Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nils_010

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:12

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:13

Kentaro schreef:
Verdamme, hoor net op de radio dat de onderzoekers aangegeven hebben dat het indentificeren lange tijd in beslag gaat nemen -O- Hoe lang trekken de nabestaanden deze onzekerheid....

Hier staat uitgelegd hoe alles in zijn werk gaat:

http://nos.nl/artikel/678847-lichamen-d ... traat.html

NOS schreef:
Zorko zegt dat het werk weken, misschien wel maanden kan duren, hoe vervelend dat ook is voor de nabestaanden. "Zorgvuldigheid is bij identificatie heel belangrijk en we kunnen het maar één keer goed doen. Ik verzeker u dat wij het waardig en respectvol aanpakken."

Er wordt met man en macht gewerkt door een team van 200 internationale onderzoekers. Ik neem aan dat de mensen van het onderzoeksteam doen wat zij kunnen, maar je kunt geen ijzer met handen breken. Enorm zenuwslopend voor de nabestaanden idd, maar bij dit soort werk moet je minimaal 100% zekerheid hebben dat je de juiste persoon voor je hebt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:13

Gisteren was op de radio een van de partners van een militaire drager. Deze mensen oefenen hier 2x per week op om dit perfect te laten verlopen. Pff, lijkt me toch wel heel heftig, weten dat je jezelf voorbereid op een ramp als deze...

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:14

wow wat was dat net dan!!? schrok me rot :')
Laatst bijgewerkt door NYC2B op 24-07-14 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

CNN was heel erg mooi gisteren....... ben op gegeven moment ook overgeschakeld daarnaartoe.

Gordy18

Deijs schreef:
wow wat was dat net dan!!?

ik schrok me ook rot !

Karin

karuna schreef:
Misschien een iets andere manier van de kisten inpakken omdat ze daar nu wat ervaring in hebben misschien? Of meer voorbereiding gehad waardoor er extra koelspul meekan?

Dat denk ik ook. Zulke vluchten zijn natuurlijk geen routinevluchten, dan ga je bij je eerste vlucht niet meteen op je maximale capaciteit zitten. Op basis van de eerste vluchten kan een plan natuurlijk bijgesteld worden.

Nils_010

Gordy18 schreef:
Deijs schreef:
wow wat was dat net dan!!?

ik schrok me ook rot !

verkeerde audio signaaltje

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:15

Het gaat perfect, maar wat tergend langzaam..... Ik denk dat ik een inzinking zou krijgen als ik daar zou staan in de wanhoop dat de jouwe hierbij is/zijn......

Gordy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:16

daar dacht ik net ookal aan....

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:21

Kentaro schreef:
Het gaat perfect, maar wat tergend langzaam..... Ik denk dat ik een inzinking zou krijgen als ik daar zou staan in de wanhoop dat de jouwe hierbij is/zijn......

helaas gaat t idd niet snel maar wat gaat het toch netjes en met respect en reken maar dat dit geen makkelijk klusje is ook al ben je er nog zo op getraind op zo een moment moet je ook maar goed kunnen omgaan met je emoties

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:21

Ik zat net de link van Karin (waarvoor dank!) te lezen. Het kan misschien maanden duren.... Ik snap uiteraard dat het perfect moet gebeuren, maar hoe trek je zoiets als naaste?!?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:22

Kentaro schreef:
Ik zat net de link van Karin (waarvoor dank!) te lezen. Het kan misschien maanden duren.... Ik snap uiteraard dat het perfect moet gebeuren, maar hoe trek je zoiets als naaste?!?

ik denk dat we dat ons allemaal niet kunnen voorstellen hoe de nabestaanden dat moeten trekken
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 24-07-14 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:23

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:23

Het gaat veel sneller ook dan gister. Gister kwam er 1 kust uit het vliegtuig? En pas als die in de auto was kwam de volgende. Maarja, moet ook wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:25

Volgens mij is het geluid uitgezet

vanaf dat ze vlaggen niet meer hoorbaar waren

Karin

Kentaro schreef:

Graag gedaan :) Ik vind dat identificatieproces heel fascinerend (puur technisch bekeken, even de menselijke kant buiten beschouwing gelaten).

Dit vind ik ook een treffende uitspraak:

NOS schreef:
De resultaten worden vergeleken met informatie die door familierechercheurs in Nederland en andere landen is verzameld, zoals DNA via familieleden. "Zeker als het gaat om hele families die zijn weggerukt, kost het halen van DNA tijd", zegt De Bruyn.

Hij spreekt van het zogenoemde CSI-complex. "Daar hebben wij last van. Wij zijn echt niet in staat om binnen een kwartier of een half uur DNA te verzamelen en te matchen."

Wanderers

.. wel jammer dat de 1 minuut stilte nog maar weinig gerespecteerd wordt, hier helaas ook niet :\

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:27

Ik doe er nu ook niets meer aan, aan die minuut stilte. Gister wel, maar vandaag niet meer.

Vroeger wou ik altijd patholoog anatoom worden (was nog voor CSI op de buis kwam) maar ik ben toch blij dat ik dat niet heb doorgezet :o

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:29

Karin schreef:
Kentaro schreef:

Graag gedaan :) Ik vind dat identificatieproces heel fascinerend (puur technisch bekeken, even de menselijke kant buiten beschouwing gelaten).

Dit vind ik ook een treffende uitspraak:

NOS schreef:
De resultaten worden vergeleken met informatie die door familierechercheurs in Nederland en andere landen is verzameld, zoals DNA via familieleden. "Zeker als het gaat om hele families die zijn weggerukt, kost het halen van DNA tijd", zegt De Bruyn.

Hij spreekt van het zogenoemde CSI-complex. "Daar hebben wij last van. Wij zijn echt niet in staat om binnen een kwartier of een half uur DNA te verzamelen en te matchen."

Vind ik ook! Het ís ook erg interessant. Ik heb de liveleaks videos en de grafische foto's wel gezien puur omdat ik me er makkelijk van kan distantiëren en het objectief kan bekijken.

Ik hou me wel vanaf elke dag tot de laatste ceremonie aan toe aan de 1min stilte.

Gordy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:29

Het gaat wel een stuk sneller als gister , wat fijn is voor de nabestaanden!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:30

Wanderers schreef:
.. wel jammer dat de 1 minuut stilte nog maar weinig gerespecteerd wordt, hier helaas ook niet :\

we kunnen niet iedere dag maar een minuut stilte gaan houden omdat er vliegtuig met dode terug komt want morgen word dat ook vast en zeker verwacht.
voor veel mensen gaat het gewone leven ook gewoon door en zo ook op bokt.
dat is niet respectloos maar t gewone leven.
maar dat wil niet zeggen dat mensen hier op bokt niet meeleven

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:31

Wanderers schreef:

Het gaat om de gedachte, of je die minuut stilte om 4 uur of om 6 uur houdt maakt imo niet uit. Even stilstaan bij wat er gebeurd is en denken aan de nabestaanden is genoeg.

manzano

Gordy18 schreef:
Het gaat wel een stuk sneller als gister , wat fijn is voor de nabestaanden!

Dat is ook maar een aanname dat ze dat fijner vinden.

Wanderers

moet ook ieder voor zich weten .. ieder zijn of haar eigen invulling en beleving ... viel me alleen op .. 'men' is er nog altijd vol van en ontdaan door, maar die ene minuut even stil zijn schijnt dan toch weer iets te ver te gaan .. Ik blijf dat wel doen tot alle slachtoffers in Nederland zijn.