Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Marigold schreef:hwn, Interessant, het zal vast en zeker meewegen in het geheel der ergernissen onderling daar.
Ik ben benieuwd waar het allemaal nog toe gaat leiden. Klinkt niet erg hoopvol allemaal…
Oproep om brandstof te besparen, thuiswerken, carpoolen. Oorlogen / defensie / de wereld steeds grimmiger, dingen waar ik me zeg 10 jaar geleden geen voorstelling van kon maken zijn nu aan de orde van de dag...
https://bnr.nl/nieuws/economie/10596635 ... e-snelheid
Marigold schreef:hwn, Interessant, het zal vast en zeker meewegen in het geheel der ergernissen onderling daar.
Ik ben benieuwd waar het allemaal nog toe gaat leiden. Klinkt niet erg hoopvol allemaal…
Oproep om brandstof te besparen, thuiswerken, carpoolen. Oorlogen / defensie / de wereld steeds grimmiger, dingen waar ik me zeg 10 jaar geleden geen voorstelling van kon maken zijn nu aan de orde van de dag...
https://bnr.nl/nieuws/economie/10596635 ... e-snelheid
Mariska_28 schreef:Tja, de rijken en machtige mensen op aarde zetten de boel in de brand en het volk mag boeten. Zo zinloos allemaal, probeer er maar niet teveel bij stil te staan en hoop maar dat het allemaal snel normaler wordt.. Maar voor mijn gevoel is de kans dat het allemaal nog veel erger gaat worden misschien nog wel groter.
. Terwijl bij onze wekelijkse actie aan de Israëlische ambassade (toch een veel logischer doelwit dan een synagoge) de politie zich steendood verveelt, bij koud weer komen ze niet eens uit hun combi, zo gevaarlijk zijn de activisten. Volgens mij gewoon een excuus om onze minister van defensie om zijn speelgoedsoldaatjes te kunnen inzetten. Hetzelfde met die drones paar maand geleden: op het moment dat het contract voor peperdure anti drone drones ondertekend werd, waren er plots geen drones meer te bespeuren. Ik denk er het mijne van... hwn schreef:Maandag is in Israël een wet goedgekeurd dat Palestijnen die veroordeeld zijn om moord om nationalistische redenen (lees: hun land verdedigen). Het is een echte apartheidswet, zal nooit toegepast worden op Israeli's, al zijn die duidelijk in de meerderheid (denk maar aan de kolonisten). Bovendien zijn het allemaal militaire rechtbanken met een abnormaal hoog veroordelingspercentage. Er komt geen rechter meer aan te pas, de veroordeelden zullen geen kans krijgen om in beroep te gaan, geen toegang tot advocaat en geen kans om afscheid te nemen van hun familie. Doet me denken aan de gaskamers...
hwn schreef:Voor de gelovigen hier onder ons: iets wat hier de media niet haalt: nu met het Suikerfeest is de Al Aqsa moskee afgesloten door Israël. Hetzelfde geldt voor de Heilig Grafkerk, zodat de christenen er geen Pasen kunnen vieren. Het religieus extremisme (of dat als dekmantel) zit toch wel vooral aan de zionistische kant, terwijl christen-zionisten - forgive my french - toch echt wel idioot zijn.
Wisten jullie trouwens dat de sleutel van de Heilig Grafkerk al honderden jaren in handen is van moslim families? Dit omdat de christenen in teveel groeperingen verdeeld zijn en er ruzie zou komen tussen de verschillende fracties. Die moslim families dragen de sleutel generatie op generatie over, en openden en sloten dagelijks trouw en plichtsbewust de kerk. Helaas worden de Palestijnse christenen vaak doodgezwegen omdat het makkelijker is om een vijandbeeld te creëren tegen moslims.
thequeensmum schreef:Ik las net de wekelijkse column van Youp van ‘t Hek waarin hij Netanyahu omschreef als ‘een oorlogsmisdadiger die er alles aan doet om het antisemitisme weer op de kaart te krijgen.’
Vond het wel treffend
mysa schreef:Ik weet dus al bij voorbaat dat dat Ben Gvir of Smotrich is. In elk geval van de religieuze partij. Die twee waren jarenlang outcasts in de Israëlische politiek. Nu hebben ze het dankzij N voor het zeggen. Als ze hun zin niet krijgen dreigen ze uit de regering te stappen, keer op keer. En dan draait N de gevangenis in.