steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 19:21

Die boeren worden ook op hun privé terrein gevisiteerd en beroofd van hun erfgoed en inkomen. Ze moet dus niet zo piepen, de boeren in kwestie bleven heel beschaafd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 19:22

Owjah? Heeft de overheid al met een hooivork een boer van zijn erf afgejaagd?

Wat is jou connectie eigenlijk met de landbouw? Dat het je zo aan het hart gaat? :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-06-22 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 19:24

elnienjo schreef:
Kinke schreef:
Annie Schreijer....wat een topper!!
https://fb.watch/dEtndp2leW/

Zo zouden we er meer moeten hebben. Ze kan zich beter aansluiten bij BBB want CDA zijn grote huichelaars en boerenverraders gebleken. Zij is wel zichtbaar aangedaan door het huidige beleid.

Als we meer van dat soort politici in het europarlement willen dan moeten we wel gaan stemmen met de vierkiezingen voor het Europese parlement. Ook wanneer je zelf anti Europa bent. Het is immers beter dan de Europese verkiezingen maar te laten bepalen door hetzelfde volk dat op partijen stemt dat de boeren kapot wil maken.

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 19:32

Janneke2 schreef:
Maar na alle wegkijken door de overheid (die 'pas' uit 2012 sloeg echt nergens op) is de pil alleen maar bitterder geworden. |( |( |(

De PAS mag een gedrocht zijn, maar is het probleem niet. De PAS-uitspraak verbiedt feitelijk slechts het gebruiken van een passende beoordeling voor het PAS om nieuwe economische ontwikkelingen toe te staan. KDW en bijbehorende reductiedoelen zijn eigen invullingen van het kabinet.

idinn schreef:
En met een ree, haas en zwaan ben je er natuurlijk absoluut niet. Het blijft eentonig turbo gras. Met die haas gaat het trouwens ook niet goed.

Even ter nuance. Tussen ons turbo-gras staat dit jaar gelukkig eindelijk eens een heleboel klaver. Dat bindt stikstof, heeft bloemetjes en de koeien vinden het ook nog eens heerlijk. Helaas komt klaver niet altijd mooi op, maar we doen ons best. Tevens staat er meer onkruid tussen dan mij lief is, maar ik heb vaak het idee dat mensen dat niet (willen) zien. Het is turbo-gras, punt :+

In datzelfde 'turbo-gras' stikt het hier trouwens van de hazen (en reeën) hoor. Voor we de 1e en 2e snede gingen maaien hebben we met een drone met warmte-camera gezocht naar jonge hazen en reeën en deze zorgvuldig verplaatst naar bloemenrand of houtwal. Ik krijg dus, op basis van wat ik met mijn eigen ogen zie, de indruk dat hazen en reeën het best wel goed vertoeven vinden in onze weilanden.

idinn schreef:
Tja wie weet zaten ze eerst wel trillend op de bank. Ook geen idee of dat al d'r koters zijn ja of nee. Of het ze überhaupt zijn. Je gaat hoe dan ook gewoon niet naar iemands privé huis om verhaal te halen :n

Hoe vriendelijk en beleefd je dat zelf ook vindt. Je staat er namelijk ook direct 1-0 mee achter bij de gemiddelde burger. En hoe meer steun ook vanuit die hoek, hoe beter. Zulke acties zijn ondoordacht en onhandig. Hoe begrijpelijk ook.

Ik vind het ook onhandig en irritant, want het leidt alleen maar af van waar het werkelijk om draait. En toch kan ik het niet helpen dat er een stemmetje in mijn hoofd is die zegt: Jammer dan mevrouw VDW, als jij er heilig van overtuigd bent dat het oké is om mensen puur onrecht aan te doen, dan vind ik het oké dat er mensen zijn die persoonlijk verhaal komen halen (mits geen geweld en feitelijke bedreigingen). Met die l*lkoek van 'we gaan het samen doen, we laten niemand vallen, we kúnnen niet anders...' 8)7

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 19:32

idinn schreef:
Owjah? Heeft de overheid al met een hooivork een boer van zijn erf afgejaagd?

Wat is jou connectie eigenlijk met de landbouw? Dat het je zo aan het hart gaat? :)

Die boeren stonden toch ook niet met een hooivork bij die minister?

Connectie met boeren gaat om onze voedselvoorziening én het behoud van ons landschap met weilanden en akkers. Eeuwig zonde als daar weer industriële dozen of huizen op gezet worden.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 19:34

Er is al weer iets waarbij een natuurclub met de habitat richtlijn in de hand boeren het leven zuur probeert te maken.
Dit keer gaat het om gewasbeschermingsmiddelen in de omgeving van natura 2000 gebieden.

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/147249 ... lelieteelt

De habitatrichtlijn is bijna als een blanco cheque die aan natuurclubs is uitgedeeld. Daarom moet de habitat richtlijn echt herzien worden. Het treft niet enkel boeren. Ook veel andere bedrijven zuchten zwaar onder het juk van de habitatrichtlijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 19:36

Er zit alleen ook nog een heel team mensen achter die minister. Die krijgen toch ook geen bezoek thuis? Ik snap het ergens echt wel hoor, dat ze erheen gaan. Maar het is gewoon heel erg onhandig. Ook genoeg boeren die er zeer boos over zijn. Je schiet jezelf in de voet.

Elnienjo, nee wel met fikse tractoren. Lekker bedreigend..

Ok, mooi dat je zo fanatiek bent als burger. Kom je mee demonstreren? :)

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 19:44

idinn schreef:
Er zit alleen ook nog een heel team mensen achter die minister. Die krijgen toch ook geen bezoek thuis? Ik snap het ergens echt wel hoor, dat ze erheen gaan. Maar het is gewoon heel erg onhandig. Ook genoeg boeren die er zeer boos over zijn. Je schiet jezelf in de voet.

Als iemand een trekker bedreigend vindt, is die persoon misschien wel heel verkeerd bezig? Anders zie ik niet wat er bedreigend is aan een trekker?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 19:44

Waarom is een trekker meer bedreigend dan een auto?
Ja dat ding is groot, maar ik wil onder beide niet liggen.
Maar over een trekker word gedaan of ze er met een automatisch wapen staan... stel je (algemeen) niet aan denk ik dan.
Dat de actie niet handig is vind iedereen denk ik wel. maar meer als onhandig was het niet.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 19:58

Dieuwke_ schreef:
Ik hoop dat de pleuris best uitbreekt daar in Den Haag en dat ze zo langzamerhand ook maar eens snappen dat die poppenkast klaar moet zijn. Wat geneuzel zeg. Die van der Wal ook "mijn kinderen zitten huilend en trillend op de bank" terwijl ze gewoon op de achtergrond staan te lachen. Ze moeten zich doodschamen met z'n allen

Inderdaad

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 20:04

Tiepfoudt schreef:
idinn schreef:

Als iemand een trekker bedreigend vindt, is die persoon misschien wel heel verkeerd bezig? Anders zie ik niet wat er bedreigend is aan een trekker?

Dat spijt me voor je.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 20:31

Tiepfoudt schreef:
idinn schreef:

Ik vind een trekker eigenlijk ook wel bedreigend. Ondanks dat ik er vroeger wel op mocht rijden met stro halen in de polder. Maar als ik op de grond sta, vind ik ze best intimiderend.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 21:02

Loretta schreef:
Er is al weer iets waarbij een natuurclub met de habitat richtlijn in de hand boeren het leven zuur probeert te maken.
Dit keer gaat het om gewasbeschermingsmiddelen in de omgeving van natura 2000 gebieden.

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/147249 ... lelieteelt

De habitatrichtlijn is bijna als een blanco cheque die aan natuurclubs is uitgedeeld. Daarom moet de habitat richtlijn echt herzien worden. Het treft niet enkel boeren. Ook veel andere bedrijven zuchten zwaar onder het juk van de habitatrichtlijn.

Die milieuclubs maken alles stuk.
Kleine clubs, maar kapot gesponsord en de ene rechtzaak na de ander.
Zelf geen baan, nooit iets bijgedragen behalve stoepzitten..en maar jammeren en drammen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 21:06

idinn, ik vind het ook een domme actie. Trekker/auto, maakt niet uit. Je verliest met zo'n actie goodwill.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 21:08

Ik ben geneigd te zeggen, huisbezoek gaat te ver.

Aan de andere kant kots ik inmiddels op die ambtenaren die zo ver van de werkelijkheid vanuit een ivoren toren levens kapotmaken. Kijk naar de toeslagenaffaire, naar dit..het is gewoon walgelijk.
Mensen hun levens worden kapot gemaakt en iedereen denkt, vervelend, maar ik ben het niet.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 21:13

Sunnda schreef:
Ik ben geneigd te zeggen, huisbezoek gaat te ver.

Aan de andere kant kots ik inmiddels op die ambtenaren die zo ver van de werkelijkheid vanuit een ivoren toren levens kapotmaken. Kijk naar de toeslagenaffaire, naar dit..het is gewoon walgelijk.
Mensen hun levens worden kapot gemaakt en iedereen denkt, vervelend, maar ik ben het niet.

Inderdaad. Mensen van de regering menen wel dat ze alles kunnen zeggen . Actie geeft reactie.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 21:15

tja, je moet ook nadenken wat zo'n actie precies oplevert. En als iedere stem geldt, dan moet je de verstandigste zijn.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 21:18

Kinke schreef:
tja, je moet ook nadenken wat zo'n actie precies oplevert. En als iedere stem geldt, dan moet je de verstandigste zijn.

Dat is waar. Maar ik kan mij de boosheid zo goed voorstellen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 21:33

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 21:51

Citaat:
Die milieuclubs maken alles stuk.
Kleine clubs, maar kapot gesponsord en de ene rechtzaak na de ander.
Zelf geen baan, nooit iets bijgedragen behalve stoepzitten..en maar jammeren en drammen.

Een onsje minder graag.

En geen beschuldigingen zonder bronnen.
Dus 'milieuclubs die subsidie krijgen' - vertel maar, want volgens mij komt het uit iemands grote duim.

Zelf geen baan - complete kolder.

En ter zake: "die clubs maken alles stuk" is ook kolder.
Wat stuk gaat is de planeet, en de toekomst van mijn kinderen en kleinkinderen. |(

En rechtszaken...?
Als de overheid iets afspreekt, is het van de zotte dat je naar de rechter moet om te zeggen 'Overheid, u moet zich aan de regels houden'.

Jammeren is helaas volstrekt terecht.
Of je nou boer bent of milieuactivist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 21:54

Én zorgen dat reizigers gewoon thuis komen. Dat is tenminste een ludieke actie! Je punt maken én niemand tot last zijn.

Ik vind een auto voor m'n neus met hele boze mensen erin ook intimiderend. Maar ja, een trekker helemaal.. die wielen zijn niet klein zeg maar :+

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 22:53

elnienjo schreef:
Die boeren worden ook op hun privé terrein gevisiteerd en beroofd van hun erfgoed en inkomen. Ze moet dus niet zo piepen, de boeren in kwestie bleven heel beschaafd.

Helemaal mee eens.
Dat mens moet niet zo janken!!
Boeren bleven heel beschaafd hoor.

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 22:58

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 23:30

Tiepfoudt schreef:

Dit is gewoon typisch onze overheid helaas. Als zaken je niet aanstaat houd je ze onder de pet en als je wil dat iets wel aangepakt wordt, maak je desnoods met gelieg en bedrieg de boel op orde voor jezelf.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 07:17

Sunnda schreef:
Tiepfoudt schreef:

Dit is gewoon typisch onze overheid helaas. Als zaken je niet aanstaat houd je ze onder de pet en als je wil dat iets wel aangepakt wordt, maak je desnoods met gelieg en bedrieg de boel op orde voor jezelf.

Precies!
Tijdens de corona vliegstop was t nog nooit zo schoon, ondanks dat boeren gewoon deden wat ze altijd deden. Bizar dat men toch in de stikstofleugen trapt.