Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-24 22:08

Onali schreef:
Ah, ik vroeg me het idd al af.
Maar je was zelf al zo slim om er achteraan te gaan.

Jammer, wederom gemiste kans Bokt!

En idd, weer een oude kerel van een fokkerij/ stamboek/ vereniging waar ik nog nooit van heb gehoord.
Triest voor de familie hoor, maar nieuwswaardig?

Gebeurd me heel regelmatig, dat ze het naast zich neer leggen.
Soms maak ik er dan zelf maar een topic over. Of ik plaats nieuw nieuwsfeit in ander VN topic wat het enigszins overlapt.
In de hoop dat het op die manier mensen bereikt die denken dat het allemaal wel los loopt.
Want we willen het niet lezen in de whatsapp groepen die er voor zijn, maar we willen het ook niet lezen op Facebook of we willen geen Facebook.
En het valt toch mee, in de media is het af en toe en dan zijn het toch de schapen of kleine pony’s, vooruit een ezel kan ook nog een keer.
Maar die jaagt ze toch weg!

Ik snap echt dat mensen dit topic niet altijd willen volgen.
Maar kom op! Een PAARDENforum.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 22:09

Wat een bullshit reden weer, dit topic staat ook helemaal niet meer bij actieve onderwerpen dus alleen dit clubje leest het en anderen niet. Dus Bokt, dat is geen reden om het niet op de voorpagina te plaatsen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-24 22:15

Captain schreef:
Wat een bullshit reden weer, dit topic staat ook helemaal niet meer bij actieve onderwerpen dus alleen dit clubje leest het en anderen niet. Dus Bokt, dat is geen reden om het niet op de voorpagina te plaatsen.

Topic staat wel tussen de actieve topics, even gecheckt.
Ik zie het zowel als ingelogd als uitgelogd ben.

Dank voor je lijstje podcast onderwerpen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 22:16

Ik bedoel bij 'laatste berichten' en bij nieuws en maatschappij staat hij ook pas halverwege omdat het meer dan x aantal pagina's heeft.

tienus63

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-24 22:20

Oh, ik zag het op derde en vierde plek staan. Wat vreemd.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-24 22:27

Op de Veluwe hebben ze in de gaten dat het de spuigaten uitloopt en luiden de burgemeesters de noodklok.
Citaat:
Veluwse gemeenten luiden noodklok over de wolf.
BARNEVELD - Tien gemeenten op en rond de Veluwe luiden de noodklok over de groeiende wolvenpopulatie. "Het is tijd voor concrete stappen", schrijven de burgemeesters en wethouders donderdag in een brief aan Staatssecretaris Jean Rummenie van Natuur.
Volgens de gemeenten leiden de groeiende wolvenpopulatie en 'de wijze waarop het gedrag van enkele wolven zich lijkt te ontwikkelen' tot zorgen bij inwoners.
"Op en rond de Veluwe, en ook op andere plekken in de provincies Gelderland en Utrecht, zijn inmiddels vele confrontaties met wolven. Het aantal aanvallen op gehouden dieren is de afgelopen jaren sterk toegenomen (zie gegevens BIJ21)", stellen ze in de brief.
De brief aan Rummenie is ondertekend door de colleges van burgemeester en wethouders van Barneveld, Ede, Elburg, Ermelo, Harderwijk, Nunspeet, Oldebroek, Putten, Scherpenzeel en Voorst. Daarin doen ze een dringende oproep aan de staatssecretaris om op korte termijn met onder meer helder landelijk beleid te komen en mogelijkheden tot beheer voor het bevoegd gezag (lees: de provincie) mogelijk te maken, zoals het aanpakken van de 'probleemwolf' en het zenderen van die dieren.
Conventie van Bern
De aanpassing van de Conventie van Bern is volgens de gemeenten 'een belangrijke, eerste stap'. "Maar voordat dat proces is afgerond en in Nederland is geïmplementeerd, zijn we weer een hele tijd verder, terwijl de wolvenpopulatie zich snel verder ontwikkelt", licht burgemeester Jacco van der Tak van Barneveld toe aan Omroep Gelderland.
Hij ziet een toename in de confrontatie tussen de wolf en mensen en dieren. "Inmiddels op wekelijkse basis." Van der Tak is zich er van bewust dat de wolf niet zal verdwijnen en dat we ermee moeten samenleven. "Maar er is een mismatch in waarmee de overheid kan handelen versus de veiligheidsbeleving van inwoners. Die maken zich zorgen of bijvoorbeeld hun kinderen nog wel veilig naar school kunnen fietsen of omdat er wolven op het terrein rondom het huis lopen", aldus de burgemeester.
De gemeenten doen nu een appèl op de staatssecretaris om beheermogelijkheden te versnellen om zo de toenemende ‘mismatch’ tussen de veiligheidsbeleving van inwoners en de voortgang van het ‘grenzen stellen aan de wolf’ te verkleinen.
Veiligheid inwoners
De veiligheid voor inwoners is voor de gemeenten het belangrijkste uitgangspunt 'zonder vrees voor wolven'. "Wanneer er niet snel verandering zal plaatsvinden aan de huidige manier waarop we ‘grenzen stellen aan de wolf’, zien wij de situatie alleen maar verder escaleren", aldus de gemeenten.

Bron van Straaten Research
https://www.facebook.com/share/p/1WXAk4 ... tid=WC7FNe

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 22:31

Ik ben wel blij dat de gemeentes waar ik woon, werk en waar de paarden staan zich er hard voor maken. Alle 3 begrijpen de urgentie gelukkig.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 22:33

Haarbal schreef:
@996981 die noem ik altijd Het Zieligste Paardje van Twente, en altijd in het voorbij rijden heb ik medelijden, want die heeft nergens een soortgenootje in zicht. En zeker geen fysiek contact. Levenslange eenzame opsluiting, arm beest.

Wat sneu! En jullie weten niet wie de eigenaar is? Zou misschien goed zijn te vragen waarom? Misschien weet hij/zij niet hoe naar dat is voor het paard.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 22:36

mysa schreef:
Haarbal schreef:
@996981 die noem ik altijd Het Zieligste Paardje van Twente, en altijd in het voorbij rijden heb ik medelijden, want die heeft nergens een soortgenootje in zicht. En zeker geen fysiek contact. Levenslange eenzame opsluiting, arm beest.

Wat sneu! En jullie weten niet wie de eigenaar is? Zou misschien goed zijn te vragen waarom? Misschien weet hij/zij niet hoe naar dat is voor het paard.

Nee echt geen idee. Het erge is dat instanties in zulke gevallen ook niks doen. Hij staat niet in de blub en is niet mager dus dan is er geen probleem…

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 22:42

Onali schreef:
Ah, ik vroeg me het idd al af.
Maar je was zelf al zo slim om er achteraan te gaan.

Jammer, wederom gemiste kans Bokt!

En idd, weer een oude kerel van een fokkerij/ stamboek/ vereniging waar ik nog nooit van heb gehoord.

Ook dat is Nederlands nieuws.
Klik ik er op.
Nee.
Maar die keuze heb ik.
Voor een ander is het wel nieuws. Dus voor mij prima dat het er wel staat.

Deze podcast is ook Nederlands paarden nieuws.
Wie graag zijn kop in het zand steekt en het niet leest/luistert. Prima.
Maar laat die keuze er wel zijn.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 23:00

Precies. En nu beslist dus "iemand van de nieuwsredactie" dat het geen nieuws is. Maar andere podcasts zijn dat blijkbaar wel. -O- :+

(Puzzels. Vooral veel puzzels. En vaag fokkerij nieuws waarbij je aan de hand van de kop maar moet gissen om welk ras het überhaupt gaat. Allemaal nieuws!)

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 23:10

Ik snap echt niet waarom dit soort zaken niet op de voorpagina komen. Er is zoveel misinformatie omtrent de wolf en paarden en dat is een reden dat men volwassen grote paarden nog veilig waant. Bokt zou juist kunnen helpen een stukje misinformatie weg te nemen op deze manier en wie weet, misschien redt het een paard van een aanval. De podcast is niet polariserend en deze aflevering gaat specifiek over paarden.
Weer een gemiste kans Bokt!!!!

We weten liever dat een braziliaanse ruiter met zijn vrachtwagen is gekanteld in Spanje :roll: Je hebt echt de prioriteiten verkeerd liggen dan hoor als Nieuwsredactie, tjonge jonge.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-24 23:15

Ach, als het uitwijkmanoevre was voor vluchtende Sayageusa koe op de vlucht voor een Iberische wolf achterna gezeten door een Pyreneesche berghond, dan snap ik het helemaal.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 23:20

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-24 23:22

Ik neem de mod met wie ik contact had niets kwalijk, laat ik dat voorop stellen.
Ik heb het ervaren als don’t shoot the messenger.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 23:23

tienus63 schreef:
Ik neem de mod met wie ik contact had niets kwalijk, laat ik dat voorop stellen.
Ik heb het ervaren als don’t shoot the messenger.

Dat is ook zo :j
Dat is meestal de beslissing van meerdere als ik het goed heb

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 00:21

Onali schreef:

Wat een onaangename wijze van uithalen om op zo’n respectloze manier over een overleden persoon, wie een pionier was in zijn vak en een fokkerijimperium vanaf de grond heeft opgebouwd, bekend in Nederland en ver daarbuiten, maar waar jij nog nooit van heb gehoord. Onbeschoft en totaal onnodig om je zo uit te spreken.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 07:25

Ik doelde op niemand specifiek.

Het zijn altijd mannen en dan volgt er een stamboek/ vereniging/ ras waar die persoon iets bij deed.

Niet meteen boos worden en verkeerde conclusies gaan trekken.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 09:13

Wat een rare reactie Katja. Het gaat niet om een persoon, het gaat om berichtgeving.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-24 09:34

Nieuw gebied ontdekt in Friesland?

Zichtmelding Wyckel Frl
Citaat:
Wyckel Friesland
12-12-2024
20.15 uur

Wolf stak de weg over in Wyckel, exacte locatie niet bekend.

Betrouwbaarheid laag

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/1CoQMT ... tid=WC7FNe
Laatst bijgewerkt door tienus63 op 13-12-24 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 09:36

Jammer dat ze er geen aandacht aan willen schenken, lijkt mij voor een paardenforum ook best een belangrijk bericht. Zeker omdat het duidelijk maakt wat er allemaal precies kan gebeuren bij een aanval maar ook de hele nasleep.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 09:39

Onali schreef:
Ik doelde op niemand specifiek.

Het zijn altijd mannen en dan volgt er een stamboek/ vereniging/ ras waar die persoon iets bij deed.

Niet meteen boos worden en verkeerde conclusies gaan trekken.

Ik trek geen verkeerde conclusie, je doelt wel degelijk op het overlijdensbericht van een man die een prachtige staat van dienst heeft binnen de dressuurwereld en het komt enorm respectloos over.

Heel naar om dat aan te halen omdat “jouw” nieuws de voorpagina niet haalt.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 09:42

tienus63 schreef:
Nieuw gebied ontdekt in Friesland?

Zichtmelding Wyckel Frl
Citaat:
Wyckel Friesland
12-12-2024
20.15 uur

Wolf stak de weg over in Wyckel, exacte locatie niet bekend.

Betrouwbaarheid laag

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

[ Afbeelding ]
Bron geen wolf

Was het wachten tot ze de Gaasterlandse bossen ook zouden vinden natuurlijk…

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 10:04

Ik snap jullie frustratie over het niet plaatsen van nieuws berichten, echter lees ik het nu toevallig en de kans dat dit bij de mensen komt waar het terecht moet komen is niet zo groot.
Indien gewenst wil ik jullie adviseren en goed onderbouwd topic op Bokt zaken te openen dan kunnen we met het team kijken of en wat we ermee kunnen :)