn. En dat mijn feiten voor een ander helemaal niet belangrijk hoeven te zijn.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 18:13

996981 schreef:
Karl66 schreef:

Dit is een mooi voorbeeld van hoe jouw perceptie en jouw waarheid per definitie kloppend zijn :D

Ik vind dit meer een voorbeeld hoe JIJ op de man speelt en , naar het lijkt, niet de moeite hebt genomen te lezen wat hij schrijft. Ik zie geen enkel argument waarom jij dat vindt of waar je je post op baseert. Ik vind namelijk helemaal niet dat Karl ergens zegt dat zijn perceptie of zijn waarheid per definitie kloppen.
Overigens vind ik dat zijn observaties in bovenstaande discussie zeer accuraat zijn.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 18:16

nps schreef:
En daar gaan we weer - de discussie tussen gevoel en de rationale. Feiten vs onderbuik. Iedereen zn eigen waarheid. Ik vind dit topic altijd super leerzaam. Soms dan denk ik iets, maar dan blijkt het heel anders te zitten. Dan stel je je mening bij (denk bijvoorbeeld imkigratie. Veel geleerd over welke groepn er zijn - expat vs arbeid vs asielzoekers) en hoe afhankelijk we ervan zijn. Maar ook hoe cijfermatig klein het probleem van asielzoekers is. Dat wil niet zeggen dat ik de overlast en de problemen niet erken, maar wel dat ik het in context wil zetten.

@elisa - waarom verwacht je dat iedereen enorm open staat voor jou mening? Waarom mag daar geen kritiek op zijn? Waarom mogen gaten in je redenering niet worden benoemd? Wil je dan alleen je gelijk krijgen, of ben je echt bereid de discussie aan te gaan en te willen leren? Je vind jezelf niet racistisch, maar wil wel dat voor buitenlanders andere regels gelden dan voor Nederlanders. En - lijkt - niet echt bereid om empathisch te zijn naar asielzoekers. Te willen begrijpen waar ze vandaqn komen, welke trauma’s ze hebben of hoe complex en lastig integratie is. En over invullen gesproken - ik reageer absoluut niet vanuit het idee dat ik je racistisch vind overkomen. Ik ga súper inhoudelijk op je in. Lees juist wél wat je zegt. Stel vragen, ga dieper op dingen in. Maar daar lijk je gewoon niet zo heel erg van gediend te zijn.

@99cijfertje - hoe wil je beleid maken allemaal verschillende waarheden? Als je het al niet eens kan worden over basisfeiten (asielzoekers zijn een relatief klein probleem) is het erg lastig oplossingen zoekenZ

Zo..nou ik heb het geprobeerd maar ik bemerk helaas geen enkele zelfreflectie bij je dus ik ga je op de Foeij lijst zetten.

Ik verwacht dat een discussie partner open staat voor mijn mening anders heeft het totaal geen nut om überhaupt te discussiëren. Ik ben volgens jou niet emphatisch maar zelf beschik je kennelijk ook niet over dat vermogen naar discussie partners. Dus Bye

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 18:21

Elisa2 schreef:
nps schreef:

Zo..nou ik heb het geprobeerd maar ik bemerk helaas geen enkele zelfreflectie bij je dus ik ga je op de Foeij lijst zetten.

Ik verwacht dat een discussie partner open staat voor mijn mening anders heeft het totaal geen nut om überhaupt te discussiëren. Ik ben volgens jou niet emphatisch maar zelf beschik je kennelijk ook niet over dat vermogen naar discussie partners. Dus Bye

Dat schrijft nps echt niet elisa.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 18:26

irmaz schreef:
996981 schreef:

Ik vind dit meer een voorbeeld hoe JIJ op de man speelt en , naar het lijkt, niet de moeite hebt genomen te lezen wat hij schrijft. Ik zie geen enkel argument waarom jij dat vindt of waar je je post op baseert. Ik vind namelijk helemaal niet dat Karl ergens zegt dat zijn perceptie of zijn waarheid per definitie kloppen.
Overigens vind ik dat zijn observaties in bovenstaande discussie zeer accuraat zijn.

Uh, als je letterlijk zegt: “dit is wat er feitelijk gebeurd” laat dat weinig ruimte over voor interpretatie.

Als je even terugleest kun je mijn eerder argumentatie lezen. Maar dat moet je wel willen uiteraard.

Dat je vindt dat zijn observaties kloppend zijn mag. Maar dat is een mening, geen feit. Net als dat Karl vanuit zijn waarneming van mening is dat Caroline de discussie verplaatst. Ook dat blijft een mening.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 19:24

irmaz schreef:
Dat schrijft nps echt niet elisa.

Nee, wat zij schrijft ZEG ik echt niet. Vandaar dat ik er klaar mee ben. Het wordt continu verdraaid.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 19:25

Karl66 schreef:

Dit is een mooi voorbeeld dat uitgewerkt is door Karl.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 19:55

996981 schreef:
Karl66 schreef:

Ik kom nog even op dit bericht terug. Ik plaats een inhoudelijke reactie over hor er politiek bedreven wordt. Daar kan je het mee eens of oneens zijn. Als je het er mee oneens bent, dan kan je met een inhoudelijke reactie mat argumenten kunnen komen waarom je het oneens met mij bent. Dan kunnen we daar een discussie over voeren en dat is wat we volgens mij willen.

In de plaats daarvan gaat de reactie niet over de inhoud maar over mij en over hoe ik zou discussiëren.

Dat is dus niet op de inhoud maar wel op de persoon. En dan wordt er tegelijkertijd gezegd dat wij nooit op de inhoud reageren en op de persoon spelen. Oftewel, je legt je eigen gedrag in de schoenen van iemand anders.

En dat is de reden waarom discussies op Bokt steeds minder leuk worden.

996981

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 20:11

Neer Karl. Discussiëren op Bokt wordt niet minder leuk. Jij vindt het minder leuk worden.

En nee, inhoudelijk met jou discussiëren is ook voor mij niet leuk, gezien jij een ander idee hebt over wanneer iets een feit of een mening is. Als je zaken niet kunt definiëren op een manier dat je er beide hetzelfde idee bij hebt heeft discussiëren geen enkele zin.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 20:12

Een ander voorbeeld, met andere mensen. Echt gebeurd en wat het misschien begrijpelijk maakt wat hier gebeurt.

Mensen hadden we op bezoek. We weten van hun dat ze aanhangers zijn van Baudet. Mijnheer kan goed vertellen en heeft de hele avond het hoogste woord. Wij luisteren.
We hadden van te voren besloten dat we geen discussies aan zouden gaan.
Op een gegeven ogenblik een opmerking over hoe Amerika een proxi oorlog voert in Oekraïne. De Russen hadden geen keuze. Waarop ik alleen maar zeg:" Over Oekraïne gaan we het niet hebben..Daar hebben we ons goed in verdiept en we hebben daar bevriende Oekraïners wonen dus zijn emotioneel erbij betrokken en daar gebeuren de meest vreselijke dingen. .
Pats sloeg hij terug met de woorden;" dus ik weet er niets van af, dat is wat je zegt want ik heb me er niet in verdiept".

Mijn man grijpt onder de tafel mijn hand en ik zeg alleen maar:" dat maak jij ervan maar dat heb ik helemaal niet gezegd".

Waarop mijn man zegt:" we gaan het niet over die arme Poetin hebben in relatie tot Oekraïne. Ik wil dat het gesprek nu stopt.

Gelukkig gebeurde dat ook. Ik was echt wat overstuur ervan en ook boos hoe ik in mijn eigen huis werd aangepakt na een hele avond luisteren en beleefd zijn. Zo unfair. Pffff.

Dat zie je hier ook. Er werd nul ingegaan inhoudelijk op onze ervaringen en wetenswaardigheden over Oekraïne.
Gelijk werd de persoonlijke aanval gelanceerd en er werd gedaan of ik die gast aanviel.

Dat gebeurt hier ook en dat is naar. Ga gewoon de discussie aan. Ik kan het niet duidelijker duiden.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 20:15

Om maar een ander geluid te horen. Ben het soms niet met mensen eens, soms wel. Maar nooit veel last gehad van de manier waarop discussie wordt gevoerd. Ik maak me niet zo dik daarover. Als ik denk dat een discussie me niet verder brengt op inhoud reageer ik niet meer. Het valt wel mee met persoonlijk worden, en al doet men het wel. Mijn leven wordt er niet anders van. Berichtjes kunnen soms ook gewoon ruk overkomen. Kan me herinneren dat hier iemand reageerde met een hele andere politieke mening. Sterker nog, het druiste tegen alles in wat ik denk. zij had volgensmij ook gewoon een specifieke humor. Dat werd vaak verkeerd ontvangen. Kon er wel om lachen eerlijk gezegd. Jammer dat ze weg is. Ze kon mensen lekker prikken, maar kon ook wel incasseren.

Ik trek het me niet zo aan. Vaak bedoelt men het allemaal niet zo. Daar ga ik altijd wel van uit. Maakt het leven een stuk makkelijker. Hoop dat iedereen gewoon in het topic blijft discussiëren want alles wordt ook wel een beetje onder een vergrootglas gelegd nu.

Nog veel vaker overigens ben ik te druk en vergeet ik te reageren. Dus als ik niet meer reageerde, sorry :')