Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:03

purny schreef:
Zoals ik al eerder aangaf. De verkiezingen zijn door de VVD gewonnen en niet door D66. 't kind heeft weer haar zin gekregen

Waarom zo neerbuigend? Ze heeft zich gehouden aan haar verkiezingsbelofte om niet met glpvda in een kabinet te gaan en heeft ook niet gedreigd om eruit te stappen zonder JA21 bijvoorbeeld. Terwijl ze hun er graag bij had gehad.

D66 en CDA waren zeer gelukkig en tevreden met het regeerakkoord dus ik vind het echt te makkelijk om te doen alsof alles ineens vvd is.

Die persoonlijke afgunst vind ik echt jammer in dit topic. Ik heb niet eens op hun gestemd maar man wat flauw.
Laatst bijgewerkt door Gnome op 20-02-26 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:04

ow, vd Plas stapt op?
Vermeer neemt het stokje over. Ze blijft wel in de kamer.
Ze doet een stapje terug vanwege gezondheidsredenen.
Laatst bijgewerkt door juval op 20-02-26 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:06

juval schreef:
ow, vd Plas stapt op?

ben benieuwd naar de reden.

BBB dreigt teveel naar links te gaan? :')

Nee geintje.. benieuwd inderdaad hoe of wat en wie in de plaats komt. Moet wel zeggen dat ik haar er niet zo gezond of gelukkig uit vond zien de laatste maanden. Had wel met haar te doen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:08

Gnome schreef:
juval schreef:
ow, vd Plas stapt op?

ben benieuwd naar de reden.

BBB dreigt teveel naar links te gaan? :')

Nee geintje.. benieuwd inderdaad hoe of wat en wie in de plaats komt. Moet wel zeggen dat ik haar er niet zo gezond of gelukkig uit vond zien de laatste maanden. Had wel met haar te doen.

ik had mn bericht net aangepast :) https://www.ad.nl/politiek/caroline-van ... ~ae2cbb60/

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:09

Gnome schreef:
purny schreef:
Zoals ik al eerder aangaf. De verkiezingen zijn door de VVD gewonnen en niet door D66. 't kind heeft weer haar zin gekregen

Waarom zo neerbuigend? Ze heeft zich gehouden aan haar verkiezingsbelofte om niet met glpvda in een kabinet te gaan en heeft ook niet gedreigd om eruit te stappen zonder JA21 bijvoorbeeld. Terwijl ze hun er graag bij had gehad.

D66 en CDA waren zeer gelukkig en tevreden met het regeerakkoord dus ik vind het echt te makkelijk om te doen alsof alles ineens vvd is.

Die persoonlijke afgunst vind ik echt jammer in dit topic. Ik heb niet eens op hun gestemd maar man wat flauw.

De VVD is een ondernemerspartij. Wij als burger zijnde liggen krom en het bedrijfsleven wordt ontzien.
Ons hele sociale stelsel gaat naar de kl*te.

Misschien heeft Caroline teveel last van haar lichaam. Reuma is niet fijn.
Laatst bijgewerkt door purny op 20-02-26 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Gnome

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:11

Oké en waar zijn D66 en CDA in je verontwaardiging?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:13

Zou Henk Vermeer de kiezers voldoende aanspreken? En bijzonder dat er niet voor Mona Keijzer is gekozen, maar aan de andere kant begrijp ik dat ook weer wel, zij hoorde niet bij de oorsprong van de partij en Vermeer wel.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:14

D66 en CDA zijn nooit links geweest die een redelijk rechte koers was te verwachten.
De enige die D66 en CDA links vinden zijn de meer rechts radicale partijen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:15

Ik vind het regeerakkoord niet zo heel boeiend eigenlijk. Ik kan me goed voorstellen dat D66 bij sommige dingen meegeeft omdat ze weten dat het toch niet door de kamer(s) gaan komen. Zeker in de eerste kamer is PVDA/GL groot.

Regeerakkoord is meer een boodschappenlijstje zeg maar. Je maakt hem netjes voor je (met honger) naar de supermarkt gaat maar het is niet zo dat je precies daarmee thuis komt. :))

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:16

Ik vond Caroline er ook al langere tijd afgepeigerd uit zien.
Ze heeft ook heel hard gewerkt.
Begrijp heel goed dat ze een stap terug doet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:19

Gnome schreef:

Laten we zeggen dat ik blij ben dat het een minderheidskabinet is, al is het alleen maar omdat ze heel veel moeten vragen bij andere partijen.
Ze gaan het niet makkelijk krijgen.
Ik geef ze max 2 jaar.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:20

purny schreef:
Gnome schreef:

Laten we zeggen dat ik blij ben dat het een minderheidskabinet is, al is het alleen maar omdat ze heel veel moeten vragen bij andere partijen.
Ze gaan het niet makkelijk krijgen.
Ik geef ze max 2 jaar.

Oké check. T kind heeft dus niet dr zin maar het is gewoon een regeerakkoord waar 3 partijen achter staan. Is dat ook weer uit de lucht.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:22

fransje23 schreef:

Eens.. ze werd ook nog bedreigd toch? Lijkt me ook echt vreselijk.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:23

Als je het gehele regeerakkoord doorleest zie je dat ze alle drie speerpunten erin hebben verwerkt.

Heb nog steeds het idee dat ze vrij fors inzetten om ruimte te hebben voor water bij de wijn met de oppositie.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:24

Gnome schreef:
fransje23 schreef:

Ik denk dat de meeste politici die veel aandacht krijgen bedreigd worden.

MarlindeRooz

Ik moet elke keer zo grinniken. Beetje offtopic. Maar ik kijk vanuit m’n woonkamer op een fietspad uit en daar fietst regelmatig iemand die hier ook tegenover ergens woont. En die lijkt zó vreselijk op Van der Plas. Zeker omdat ik Caroline eens gezien heb ik Ootmarsum. Maar elke keer krijg ik weer een interne error. Zelfde kapsel etc alles. _O-
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 20-02-26 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Gnome schreef:
fransje23 schreef:

En ze werd belachelijk gemaakt omdat ze artritis heeft.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:25

MarlindeRooz schreef:
Ik moet elke keer zo grinniken. Beetje offtopic. Maar ik kijk vanuit m’n woonkamer op een fietspad uit en daar fietst regelmatig iemand die hier ook tegenover ergens woont. En die lijkt zó vreselijk op Van der Plas. Zeker omdat ik Caroline eens gezien heb ik Ootmarsum. Maar elke keer krijg ik weer een interne error. Zelfde kapsel etc alles. _O-

:')

Ik kwam Stephan van Baarle vandeweek tegen. Heb even met hem gesproken. Leuke man, behalve zijn partij.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:26

purny schreef:
En ze werd belachelijk gemaakt omdat ze artritis heeft.

Fake news.

Sander Schimmelpenninck maakte een grapje over dat ze zo’n hekel heeft aan links dat ze zelfs haar linkervoet niet gebruikte ofzo. Hij wist toen NIET dat ze artritis heeft.

Naar aanleiding van haar uitspraken over “linkse kabinet” waarmee ze D66, CDA en VVD mee bedoelde. :+

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:27

fransje23 schreef:
Als je het gehele regeerakkoord doorleest zie je dat ze alle drie speerpunten erin hebben verwerkt.

Heb nog steeds het idee dat ze vrij fors inzetten om ruimte te hebben voor water bij de wijn met de oppositie.

Ja denk dat dat ook het beste is met een minderheid.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:30

MarlindeRooz schreef:
Ik vind het regeerakkoord niet zo heel boeiend eigenlijk. Ik kan me goed voorstellen dat D66 bij sommige dingen meegeeft omdat ze weten dat het toch niet door de kamer(s) gaan komen. Zeker in de eerste kamer is PVDA/GL groot.

Regeerakkoord is meer een boodschappenlijstje zeg maar. Je maakt hem netjes voor je (met honger) naar de supermarkt gaat maar het is niet zo dat je precies daarmee thuis komt. :))

Hmm maar vraag me af of dat politiek gezien slim is. Want dit wordt allemaal groot uitgemeten. Een "oh deze wet is uiteindelijk meer zoals D66 origineel wilde" ga je in het nieuws waarschijnlijk niet zien, dus blijft het beeld bestaan dat D66 zich door de VVD heeft laten omlullen, zeg maar.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:37

IMANDRA schreef:
MarlindeRooz schreef:

Hmm maar vraag me af of dat politiek gezien slim is. Want dit wordt allemaal groot uitgemeten. Een "oh deze wet is uiteindelijk meer zoals D66 origineel wilde" ga je in het nieuws waarschijnlijk niet zien, dus blijft het beeld bestaan dat D66 zich door de VVD heeft laten omlullen, zeg maar.

Dat klopt, maar welke andere keuzes had D66?

Plus voor veel media is D66 sowieso een duivelse partij die niks goed doet. Veel pvv kamerleden kwamen niet door de keuring wegens fraude en fiod verhalen. Maakte bijna niemand zich druk om.

Iemand van D66 heeft een prachtig CV aan werkervaring en is echt geschikt. Maar wordt door liegen over haar studie compleet gecanceld in de media.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:42

Die lui van de PVV zijn toch hartstikke veel in het nieuws geweest toen? Kan me dat juist nog wel herinneren hoor. Wie bedoel jij dan die geen aandacht kregen?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:44

MarlindeRooz schreef:
Dat klopt, maar welke andere keuzes had D66?

Plus voor veel media is D66 sowieso een duivelse partij die niks goed doet. Veel pvv kamerleden kwamen niet door de keuring wegens fraude en fiod verhalen. Maakte bijna niemand zich druk om.

Iemand van D66 heeft een prachtig CV aan werkervaring en is echt geschikt. Maar wordt door liegen over haar studie compleet gecanceld in de media.

Op hun strepen staan, VVD links laten liggen en bijv. een minderheidskabinet met GL/PVDA opzetten.
Voor mijn gevoel -maar misschien heb ik gewoon een verkeerd beeld van D66- hebben ze hun eigen principes best aan de kant gezet. Ze zijn misschien niet zo sociaal als GL-PVDA, maar naar mijn idee waren ze niet zo'n VVD-light als ze nu pretenderen te zijn (obv het voorstel). Vraag me ook af hoe het was gelopen, of VVD toch terug had gekrabbeld als D66 had gezegd van 'je doet samen met GL-PVDA mee of je doet niet mee' tegen VVD. Maar goed, zullen we nooit weten.

Wellicht, maar het liegen was wel écht liegen. Dit was niet een regeltje CV wat verkeerd geïnterpreteerd was, dit was moedwillig 3x een ander CV inleveren en niet toegeven dat ze de opleiding niet af had gerond (voor zover ik het begrijp). Dat moet je niet willen als minister, lijkt me, ongeacht werkervaring. Ik vind dat een teken van onbetrouwbaarheid, van weinig transparantie willen geven, juist twee dingen die je niet in een minister wil terugzien, toch?

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:44

Ik heb ook het idee dat ze hoog inzetten voordat ze gaan onderhandelen, anders heb je aan het einde van de rit ook niks. En je moet dingen overhouden waar andere partijen iets mee winnen, anders willen die nergens over praten.

Dus JA21 op rechtsere thema's (kunnen ze mooi tegen hun kiezers zeggen dat ze het kabinet naar rechts hebben getrokken) en GL-PvdA op linksere thema's met hezelfde idee.

Ben benieuwd naar welke plannen er uiteindelijk uitkomen na al dat onderhandelen.