Oorlog Israël

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Oorlog Israël

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:01

Niet achter genocide staan betekent niet dat je een kant moet kiezen. Maar als jij geweld, genocide en andere walgelijke praktijken goed wil praten dan moet je misschien eens kritisch naar jezelf kijken Anjali. Ze zeggen wel “no hate like Christian love”. En daar ben jij een heel goed voorbeeld van.

Raineri

Re: Oorlog Israël

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:06

Omgekeerd heb ik dan weer vaak het idee dat in israel vaak het narratief hangt dat europa een afvoerputje is wbt moslims. Als ik naar het percentage moslims kijk, schommelt dit al 15 jaar rond de 5%, we islamiseren niet bepaald.... Complotten/valse narratieven worden denk ik vanuit elke kant zon beetje verkondigd.
Ik wil niet uitvlakken dat grijs is, maar denk dat elke kant van het verhaal verhalen heeft van propaganda en leed. 1 kant verdedigen is zinloos.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:10

Helemaal mee eens. Het is een te ingewikkeld conflict om een kant te kiezen. Ik vind het alleen maar heel erg omdat heel veel slachtoffers en getroffene niks misdaan hebben en hier niet om gevraagd hebben.

Terwijl Trump lekker in zn vakantiehuis raketten afvuurt tussen de hamburgers door. Bah.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:57

Raineri schreef:
Omgekeerd heb ik dan weer vaak het idee dat in israel vaak het narratief hangt dat europa een afvoerputje is wbt moslims. Als ik naar het percentage moslims kijk, schommelt dit al 15 jaar rond de 5%, we islamiseren niet bepaald.... Complotten/valse narratieven worden denk ik vanuit elke kant zon beetje verkondigd.
Ik wil niet uitvlakken dat grijs is, maar denk dat elke kant van het verhaal verhalen heeft van propaganda en leed. 1 kant verdedigen is zinloos.

Precies.

Ik ben niet gelovig, niet Joods, geen moslim, geen christen, maar de haat van gelovigen tegenover anders-gelovigen, vind ik bizar.

Maar dat heeft niets te maken met de (oorlogs)misdaden die de Israëlische regering Netanyahu pleegt.
Eerst in Gaza, nu in Iran en Libanon en vooral ook op de Westelijke Jordaanoever.
Waar Kolonisten de oorspronkelijke bewoners/winkeliers/grondeigenaren verdrijven en mishandelen en soms vermoorden.

Daar zou ieder weldenkend mens afstand van moeten nemen.

Zeker van gelovigen verwacht ik naastenliefde, compassie en zeker geen misdaden, met name tegenover kinderen.