MarlindeRooz schreef:Dat klopt, maar welke andere keuzes had D66?
Plus voor veel media is D66 sowieso een duivelse partij die niks goed doet. Veel pvv kamerleden kwamen niet door de keuring wegens fraude en fiod verhalen. Maakte bijna niemand zich druk om.
Iemand van D66 heeft een prachtig CV aan werkervaring en is echt geschikt. Maar wordt door liegen over haar studie compleet gecanceld in de media.
Op hun strepen staan, VVD links laten liggen en bijv. een minderheidskabinet met GL/PVDA opzetten.
Voor mijn gevoel -maar misschien heb ik gewoon een verkeerd beeld van D66- hebben ze hun eigen principes best aan de kant gezet. Ze zijn misschien niet zo sociaal als GL-PVDA, maar naar mijn idee waren ze niet zo'n VVD-light als ze nu pretenderen te zijn (obv het voorstel). Vraag me ook af hoe het was gelopen, of VVD toch terug had gekrabbeld als D66 had gezegd van 'je doet samen met GL-PVDA mee of je doet niet mee' tegen VVD. Maar goed, zullen we nooit weten.
Wellicht, maar het liegen was wel écht liegen. Dit was niet een regeltje CV wat verkeerd geïnterpreteerd was, dit was moedwillig 3x een ander CV inleveren en niet toegeven dat ze de opleiding niet af had gerond (voor zover ik het begrijp). Dat moet je niet willen als minister, lijkt me, ongeacht werkervaring. Ik vind dat een teken van onbetrouwbaarheid, van weinig transparantie willen geven, juist twee dingen die je niet in een minister wil terugzien, toch?