Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kentaro schreef:Verdamme, hoor net op de radio dat de onderzoekers aangegeven hebben dat het indentificeren lange tijd in beslag gaat nemenHoe lang trekken de nabestaanden deze onzekerheid....
NOS schreef:Zorko zegt dat het werk weken, misschien wel maanden kan duren, hoe vervelend dat ook is voor de nabestaanden. "Zorgvuldigheid is bij identificatie heel belangrijk en we kunnen het maar één keer goed doen. Ik verzeker u dat wij het waardig en respectvol aanpakken."
karuna schreef:Misschien een iets andere manier van de kisten inpakken omdat ze daar nu wat ervaring in hebben misschien? Of meer voorbereiding gehad waardoor er extra koelspul meekan?
Kentaro schreef:Het gaat perfect, maar wat tergend langzaam..... Ik denk dat ik een inzinking zou krijgen als ik daar zou staan in de wanhoop dat de jouwe hierbij is/zijn......
Kentaro schreef:Ik zat net de link van Karin (waarvoor dank!) te lezen. Het kan misschien maanden duren.... Ik snap uiteraard dat het perfect moet gebeuren, maar hoe trek je zoiets als naaste?!?
Kentaro schreef:Ik zat net de link van Karin (waarvoor dank!) te lezen. Het kan misschien maanden duren.... Ik snap uiteraard dat het perfect moet gebeuren, maar hoe trek je zoiets als naaste?!?
NOS schreef:De resultaten worden vergeleken met informatie die door familierechercheurs in Nederland en andere landen is verzameld, zoals DNA via familieleden. "Zeker als het gaat om hele families die zijn weggerukt, kost het halen van DNA tijd", zegt De Bruyn.
Hij spreekt van het zogenoemde CSI-complex. "Daar hebben wij last van. Wij zijn echt niet in staat om binnen een kwartier of een half uur DNA te verzamelen en te matchen."
Karin schreef:Kentaro schreef:Ik zat net de link van Karin (waarvoor dank!) te lezen. Het kan misschien maanden duren.... Ik snap uiteraard dat het perfect moet gebeuren, maar hoe trek je zoiets als naaste?!?
Graag gedaanIk vind dat identificatieproces heel fascinerend (puur technisch bekeken, even de menselijke kant buiten beschouwing gelaten).
Dit vind ik ook een treffende uitspraak:NOS schreef:De resultaten worden vergeleken met informatie die door familierechercheurs in Nederland en andere landen is verzameld, zoals DNA via familieleden. "Zeker als het gaat om hele families die zijn weggerukt, kost het halen van DNA tijd", zegt De Bruyn.
Hij spreekt van het zogenoemde CSI-complex. "Daar hebben wij last van. Wij zijn echt niet in staat om binnen een kwartier of een half uur DNA te verzamelen en te matchen."
Wanderers schreef:.. wel jammer dat de 1 minuut stilte nog maar weinig gerespecteerd wordt, hier helaas ook niet