Oorlog Israël

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_28

Re: Oorlog Israël

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 10:52

Tja, de rijken en machtige mensen op aarde zetten de boel in de brand en het volk mag boeten. Zo zinloos allemaal, probeer er maar niet teveel bij stil te staan en hoop maar dat het allemaal snel normaler wordt.. Maar voor mijn gevoel is de kans dat het allemaal nog veel erger gaat worden misschien nog wel groter. :\

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 10:59

Hier ook, ik maak me echt zorgen. Haantjes met een te groot ego die nu te macho zijn als eerste te stoppen/sorry te zeggen. Want stel je voor ("gezichtsverlies") -O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 12:15

Eens hoor Mariska.

Hier stook ik overdag niet meer om deze reden. Heb een vast contract gelukkig. :o

Maar ik baal wel. Trump eet er geen hamburger minder om. Veel mensen wel.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 12:18

Marigold schreef:
hwn, Interessant, het zal vast en zeker meewegen in het geheel der ergernissen onderling daar.

Ik ben benieuwd waar het allemaal nog toe gaat leiden. Klinkt niet erg hoopvol allemaal…

Oproep om brandstof te besparen, thuiswerken, carpoolen. Oorlogen / defensie / de wereld steeds grimmiger, dingen waar ik me zeg 10 jaar geleden geen voorstelling van kon maken zijn nu aan de orde van de dag...

https://bnr.nl/nieuws/economie/10596635 ... e-snelheid

Sinds Corona is er alleen maar ellende in de wereld.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 12:52

Marigold schreef:
hwn, Interessant, het zal vast en zeker meewegen in het geheel der ergernissen onderling daar.

Ik ben benieuwd waar het allemaal nog toe gaat leiden. Klinkt niet erg hoopvol allemaal…

Oproep om brandstof te besparen, thuiswerken, carpoolen. Oorlogen / defensie / de wereld steeds grimmiger, dingen waar ik me zeg 10 jaar geleden geen voorstelling van kon maken zijn nu aan de orde van de dag...

https://bnr.nl/nieuws/economie/10596635 ... e-snelheid

Nederland vindt het nog een beetje paniekvoetbal, lijkt het.
https://nos.nl/artikel/2607053-kabinet- ... -nederland

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 13:22

Pff natuurlijk. Als er geen tekort is waarom zijn de prijzen dan harder gestegen dan elders. En als de rest van de wereld tegen een tekort aanrent waarom zou het bij ons dan anders zijn? Of loopt nl weer achter de feiten aan en nemen ze pas maatregelen als het "alweer" te laat is?
Zij hebben makkelijk praten met autos van de zaak, stroomautos en enorme km vergoedingen die niet gelden voor de mensen die niet (kunnen) werken

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 13:24

Er zijn landen die nu al klem zitten. Australie blijkt geen reserves te hebben en is hard op weg naar problemen incl. bevoorraden supermarkten (diesel voor vrachtwagens nodig).

Hier zijn nog geen problemen, maar dat maakt niet dat enkel de reactie niks aan de hand verstandig is. Juist nu met een financiele prikkel is het interessant om dingen als thuiswerken beter te regelen en kritisch naar het openbaar vervoer te kijken. Er is namelijk nog geen echte noodzaak, maar als oefening heb je wel een mooi stuk realiteit voor je neus nu en van fossiel moeten we toch af ivm stoppen met CO2 toevoegen.
Dat regeren is vooruit zien is iemand al weer vergeten _-:(

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 21:36

Mariska_28 schreef:
Tja, de rijken en machtige mensen op aarde zetten de boel in de brand en het volk mag boeten. Zo zinloos allemaal, probeer er maar niet teveel bij stil te staan en hoop maar dat het allemaal snel normaler wordt.. Maar voor mijn gevoel is de kans dat het allemaal nog veel erger gaat worden misschien nog wel groter. :

Ik denk, als we er allemaal niet teveel bij stilstaan, dat het idd nog verder uit de hand zal lopen. Daarom vind ik het zo ergerlijk dat er momenteel zo weinig acties zijn. Met al die oorlogen nu zouden alle hoofdsteden nu toch bijna ieder weekend zwart moeten zien van het volk met vredesbetogingen?

Hier in België heeft onze idiote regering trouwens beslist om het leger in te zetten om synagogen te beschermen. Nadat iemand iets gegooid had naar een synagoge waardoor de deurklink eraf gevallen was of zo. 8)7 8)7 8)7 . Terwijl bij onze wekelijkse actie aan de Israëlische ambassade (toch een veel logischer doelwit dan een synagoge) de politie zich steendood verveelt, bij koud weer komen ze niet eens uit hun combi, zo gevaarlijk zijn de activisten. Volgens mij gewoon een excuus om onze minister van defensie om zijn speelgoedsoldaatjes te kunnen inzetten. Hetzelfde met die drones paar maand geleden: op het moment dat het contract voor peperdure anti drone drones ondertekend werd, waren er plots geen drones meer te bespeuren. Ik denk er het mijne van...

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 22:04

Dat beveiligen van synagogen komt door een aantal incidenten, geloof ook bij jullie. In Luik of zo?
In NL in Rotterdam en Heemstede, las ik.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-26 21:38

Een deel van Libanon lijkt trouwens een tweede Gaza te worden: een miljoen mensen op de vlucht, hele huizenblokken worden opgeblazen als kaartenhuisjes (Israël is er zo goed in dat je bijna zou gaan geloven dat ze idd achter 9/11 zaten, hoe weinig ik ook van de complottheorieën ben normaal).

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-26 22:18

En op de westelijke jordaan oever gaan kolonisten vrolijk door mensen af te maken en huizen verwoesten |(

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 01:11

Maandag is in Israël een wet goedgekeurd dat Palestijnen die veroordeeld zijn om moord om nationalistische redenen (lees: hun land verdedigen). Het is een echte apartheidswet, zal nooit toegepast worden op Israeli's, al zijn die duidelijk in de meerderheid (denk maar aan de kolonisten). Bovendien zijn het allemaal militaire rechtbanken met een abnormaal hoog veroordelingspercentage. Er komt geen rechter meer aan te pas, de veroordeelden zullen geen kans krijgen om in beroep te gaan, geen toegang tot advocaat en geen kans om afscheid te nemen van hun familie. Doet me denken aan de gaskamers...

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 01:15

hwn schreef:
Maandag is in Israël een wet goedgekeurd dat Palestijnen die veroordeeld zijn om moord om nationalistische redenen (lees: hun land verdedigen). Het is een echte apartheidswet, zal nooit toegepast worden op Israeli's, al zijn die duidelijk in de meerderheid (denk maar aan de kolonisten). Bovendien zijn het allemaal militaire rechtbanken met een abnormaal hoog veroordelingspercentage. Er komt geen rechter meer aan te pas, de veroordeelden zullen geen kans krijgen om in beroep te gaan, geen toegang tot advocaat en geen kans om afscheid te nemen van hun familie. Doet me denken aan de gaskamers...

Als je je stem wilt laten horen over dit groot onrecht:
https://rightsforum.org/petitie/stop-is ... telkampen/

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 11:06

Ik las net de wekelijkse column van Youp van ‘t Hek waarin hij Netanyahu omschreef als ‘een oorlogsmisdadiger die er alles aan doet om het antisemitisme weer op de kaart te krijgen.’

Vond het wel treffend

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 11:58

hwn schreef:
Voor de gelovigen hier onder ons: iets wat hier de media niet haalt: nu met het Suikerfeest is de Al Aqsa moskee afgesloten door Israël. Hetzelfde geldt voor de Heilig Grafkerk, zodat de christenen er geen Pasen kunnen vieren. Het religieus extremisme (of dat als dekmantel) zit toch wel vooral aan de zionistische kant, terwijl christen-zionisten - forgive my french - toch echt wel idioot zijn.

Wisten jullie trouwens dat de sleutel van de Heilig Grafkerk al honderden jaren in handen is van moslim families? Dit omdat de christenen in teveel groeperingen verdeeld zijn en er ruzie zou komen tussen de verschillende fracties. Die moslim families dragen de sleutel generatie op generatie over, en openden en sloten dagelijks trouw en plichtsbewust de kerk. Helaas worden de Palestijnse christenen vaak doodgezwegen omdat het makkelijker is om een vijandbeeld te creëren tegen moslims.

Dit haalde de media wel. Maar, de (Joodse) Klaagmuur is ook afgesloten. Alle plekken waar geen schuilkelder in de buurt is, daar mogen geen mensenmassa's groter dan 50 personen komen. Vanwege de veiligheid. Overigens mogen enkele hoge R.K.geestelijken zoals Kardinaal Pizzabella nu wel in de Grafkerk om een dienst te doen vanwege Pasen.Dat hij toen geweigerd is was een vergissing volgens de Israelische regering, had wel gemogen omdat ze maar met 4 personen waren. Op het dak van die kerk ligt een stuk van een Iraanse raket dus veilig is het er niet. Bij het Nederlandse pand van Christenen voor Israel is een paar uur geleden een brandbom gegooid- ook niet leuk en ISIS heeft opgeroepen om nu met Pasen aanslagen te plegen op doelen in U.S.A. en Europa. Zalig Pasen allemaal.....Toerisme in Israel ligt ook volledig stil terwijl normaliter het in de Paastijd heel druk was. Alle mensen daar die van het toerisme leefden , ja ook Moslims, verdienen nu helemaal niets meer.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 12:40

thequeensmum schreef:
Ik las net de wekelijkse column van Youp van ‘t Hek waarin hij Netanyahu omschreef als ‘een oorlogsmisdadiger die er alles aan doet om het antisemitisme weer op de kaart te krijgen.’

Vond het wel treffend

Las het en vond het ook kernachtig samengevat!

(alleen 'weer op de kaart krijgen' is niet helemaal to the point, Ik zou zeggen' aanjagen'.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 08:40

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 11:33

Ik weet dus al bij voorbaat dat dat Ben Gvir of Smotrich is. In elk geval van de religieuze partij. Die twee waren jarenlang outcasts in de Israëlische politiek. Nu hebben ze het dankzij N voor het zeggen. Als ze hun zin niet krijgen dreigen ze uit de regering te stappen, keer op keer. En dan draait N de gevangenis in.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 11:38

mysa schreef:
Ik weet dus al bij voorbaat dat dat Ben Gvir of Smotrich is. In elk geval van de religieuze partij. Die twee waren jarenlang outcasts in de Israëlische politiek. Nu hebben ze het dankzij N voor het zeggen. Als ze hun zin niet krijgen dreigen ze uit de regering te stappen, keer op keer. En dan draait N de gevangenis in.

Klopt, het is in dit geval Ben Gvir.
Dat iemand zo kwaadaardig kan zijn in zo'n positie blijft mij verbazen.

En helaas is dit zo in meerdere landen.