Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:44

IMANDRA schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik vind het regeerakkoord niet zo heel boeiend eigenlijk. Ik kan me goed voorstellen dat D66 bij sommige dingen meegeeft omdat ze weten dat het toch niet door de kamer(s) gaan komen. Zeker in de eerste kamer is PVDA/GL groot.

Regeerakkoord is meer een boodschappenlijstje zeg maar. Je maakt hem netjes voor je (met honger) naar de supermarkt gaat maar het is niet zo dat je precies daarmee thuis komt. :))

Hmm maar vraag me af of dat politiek gezien slim is. Want dit wordt allemaal groot uitgemeten. Een "oh deze wet is uiteindelijk meer zoals D66 origineel wilde" ga je in het nieuws waarschijnlijk niet zien, dus blijft het beeld bestaan dat D66 zich door de VVD heeft laten omlullen, zeg maar.

Ik vind dat een beetje een raar beeld. D66 is economisch veel rechtser dan veel mensen zich realiseren.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:45

Vicky Maeijer fraudeerde ook met haar scriptie / studie en die is nooit weggestuurd of opgestapt. Om maar een voorbeeld te noemen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:47

Misschien wilde D66 wel gewoon graag in zee met CDA en VVD? Ze hebben hele fijne gesprekken gevoerd in goede sfeer. Heb nu niet bepaald het idee dat ze ongelukkig zijn met de situatie.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:47

_chou schreef:
Ik heb ook het idee dat ze hoog inzetten voordat ze gaan onderhandelen, anders heb je aan het einde van de rit ook niks. En je moet dingen overhouden waar andere partijen iets mee winnen, anders willen die nergens over praten.

Dus JA21 op rechtsere thema's (kunnen ze mooi tegen hun kiezers zeggen dat ze het kabinet naar rechts hebben getrokken) en GL-PvdA op linksere thema's met hezelfde idee.

Ben benieuwd naar welke plannen er uiteindelijk uitkomen na al dat onderhandelen.

Ja dat is zeker een goed punt. Ze hebben inderdaad erg hoog ingezet en steun komt niet gratis. Ook een rechtse partij als ja21 gaat niet gratis een impopulaire maatregel stuenen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:48

MarlindeRooz schreef:
Vicky Maeijer fraudeerde ook met haar scriptie / studie en die is nooit weggestuurd of opgestapt. Om maar een voorbeeld te noemen.

Met haar scriptie of met haar studie?
Vind een recent foutief CV inleveren wel iets anders dan iets met je afstudeerscriptie hebben gedaan jaren terug, maar als het op het zelfde niveau is dan mag Vicky van mij ook geweigerd worden als minister.

Gnome schreef:
Misschien wilde D66 wel gewoon graag in zee met CDA en VVD? Ze hebben hele fijne gesprekken gevoerd in goede sfeer. Heb nu niet bepaald het idee dat ze ongelukkig zijn met de situatie.

Vast. Maar ik denk niet dat dit ze goed gaat doen. Veel mensen die twijfelden tussen GL-PVDA en D66 zullen een volgende keer wellicht weer (terug)gaan naar GL-PVDA...

MarlindeRooz

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:50

Als je fraudeert met je studie dan heb je hem ook niet terecht gehaald.

En Gom van Strien zit ook nog in de eerste kamer. En Baudet geeft nog steeds geen neveninkomsten op. :7

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:51

Die Vicky is toch ook zeer uitgebreid in het nieuws geweest daarover en veroordeeld door iedereen? Dat ze vervolgens niet door de politiek terug getrokken is of zelf opgestapt is, is wat anders maar daar is Van Berkel ook niet toe gedwongen. Toch?

Voor mij is het trouwens een pot nat. Als je wil dat de burger weer vertrouwen krijgt in de overheid, moet je niemand in de kamer hebben die over dit soort dingen meent te moeten of kunnen liegen.

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:55

Kan denk ik ook geen kwaad om een keer met een kritische bezem door alle kamerleden en mensen op de kieslijsten te gaan om het vertrouwen inderdaad een beetje op te krikken.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:57

MarlindeRooz schreef:

En Gom van Strien zit ook nog in de eerste kamer. En Baudet geeft nog steeds geen neveninkomsten op. :7

Natuurlijk, maar het hangt er vanaf wat er precies is gebeurd, of er nuance is of niet (ik ken de case even niet uit mn hoofd). Wat ik meer wilde zeggen, is dat dit wellicht jaren terug ooit is gebeurd (en dat een persoon dus veranderd kan zijn) ten opzichte van nu, meermaals frauderen en een misrepresentatie geven van de feiten.

_chou schreef:
Kan denk ik ook geen kwaad om een keer met een kritische bezem door alle kamerleden en mensen op de kieslijsten te gaan om het vertrouwen inderdaad een beetje op te krikken.

Maar eens.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 16:07

Helemaal eens. Zeker als dat salaris ook nog aanzienlijk de lucht in gaat.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 16:09

MarlindeRooz schreef:

Dan vraag ik mij af wat er gaat gebeuren mocht blijken dat Yesilgoz haar studie inderdaad niet heeft afgemaakt zoals u door sommigen beweert wordt.

Yesilgoz is als 1 van de hoofdrolspelers een heel stuk lastiger te vervangen dan 1 of andere vrij onbekende staatssecretaris.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 16:43

Loretta schreef:
MarlindeRooz schreef:

Dan vraag ik mij af wat er gaat gebeuren mocht blijken dat Yesilgoz haar studie inderdaad niet heeft afgemaakt zoals u door sommigen beweert wordt.

Yesilgoz is als 1 van de hoofdrolspelers een heel stuk lastiger te vervangen dan 1 of andere vrij onbekende staatssecretaris.

Wat mij betreft mag ze dan ook vertrekken. Ik maak geen onderscheid in jantje of pietje. Niemand is onvervangbaar in het bedrijfsleven.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 16:49

Loretta schreef:
MarlindeRooz schreef:

Haha ach dan kan de VVD haar vervanger wat sneller dan verwacht naar voren schuiven :)).
Was er al niet gerommel binnen de VVD over de partijleider? Of zit ik fout

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 17:00

Ze is al geen partijleider meer toch nu ze minister wordt?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 17:15

MarlindeRooz schreef:
Plus voor veel media is D66 sowieso een duivelse partij die niks goed doet. Veel pvv kamerleden kwamen niet door de keuring wegens fraude en fiod verhalen. Maakte bijna niemand zich druk om.

Iemand van D66 heeft een prachtig CV aan werkervaring en is echt geschikt. Maar wordt door liegen over haar studie compleet gecanceld in de media.

Dit viel mij ook op, bij alle talkshows zag je het ook. Het lijkt wel of de media standaard D66 haat.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 17:18

Sorry hoor ik herken dat echt totaal niet. Alle politici waar iets aan mankeert, worden door het slijk gehaald.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 17:22

Ligt aan de programma's die je kijkt.
Door de Telegraaf gesponserde programma's zijn anti D66 en anti GL/PvdA.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 17:32

Electra63 schreef:

Ik kijk bewust alles, of meer; Ik screen er doorheen, want trek het niet altijd. Maar dat is meer nieuwsgierigheid wat er nu weer gezegd wordt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 17:39

Benzz schreef:
Electra63 schreef:

Ik kijk bewust alles, of meer; Ik screen er doorheen, want trek het niet altijd. Maar dat is meer nieuwsgierigheid wat er nu weer gezegd wordt.

Ik ook. Ik kijk soms zelfs ON !
Vreselijk programma!

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 18:34

Gnome schreef:
Sorry hoor ik herken dat echt totaal niet. Alle politici waar iets aan mankeert, worden door het slijk gehaald.

Check eens wat er met Sigrid Kaag is gebeurd. Daar mankeerde echt niks aan hoor. Check ook hoe het nu in Amerika gaat en hoe er pver “the radical left” word gesproken. Gebeurt hier ook (al is het veel minder heftig)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 19:26

Links, maar ook D66, wordt door radicaal rechts heel bewust gedemoniseerd.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 19:27

Ik heb net de stemwijzer voor Den Haag ingevuld, maar geen enkele partij scoort bij mij hoger dan 40% :D. Ik ben "progressief rechts" in mijn stellingen geloof ik :))

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 20:04

prompter schreef:
Ik heb net de stemwijzer voor Den Haag ingevuld, maar geen enkele partij scoort bij mij hoger dan 40% :D. Ik ben "progressief rechts" in mijn stellingen geloof ik :))

Ik heb ook net gekeken in mijn gereformeerde SGP-gemeente.
Ik kwam op 55+, CU en daarna CDA.
Terwijl ik vind dat het geloof een veel te grote invloed heeft in mijn gemeente. :D

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 20:20

Cu, vvd, cda, sp, volt en 2 lokale partijen bovenaan :D. FvD gelukkig helemaal onderaan :=

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 20:41

fransje23 schreef:
Links, maar ook D66, wordt door radicaal rechts heel bewust gedemoniseerd.

Tja die zie ik over vvd ook niets positiefs zeggen. Vind JA21 daar niet aan meedoen trouwens.