Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elnienjo schreef:Kinke schreef:
Zo zouden we er meer moeten hebben. Ze kan zich beter aansluiten bij BBB want CDA zijn grote huichelaars en boerenverraders gebleken. Zij is wel zichtbaar aangedaan door het huidige beleid.
Janneke2 schreef:Maar na alle wegkijken door de overheid (die 'pas' uit 2012 sloeg echt nergens op) is de pil alleen maar bitterder geworden.![]()
![]()
idinn schreef:En met een ree, haas en zwaan ben je er natuurlijk absoluut niet. Het blijft eentonig turbo gras. Met die haas gaat het trouwens ook niet goed.
idinn schreef:Tja wie weet zaten ze eerst wel trillend op de bank. Ook geen idee of dat al d'r koters zijn ja of nee. Of het ze überhaupt zijn. Je gaat hoe dan ook gewoon niet naar iemands privé huis om verhaal te halen![]()
Hoe vriendelijk en beleefd je dat zelf ook vindt. Je staat er namelijk ook direct 1-0 mee achter bij de gemiddelde burger. En hoe meer steun ook vanuit die hoek, hoe beter. Zulke acties zijn ondoordacht en onhandig. Hoe begrijpelijk ook.
idinn schreef:Owjah? Heeft de overheid al met een hooivork een boer van zijn erf afgejaagd?
Wat is jou connectie eigenlijk met de landbouw? Dat het je zo aan het hart gaat?
idinn schreef:Er zit alleen ook nog een heel team mensen achter die minister. Die krijgen toch ook geen bezoek thuis? Ik snap het ergens echt wel hoor, dat ze erheen gaan. Maar het is gewoon heel erg onhandig. Ook genoeg boeren die er zeer boos over zijn. Je schiet jezelf in de voet.
Elnienjo, nee wel met fikse tractoren. Lekker bedreigend..
Dieuwke_ schreef:Ik hoop dat de pleuris best uitbreekt daar in Den Haag en dat ze zo langzamerhand ook maar eens snappen dat die poppenkast klaar moet zijn. Wat geneuzel zeg. Die van der Wal ook "mijn kinderen zitten huilend en trillend op de bank" terwijl ze gewoon op de achtergrond staan te lachen. Ze moeten zich doodschamen met z'n allen
Tiepfoudt schreef:idinn schreef:Er zit alleen ook nog een heel team mensen achter die minister. Die krijgen toch ook geen bezoek thuis? Ik snap het ergens echt wel hoor, dat ze erheen gaan. Maar het is gewoon heel erg onhandig. Ook genoeg boeren die er zeer boos over zijn. Je schiet jezelf in de voet.
Als iemand een trekker bedreigend vindt, is die persoon misschien wel heel verkeerd bezig? Anders zie ik niet wat er bedreigend is aan een trekker?
Tiepfoudt schreef:idinn schreef:Er zit alleen ook nog een heel team mensen achter die minister. Die krijgen toch ook geen bezoek thuis? Ik snap het ergens echt wel hoor, dat ze erheen gaan. Maar het is gewoon heel erg onhandig. Ook genoeg boeren die er zeer boos over zijn. Je schiet jezelf in de voet.
Als iemand een trekker bedreigend vindt, is die persoon misschien wel heel verkeerd bezig? Anders zie ik niet wat er bedreigend is aan een trekker?
Loretta schreef:Er is al weer iets waarbij een natuurclub met de habitat richtlijn in de hand boeren het leven zuur probeert te maken.
Dit keer gaat het om gewasbeschermingsmiddelen in de omgeving van natura 2000 gebieden.
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/147249 ... lelieteelt
De habitatrichtlijn is bijna als een blanco cheque die aan natuurclubs is uitgedeeld. Daarom moet de habitat richtlijn echt herzien worden. Het treft niet enkel boeren. Ook veel andere bedrijven zuchten zwaar onder het juk van de habitatrichtlijn.
Sunnda schreef:Ik ben geneigd te zeggen, huisbezoek gaat te ver.
Aan de andere kant kots ik inmiddels op die ambtenaren die zo ver van de werkelijkheid vanuit een ivoren toren levens kapotmaken. Kijk naar de toeslagenaffaire, naar dit..het is gewoon walgelijk.
Mensen hun levens worden kapot gemaakt en iedereen denkt, vervelend, maar ik ben het niet.
Citaat:Die milieuclubs maken alles stuk.
Kleine clubs, maar kapot gesponsord en de ene rechtzaak na de ander.
Zelf geen baan, nooit iets bijgedragen behalve stoepzitten..en maar jammeren en drammen.
Sunnda schreef:Tiepfoudt schreef:
Dit is gewoon typisch onze overheid helaas. Als zaken je niet aanstaat houd je ze onder de pet en als je wil dat iets wel aangepakt wordt, maak je desnoods met gelieg en bedrieg de boel op orde voor jezelf.