Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 10:12

Askja schreef:
Dat zeg ik ook, Trump zal plaats moeten maken. Maar of dat ook geruisloos en vrijwillig gaat van zijn kant, dat vraag ik me dus af.

Dat is de grote vraag en ook de grote zorg die bij veel mensen leeft. Wel bijzonder, voor iemand die claimt dat hij wél gewonnen heeft doet hij niet perse veel om het land te leiden etc. Als je tijdens een redelijk belangrijke vergadering van de G20 al gauw weer afhaakt om te gaan golfen, dan straal je niet echt betrokkenheid uit. Zowel naar de binnenlandse als buitenlandse politiek. Mar goed, zijn manier van werken is nog nooit echt conform de norm geweest :=

Karl66

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 13:36

Hij zal zolang mogelijk lawaai blijven maken. Maar ik denk dat hij niet de vernedering wil meemaken om al tegenstribbelend het Witte Huis uitgezet te worden. Ik denk dat hij voor 20 januari Pence president maakt. Die kan hem dan bij voorbaat gratie geven voor alle federale misdrijven en hij hoeft dan de vernedering niet te ervaren dat hij als verliezer het presidentschap aan Biden over moet geven. Dat laat hij dan aan Pence over.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 17:59

Kan dat? Zonder geldige reden de macht aan de vice-president overdragen?

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 18:11

Ik vraag me af of hij dat kan doen zonder dat het consequenties heeft voor zijn eventuele deelname aan de verkiezingen van 2024.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 18:22

Voor Trump heeft dat geen consequenties. Hoogstens voor Pence dat hij dan misschien geen twee termijnen als president kan dienen, maar die kans was er toch eigenlijk al niet...

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 19:44

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 19:59

Omdat ze extreem vergezochte beschuldigingen uit? Die meer kwaad dan goed doen aan het imago van Trump en de zijnen?

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 20:11

Citaat:
Ms Powell also said that some voting software was created at the direction of late Venezuelan President Hugo Chavez
(bron:BBC)
Deze onzin was blijkbaar zelfs de Trump-kliek te gortig. Hoe komt ze erop.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 20:18

Baudet is inmiddels lijsttrekker af. Mooi , dat is weer zo’n Trumpiaans figuur minder en nu eens kijken wat Hiddema doet. Wat mij betreft duvelt die hele partij in elkaar.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 20:39

Ja, hopelijk wordt het nu een iets acceptabeler clubje. Ik vind Hiddema in elk geval minder eng dan Baudet. De rest ken ik niet zo. Oh ja, Nanninga, daar heb ik het ook niet zo op.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 20:55

Baudet met zijn 'trial by media' (inderdaad, vast geïnspireerd door Trumps 'fake news'-mantra), want het is uiteraard de schuld van de media dat de JFvD vol zit met nazi's 8)7

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 21:00

Fvd is ook weer zo’n one man partij, ik denk dat er zo weer een hoop geruzie komt en dat t in elkaar dondert

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 21:49

Hoezo trial by media, hij bedoelde volgens mij trial by de rest van de top van de partij. Die waren gewoon klaar met het gezeik dat hij aldoor veroorzaakt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 22:15

Karl66 schreef:
Hoezo trial by media, hij bedoelde volgens mij trial by de rest van de top van de partij. Die waren gewoon klaar met het gezeik dat hij aldoor veroorzaakt.

Hij zei toch echt trail by media Karl.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 22:21

Dat weet ik, maar de reden waarom hij zich terugtrekt, is omdat hij door de rest van de top voor het blok gezet is. Alleen dat kan hij met zijn ego niet toegeven en dus geeft hij de media de schuld.

Voor de rest van de top was het klaar en moest Freek Jansen gewoon vertrekken. Maar Jansen is zijn vertrouweling en daar wilde hij geen afstand van nemen. Dat is de reden waarom hij vertrokken is en niet de media.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 22:31

Askja schreef:
Baudet met zijn 'trial by media' (inderdaad, vast geïnspireerd door Trumps 'fake news'-mantra), want het is uiteraard de schuld van de media dat de JFvD vol zit met nazi's 8)7

"Het is iedereens schuld behalve de mijne en daarom treed ik terug ondanks dat ik niks verkeerd heb gedaan" :7

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 22:33

Magrathea schreef:
Askja schreef:

"Het is iedereens schuld behalve de mijne en daarom treed ik terug ondanks dat ik niks verkeerd heb gedaan" :7

Het bekende rideltje inderdaad. En dan gaat hij zich als lijstduwer op de lijst laten zetten en wordt hij met voorkeursstemmen verkozen, en gaat ie de "redder van de partij" uithangen. Wedden?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 22:38

Dat ligt eraan. Er zijn volop geruchten dat hij het werk van tweede kamerlid eigenlijk maar helemaal niks vindt. Het grootste deel van het politieke handwerk is buiten de schijnwerpers en je wordt er ook nog moe van. En ja, dat past dus niet zo goed bij Baudet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 22:38

Karl66 schreef:

Hij zei trial by media en hij bedoelt trial by media. Niet omdat het klopt, maar omdat Baudet stelselmatig de media als vijand afschildert.
Het zal hem wel goed uitkomen om nu zo'n showtje op te voeren.

Tov de rest van de partij is het niet, want als die neonazi-banden een probleem hadden gevonden waren ze niet bij FvD gegaan. En de totaal niet democratische opzet maakt ook dat hij helemaal niet weg hoeft omdat ze hem nauwelijks kunnen dwingen. Het is een mediastunt. (Want je kunt best de media als vijand zien, en gebruik maken van hun platform.)

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 22:56

Ik lees nergens of die doodenge hitler jugend club nu ook is opgedoekt zoals de ‘partijtop’ eiste? Of heeft Baudet afstand gedaan van zijn lijsttrekkerschap zodat zijn griezelige protegee aan kan blijven?

En Pence kan volgens mij Trump gratie verlenen voor alle federal gerelateerde onderzoeken, maar niet de state gerelateerde onderzoeken, correct?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 23:11

Jansen staat in iedere geval ook niet meer op de kieslijst van FvD.

Het klopt dat er alleen voor federale misdrijven gratie kan worden verleend. Maar voor misdrijven op state niveau kon hij sowieso al geen gratie krijgen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 00:01

En het nieuws is al weer achterhaald, Jansen heeft zich toch niet teruggetrokken en staat dus nog wel op de kieslijst.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 00:27

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 00:56

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 05:55